Foto van een Case International Maxxum 5150 met een Veto voorlader om de maishoop vast te rijden . Er waren twee maishopen naast elkaar met ieder een eigen maisploeg.

Case International Maxxum 5150 Plus

+6
draaipiet
Foto van een Case International Maxxum 5150 met een Veto voorlader om de maishoop vast te rijden . Er waren twee maishopen naast elkaar met ieder een eigen maisploeg.

Reacties

+2
deufi
Was het niet handiger om de bak van de voorlader te gebruiken?
+6
draaipiet
@deufi Dat weet ik niet. Deze trekker en chauffeur is van de gastboer zelf, mogelijk is de bak van de voorlader veel kleiner. Maar het werkte eigenlijk best zo.
+2
draaipiet
Ik vraag me af of het type goed is, 5150 is in ieder geval goed maar of het nu Case / Case International / International Pro of Plus is / met of zonder Maxxum? Brand maar los met de discussie, ik hoor het wel en pas het wel aan.
+2
wim-same
@draaipiet volgens mij alleen Case, maar ik ben geen kenner. Dit type is nog van DB afkomstig volgens mij
+5
SJB533
@wim-same
De ontwikkeling van de Maxxum 5000 stamt inderdaad nog uit de tijd van J.I. Case Corporation, maar deze trekker verschilt behoorlijk van de DB/J.I. Case uit die dagen.
tractorfan.nl/picture/1148983/
tractorfan.nl/picture/1148982/
tractorfan.nl/picture/796282/
+3
SJB533
@draaipiet
Type is Maxxum 5150, en dan kan het in dit geval een Maxxum 5150 of Maxxum 5150 Plus zijn. Pro geenszins, die zagen er optisch anders uit, dan deze. Lijkt trouwens wel een embleem van Plus op de grille te staan. (Plus is een verbetering tov de Maxxum 5150, Pro is daar weer een verbetering op)
Merk is Case International, al hebben later types Case IH op de stickers staan. Hier op TF hebben we die echter ook onder Case International staan. Heeft alles te maken met de MBO in 1994, toen het management van CaseCorp het bedrijf overnam van Tenneco Inc.
Case kan refereren aan Case CE, het zusterbedrijf van Case IH, dat bouwmachines produceer, en J.I. Case, de voorganger van Case IH. Die van de beige-oranje en later wit-oranje en wit-zwarte trekkers.
+1
draaipiet
@SJB533 Achter loopt het dak wel ver door, of is dat bij al deze types hetzelfde

(klik om te vergroten)

+2
SJB533
@draaipiet
Hoort bij die cabines
+1
@draaipiet dit is een versie met airco als ik t goed heb. Als die dat niet heeft is het dak korter.
Verder klopt wat @SJB533 zegt. Geen pro te zien aan de lage dakrand.
En volgens mij zijn deze zijkappen met gaas in alleen geleverd op de plus en pro ivm bouwjaar.
Dan zou dit dus een 5150 Plus moeten zijn.
+1
SJB533
@tractorquintentje
50 is altijd met gaas in de zijschermen. Vermoed dat de 40 het Maxxumale qua koeling is met de standaard kappen.

Overstek aan de achterzijde hebben ze ook allemaal, alleen weet ik niet, hoe dat met de airco zat. Wil geloven, dat hij met airco idd iets langer is. Verhoogde dakrand is trouwens ook een optie, zelfs achteraf nog in te bouwen. Meende dat dat ook wat met airco te maken had.
+2
a3vandiejen
Mooi Piet.
+1
Wimariete
Mooie foto Piet.
+1
draaipiet
Er stond al een duimpje tussen van een inter liefhebber, dus het type zal wel kloppen. Misschien komt er vanavond wel een antwoord
+2
bart99
Grondbak voorop +1 😎
+2
SJB533
@bart99
Bak past mij ook wel....
+2
sallander
@SJB533 hier staat nog een Hekamp van 250 cm breed 😀
+2
SJB533
@sallander
Een 250 ken ik inmiddels wel... Dat is breed zat. Heb liever een slagje smaller, zoals die op de foto. (Lijkt een completere 225)
+1
draaipiet
Ik heb hem gewijzigd naar plus

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International Maxxum 5150 Plus ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!