Foto van een Fiatagri L626In de Oostpolder geparkeerd om de volgende dag weer verder te gaan denk ik.

New Holland L626

+5
DANOONTJE POWERR
Foto van een Fiatagri L626
In de Oostpolder geparkeerd om de volgende dag weer verder te gaan denk ik.

Reacties

+2
Wimariete
Prachtige machine, zie je bij ons bijna niet.
+2
valmet6400power
@Wimariete
Wij hebben een L624, het kleine broertje van deze 😄
Wimariete
@valmet6400power Oké. Dat is heel mooi. Bevalt hij ook goed? Wieringerwerf is dan ook een eind weg van de Achterhoek.
+1
valmet6400power
@Wimariete
Ja dat het ver weg is, is een understatement inderdaad 😄
Ja hij doet het goed! Het meeste is mechanisch dus dan heb je in ieder geval geen elektronische storingen als er iets kapot gaat 😂
Enige wat elektrisch is, is de bek omhoog/beneden en de snelheid van de wieken, het uitklappen van de lospijp, verstellen van de stro hakselaar en vanuit de cabine de wind veranderen en de toeren van de dorstrommel.
Rest is allemaal mechanisch. Het is (uiteraard) wel een vario met 4 mechanische groepen dus qua rijgemak is dat wel lekker 😄
Wimariete
@valmet6400power Mechanische is mooi. Inderdaad minder elektronische storingen. Fijn dat hij goed bevalt, dan kun je er ook nog jaren mee vooruit. Top.
+1
valmet6400power
@Wimariete
Helemaal juist! Jammer dat hij alleen 50 weken per jaar in de stalling staat haha
+2
JD3010
Quote Reactie van @valmet6400power:
. Het is (uiteraard) wel een vario met 4 mechanische groepen dus qua rijgemak is dat wel lekker

Dat heb ik nu ook, maar ik kan er maar slecht aan wennen. Mijn vorige was een vol-hydrostaat, dat is wel heel plezierig hoor.
+1
valmet6400power
@JD3010
In feite is dat nu toch ook zo? Je moet alleen als je gaat dorsen hem zeg maar in groep 2 zetten en als je de weg op gaat in groep 4. Rest van de dag(en) hoef je dat allemaal niet te gebruiken 😄
Dan rij je gewoon op je vario hendel zeg maar. Wat voor combine heb jij eigenlijk?
+1
JD3010
@valmet6400power Ik zal toch ook weleens achteruit moeten rijden. Vandaag mag ik in z'n 1e versnelling gaan dorsen, dan gaat het niet hard naar de kiepwagen met lossen. Maar er is wel mee te werken hoor, als ik die andere niet gewend was.
En in z'n 4e komt die slecht weg dan zal ik toch een paar keer moeten schakelen. Daar zijn die bakken ook niet helemaal op gemaakt.
+1
valmet6400power
@JD3010
Hmm, daar herken ik die van ons niet in. Omdat je met die vario hendel gewoon voor en achteruit kan en je alleen mechanisch kiest of je wil dat je 0-5 of 0-10 (precieze snelheden weet ik niet) wil rijden. Hoe lager de snelheid hoe nauwkeuriger je kunt doseren uiteraard.
+1
JD3010
@valmet6400power Aha, dus wat moderner dan de mijne, ik kan op de variohendel niet voor-of achteruit, dan moet ik schakelen. Best vervelend met het vullen vd kiepwagen, vooral als het er net in kan..
Ik rij trouwens met een JD1075
+1
valmet6400power
@JD3010
Ja daar word je niet echt vrolijk van in jouw geval dan.. Vanwaar heb je de volledige hydrostaat weggedaan destijds? Of was die op?
+1
JD3010
@valmet6400power Die andere heb ik ook nog, maar staat nu bij een oldtimer club. Ik heb nu een cabine en wat jonger. Die andere was niet op, maar gewoon wat anders. Deze JD dorst verder wel lekker en heeft een veel breder maaibord
+2
valmet6400power
@JD3010
Met cabine wil je inderdaad niet meer anders, behoud van jezelf en dan kom je ook niet gerookt thuis. Wij hadden na onze Clayson een blauwe maandag (paar jaar) een JD 1188 maar die heeft ons (net als @Fendt926Driver) weinig goeds gebracht dus dat was ook meteen voor het laatst dat we iets van John Deere kochten en hebben gekocht haha. Nu hebben we de 624 alweer 10 jaar 😄
+2
JD3010
@valmet6400power Ach, alles kan kapot. Ik heb deze zonder garantie gekocht en de 1e dag gelijk het lager vd dorstrommel kapot, dat kan gebeuren na 30 jaar als die lagers niet gesmeerd kunnen worden. Deze was goed toen ik die kocht, zelf nog naar gekeken. Soms moet je ook wat geluk hebben. Verder doet die het best goed, ik vind wel dat m'n vorige een wat betere constructie had.

Maar als we nu toch gaan zeuren: hier op Tf gaan best wel wat Fendt trekkers kapot.😁
+2
valmet6400power
@JD3010
Die eeuwig draaiende lagers hebben ook niet mijn voorkeur, maar snap het wel vanuit de fabrikant want als je het wel te smeren maakt maar men smeert het tekort of helemaal niet dan gaan ze nog klagen dat de troep kapot is.. Wij hadden dit jaar na 1 dag tarwe combinen dat het van het lager van de invoer vijzel 2 van de 3 bouten waren losgebroken uit de flens waar het vast zat. Maar hij gaat pas stuk als hij stuk gaat zeg maar 😄

Ik heb nog nooit een Fendt stuk gehad maar dat komt doordat mijn draaiuren op Fendt beperkt is tot ik denk 100 in m’n hele carrière 😂
+3
JD3010
Quote Reactie van @valmet6400power:
denk 100 in m’n hele carrière

Nou dat zijn er dan ca. 90u meer dan ik. 😁
Die lagers hier heten trouwens zelf kapotlopende lagers

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland L626 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!