Foto van een Taarup 1030 vanuit de 9100mt. Vandaag zelf op de kuil en m'n zwager op de 6135 met taarup. Soms moet je mooi werk uit handen geven.

Taarup 1030

+2
jantje 8110
Foto van een Taarup 1030 vanuit de 9100mt. Vandaag zelf op de kuil en m'n zwager op de 6135 met taarup. Soms moet je mooi werk uit handen geven.

Reacties

Baltus_steyr
Kan die er vlot mee werken? Hier zit ik altijd zelf op de kuil, dan kan ik de kuil naar eigen wens maken. ik moet tenslotte zelf zand vd kuil maken en voer halen 😁
J asper
@Baltus_steyr Hier vandaag zand op kuil gespit, leuk die wind krijgen we werk mee volgend jaar dat de bescherm kleden er niet mooi strak over zitten 🙈 Maar goed het mooie van kuil af spitten is altijd hoe mooi er mooi voer onder weg komt😃
CaseCS130
Ik zit 95 procent van de tijd ook op de kuil. Voor de wagen kan ik meestal makkelijk personeel vinden, maar aanrijden vinden ze niks aan.
Heeft je 9100mt elektrische omkeer en hef? Onze 9094 heeft beide niet en daarom niet echt geschikt voor op de bult.
dx11
Quote Reactie van @CaseCS130:
maar aanrijden vinden ze niks aan.

Sinds ik de werklust met verdeler op de kuil heb is dat hier gelukkig geen probleem meer. Kan dat beetje diesel zelfs met deze prijzen nog wel uit
@dx11 hier willen ze nooit op de buld zou dat aan de buld liggen of omdat we geen werklust hebben?
stephan-inter
@Deutz 8006spezial aan het materiaal denk ik. Hier staat de grootste trekker op de bult. Daar willen ze wel op
CaseCS130
@stephan-inter hier ook, maar met de wagen rijden is veel meer actie.
+1
casejxu
Quote Reactie van @stephan-inter:
grootste trekker

Blij dat we daar geen ruzie over kunnen maken.
@CaseCS130 @dx11 @jantje 8110 hier ben ik degene die altijd op de opraapwagen "moet" van iedereen😅 afgelopen keer met hobby hakselen voor t eerst echt op de kuil gezeten in al die jaren dat we zelf grassen
+4
CaseCS130
@casejxu Ja maar dat komt omdat je nog geen Pottinger hebt, dan draait het heel snel om 😀
casejxu
@CaseCS130 dan houden we het voorlopig nog even zo👌
CaseCS130
@casejxu Hebben jou beide Jxu's powershuttle? Ze zijn er ook zonder toch?
casejxu
@CaseCS130 jep. En elektrisch hoog/laag. Enigste min punt is dat de gene voor de opraapwagen elektrische hef heeft en de ander niet. Maar volgens de kuil machinisten maakt ze dat niet zo veel uit.
CaseCS130
@casejxu Ja Hi-Lo had onze L85 vroeger al. Maar die omkeershuttle was er toen helaas nog niet. Die handmatige hefbediening is nog hetzelfde als op de Fiat 90 serie denk ik? Die doseert wel fijn, hendel zit wat aan de lage kant.
casejxu
@CaseCS130 ja hef is het zelfde. Wij hebben hef en hydrauliek verlengd. Dat bevalt erg goed!
CaseCS130
@casejxu Hydro hebben wij ook verlengt inderdaad, dat scheelt wel wat.
casejxu

(klik om te vergroten)

Hier goed te zien maar omdat deze en versnellingspook verlengd zijn komen ze in hoogste versnelling met hef helemaal omlaag net tegen elkaar. Maar echt storend is dat niet
+1
CaseCS130
@casejxu Ja, zo kan dat mooi. Nog precies hetzelfde als de l85 die we in 1996 hadden en op de hi lo na ook als de 70 90.
casejxu
@CaseCS130 betrouwbare techniek. Bevalt daardoor erg goed. Deze is van 2007 en staat nu 6450 uur op
CaseCS130
@casejxu Zeker betrouwbaar. Al zijn er niet veel die vanaf Case komen die verliefd zijn op deze trekkers vanwege het sterke Fiat dna. Paar jaar terug kosten ze ook niet veel gebruikt, helaas is dat nu wel anders geworden.
+1
casejxu
@CaseCS130 tegenwoordig zijn die kleine simpele trekkertjes goud waard. Zijn natuurlijk perfect voor kleine klusjes en voeren bij vele. Of zoals bij ons al het werk🤙💪
+2
deJong
@casejxu voor sommige klussen vindt ik de mechanische hef mooier. Daar heb je meer gevoel bij.
casejxu
@deJong ken meer klusjes dat elektrisch me beter past als andersom
+4
dx11
@Deutz 8006spezial bult? Jij zit toch in een gat?
+1
DANOONTJE POWERR
@dx11 het is toch ook inkuilen en niet inbulten?
CaseCS130
@dx11 denk niet dat het daar aan ligt. CS is een geweldige trekker op de bult. Met de wagen rijden is gewoon wat spannender denk ik.
J asper
@CaseCS130 Wat dichter op kant gaan aanrijden dan😜😜😂
CaseCS130
@J asper met sleufsilos levert dat niet zo veel spanning op 😆
+1
@CaseCS130 2e opraapwagen kopen, dan word kuilverdelen en goed aanrijden een hele uitdaging… 🙈
+1
newholland6640
@ronald-deutz-fahr

Dat vind ik met 1 wagen rond de bult al een uitdaging.
@newholland6640 @CaseCS130 @casejxu
Jullie happen mooi 😜 maar de vraag was meer spanning op de kuil😜
De enkele keren dat ik kuil verdeel ben ik blij als ze bij huis klaar zijn en op afstand kan gaan rijden, 2x sr580 brengen wel gras naar huis 🙈
+1
casejxu
@ronald-deutz-fahr spanning kun je krijgen door droog gras. Zonder wandjes en dan geen dubbellucht
+1
CaseCS130
@ronald-deutz-fahr Ja dan mag je aan de bak inderdaad. Laatst brachten ze wat mais, komen er 3 grote wagens binnen 15 minuten en heb alleen maar een gewone bak aan de voorlader om dat vlak te schuiven. Maar dan is de lol er snel af.
@CaseCS130 Indd, gaat veel te hard dan..
kan wel uit om te zeggen ga maar koffie drinken ik roep wel als ik weer een vracht kan gebruiken 🙈 maar hun willen ook door natuurlijk
+2
CaseCS130
@ronald-deutz-fahr Het was zaterdagmiddag 16.00 uur dus dan weet je het wel. Gelukkig was het in totaal geen enorme hoeveelheid dus lukte het ook wel weer.
+1
CaseCS130
@ronald-deutz-fahr Hebben we wel, maar die blijft mooi op stal. Ik hou zelf wel van een rustig klusje 😄
casejxu
@ronald-deutz-fahr met 1 taarup direct om huis hebben ze het hier ook al druk zat
+1
Baltus_steyr
@J asper op de wagen ga je van perceel naar perceel, hele dag aanrijden heletijd met een slakketempo heen en weer is inderdaad niet heel uitdagend werk. Het mooie als de bult klaar is dat je wel eer van je werk hebt, en als je makkelijk zand af kunt maken geeft dat ook goede voldoening.
+1
dx11
@CaseCS130 dan heb ik gewoon veel geluk met mijn hulpjes dus
+1
Baltus_steyr
@CaseCS130 hier altijd de 9094 op de bult. In het verleden nog wel is de jd 6420 van de buurman op de bult gehad. Dat was een hele vooruitgang!!
Pa die zit altijd op de ladewagen. Ik ben bang dat als hij een bult moet maken dat die shots en scheef word dus neem ik het liever zelf haha!!
casejxu
@Baltus_steyr hier loopt pa er altijd omheen. En zwager of een van me broertjes op de hoop. Al is de ene beter als de ander 😝
CaseCS130
@Baltus_steyr Meestal valt dat wel mee, maar ik betrap mezelf ook wel eens op de gedachte dat ik het alleen goed kan. Heeft m'n vader andersom ook wel eens last van, dus schijnbaar gaat dat zo als je altijd een bepaald klusje doet.
Jammer dat de jongere multi series met powershuttle zo duur zijn, anders had ik de 9094 er wel eens voor om willen ruilen. Maar moet teveel bij en onze staat vast gelast aan de stalvoerspullen en daar mis je omkeer en elektronische hef niet echt mee.
jantje 8110
@CaseCS130 die heeft beide inderdaad. De mt serie is volgens mij maar een jaar geproduceerd
CaseCS130
@jantje 8110 Dat zou goed kunnen, niet lang inderdaad. Vind het een mooie serie die precies de mindere punten van de voorganger oplost. Stiekem ook mooier dan je 6135, dat is voor mij eigenlijk geen echte Steyr meer. Maar misschien zal ik er zelf ook ooit aan moeten.
Baltus_steyr
@CaseCS130 ben hier eigenlijk wel een beetje in het ronde aan het kijken voor een andere 9094(die voor het laatst bij is gekocht) , toch een trekker met elektrische omkeer en iets een powershiftbak, het liefst steyr. Het koppelen gaat toch wel vrij zwaar, en pa en ik hebben beiden wel last van de knieen.
Na een dagje bemesten maaien of inkuilen kunnen we allebei de knieen wel merken dus iets wat luxere trekker zou dan wel goed passen. Die nieuwe steyr multi of case luxxum lijken mij nog wel redelijke goede (boeren) compacte trekkers!
+1
CaseCS130
@Baltus_steyr jawel, nadeel is het brommerblokje van 3,4 liter.
Een CS110 draait even kort of misschien wel korter als een 9094 en heeft alle dingen die jij noemt. Het wordt alleen moeilijker een hele mooie te vinden, liefste met fronthef en aftakas en geveerde vooras. En ze worden al wat ouder natuurlijk, laatste zijn van 2003.
casejxu
@Baltus_steyr @CaseCS130 een farmall u of c hoor je ook prima verhalen over. U is er ook in PRO uitvoering.
+2
CaseCS130
@casejxu is de evenknie van de Steyr multi. Enige waar nog wat Steyr dna in zit is dat deze leverbaar is met zf bak, maar dat hebben ze lang niet allemaal.
casejxu
@CaseCS130 zf bak is ook ideaal. Goeie bakken voor die trekkers
+1
CaseCS130
@casejxu gebruiken ze die bak eigenlijk ook in andere trekkers? Het is 32x32 met 4 traps power shift, kan zo geen ander merk bedenken die deze gebruikt.
+1
@CaseCS130 4 bak met 4 traps en hoog -laag? Deutz heeft m wel gebruikt, op dit moment weet ik t zo niet..
Weet niet precies hoe de series lopen maar de 6140 ligt die sowiso in
CaseCS130
@ronald-deutz-fahr Ja, dat is hem. Dus deutz heeft hem ook gebruikt, heeft die bak daar wat een goede reputatie?
+1
casejxu
@CaseCS130 technisch wel. Schakeld niet altijd even lekker door de kabel bediening
+1
fordt5110
@casejxu de eerste serie multi had wel een schakelpook (4095 4105 4115) vanaf de 4100 4110 4120 die heben de hendel vast aan de armleuning

(klik om te vergroten)

casejxu
@fordt5110 ik doelde meer op de zf in de deutz!
casepowers
@Baltus_steyr hier ook cs86 weg gedaan en een luxxum er voor weer. Hele stap vooruit en veel beter voor de knieën.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Taarup 1030 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!