Foto van een New Holland 6640.Oud en nieuw naast elkaar. 11000 uur verschil.. Foto is geplaatst door newholland6640 op 24-09-2022 om 01:00:06, met 96 reacties.

New Holland 6640

+4
newholland6640
Foto van een New Holland 6640.

Oud en nieuw naast elkaar. 11000 uur verschil.

Reacties

Valtrapowerr
Mooie vooruitgang! 👌🏻
arjanvw
Nieuwe aanwinst? Mooie trekker! Deze keer geen blauwe?
newholland6640
@arjanvw

Klopt. Waren toe aan wat jongers. En meer comfort is ook niet erg 😉
arjanvw
@newholland6640 Dat is mooi! Veel plezier ermee en hopelijk gaat deze ook 11000 uur mee! Welk type is dit? Ook met voorasvering?
+1
newholland6640
@arjanvw

Ja vooras en cabinevering. Ik heb her idee dat de cabine vering het meeste doet qua comfort.
arjanvw
@newholland6640 gaan jullie ook nog meer of zwaardere werkzaamheden zelf doen? Verdubbeling in vermogen is best fors!
+1
redgiant
Allebij mooi! Maar die blauwe ziet er ook nog netjes uit.
bugo
Een mooie rooie, suc6 ermee!
wilbertkw
Proficiat mooie complete trekker 👌
+2
zettelmeyer
Succes er mee en hopelijk net zo veel probleemloze uren als de blauwe
+1
casejxu
Netjes! Veel plezier dermee👌💪💪
fan van trekkers
Mooie trekker, dit gaat je wel bevallen. Cvx of die dubbele koppeling bak?
newholland6640
@fan van trekkers

Haha beide niet, ouderwetse 16+17 bak. Ik had wel iets moderners gewild. Maar de rest van de firma vond dit prima. Ik kan er ook prima mee leven. Bak rijdt al stuk beter. Dynamic is wel mooi. Maar volgens sommigen zitten daar veel te veel knopjes op 😛
Herbert
@newholland6640 heeft deze wel de boost?
newholland6640
@Herbert

Ja heeft wel boost ja, hebben we niet perse nodig trouwens.
+1
Fast Eddy
@newholland6640

Veel plezier met de nieuwe aanwinst. Wel een aardige stap vooruit qua pk`s.
newholland6640
@Fast Eddy

Ja had ook niet meer gehoeven. Maar ze hebben ons gewaarschuwd dat boost het niet altijd doet voor de tank. Dan is 150 pk niet zo gek.
Fast Eddy
@Herbert

Als het goed is wel. Met transport, aftakas en hydroliek gebruik brandt het lampje wel.
+2
Herbert
@Fast Eddy ja ik heb het ook wel, alleen wanneer ik het echt nodig bent, met front en achter maaier, neemt de frontaftakas zoveel vermogen dat er niet genoeg koppel op de aftakas achter over blijft om de boost in te schakelen😅
+1
Fast Eddy
@Herbert

Dat is wel een goede opmerking. Eigenlijk moet er dus ook een torsiesensor op de frontaftakas zitten.
+1
Herbert
@Fast Eddy voor het mooie wel ja. Misschien is dat af fabriek ook wel zo hoor. Ik heb er een zuidberg fronthef met pto op laten bouwen
ford8630power
@Fast Eddy Ik dacht deze types alleen op automaatstand op de weg, en op de aftakas
Fast Eddy
@ford8630power

Op de Steyr variant deed hij het ook in de handmatige stand. Als je in het land snelheid ging maken en je bediende een hydrauliekventiel ging het boost lampje ook branden.
+1
fan van trekkers
@newholland6640 ook niet verkeerd, betrouwbare bak en ik meende dat hij ook alweer verbeterd was. Omkeersnelheid kun je nu ook instellen toch? Wel sterke trekker, hier ga je veel plezier meer hebben
newholland6640
@fan van trekkers

Ja omkeer zitten drie standen op. Nog niet gebruikt trouwens. Maar dat komt nog wel.
Dat je van de 4 naar de 5 geen hendel meer hoeft over te halen is al een genot.
newholland6640
@fan van trekkers

Ook nog zulke types bekeken uit 2016. Maar die shiften zo bokkerig en janken enorm
2850Johndeere6R
Succes met deze mooie trekker. Toevallig bij Case beland? Of was de blauwe versie geen optie? Ben ik wel benieuwd naar
+2
newholland6640
@2850Johndeere6R

Case dealer zit 4 km verder zonder dorp ertussen. Nh dealer is 20 km ofzo.
Voor de ts zijn we nog wel naar een blauwe aan het kijken.
2850Johndeere6R
@newholland6640 ah oke, duidelijke reden dus en goed dat je je horizon op merken gebied heb verbreed
+1
newholland6640
@2850Johndeere6R

Ik had nog we serieus naar een deutz willen kijken. Maar de rest vond case al een hele stap 😂
+1
arjanvw
@2850Johndeere6R haha! Blijft nog wel dezelfde trekker, alleen de kleur en bediening is anders...
2850Johndeere6R
+1
SJB533
Nu dus een ander account? Mooi trekkertje! Bewust voor een zescilinder gegaan, of had een 145 ook gemogen?
+2
newholland6640
@SJB533

6 cilinder is gewoon mooi haha. En men zegt dat met met wat zwaarder werk zes cilinder zeker zo zuinig is.
valmet6400power
@newholland6640
Als een trekker zijn vermogen moet leveren maakt het niet uit veel uit of er 4 of 6 zuigers drinken willen hebben. En ook niet of het een Fendt is of een John Deere of een Kubota. Ik denk zelf dat gemiddeld over alle werk een 4 cilinder zuiniger is simpelweg omdat die motor "maar" voor 4 cilinders brandstof hoeft te geven als het een moment even zwaar gaat en niet voor 6.
Heb zelf geen ervaring opgedaan met een 4 en 6 cilinder uit hetzelfde bouwjaar overigens 😄
newholland6640
@valmet6400power

Ts nam zeker minder voor de raapwagen dan de 6640. Ik weet het ook niet hoe het uiteindelijk precies zit.
+1
walker1
@valmet6400power Dat ben ik helemaal met jouw eens, maar heb hier al eens eerder de discussies meegemaakt waarin beweerd wordt dat een 6 cilinder zuiniger is.
newholland6640
@walker1

Zelf denk ik dat het verschil bij ligt werk we substantieel is. Bij zwaar werk maakt het mekaar niet zoveel. De diesel moet er toch in.
J asper
@newholland6640 Maar hoeveel procent van de totale uren doe je nu echt zwaar werk, heel erg weinig.
newholland6640
@J asper

Mwha, maaien, transport, (opraapwagen) dat valt toch allemaal onder het wat zwaardere werk.
Schudden harken en kuilsnijden ligt werkt.
Al met al doe je meer zwaar werk dan ligt werk.
J asper
@newholland6640 Dat is bij elkaar nog geen 100 uur, neem aan dat je meer dan 200 uur gaat maken met je nieuwe trekker.
+1
newholland6640
@J asper

Was de tank nog vergeten. Vorige trekker maakte rond de 500 uur.

Maar prima dat jij dit niks vind. Koop jij lekker een 4 cilinder. Ik wil graag een 6. Dus daarom doen we een 6 cilinder.
J asper
@newholland6640 😂 Kalm, heb ja nooit gezegt dat het niks is. Alleen dat het maar een heel klein deel is van de uren dat die echt zwaar werk. Transport met ladewagen valt hier ook niet onder zwaar werk.
newholland6640
@J asper

Dat ben ik niet met je eens.
Raapwagen, tank en maaien worden de meeste uren voor gemaakt. Dat is (in potentie) allemaal zwaar werk.
J asper
@newholland6640 Met ketsplaat mesten zwaar werk?😅 En met die zomers van tegenwoordig is maaien en oprapen ook maar 2 keer per jaar zwaar werk met dik gras🙈
+1
newholland6640
@J asper

Als je veel land op afstand hebt wel ja.
Overigens loopt de vrijstelling nog maar 2 jaar. Zou beetje stom zijn als je er dan achter komt dat je trekker te klein is.
J asper
@newholland6640 Optrekken is even zwaar werk, als die op gang is ook niet meer zwaar. Zo bedoel ik ook meer met dat het maar een fractie is van de uren dat een trekker echt zwaar moet trekken. 10 uur maaien in dik gras is ook geen 10 uur zwaar trekken. En transport al helemaal niet. Is niet tegen jou persoonlijk bedoelt, meer op over wat valmet doelt.
J asper
@J asper Is bedoelt op dat 6 cilinders met zwaar werk zuiniger zijn, laat dat dan zo wezen. Dan is het nog maar een fractie van de uren dat een trekker echt zwaar moet trekken en dus zuiniger zou zijn.
+4
arjanvw
@newholland6640 zou zelf ook voor 6 cilinder gekozen hebben. Wij hebben van het voorjaar een keer een test gedaan met graan wegbrengen. Onze 540 is qua vermogen een fractie lichter dan de 640, maar de laatste (6cil) had 2,5 liter/uur minder nodig. Het koppel van een 6 cil is ook gunstiger. En kan niks boven de rustige loop van een 6cil! 😁
+4
@arjanvw Onze ervaring is ook dat het elkaar qua verbruik eigenlijk niks uitmaakt. Qua trekkracht bovenin ook niet, alleen onderin is een 6 cilinder gelijk bij de les, en bij een 4 cilinder moet de turbo eerst toeren draaien om genoeg lucht naar binnen te drukken. Een 4 cilinder is weer wat handiger. Ik heb voor beide wel m'n voorkeurswerkzaamheden
+1
claasfendt
@MaartenMandemaker bij deze nieuwe maxxums zit dacht ik geen verschil in lengte/ draaicirkel dus was ik ook voor de 6 cil gegaan ik weet niet wat het verschil in prijs is misschien dat dat mijn gedachte nog veranderd 😬
newholland6640
@MaartenMandemaker

Bij new holland/case tegenwoordig de 4 en de 6 cilinders even lang. Dus dat is (helaas) geen argument meer.
We hadden nu ook nog prima met een 4 cilinder toe gekund. Maar als je de opraapwagen inruild wil je toch een stapje groter. Dan wordt het alweer krap zat.
+3
Valtrapowerr
@newholland6640 Je hebt groot gelijk jullie kopen een trekker ook voor 20 jaar vooruit en dan is het lekker dat je mogelijkheden hebt. Een 6 is zeker met een Opraapwagen Mesttank wel lekker hoor 👍🏻
@newholland6640 Bij onze trekkers zit er 20 cm verschil in wielbasis, 2.67 om 2.88 cm. Dat merk je wel in handigheid. Al draait de 6 cilinder ook scherp. Tegen de rustige loop van een 6 cilinder kan geen 4 cilinder op.
newholland6640
@MaartenMandemaker

20 cm is nog wel aardig de moeite, voor op het land wel fijn.
Heb ook wel bij akkerbouwers op 4 cilinders gereden. Maar mer transport mis je die 20 cm eigenlijk weer een beetje
arjanvw
@MaartenMandemaker klopt idd, de draaicirkel kan wel verschil maken. Toen wij de 540 kochten dachten we ook zuiniger te rijden dan een 6 cilinder van dezelfde pk's en wat lager in eigen gewicht. Maar dat is te verwaarlozen. Denk wel op langere termijn dat een lichtere 6 cil het qua levensduur misschien wel langer uithoudt dan een opgeblazen 4 cil. In onze 430 licht hetzelfde blok, maar die loopt veel mooier.
newholland6640
@arjanvw

Precies, als je met de 4 cilinder ligt werk doet zal die weer iets zuiniger zijn.
Ts gaf 128 pk op de aftakas. Was ook bang dat een 4 cilinder minder zou doen dan de ts. Daar zat ik niet op te wachten.
+3
claasfendt
@newholland6640 en een 6 loopt gewoon lekker/mooi dat mag ook een reden zijn je hoeft niet altijd alles economisch te verantwoorden
J asper
@claasfendt Zeg ook niet dat er wat mis mee is😅🙈 maar je moet niet zeggen dat je ze koopt omdat ze zuiniger zijn want dat vindt ik voor allround werk onzin.
newholland6640
@J asper

Dan moet je even goed terug lezen wat ik er het eerste over heb gezegd. Als je dat goed had gedaan had je ook niet je wijze neus erin hoeven steken.
arjanvw
@newholland6640 dan heeft de ts ook genoeg pk's!
+2
Mooie vooruitgang! Veel plezier ermee! Ik vond die 40 serie altijd wel plezierige trekkers, maar je gaat zo wel flink in comfort vooruit.
+2
newholland6640
@MaartenMandemaker

Bedankt.
Ja ik vond het ook altijd een fijne trekker. Maar met deze stap je gewoon 20 jaar vooruit in de tijd.
Omkeer onder het stuur, toerentallen in te stellen, eco aftakas. Wat minder schakelen, en de boel goed geveerd.
+1
@newholland6640 Ja de tijd gaat wel vooruit. Had je op de 6640 een knop om de koppeling te bedienen op de omkeerpook?
newholland6640
@MaartenMandemaker

Ja indd hand koppeling op de omkeer pook. Bij de ts hebben we dat ook.
+1
@newholland6640 Oke, de ts115 waar ik mee gewerkt heb had de omkeerschakeling onder het stuur. Heeft die van jullie een turbo dat hij zoveel vermogen levert?
newholland6640
@MaartenMandemaker

Ja dat hebben de wat nieuwere inderdaad.
Nee zonder turbo, heeft wel een keer wat bijgekregen. Het maximale wat kon zonder turbo. Is toen wel een leuk fel trekkertje geworden.
+1
newholland6640
Trekker ook al even weer afgetankt. 7 uur gedraaid. Uurtje voor de kuilsnijder en de rest voor de opraapwagen en opgehaald op afstand.
11 liter per uur.
mf 6150
Mooie trekker, veel plezier ermee
newholland6640
Trekker staar nu op fb zag ik net.
+2
J asper
@newholland6640 Toch mooi een stukje terug in de tijd 😂😎🙈
newholland6640
@J asper

Hoe bedoel je?
J asper
@newholland6640 10000 uur nu
newholland6640
@J asper

Kan nog wel kloppen. Had de uren stand een keer gegokt maar kan nog wel kloppen .
@J asper en een likje verf gehad
RaHeados
@Deutz-Fahr-Rijder verf of een goede poets beurt, daar gaan ze ook vaak goed van glimmen.
+1
oanejorrit12
@RaHeados achterbrug weer netjes in de verf poetsen gaat je niet lukken
RaHeados
@oanejorrit12 dat valt tegen ja, dan is de trap en hand greep ook mee gespoten zeker?
+5
valmet6400power
@oanejorrit12
Dat heet reviverven ipv reviseren 😂
+2
NH-Ford
@RaHeados en die shit die hij erover heen blubbert, glimmen ze ook van🙈
+2
@NH-Ford Wat gooit hij erover heen dan? Ik dacht dat hij ze nat gespoten op de foto zet 😅
NH-Ford
@MaartenMandemaker niet alleen water🙈 Weet niet precies, is ook niet alleen dieselolie/olie. Wel eens trekkers gekeken, en ook wel gekocht bij hem, glimt als een malle en voelt bah aan😅
Hopelijk hebben zulke handelaren niet het frame etc overgespoten, dan kun je tenminste nog iets van historie/toestand ontdekken
+1
@NH-Ford Oke, er is n9g zo'n handelaar die ze altijd zo op de foto zet. Het is in ieder geval geen vloeibare wax. Dan gaan de banden enzo niet zo glimmen.
NH-Ford
@MaartenMandemaker En die kennen elkaar onderling goed.
Wat de ene even niet kwijt raakt gaat zo naar de ander.
Heb ook eens een trekker bekeken bij één van hun voor hun 'behandeling'.. later op foto haast niet meer te herkennen. Maar koosjer was die trekker zeker niet, maar titel was 'zeer nette ..'
+2
J asper
@NH-Ford Mh🙈🙈

Adverteert niet voor niks niet meer op fb
+1
@NH-Ford Ja ik weet het ook altijd niet met zulks. Waar halen hun de trekkers vandaan? Bij dealers die ze liever niet in de buurt verkopen of van particulieren?
+1
NH-Ford
@MaartenMandemaker Veelal bij dealers die een 'vreemd' merk inruilen, worden dan direct doorgezet. Onze kwam van Groenoord af.
Maar ook wel de 'winkeldichters' van dealers of handelaren. En dan nog de trekkers die niet fris zijn..
+3
arjanvw
@newholland6640 Heb je nog een link voor voor de geïnteresseerden zonder FB?
+3
nick-meier
Wij hebben de new holland van jullie dan gekocht.👇🏻

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

newholland6640
@nick-meier

Prachtig, doet ie nog goed?
Incl de schade links voor op de motorkap 😅
+1
arjanvw
@nick-meier werklampen in het dak weg gehaald?
nick-meier
@arjanvw ja deden het niet meer.
nick-meier
@newholland6640 ja perfect! Maar wat is er eigelijk gebeurt dat er schade is?Groetjes nick
newholland6640
@nick-meier

keeer met inkuilen in het donker met de klep ertegen

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland 6640 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!