DIV  Massey Ferguson’s op flatracks te wachten om aan boord te gaan van een containerschip voor een Aziatisch land

Massey Ferguson Meerdere

+8
mf 35x
DIV Massey Ferguson’s op flatracks te wachten om aan boord te gaan van een containerschip voor een Aziatisch land

Reacties

+3
steyrlanzboy
Mooi
+5
Fendt926Driver
Lijkt mij toch niets om (nieuwe) trekkers te verschepen op flatracks.
Ze staan altijd bovenop en alle wind en zout water vliegt om de machine heen.
Dan liever roll on roll off binnen in een boot vastzettend zodat het zout er niet bij kan.
Maar zo nboot moet ook maar toevallig dan die kant op gaan
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
zout water vliegt om de machine heen

Mee eens, hadden ze ook nog kunnen wrappen. Op containerbasis is natuurlijk wel veel goedkoper dan RoRo. Zelfs een oversized flatrack.
+4
hobbyboer
@Fendt926Driver goed schoonspuiten na de reis, dan moet het kunnen toch?
Zout is geen lekker spul voor je machines, maar bv kunstmest ook niet.
Oja, en zout op de wegen, nu met de hitte ook al
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @hobbyboer:
goed schoonspuiten na de reis,

Krijg je nooit meer schoon. Kijk maar eens op joetjoep wat zo'n schip meemaakt onderweg.
+1
Jotke
Quote Reactie van @WaterDeutzer:
Krijg je nooit meer schoon. Kijk maar eens op joetjoep wat zo'n schip meemaakt onderweg.

Ik heb er totaal geen verstand van hoe het spul over zee gaat.

Weet dat mini/midi shovels van Mustang( tegenwoordig helaas Manitou) en Gehl altijd volledig ingevet werden en vervolgens hier als ze in Zeebrugge bij vd Vlist aankomen/kwamen of rechtstreeks in Esbeek afgespoten worden. Die zaten dan bij aankomst wel in een zeecontainer. Dat zal wellicht schelen.
fendt2
@Jotke dat invetten heb ik ook wel eens gehoord. En dan ook in combinatie met flat racks.
+7
mf 35x
@Fendt926Driver dat is niet waar. Heel veel mensen denken dat flats bovenop staan, maar dat is absoluut niet waar. Die staan onderin het ruim. Die containers staan in rekken. Normaal zit er ook een Max gewicht tot hoe hoog die containers gestapeld mogen worden. Je kan je best voorstellen dat als zo’n container 30.000kg weegt dat ze echt geen 20hoog gaan dat zou de onderste niet lekker vinden. Dus op een bepaalde hoogte in het zuid komt er weer een nieuwe verdieping waar ze verder stapelen. Ik vervoer wel eens machine,s die heel duur zijn en veel elektronica op zit en ook op een flat staan al zou die bovenop staan op zo’n varend flat zou het dekzeil er al kan af waaien. Maar het verschepen maakt dat wel duur als je overhoogte en overbreedte heb. Want je neem dan nog 2 plekken naast en 1 plek boven je in beslag dus daar is de prijs ook naar.

(klik om te vergroten)

Deze vracht mag echt niet bovenop
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @mf 35x:
Deze vracht mag echt niet bovenop

Klopt, maar 't zout komt echt tot onderin 't schip waar het weer word weggepompt. Dit dekzeil op jouw foto voorkomt zoutslag van bovenaf grotendeels. Wrappen is ook nuttig.

Op dit moment is het interessanter geworden om dit soort vrachten RoRo te verschepen omdat de RoRo tarieven lang niet zo snel zijn gestegen als de TEU tarieven. Zeker weten doe ik niet, maar ben wel op de hoogte van RoRo tarieven en lees veel over containerverschepingen.
+3
mf 35x
@WaterDeutzer ik vervoer het bijde. Ze kijken vaker naar de bestemmingshaven dan of het op een flat moet ofniet. Rotterdam is bijv grotendeels containers en zeebrugge is een echte roro haven waar rederijen zoals wallenius wilhelmsen, hoegh, k-line aankomen. Maar die komen niet in alle havens. Zodat het soms logistiek gezien beter is om het met een container (flatrack) te vervoeren. In Antwerpen komt grlmaldi lines die hebben roro schepen die ook 50% container schip zijn.

(klik om te vergroten)

+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @mf 35x:
In Antwerpen komt grlmaldi lines

Klopt, ik leverde meest af voor RoRo of afhalen op Linkeroever A'werpen voor sideloaders. Als importeur voor nieuwe sideloaders uit New-Zealand kwamen ze gedemonteerd aan in 40ft containers te R'dam. In Amsterdam pikte ik weer RoRo sideloaders op die uit Scandinavië kwamen.
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @WaterDeutzer:
RoRo of afhalen op Linkeroever A'werpen

Afhalen sideloader voor renovatie uit de haven.

(klik om te vergroten)

Linkeroever Antwerpen
+1
mf 35x
@WaterDeutzer dat is transfenica kaai 1213 zeker?
WaterDeutzer
Quote Reactie van @mf 35x:
dat is transfenica kaai 1213 zeker

Hij kwam met DFDS vanuit Zweden op hun eigen depot. Of dat de kaai 1213 was, weet ik niet meer.
+2
mf 35x
@WaterDeutzer dit zie je dus veel in Rotterdam

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+2
walker1
@mf 35x Sowieso is zo'n containerschip laden iets meer gepuzzel dan alleen maar de containers opstapelen.
Uiteraard wil men de zware containers/flatracks zoveel mogelijk onderin hebben, maar ook verdeeld over de lengte en breedte van het schip zodat het schip zo goed mogelijk vlak blijft liggen. Verder mogen containers met gevaarlijke stoffen niet zomaar overal staan. Koelcontainers moeten op plek staan waar ze op stroom aangesloten kunnen worden.
En dan moet er ook nog rekening gehouden worden met welke containers er waar uit moeten en wat er tijdens de route nog bij komt. Zo'n schip vaart een route langs meerdere havens en bij elke haven moeten er containers uit en komen er weer andere in. Maar men wil natuurlijk niet elke keer 10 containers verzetten om bij die 11e helemaal onderin te komen die er dan uit moet.
+1
WaterDeutzer
@walker1 Daar zijn uitgebreide software systemen voor. Alles is van te voren gepland, waar en hoe de boxen komen te staan. Kraanwerk gaat op de seconde per box.

Na 't zinken van de Titanic is er dan het wereldwijde SOLAS verdrag opgesteld.
Sinds 2016 is er een verplichte weging voor verladers ingevoerd binnen de SOLAS wet. Dat was een grote efficiency verbetering in de havens want voordien waren de vrachtbrieven vaak nattevingerwerk. En verliep het juist laden van een schip voorheen niet zo eenvoudig als dat het vandaag gaat.
+4
mf 35x

(klik om te vergroten)

Zoek de flats maar op
+2
jehan
Dat hoeft niet afgesjord te worden ?????????
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @jehan:
Dat hoeft niet afgesjord te worden

Is een speciale beroepsgroep voor: Lashers.
+4
Massey 2705
@mf 35xbij deze foto is letterlijk de,, beste stuurlui staan aan wal,, ....!
Ik ben meer bezorgd van zout dat op wegen gestrooid word , dat schadelijk is aan de machine , Dan transport over zee voor 10 dagen....
+2
a3vandiejen
Dacht heel even dat het er 9 waren..🤣
Jotke
@mf35x

Welke haven is dit?

Zeebrugge? Antwerpen?
+2
trean
Ik stel voor deze foto te verplaatsen van Geen naar Massey Ferguson Meerdere
+1
Jotke
Ik stel net als @trean voor deze foto te verplaatsen naar Massey Ferguson Meerdere
+1
a3vandiejen
@Jotke en @trean, hij is verplaatst!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Massey Ferguson ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!