Lossen ging wat lastiger dan laden en moest op 'plan-b'. Maar staat veilig op de grond.😍. Foto is geplaatst door WaterDeutzer op 16-08-2022 om 18:08:33, met 63 reacties.

Deutz D8006

+16
WaterDeutzer
Lossen ging wat lastiger dan laden en moest op 'plan-b'. Maar staat veilig op de grond.😍

Reacties

+12
WaterDeutzer
Lossen van deze Franse dame in SΓΆwent.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+6
bob de bouwer
Kijk es aan, daar is tie dan.
Wel een speciale manier van uitladen, maar het kan.
+7
WaterDeutzer
Quote Reactie van @bob de bouwer:
Wel een speciale manier van uitladen

Plan was met kraanjib in de heftruck, maar lukte niet balans te vinden.
Vorken zijn te kort, maar het oplegger-schotel hulpstuk bood kans.
+6
a3vandiejen
@WaterDeutzer Heb je hem bij de achteras ergens mee vast zitten, dat hij niet voorover slaat?...hoeveel mag de heftruck tillen? Mooi hoor, lekker thuis de Deutz.
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @a3vandiejen:
dat hij niet voorover slaat

De foto van opzij laat maar weer eens zien hoe licht Deutzen aan voorzijde zijn. Uiteraard even mijn gewicht aan front in de schaal gelegd om te testen, maar ik kreeg 'm niet omlaag.
+3
InsaneNL
@WaterDeutzer de hele trekker weegt weinig, weegbrug zegt +- 3000kg. paar gewichten vooraan hebben ze enorm baat bij
+6
2850Johndeere6R
Bij gebrek aan beter creatief zijn NicoπŸ˜‰πŸ˜ŽπŸ‘Œ
+8
Fendt926Driver
Als je je niet weet te behelpen is het nietcwaard dat je zat eet zeggen ze hier wel eens.
Maar als het niet kan zoals het moet.
Dan moet het maar zoals het kan.

Waarom niet even met een zijlader er naar toe.
Container aan de grond balk er voor en trekker er in.
Thuis omgekeerd en klaar is nico....
+8
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Maar als het niet kan zoals het moet.Dan moet het maar zoals het kan.

Geet 't net wie 't mot, dan mot 't wie 't geet.🀣
+6
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Waarom niet even met een zijlader er naar toe.

Ik heb zelf geen sideloader voor mij ter beschikking. En dit is prima gegaan zo.
Wel wat lang blijven plakken met inleveren van huurtrailer in Varsseveld want de eigenaar bleek een Fiat R211 hebben staan.😊
+2
jehan
@WaterDeutzer was je bij Wim?
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @jehan:
was je bij Wim

Wim Sellink, ja. Leuk met 'm gesproken en z'n Fiat bekeken.
+1
jehan
@WaterDeutzer hahah leuk ja die ken ik .heeft laatst mee gereden hier in lintelo met oldtimer toertocht .hij komt zelf ook uit lintelo
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @jehan:
hij komt zelf ook uit lintelo

Dat vertelde hij , ja. Misschien dat hij ook eens op TF gaat kijken, heb 'm ook over jou aanwezigheid verteld.
+2
jehan
@WaterDeutzer wel grappig zoiets . maar ga aan het werk moet nog rondje door lintel tuffen ..smaragd op halen
+6
MF 2725
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan! πŸ˜€
+9
WaterDeutzer
Eerste werk is een grote beurt en wat kleine lekkages verhelpen. Wat plaatwerk herstellen. De achterwielen wat smaller zetten, nu raken ze het spatbord. Alle wielen netjes rood spuiten, rest met olie poetsen en aan de gang met de Miedema. Na 1 jaar de grote restauratie en intussen een donor zoeken voor de Cab.
+4
casejxu
Quote Reactie van @WaterDeutzer:
achterwielen

Niet op zoek naar n setje originele velgen? Staat wel veel mooier!
+5
WaterDeutzer
Quote Reactie van @casejxu:
Staat wel veel mooier!

Nee, ik vind deze heel apart. schelpen gaan naar buiten, dat staat natuurlijk ook een stuk beter. Zijn ook hele dikke schelpen. De plaats van moeren moet nog uitgefreesd worden, zitten er nu maar half op.
+3
a3vandiejen
@WaterDeutzer Laat je de voorwielen er wel op, vind ze wel stoer..
+4
WaterDeutzer
Quote Reactie van @a3vandiejen:
vind ze wel stoer

jammer van de rechter die versleten is door swabberen (spoorstangkogelsshit)
+3
a3vandiejen
@WaterDeutzer Ja dat is zonde..
+4
Herminator
@WaterDeutzer heb nog een setje originele smalle, als je er behoefte aan hebt neem ik ze mee voor je
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Herminator:
als je er behoefte aan hebt neem ik ze mee voor je

Dank je Herman, maar voorlopig moet ze 't maar ff doen met 1 kale. tzt dan een nw dikke. Zie je morgen.πŸ‘ŒπŸ»
+2
wotan2
@WaterDeutzer
Quote:
Zijn ook hele dikke schelpen. De plaats van moeren moet nog uitgefreesd worden, zitten er nu maar half op

kun je niet beter langere tapeinden monteren.
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @wotan2:
kun je niet beter langere tapeinden monteren.

D8006 wielen dragen op boutcentrering, niet op naafcentrering....
+1
jehan
@WaterDeutzer die velgen liggen ook onder veel valtras ..
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @jehan:
die velgen liggen ook onder veel valtras

Mooie info. Dan moeten die platte moeren hebben.
+1
jehan
@WaterDeutzer hebben platte bouten tenminste bij mij aan de trekker wel
WaterDeutzer
Quote Reactie van @jehan:
hebben platte bouten tenminste bij mij aan de trekker wel

Ik bedoel niet de schelpbouten en moeren, maar de naafmoeren. Die zijn bij Deutz conisch en deze velgen hebben geen verzonken gat. Dat ga ik aanpassen. Daarna zitten de moeren ook meteen vol op de draad.
+1
jehan
+1
jehan
@WaterDeutzer aha ja bij valtra zijn die moeren plat en er zit een extra ring aan de moer . waar de moer weer in kan draaien
WaterDeutzer
Quote Reactie van @jehan:
moeren plat en er zit een extra ring aan de moer

Zo zit 't ook bij de meeste vrachtwagens en opleggers.
+1
jehan
@WaterDeutzer ik vind dat fijne moeren ..als je ze op het goede moment vast zet nooit gehad dat ze loslopen .. bij wiel verwisseling zetten wij altijd NAT op de band met de datum wanneer het gebeurt is ..na aantal uren rijden ff natrekken .
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @jehan:
bij wiel verwisseling zetten wij altijd NAT op de band

Nog nooit een wiel afgelopen? Je bent de 'R' vergeten....🀣
jehan
@WaterDeutzer nee met die moeren is er nog nooit een wiel afgelopen ..bij een wagen met konische moeren wel eens gehad dat ze losliepen ..heeft het nat op de band zetten toch functie gehad haha
+5
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @jehan:
NAT

Wij doen dat als de velgen geverfd zijn! 😜
+2
jehan
@DANOONTJE POWERR we begonnen met natrekken . das mien een verhaal ..ik denk dat we er nu alleen de datum opzetten dat iedereen het wel snapt
WaterDeutzer
Quote Reactie van @jehan:
denk dat we er nu alleen de datum opzetten

Als 'r maar wat op staat, dan is de verantwoording doorgeschoven.πŸ˜‰
+1
jehan
@WaterDeutzer wie het er op schrijft moet het ook doen was bij ons de afspraak
WaterDeutzer
Quote Reactie van @jehan:
wie het er op schrijft moet het ook doen

Dat zijn dan interne afspraken, maar voor de rechtbank is de chauffeur verantwoordelijk als er stront aan de knikker is zolang er 'natr/datum' op staat.
+2
schluterman
@WaterDeutzer is dat zo. Bij schlΓΌter ook met ZF naven zitten er wielmoeren op gewoon vlak en daar een conische ring onder.
+1
DANOONTJE POWERR
@schluterman Deutz en Fendt hebben conische moeren.
Ford ook trouwens.
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @schluterman:
is dat zo

Inkopen bij ZF, daarna is de trekkerbouwer nog steeds vrij om montage te kiezen. Maar wat jij schrijft is precies het zelfde: vlakke moer plus conische veerring is het zelfde effect als een conische moer. Moercentrering. Of boutcentrering.
+1
schluterman
@WaterDeutzer klopt inderdaad ik heb de ringen groter moeten maken inverband dat de bouten van de naaf m18 waren en de gaten in de velg m22 waren en daardoor trok ik de moeren door de velg heen. Dus grotere ringen laten draaien en het past. En het centreet ook nog zoals het hoort.
+6
R Bouwmeesters
@WaterDeutzer
Je hoeft je voorlopig dus niet te vervelen.πŸ‘
Oppassen dat een dat een passagier niet de spatbordrand vastpakt, dan ben je de vingers wel kwijt.
+4
WaterDeutzer
Quote Reactie van @R Bouwmeesters:
dan ben je de vingers wel kwijt.

klopt, word aangepast.
+5
hooidonk
Mooi opgelost zo, altijd even spannend met de spullen op hoogte.
Trailer is ook net even te hoog om er zo uit te rijden. 🙈
+6
WaterDeutzer
Quote Reactie van @hooidonk:
Mooi opgelost zo

koppelschotel paste niet tussen achterwielen door, wel tussen voorwielen. Dus het frame met kleine heftruck (Olijfje) voorlangs eronder door geschoven waarna de grote heftruck (Bluto) kon oppikken.
+5
schluterman
@WaterDeutzer terug uit tegen een hoop zand aanrijden had ook gegaan
+3
a3vandiejen
@WaterDeutzer Ik weet niet goed wat een koppelschotel is?πŸ™ˆπŸ˜‡
+6
WaterDeutzer
Quote Reactie van @a3vandiejen:
wat een koppelschotel is

Waar een vrachtwagen trekker z'n oplegger mee koppelt. Dat heb ik op een lang frame om opleggers met heftruck te verplaatsen.

(klik om te vergroten)

Koppelschotel aan heftruck
+5
a3vandiejen
@WaterDeutzer Aha..nu begrijp ik het, πŸ˜…πŸ‘
+6
DANOONTJE POWERR
Spannend zat allemaal zo.
Bij H&G gaat alles ook op Shovellepels de container in maar daar kijken ze niet naar een krasjes meer of minder. πŸ€¦β€β™‚οΈ
+6
Massey 2705
En dat voor Nico , waar de rode draad van veiligheid door het bloed stroomt....!πŸ˜‰ Ik vind dat je het mooi verzonnen heb hem zo te lossen.....πŸ‘πŸ‘
Ziet er goed uit..
+9
DEUTZ1972
@Massey 2705 veiligheid is het bewust nemen van risico's! Als je het beheerst doet en tijd ervoor neemt kan er veel πŸ‘
+4
gaituuth
Mooi man.
+4
Fendt_favorit
Mooi! Veel plezier ermee; heerlijke trekkers!
+6
Rondeutz06
Mooi dat het allemaal gelukt is, je zal het zweet wel in de naad hebben gehad. Spannend klussie.
Nu lekker genieten van de deutz en vergeet hem niet te verzekeren als hij over geschreven is.
+6
wilbertkw
Mooi dat ie bij huis isπŸ‘ heb je wat te doen en denken als de Miedema even miet drogenπŸ˜‰
+5
Hannesman
Boh, mooi even behelpen zo. Fijn dat het goed gegaan is. Nu begint pas het echte geniet werk πŸ’ͺπŸ’ͺ
+6
Fast Eddy
@WaterDeutzer

Als het niet wil zo als het kan, dan moet het maar zo al het kan. Ik hou wel van dit soort praktische oplossingen. Een beetje brandweer mentaliteit zeg maar. Tijdens de opleiding zeiden ze al als je te weinig stophout hebt zaag je maar een boom om.

Onderstaande foto’s zijn van de storm van afgelopen winter. Er was op het industrieterrein een platdak opgewaaid van een woning. Iedereen had het druk met schades repareren die nacht. Dus hebben we dit maar bedacht.

(klik om te vergroten)

Het dak weer vast gelegd aan de windzijde.

(klik om te vergroten)

2 lange sjorbanden over het het dak met aan beide kanten een auto als ankerpunt.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D8006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!