Een plaatselijke New Holland dealer waar een kennis van mij werkt stelde voor om een New Holland bij mij weg te zetten als demo. Daar zeg ik niet nee tegen uiteraard. Het is wel een hele zware jongen,

New Holland T7 315

+14
Gavrie Willemsen
Een plaatselijke New Holland dealer waar een kennis van mij werkt stelde voor om een New Holland bij mij weg te zetten als demo. Daar zeg ik niet nee tegen uiteraard. Het is wel een hele zware jongen, hij weegt 11,5 ton dacht ik. De eerste ritten gisterenavond waren toch al erg positief. Blijkbaar hebben deze niet het gekende gejank van de aandrijving. Ik vind het een mooie trekker, ik denk eerder dat je hem moet vergelijken met een Fendt 930. Ik ben enorm benieuwd, we kunnen er 2 dagen mee rijden. Dan maken we er ineens gebruik van om op onze Fendt 826 andere voorbanden te leggen want die zijn kaal.

Reacties

+4
Fordje4600
Mooi, heb je er al 1 besteld? 😬
+1
Gavrie Willemsen
@Fordje4600 nee nee
+5
RVM
Ben benieuwd naar je bevindingen, de Fendts hebben ook wel hun kwalen gehad, aan je berichten te lezen.
+4
Gavrie Willemsen
@RVM idd, daar is die demo dus ook uit voortgekomen…..
+2
2850Johndeere6R
@RVM Loonwerker op het dorp zegt altijd: New Holland zijn fantastische trekkers voor de eerste 5 jaar daarna komen de gebreken en zijn de kosten flink hoger als een ander merk. Daarom ruilen we iedere 5 jaar een 5jaar oude terug in. Dat ze iedere 5 jaar een 5jaar oude inruilen klopt wel ongeveer. Maar of dat van de gebreken ook zo is weet ik niet, maar ik denk dat als je het over alle merken bekijkt iedereen er wel eens last van heeft .
+4
casejxu
Quote Reactie van @2850Johndeere6R:
iedere 5 jaar

Dan is de lease voorbij en komt er weer een verse.... meeste die met jonge NH rijden werken zo volgens mij
+3
2850Johndeere6R
@casejxu ik heb geen idee of die mannen leasen. Maar aan het inruil model te zien zou het zomaar kunnen ja.
+3
Fendt926Driver
@2850Johndeere6R loonwerker hier in de buurt houdt de blauwe trekkers ook zolang er nog garantie op zit en dan gaan ze weer weg.
+6
zettelmeyer
@Fendt926Driver doen ze hier bij fendt ook als er dan wat kapot gaat loopt het helemaal in de papieren.....
+5
stannetje96
@zettelmeyer inderdaad, hier in de buurt worden ze ook weer jong ingeruild omdat ze zo fantastisch zijn 😂
+3
Fendt926Driver
@stannetje96 wat zijn wij (jij en ik ) dan gelukkige boeren dat we de blauwe en groene trekkers buiten de garantie rijden en er (bijna) nooit wat mee hebben
walker1
@Fendt926Driver @zettelmeyer @stannetje96 Of het Fendt of New Holland is, of welk merk dan ook, een loonwerker heeft meer behoefte aan bedrijfszekerheid dan een gemiddelde boer. Meeste loonwerktrekkers maken 1500 tot soms wel meer als 2000 draaiuren per jaar. Loonwerker heeft meerdere pieken per jaar (denk aan voorjaarswerk, 5 tot 6 x gras oogsten, de mais en ander oogstwerk) In die pieken heeft hij vaak al het materiaal aan het rijden. Alle klanten willen tegelijk geholpen worden. Dan moet je er ook op van aan kunnen. Dus wel begrijpelijk dat ze na x aantal jaren of uren, of na verloop van garantie weer inruilen op nieuwe. De inruilers kunnen uiteraard nog prima trekkers zijn die bij een boer die er toch een stuk minder uren mee maakt, nog jaren meekunnen.
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @zettelmeyer:
als er dan wat kapot gaat loopt het helemaal in de papieren.....

Ik gok dat dit vandaag met alle merken zo is.
+1
J asper
@zettelmeyer Ken ook een tf’er die heeft dat met een valtra N serie😜
+1
zettelmeyer
@J asper geen idee wie je bedoelt! Die van mij is weer prima
+1
J asper
@zettelmeyer Heb je ook vaak genoeg anders gehoord😅🙈 En van voorjaar wou je hem het liefst zsm inruilen.
+1
zettelmeyer
@J asper ja klopt! Maar was iets heel lulligs... heeft hoop ergenis gekost maar geen kosten... was een nieuwe sensor ingekomen. Alleen die bleek achteraf niet goed te zijn.....
+2
J asper
@zettelmeyer Mooi dat die het nu wel weer goed doet dan.
+4
rommert14
@J asper zo zeuren wij hier ook wel eens... En een week later is het weer een prima machine, t hoort er gewoon bij he, zeuren 😜
+3
zettelmeyer
@rommert14 fries eigen denk ik😅
+2
rommert14
@zettelmeyer ben jij ook Fries dan? 😉
+1
zettelmeyer
@rommert14 van oorsprong wel ja. Kan je dat dwarse nie merken dan?
rommert14
@zettelmeyer haha ja 😂
+3
J asper
@rommert14 Nooit geen last van, je moet alles in verhouding zien. Maar op het moment van stilstand ist wel kloten..
rommert14
@J asper hier is de service verschrikkelijk...
+1
Jotke
Quote Reactie van @2850Johndeere6R:
@RVM Loonwerker op het dorp zegt altijd: New Holland zijn fantastische trekkers voor de eerste 5 jaar daarna komen de gebreken en zijn de kosten flink hoger als een ander merk.

Hier hoorde ik dat paar jaar geleden over 3 jaar. Na 3 jaar was 't niks meer zeggen ze.

Zijn erbij die na een aantal keer na 3 jaar hoop gebreken te krijgen maar bij de concurrent ingerolen hebben. Die groen gele rijden ze inmiddels al jaar of 5 of meer mee rond.

New Holland heeft hier in de regio laatste 5 - 10 jaar flink ingeleverd. Vooral ten goede van John Deere. Een loonwerker hier paar dorpen verder had eerst vrijwel alleen New Holland trekkers, nu zijn ze bijna volledig over op John Deere en 1 Claas.
+2
wouterdp
@Jotke en wat zijn dan zoal de klachten? t7 lwb autocommand is gewoon degelijk, motoren zijn storingsvrij en bij de versnellingsbakken kan je vanaf 9000 uur ongeveer een synchro hebben maar dan nog zijn de kosten beperkt tot 5-6000 euro. zwakke plek is het lager van de 4wd aandrijfas (preventief vervangen op 3500 uur). Fijnfilter is ook een aanrader want spoel van de hydrostaat zit inwendig en kan problemen geven door vervuiling.
+1
Jotke
@wouterdp

Klachten weet ik zo niet. Ik ken die mensen niet persoonlijk.
fan van trekkers
@wouterdp die mening kan ik delen. Wij hebben zelf geen autocommand maar powercommand. Dat is wel drama. 6000 uur heb je de eerste koppelingen stuk bij intensief gebruik. Autocommand hoor ik eigenlijk dat ze probleemloos draaien. Nadeel vind ik bij een autocommand dat ze echt niet fijn rijden. Ik hoop dat ze dit met de 315 hd zwaar verbeterd hebben. Bij onze t7 zijn het ook vaak de elektrische flippers die sneuvelen
wouterdp
@fan van trekkers power command in t7 is inderdaad niet de beste bak, en wat vind je dan niet fijn rijden aan de autocommand?
fan van trekkers
@wouterdp nadenken. Hij is altijd net te laat. Omkeer moet hij eerst stilzetten dan omkeer inschakelen en dan weer rijden. Ook moeten ze lang nadenken als ze door de groep willen op en afschakelen en ik vind ze op bepaalde snelheden niet vooruit te branden
+2
Jeroen 86
@Jotke Ik heb zelf een T7.270 van 2014 met 16200 uren op de teller en deze is nog heel betrouwbaar. En hier in de buurt loopt nog een T7.270 en T7070 met ruim 17 000 uren zonder problemen. Er zijn kleine dingen aan veranderd maar zeker niet meer dan bij andere merken.
+5
WaterDeutzer
Vind 't ook een mooie trekker! Zeker met het donkere blauw.💙
+7
Gavrie Willemsen
@WaterDeutzer het mooiste zou zijn volledig in de oude Ford kleuren
huub
@Gavrie Willemsen terracotta is ook erg mooi. Of je koopt 'm als Steyr 💪
+7
yoohan
Dat is zeker een mooie trekker met deze kleur 👍 Staan deze ook bekend als betrouwbare machines?
Even voor mijn beeldvorming, want daar zit ik niet in, maar wat is % het prijsverschil tussen deze knaap een een vergelijkbare Fendt?
+2
Gavrie Willemsen
@yoohan ik denk deze rond de 250K en een gelijkwaardige Fendt 930 rond de 300K excl de btw
+2
RVM
@Gavrie Willemsen ik stond zondag bij deze 2 te kijken en zei tegen pa dat ik dacht rond de 400.000 per span, maar dat is niets te veel?

tractorfan.nl/picture/1490786/
+2
Gavrie Willemsen
@RVM nee, een full option Beco draait rond de 125 en een 826 Profi kost nu 200 dus 325 samen. Mijn combi Dezeure met 826 koste 2,5 jaar geleden 266 excl btw
RVM
@Gavrie Willemsen ik had geschat 250/150

In het geval van jouw prijzen wordt er voor een 500 serie weinig verschil geteld of de prijzen in België liggen anders
Gavrie Willemsen
@RVM nee deze NH zit flink in de prijs voor. Ik geloof dat hij tussen de 30 en 50 K scheelt met een Fendt…
Gavrie Willemsen
@RVM Ow je bedoelde over de kipper combi. Kipper was 92.000€ en de 826 was 174.000€
newholland6640
@Gavrie Willemsen

En een t7 short base niet wat voor jou dan?
+1
mdoornekamp
@newholland6640
Quote:
t7 short base

Voor de veegmachine?
PieterA
@newholland6640 Die kun je meer vergelijken met een Fendt 714 -718.
caseboy
@Gavrie Willemsen jij zegt dat een 930 kost 3ton en een 826 2 ton kost. Dat scheelt nogal wat dan kan ik eigenlijk niet begrijpen waarom je meer 900 series ziet als 800's van deze generatie dan lijkt mij een 828 toch een stuk interresanter dan een 900 kopen, waar komt zo'n groot prijsverschil vandaan?
Gavrie Willemsen
@caseboy in een 930 ligt een MAN blok. Ik heb het wel over de laatste serie met die snuiten van een 1000 serie
caseboy
@Gavrie Willemsen ja oke daar ligt een andere forsere motor in maar dat maakt hem niet in een keer een ton duurder op 40pk.
+1
New Kobelco
@Gavrie Willemsen
Wat motor ligt er in een Massey Ferguson?
Zou da niks zijn?
+1
@New Kobelco sisu volgens mij
+2
hooidonk
@New Kobelco
Inderdaad zou zo'n 8S best mooi passen!
Die is in de stijl van de 2000 serie, past mooi bij de Schlüter en de 1455
WaterDeutzer
Quote Reactie van @hooidonk:
Die is in de stijl van de 2000 serie

Klopt!
+1
Gavrie Willemsen
@New Kobelco een Sisu, toevallig vandaag ene opgehaald voor de plaatselijke dealer. Ik plaats er zo een foto van
+2
New Kobelco
@Gavrie Willemsen
Ik had het al gehoord, heb de foto al gekregen van de Ferguson. 😉
john deere 7810
@Gavrie Willemsen

wat oogt deze "lomp" vergeleken met een 800 van fendt. hoe bevalt die na 2 dagen?
Zou ook nog even om een 6250r van john deere vragen. als je toch aan het demo rijden bent
Gavrie Willemsen
@john deere 7810 deze is VEEL te zwaar. Eigenlijk valt het niet te vergelijken tegenover onze “kleine” wendbare 800’den van Fendt. Nu merken we zelf hoe vinnig die Fendts zijn van ons. Ik moet wel eerlijk zijn dat ik er zelf niet mee gereden heb…..
Valtra man
@Gavrie Willemsen is er dan verschil qua afmeting/gewicht tussen een jd 6r en jullie 826? Ik zou los op gevoel zeggen dat de 2 in dezelfe klasse zitten
PieterA
@Valtra man Inderdaad.
Gavrie Willemsen
@Valtra man ik bedoelde dat die NH veel te zwaar is, een 6R kun je perfect vergelijken met onze 800 serie maar ik krijg geen demo los.
+2
fan van trekkers
@Gavrie Willemsen een laar dagen geleden heeft trekker een test gedaan van de allernieuwste t7.300 dit is een opgewadeerde t7.270 met dezelfde cabine als de 315 die je nu hebt
T60401
Quote Reactie van @Gavrie Willemsen:
bedoelde dat die NH veel te zwaar i

Opmerking had ik van jou niet verwacht. Hoor altijd water in de banden zodat hij aan de grond geplakt zit en rijden voor 90% op het asfalt. Of gaat het ten kosten van wat je mag laden?
Gavrie Willemsen
@T60401 ja dat van dat water klopt maar het is gewoon een hele brede, lange en hoge trekker. Ik hecht meer belang aan compact. Trekkers hoeven van mij geen 10 of 12 ton te wegen. In België mogen wij maar 44 ton wegen.
+1
T60401
@Gavrie Willemsen Hij is gewoon helemaal te groot. Dan heb je eigenlijk het verkeerde type op demo je had een t 7270 moeten hebben of nog beter de net nieuw uitgekomen t 7300.
Gavrie Willemsen
@T60401 de dealer wist dat ook maar ze konden niks anders aanbieden zo direct
+1
PieterA
@Gavrie Willemsen Breedte en hoogte scheelt niet veel. De New-Holland 7.315 is wel 40 cm langer dan de Fendt 826
+1
@PieterA verbaast mij! Vind de cabine erg hoog zitten, geen leuke trekkers als je vaak in en uit moet stappen. Daarbij is de trap ook veel te stijl. Enige trekker waar ik achteruit de trap af loop (zoals het hoort dus..)
+1
PieterA
@ronald-deutz-fahr 5 treetjes en dan de cabine bij beiden. Bij Fendt is de cabine veel smaller, die heeft een trapje schuin omhoog; Bij New Holland is de trap erg steil vanwege de brede cabine.
@PieterA de oude nh cabine is ook smaller, maar bovenop naast de cabine zit bijna een volwaardige treeplank, ze moeten toch ergens die tank van 600 liter kwijt..
fan van trekkers
@ronald-deutz-fahr dat in en uitlopen hoeft ook niet meer, je kan bijna alles via het spatbord bedienen😉
@fan van trekkers kan die nieuwe zoveel meer? Topstang is ideaal op het spatbord ventiel, vervolgens moet je weer instappen voor steunpoot, of je moet de topstang afkoppelen..
Je heb trouwens ook zeer slecht zicht op ondertrekhaak waardoor je weleens een keer vaker trapje af moet 😅
Vind het bij de gewone t7 allemaal wat overzichtelijker, en kwa instap is dat nieuwe trapje echt super
+2
arjanvw
@ronald-deutz-fahr Heeft die geen spiegeltje aan het achterraam? Bij onze Claas kan je vanuit de cabine de kiepknobbel ook niet zien, maar door het spiegeltje aan het achterraam stuur je hem zo onder de trekhaak.
+1
@arjanvw nee, wel een goeie trouwens. Zal eens kijken of er wat kan. Al wisselt die niet heel vaak van machine, tis wel makkelijk als je in 1x goed staat
fan van trekkers
@ronald-deutz-fahr optioneel twee dubbelwerkende ventielen, hefinrichting, aftakas, m1 m2 motortoerental en een stopknop waarmee je de trekker uitzet. Lijkt mij idiaal met aankoppelen van loadsensing
+1
@fan van trekkers stopknop je wel een slimme Indd! Moet je niet van die ‘grappige’ collega’s hebben 😅
+1
rommert14
@ronald-deutz-fahr kon bij onze mf op een gegeven moment ook op een alternatieve manier 😂😂 ander pitjes in de achterlichten
rommert14
@ronald-deutz-fahr klinkt wat hetzelfde als ons 8730, bij de oudere kun je per ventiel bedienen mits je elektrische hebt.
J asper
@rommert14 Idd dat bij de oudere mf’s is idiaal. Jammer dat je de niet uit zweefstand kunt trekken.
rommert14
@J asper nouja oudere... volgensmij hadden ze het nog tot de 8s. Inderdaad uit de zweefstand wil niet nee 😅
+2
ford8630power
@ronald-deutz-fahr Bij een loonbedrijf in de buurt maken ze bij de T7's een apart kastje net naast de topstang om het ventiel te bedienen. Anders moet je met die zware topstang in de hand met de ander naar het spatbord reiken.
@ford8630power das wel een slimme
Wij laten de kogel in de machine zitten, dan leg je de topstang er gewoon op zegmaar, met ene hand haak open houden en andere mand knopje drukken wil net, en dan druk je hem zo naar waar die wezen moet en zakt haak over de kogel 😅
Jotke
Quote Reactie van @fan van trekkers:
@ronald-deutz-fahr dat in en uitlopen hoeft ook niet meer, je kan bijna alles via het spatbord bedienen

Da kan bij JD al zeker 20 jaar.🤔
@Jotke 4 ventielen vanaf het spatbord ja?
Onze Deutz heeft wel 4 ventielen die je op het hefblok kan bedienen 😎
fan van trekkers
@Jotke motor uitzetten ook?🤪
+1
Jotke
Quote Reactie van @fan van trekkers:
@Jotke motor uitzetten ook?🤪

Dat nog net niet.😜
+1
schluterman
@RVM spullen van jennissen den dungen
+1
Ritchie
@Gavrie Willemsen

Ik denk dat er wel minimaal een ton tussenzit eigenlijk.
+2
Mooi! Nieuwe cabine zo te zien, echte verbetering is dat
Heeft deze ook het dashboard in het stuur zitten?
+1
catfan55
Mooie trekker Gavrie!
Ik had ook bijna eentje gekocht maar er was iemand me net voor, toen kwam de 7310R op m’n pad. Ook daar geen spijt van gelukkig.
Ik vind het mooie trekkers om te zien, cabine & instap is aan de krappe kant vond ik.
+3
2850Johndeere6R
@catfan55 misschien past de rode variant @Gavrie Willemsen wel beter, dat kleurt mooier naast zijn Inter
+2
schluterman
@2850Johndeere6R en de schlüter super 1500tvl straks
fan van trekkers
@catfan55 dit is de nieuwste generatie t7 heavy dury, de vorige waarvan ik denk die jij bedoeld heeft nog de oude cabine met de kleine instap. Deze heeft een compleet nieuwe cabine die een stuk ruimer is en een nieuwe armleuning met de laatste snufjes
+1
catfan55
@fan van trekkers ja, die ik op het oog had was het oude type dan. Was een 2020 bouwjaar
+1
arjanvw
Hier vandaag de loonwerker gehad die sinds kort zijn rode zusje heeft. Is er tot nu toe erg over te spreken. Is ter vervanging van een JD 7R die teveel mankementen had.
+2
wart
Combinatie ziet er mooi uit zo! Ook al de zandbanen ingeweest of vooral wegtransport gedaan. Ben erg benieuwd naar de ervaring en brandstof gebruik.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland T 7.315 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!