Jullie gaan het niet geloven en toch is het waar! Ik was net terug uit Nederland met de dieplader. Had net alles netjes afgekoppeld en mijn lief schattig mooi rood schatje netjes binnen in de loods ge

International 1455 XL

+15
Gavrie Willemsen
Jullie gaan het niet geloven en toch is het waar! Ik was net terug uit Nederland met de dieplader. Had net alles netjes afgekoppeld en mijn lief schattig mooi rood schatje netjes binnen in de loods geparkeerd. Krijg ik telefoon van een chauffeur (ik zat zelfs nog in de trekker!!), hé mijn aandrijfas is afgebroken aan de kruiskoppeling tegen de eerste trekas. Gelukkig was het bij een boer op het erf gebeurd. Ben ik er maar gelijk heen gereden. Onze jongens waren met de 3-assers zand er heen aan het rijden dus heb ik de trekstang maar op het zand in de kipper gelegd. Dus op nog heen 24 uur tijd 2 vrachtwagens in panne, ik ben al 23 jaar zelfstandige maar dat had ik nog niet meegemaakt.

Reacties

+7
DANOONTJE POWERR
De wet van Murphy noemen ze dat 😬
Balen.
+5
deufi
Dan baal je wel. Dit is een reparatie die op zich nog wel snel uit te voeren is.
+6
Gavrie Willemsen
@deufi een ander stuk aandrijfas incl kruiskoppeling met flens kost 892€ excl btw, dan moet ik wel de oude inleveren. Ik vind het nog meevallen, laten reviseren kost ook geld vermoed ik
+3
deufi
@Gavrie Willemsen ja dat zijn dure dingen, maar valt me nog mee gezien alle hoge prijsstijgingen.
+1
caseboy
@Gavrie Willemsen als dat origineel van MAN is valt dat reuze mee ja. op het werk laten wij aandrijfassen altijd nog reviseren bij rietveld maar weet eigenlijk niet wat dat kost.
Gavrie Willemsen
[
Gavrie Willemsen
@caseboy een ander stuk aandrijfas incl kruiskoppeling met flens kost 892€ excl btw, dan moet ik wel de oude inleveren. Ik vind het nog meevallen, laten reviseren kost ook geld vermoed ik
caseboy
@Gavrie Willemsen dat bedoelde ik eigenlijk, als dat dan een MAN as is vind ik de prijs nog mee vallen voor een nieuwe. wat was de levertijd op zo'n aandrijfas? en de andere kant van de as met kruiastuk was nog goed en laat je zitten als ik het zo begrijp?
Gavrie Willemsen
@caseboy ja die laat ik zitten, morgen rond 10 h weet ik de levertermijn
caseboy
@Gavrie Willemsen mischien wijs om aan de andere kant ook een keer een nieuw kruisstuk in te zetten die heeft net zoveel geleden als het goed is.
+9
Welten
MAN MAN MAN wat een pech op een dag😉
+5
Gavrie Willemsen
@Welten eigenlijk kan ik niks verkeerd over MAN zeggen, zijn uitermate betrouwbaar vrachtwagens. Rijdt er al bijna 20 jaar mee
+2
DANOONTJE POWERR
@Welten nog gefeliciteerd trouwens, hoe zijn je Fiat plannen eigenlijk verlopen?
+3
Welten
@DANOONTJE POWERR ja ik heb er een kunne regelen. Het was geweldig. Ik en de getuigen hebben even een rondje gereden terwijl iedereen zat te borrelen. Er gaan nog foto's volgen
+2
Saeghershof
Een ongeluk komt nooit alleen.
+6
wilbertkw
Ik heb duimpje gedaan niet omdat de vrachtwagen defect hebt maar met ons deelt en zelfs voor de foto in de Fendt bent gaan zitten. Jammer van de onkosten maar als je het niet gebruikt gaat het ook niet kapot
+5
Gavrie Willemsen
@wilbertkw ik ga er deze nacht inderdaad mijn slaap niet voor laten 😂😂😂
+3
hooidonk
@wilbertkw
Even uithuilen in een trekker die je nooit in de steek laat 😉
+4
Gavrie Willemsen
@hooidonk hij staat weer mooi binnen….

(klik om te vergroten)

+2
hooidonk
@Gavrie Willemsen
Na de gedane arbeid, is het goed rusten voor deze reddende engel
+2
Mario-fransen
Wel dubbel pech, maar wel mooi dat je beide met klasse weg sleept!👍🏻 Klasse beelden van een mooie inter
+1
Gavrie Willemsen
@Mario-fransen ja de Inter heeft wel een tijdje stil gestaan….werd tijd dat hij nog is buitenkwam
+2
hooidonk
@Gavrie Willemsen
Hoe deed hij het met de nieuwe obitrol?
+2
Gavrie Willemsen
@hooidonk de Orbitrol is gereviseerd, maar het is nog steeds hetzelfde. Jammer genoeg. 300€ weggesmeten geld, het zal dan toch aan de cilinder liggen, ervanuit gaande dat de Orbitrol tot in de puntjes is nagekeken
+2
hooidonk
@Gavrie Willemsen
Jammer dat het niet opgelost is hiermee!
Er van uit gaande dat de revisie goed gedaan is, zou je wel kunnen zeggen dat je die uit kan sluiten.
+2
fordt5110
@Gavrie Willemsen mijn ford heeft hetzelfde van het doordraaien van het stuur, vooral als er weinig gewicht achterin hangt. Maar als u een oplossing heeft gevonden, hoop ik dat u het hier op tractorfan deelt👍
+2
Gavrie Willemsen
@fordt5110 daar mag je zeker van zijn
+6
Fendttrisixfan
@Gavrie Willemsen orbitrols zijn ook wel een raar stukje techniek, zijn niet veel mensen die van een slechte terug een goede kunnen maken
+2
@Fendttrisixfan ik heb er zelf al enkele open gehad en mijn ervaring is: Als er geen vuil inzit (want dat is heel vaak de oorzaak) of ze lekt niet, kan je het repareren beter vergeten...
+1
jmos
@Gavrie Willemsen zijn die cilinders makkelijk te controleren door een slang los te halen en druk te geven op de andere zijde? Als er olie uit de slang stroomt lekken de cilinders en als de orbitrol nog doordraait maar geen olie uit de slang zit het in de orbitrol?
Gavrie Willemsen
@jmos dat gaan we volgende week inderdaad proberen
+1
john deere 7810
@Gavrie Willemsen

hmmm meestal is dat een orbitrol probleem hoor... maar reviseren had ik persoonlijk niet gedaan, gaat 9v/d10 keer niet goed.
+2
Mario-fransen
@Gavrie Willemsen ja zag het ergens in je reacties, maar met die leeftijd mag het ook wel eens af toe beetje rusten. Maar toch nog steeds betrouwbaar. Ik ben heilig overtuigd dat we dat over 30 jaar niet meer gaan zeggen vd merken die nu nieuw geleverd worden.
+1
ronald73
Toen ik naar deze foto keek dacht ik in eerste instantie dat je de trekker op ging duwen met de vrachtwagen 😄
+2
Jan mf6465
Op foto lijkt het dat de rechtse band veel verder versleten is dan de linkse. Dit kan ook invloed hebben dat je constant aan je stuur moet draaien. Mij is verteld dat Orbitrols zelden problemen geven. Het enige wat die persoon mij aanraadde was om te reviseren als hij lekt.
Gavrie Willemsen
@Jan mf6465 rechterkant is inderdaad veel meer afgesleten dan de linker, dit komt door enkele jaren achtereen met verkeerde spoorverstelling te rijden
+1
deutzisthebest
@Gavrie Willemsen

Mijn ervaring met 2 fendt 820 tractoren is dat als ze banden scheef zijn ze vreselijk aan het stuur gaan trekken. Ook scheef remmen en dergelijke. Met 2 gelijke banden was het probleem 2x gelijk opgelost. Ook onze 722 heeft er last van. Wel minder dan de 820 op de 1 of andere manier.

Je zou kunnen proberen de banden te wisselen van links naar rechts om te kijken wat er gebeurd.
+1
Welgerap52
@Jan mf6465 wat te denken van verschillende bandenspanning tussen links en rechts en mijn mening is dat ook 4wd trekkers een geringe toespoor mogen hebben
+1
wouterdp
@Jan mf6465
Hier hetzelfde gehad met een band die scheef gesleten was, je moest constant bijsturen. Nieuwe dichtingen in stuurcylinders, nieuwe orbitrol maar uiteindelijk is het probleem opgelost geraakt met nieuwe voorbanden.
Gavrie Willemsen
@wouterdp oh serieus?
wouterdp
@Gavrie Willemsen met de andere orbitrol was het merkbaar beter, maar was maar volledig opgelost met nieuwe banden.
+2
Gavrie Willemsen
@wouterdp ja had gelijk, onze jongens waren vandaag op tijd terug en we hebben de voorwielen omgewisseld. Ik had verwacht dat het stuur nu andersom ging draaien maar het bleef gewoon stil staan nu. Dus hopelijk is het probleem nu verholpen.
Quintto
@Gavrie Willemsen mooi dat het opgelost is maar wel apart, die olie die vanaf de orbitrol naar de stuurcilinder gestuurd wordt moet toch ergens blijven zou je zeggen?
+1
wouterdp
@Quintto een orbitrol is nooit 100% dicht en stuurcylinders zullen wellicht ook een beetje lekkage hebben. Maar als de banden gelijk zijn en uitlijning is goed loopt hij vanzelf recht. Met schuin gesleten banden daarentegen gaat hij constant aan het stuur trekken en door de inwendige lekkage moet je constant corrigeren.
wilbertkw
@wouterdp is wel iets om te onthouden 👍 momenteel geen problemen maar ook wel eens trekker gereden waar je bleef sturen. En volgens mij had die ook 2 verschillende voorwielen. 🤔

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!