Fendt Favorit 612 LSA turbomatik E. Met deze trekker heb ik veel, maar vooral enorm graag gereden.. Foto is geplaatst door maarten-suykerbuyk op 12-08-2022 om 22:08:40, met 38 reacties.

Fendt 612

+10
Fendt Favorit 612 LSA turbomatik E. Met deze trekker heb ik veel, maar vooral enorm graag gereden.

Reacties

+3
PieterA
Mooie combinatie. Bekende bestikkering. In welke tijd was dat?
+2
@PieterA deze foto is gemaakt in juni 2014.
@maarten-suykerbuyk en ik die dacht dat Gavrie zijn zoon terug genomen heeft. 🤗
papa meende het niet, hier mijn oude liefde.
+3
Rondeutz06
Schitterende fendt, ik begrijp dat je daar met veel plezier mee gewerkt heb
+3
Svendt28
Prachtig 😍, nog lekker ouderwets schakelen. Had die nog z'n originele vermogen?
+2
@Svendt28 kunnen we beter ff aan @Gavrie Willemsen vragen, de motor heeft nogal een turbulente geschiedenis… 😄
Maar op dit moment zal hij ongeveer (terug) zijn originele vermogen gehad hebben.
+4
Gavrie Willemsen
@maarten-suykerbuyk ja de 612 heeft wat meegemaakt bij ons. Ik heb deze 17 jaar geleden gekocht met 12.000 uren erop bij Mechanisatie Raalte tegenover de Veenhuis fabriek. Bij de testrit lag de cabine nog vol mais maar na 200 m rijden ben ik al teruggedraaid. Deze ging hem zeker worden, dus verder rijden had geen enkele zin. Hij heeft jaren aan de dieplader gestaan. Ooit heeft hij aan de testbank gestaan nadat ze aan de pomp bezig geweest waren en hij gaf 193 pk aan de aftakas dacht ik. Ergens ligt er nog een testverslag van. Enige tijd later brak de krukas op de eerste bank. Hij maakte een raar geluid en we zagen de voorste poulie op en neer zwengelen. Toen heb ik in Nederland bij een Renault Mekanieker een andere krukas gekocht maar nadien liep de motor weer stuk. De oorzaak van de gebroken krukassen hebben we nooit geweten. Ik heb er nadien een nieuwe Deutz-Weitcha motor ingelegd. Daar hebben we nog enige tijd goed mee gereden. Alleen het echte diepe grommende MWM geluid was er niet meer. Versta me niet verkeerd, motor draaide echt top en trok erg goed en was en bleef ook kurkdroog. Enige tijd later (nu 7 jaar geleden) kocht ik de International 1455 XL en begon ik daarmee te rijden. Zo is eigenlijk de 612 Turbomatik E in onbruik geraakt. Hij heeft nog een hele poos tegen de kant gestaan maar ik heb hem dan aan een Belgische liefhebber verkocht.
+1
wilbertkw
@Gavrie Willemsen nu ben ik aan het denken 17 jaar geleden en de cabine voorzien van mais. Was die van een loonbedrijf dat gestopt was met de loonwerker tak? Mooi dat die weer bij een liefhebber is👍
radium45
@wilbertkw Ik denk dat als je dit vraagt aan Enserink uit Almen dat hij nog wel weet waar deze Fendt gelopen heeft.
guus hiddink
@radium45 haaring had ook een 612 en de cabinedeuren draaiden van die naar voren
radium45
@guus hiddink De laatste 612 die wij hadden, had alleen links een deur.
Gavrie Willemsen
@radium45 ik heb ooit foto’s gekregen via via waar hij in een hele rij stond. De 612 was destijds de grootste bij die loonwerker
+2
varken
radium45
@varken @Fendt926Driver weet vast wel welk bedrijf dit is.
Gavrie Willemsen
@varken ha ha inderdaad die foto heb ik ook
+1
Gavrie Willemsen
@varken Amaai, waar haal jij zo snel die foto vandaan?
varken
@Gavrie Willemsen
Van het forum tractorfan 😄
wilbertkw
@radium45 ik zat zelf aan Enzerink Varssel te denken. Dacht dat ze de Fendt eerst nog gehouden hadden en later ingeruild. En dan klopt het ongeveer met de 17 jaar 😉 maar is hem dus niet
radium45
@wilbertkw Kan mij niet herinneren dat de Enzerink Groep een 612 heeft gehad. Dacht alleen 614 en 615 varianten en een hele opper kleiner spul natuurlijk.
wilbertkw
@radium45 dat zal dan ook wel niet, want dan had @guus hiddink ook wel gereageerd op mijn opmerking 😉 . Met een 312 geploegd die van Enzerink af kwam. Vond het wel een fijne trekker en dacht dat ze mij toen verteld hadden dat het inderdaad een fijne trekker was maar met de maiswagens konden ze degelijk verschil merken in gewicht vand de trekkers oa met wagen op de bult drukken. Dat de (dacht ) 612 dat veel makkelijker deed maar dat zal dan wel een 614 zij n geweest 😉
guus hiddink
@wilbertkw enzerink had een 614 615 818 514 312 306 309 en een 509 geloof ik
+1
radium45
@guus hiddink En natuurlijk in de beginjaren Same, want Enzerink was toen nog wel een beetje cooperatief, o.a. ook een Hesston Field Queen.
guus hiddink
@radium45 ah oke, dat weet jij beter als ik!
Ik weet alleen waar ze mee geëindigd zijn.
guus hiddink
@wilbertkw bij de schoonvader van Dick zeker met de 312 geploegd?
wilbertkw
@guus hiddink bij / voor Dick met de trekker van zijn schoonvader😉 in de tijd dat we de bloemetjes nog buiten zetten 🤣 foto's heb ik toen niet gemaakt helaas, kreeg laatst nog wel een foto van de WTD en de 7000 op het land
Fendttrisixfan
Quote Reactie van @Gavrie Willemsen:
maar nadien liep de motor weer stuk. De oorzaak van de gebroken krukassen hebben we nooit geweten

Nieuwe krukas ingelegd en oude krukaspollie erop gemonteerd?
Gavrie Willemsen
@Fendttrisixfan ik weet dat niet meer, ik dacht dat ze er een nieuwe trillingsdemper op hadden gezet
+1
jesperb
@Gavrie Willemsen het filmpje van de opvolger de lekbak zoals wij dat zeggen 😎 staat ook op YouTube! Gaaf hoor!!
+1
varken
Kwam hij niet uit raalte van een loonwerker
+1
radium45
@varken @Gavrie Willemsen Die rij trekkers is Panhuis Olst, later GRP Gubbels... En daarna Markvoort Schalkhaar.
varken
@radium45 Klopt, dat weet ik
Towaberg
Op hoeveel uren is deze dan weggegaan @Gavrie Willemsen ?
+1
Gavrie Willemsen
@Towaberg stonden er 21500 op
+1
Gavrie Willemsen

(klik om te vergroten)

Dit is hem nu. Foto kreeg ik onlangs van de nieuwe eigenaar
varken
@Gavrie Willemsen Op dezelfde trelleborg TM 800
Gavrie Willemsen
@varken ik heb er ooit vierkant nieuwe banden opgelegd. Wij hebben en 10.000 uren mee gereden
+1
Towaberg
@Gavrie Willemsen dat is voor een klein fortuin als je die vandaag weer alle 4 moet vervangen!
De tractor is wel wat gepimpt zo te zien.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 612 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!