De laatste snede gras ook weer binnen! Nu is al het landwerk klaar! Op de valreep nog een New Holland T6.180 Dynamic Command kunnen proberen.

New Holland T 6.180

+5
arjanvw
De laatste snede gras ook weer binnen! Nu is al het landwerk klaar! Op de valreep nog een New Holland T6.180 Dynamic Command kunnen proberen.

Reacties

+2
arjanvw
@nhmonteur toch nog gelukt!
nhmonteur
@arjanvw mooi! Ben benieuwd wat je er van vindt. De meeste zijn er erg lovend over
+2
arjanvw
@nhmonteur De motor loopt heerlijk (vooral vergeleken met een DPS) en is erg sterk! De bak schakelt heel fijn en de automaat stand werkt ook prettig. Ook heerlijk stille cabine maar had iets groter (hoger) mogen zijn. Minpuntjes vond ik de geveerde vooras, die doet gewoon niks. Ook heb je erg veel kracht nodig voor het remmen en de keuzehendel voor PTO gaat ook zwaar. @ronald-deutz-fahr @Fast Eddy @2850Johndeere6R @johndeere6230
Fast Eddy
@arjanvw

Schakelt de versnellingsbak mooier dan de Hexa shift van Claas? Of werkt vooral de automaat stand beter?
+1
arjanvw
@Fast Eddy je hebt nu 3 groepen van 8 versnellingen. Met veldwerk kan je meeste in de B groep doen en transport in de C. Je hoeft dan niet van groep te wisselen. De Hexashift is ook een prima bak hoor, de V/A werkt bij de NH wel mooier. Bij de Claas moet je de voetkoppeling gebruiken als je veel toeren maakt bv met maaien. Doe je dat niet dan vliegen de graszoden om je oren.
2850Johndeere6R
@arjanvw Dit is dus eigenlijk een DSG bak zeg maar? De activ8 van Case of de Directrice van jd zeg maar.
+1
arjanvw
@2850Johndeere6R sowieso hetzelfde als de Case, maar die zit ook in de familie. Ken de direct drive van JD niet. Die heeft wel minder versnellingen dacht ik.
@arjanvw De Direct Drive heeft ook 3 keer 8 versnellingen
arjanvw
@MaartenMandemaker oké, wel vergelijkbaar dus. Heeft jouw kameraad er ook geen één? Daar had je toch vrij grote gaten in de hogere groep?
+1
@arjanvw Ja dat klopt, je gaat van 14 naar bijna 18 kmu
Fast Eddy
@2850Johndeere6R

De DirectDrive bakken kom je niet veel tegen. Misschien heeft dat een reden.
+1
2850Johndeere6R
@Fast Eddy Dat zou kunnen ja, de dynamic Command/Active8 is beter en verder doorontwikkeld en hoor ik wel positieve reacties over. Directdrive hebben er wel een aantal van in de buurt gereden maar zijn na lease termijn allemaal autopowers voor terug gekomen maar de reden? Volgens de rijders is het een primabak als je de nodige ervaring ermee hebt.
+3
joozt
@2850Johndeere6R het prijsverschil tussen DirectDrive en AutoPowr is minimaal, denk dat dat ook de reden is dat veel kopers dan voor CVT kiezen.
+3
casejxu
@joozt @2850Johndeere6R directdrive van me oom wou ook niemand mee weg.... drama ding kwa werken tegenover alle autopowers
2850Johndeere6R
@casejxu weet je toevallig waarom je oom toen voor een DD had gekozen?
+1
casejxu
@2850Johndeere6R kocht toen 2x 6155R 1 autopowrr en 1 DD. Volgens mij puur voor verschil te ervaren. Toen beide dit voorjaar weg gingen stonden ze even goed richting de 10.000 uur
+1
stannetje96
@casejxu liet die DD ook altijd uitvallen 😅 je denkt dat je in een ap zit en dan gooi je dat ding stationair in zijn vooruit in zijn c groep ofzo en dan is het gauw uit. Al heb ik dat met die dynamic ook, vooral dan dat je heel erg moet wennen dat ie blijft rijden en een ac niet. In een tm ofzo heb je er weer geen last van als de cabine heel anders is
+2
pizza power
@2850Johndeere6R wat ook een nadeel is is dat ze niet zo langzaam kunnen rijden, voor bijvoorbeeld spitten gaan ze al gouw te hard.
+4
@2850Johndeere6R nodige uren gemaakt met de direct drive bak. Persoonlijk niet helemaal negatief maar ook niet positief. De auto modus schakelt niet altijd zoals je zelf zou willen. De handmatige modus is opzich prima. Zo vond ik het wel prettig dat je met afremmen direct weer in een juist afgestemde versnelling en pwshift groep weg kan rijden. Wel vond ik het schakelen tussen groepen (bijvoorbeeld c4 naar d1/2) een drama. duurt allemaal te lang, kiest soms de verkeerde pwshift groep erbij, dus in land werk schakelde ik niet meer tussen c of d, maar alleen tussen de pwshift groepen. Anderzijds is het ook een bak die nog maar 4 jaar in productie is en het zal allicht software technisch nu allemaal verbeterd zijn.

Als het gat tussen vario of dit zo klein is kan ik zeker goed volgen dat je de autopower kiest. Want waarom zou je dan nog gaan lopen knoeien met versnellingen
2850Johndeere6R
@Deutz 8006spezial dat is een nette analyse
+2
@2850Johndeere6R ik denk dat elk merk zo zijn gebreken heeft, en je komt er pas achter als je er langere tijd mee rijdt. Voordeel van die direct drive is wel dat je de trekker nog gewoon afsmoren kan laten door natte plekken en hij niet direct zoekend is naar de snelheid en toerental
+1
mdoornekamp
@Deutz 8006spezial
Quote:
direct drive

Het voordeel van deze bak is ook vooral het rendement. Scheelt zomaar 5% met een vario van jd denk ik.
+2
@Deutz 8006spezial je zou dus kunnen zeggen dat het rijd als een new holland powershift 😜
@ronald-deutz-fahr heb ik eigenlijk op een paar 100 uur ervaring met een t6020 geen ervaring mee
+1
T60401
Quote Reactie van @Deutz 8006spezial:
ar 100 uur ervaring met een t6020 geen ervaring

Die had waarschijnlijk een andere versnellingsbak. 4 x4 trappen? dat is niet te vergelijken met dynamic command
+1
@T60401 zoals ik het zie zeg ik nergens dat ik de bak vergelijk, alleen dat mijn ervaring met nh een T6020 is em verder niks, heb dus geen oordeel over de bakken van de cnh groep. Tot zover mijn toelichting op mijn vorige bericht, ik hoop u hiermee van dienst geweest te zijn
+1
@Deutz 8006spezial haha ik loop maar wat te stoken 😉
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
haha ik loop maar wat te stoken

🍿🍿🍿🍺🍺
+1
@Fendt926Driver
Quote:
🍺🍺

Radler of rivella?
+1
hobbyboer
Quote Reactie van @Deutz 8006spezial:
nodige uren gemaakt met de direct drive bak. Persoonlijk niet helemaal negatief maar ook niet positief. De auto modus schakelt niet altijd zoals je zelf zou willen. De handmatige modus is opzich prima. Zo vond ik het wel prettig dat je met afremmen direct weer in een juist afgestemde versnelling en pwshift groep weg kan rijden. Wel vond ik het schakelen tussen groepen (bijvoorbeeld c4 naar d1/2) een drama. duurt allemaal te lang, kiest soms de verkeerde pwshift groep erbij, dus in land werk schakelde ik niet meer tussen c of d, maar alleen tussen de pwshift groepen. Anderzijds is het ook een bak die nog maar 4 jaar in productie is en het zal allicht software technisch nu allemaal verbeterd zijn.

"D" ?
Praat je nu over de DirectDrive of de CommandQuad?
@hobbyboer mijn fout command qaud idd. Onderhand jaar terug dat ik er wekelijks mee reed. En met de huidige brij aan nieuws en regels even vergeten dat er naast direct drive ook cq was😜
Fendttrisixfan
@Deutz 8006spezial jou uitleg kan niet over een direct drive gaan want die hebben geen D groep
frank_mf
Quote Reactie van @arjanvw:
je hebt nu 3 groepen van 8 versnellingen. Met veldwerk kan je meeste in de B groep doen en transport in de C.

De Ground Speed Management functie al ontdekt? Die zit een beetje verborgen maar werkt fenomenaal. Het rijdt dan echt bijna al een vario (bij transportwerk).
arjanvw
@frank_mf weet niet of deze uitvoering dat heeft.. Deze is wat eenvoudiger.

(klik om te vergroten)

T60401
@arjanvw Zitten die hydrauliek hendels niet ver weg gestopt? Heb zelf geen werktuigen met bedieningskasten maar alles op de hydrauliek. Dat was mede de rede dat wij toen voor een t 6040 met elektrische ventielen gegaan zijn. hendeltjes kun je op veel manieren instellen kon bijna geen ander merk trekker aan tippen.
arjanvw
@T60401 Vind ze zelf ook wat ver weg zitten en ze bedienen ook stug. Armleuning zit ook vrij hoog wat ook wat belemmerd. Ik zou zelf ook voor de elektrische ventielen kiezen.
+2
nhmonteur
@arjanvw de elektrische ventielen werken inderdaad een stuk fijner dan de mechanisch. Al is dit vaak heel persoonlijk. Hebben een hoop klanten die niks van elektrische ventielen willen weten.
Dat de armleuning wat hoog zit heb ik ook al vaker gehoord. Heb dit al we eens aangepast. De armleuning zat daarna een 2a3 cm lager, wat veel lekkerder zit.
arjanvw
@nhmonteur Dat scheelt al wel aardig wat die 2-3 cm van de armleuning. Wat je hieronder stelt met de accumulatoren hoorde ik vanmiddag ook van de chef werkplaats toen ik de trekker weer terugbracht. Dat maakt dus wel waarneembaar verschil? Heb zelf met de opraapwagen getest om een poosje te rijden met de vering aan en uit, maar daar zat geen verschil in. Vind het persoonlijk niks om een frontgewicht eraan te hangen alleen om de vering te laten werken.
+1
nhmonteur
@arjanvw als je de accumulatoren aanpast en evt een extra bijplaatst merk je wel degelijk verschil.
Een klant waar we het voor gedaan hebben reed altijd met een tvt met zeer fijne voorasvering. Dus die vond het inderdaad niks op zijn nieuwe T6.
Toen dus veranderd. Was er daarna goed over te spreken.
+1
frank_mf
@arjanvw Op deze zit dat inderdaad niet. Dan moet je het grotere Intelliview-scherm hebben.
+1
@arjanvw zo te zien heb je de ge-update cabine al, oa de ruitenwisser is stukken verbetert tov de oude 👌🏻 Dat die te laag is heb ik zelf nog niet ervaren met m’n 1.95m 😅

Is de voorasvering niet in te stellen in de zei console? Knopje paar seconden ingedrukt houden, dan kan je in het dashboard aflezen of die ‘hard’ ‘medium’ of ‘soft’ staat. Al vind ik ze zonder frontgewicht allemaal eigenlijk net te weinig veren…
@nhmonteur weet er vast meer over..😅
+1
arjanvw
@ronald-deutz-fahr die ruitenwisser is nog steeds geen standaard, dit moet je aangeven bij bestellen. Dit had natuurlijk al 15 jaar standaard moeten zijn...
+3
nhmonteur
@ronald-deutz-fahr de voorasvering is bij de T6 helaas niet in te stellen. Ze zijn inderdaad vrij stug afgeveerd. Zonder frontgewicht lijkt de vering het vaak niet te doen, maar deze doet wel degelijk wat.
Maar beste resultaat is inderdaad als er wat gewicht in hangt.
Wij hebben ze bij ons in de werkplaats ook wel eens aangepast dmv andere drukken in de accumulatoren en een extra accumulator erbij plaatsen.
fan van trekkers
@nhmonteur ik vind de asveering bij onze t7 ook niet fijn werken, tussen soft medium en hard zit amper verschil, zelfs met de triplemaaier. Is het ook mogelijk om de accumulator van de fronthef af te halen en er bij de voorasveering op te zetten?
+1
nhmonteur
@fan van trekkers zie bij je foto’s dat het een T7 LWB is. Hier is voorasveringsysteem anders als bij een T6.
Denk niet dat je zo de stikstofbol van de fronthef er tussen kan zetten.
Zou eerst een ls na laten kijken of de jongste software in je vooras module zit en hoe de stikstofbollen zijn afgevuld.
Met de drukken hierin kan je ook nog een beetje spelen.
+1
PieterA
@nhmonteur Ik zou de voorasvering bij New-Holland ook nooit meer aanvinken. Die doet gewoon niks.
stannetje96
@PieterA is wel aan te passen hoor dat ie het wel goed doet
+3
Mooi! Hoe bevalt die?
+1
Fast Eddy
En rijd het beter dan een groene?
+1
2850Johndeere6R
Voldoet hij aan de wensen?
+1
bikkertie
Staat niet verkeerd 😉
Ruben-Wind
Demotje van kort? Niks van gehoord haha, via Jarno ?
arjanvw
@Ruben-Wind Idd van Kort. Deze komt via Midwolda. De vertegenwoordiger had hem opgehaald uit Stadskanaal.
+3
johndeere6230
Beviel die wat? Vind het mooie bakken die dc, mooier dan de ac haast, voor een boer in ieder geval. Maarja blijft een NH vind ik 😅
+1
fan van trekkers
@johndeere6230 ac op deze types zijn wel heel anders dan die van een 220. Ben zelf ook nog wel eens benieuwd na een 180 ac
mf 6150
Mf kleurt ook goed in groen rood hoor😜
+1
arjanvw
@mf 6150 haha, dat klopt. Die suggestie heb ik al eerder gekregen! 😂
+1
mf 6150
@arjanvw
Eigenlijk zou je ook de rode en/of roodwitte versie moeten proberen, puur om het verschil in aansturing?
Welke merken kijk je evt nog meer naar?
+4
arjanvw
@mf 6150 jij bedoelt de Case of Steyr? Die dealer is ook prima, maar zit 53 km hier vandaan. Onderhuids zijn wel alle 3 gelijk en de NH zit vlakbij dus vandaar dat we een blauwe geprobeerd hebben. Volgende week gaan we een jong gebruikte Fendt bekijken.
Fast Eddy
@arjanvw

Quote Reactie van @arjanvw:
Case of Steyr? Die dealer is ook prima, maar zit 53 km hier vandaan

Dat is een mooi eind nog. MCV is de dichtstbijzijnde zeker? In Duitsland zit de Case IH dealer ook nog ver bij jou vandaan zag ik.
+1
arjanvw
@Fast Eddy MCV zit iets dichterbij zag ik net, bedoelde eigenlijk Oosterhof waar ook onze shovel vandaan komt.
+2
T60401
Quote Reactie van @arjanvw:
olgende week gaan we een jong gebruikte Fendt bekijke

en 5 serie vario? Hoor hier in de omgeving dat die toch ook niet helemaal mee vallen. Redelijk wat elektronica storingen. vooras is ook te licht als grondbewerking werktuigen in de fronthef hebt. Zorg ook dat je een stoel bij hebt. 😁 kun je eerst gaan zitten als ze de prijs vertellen.
+5
arjanvw
@T60401 diezelfde stoel had ik ook nodig toen ik de prijs van de NH hoorde, dat was voor mij een reden om ook naar jong gebruikte Fendt te gaan kijken. Dat verschil is niet meer zo groot.
T60401
Quote Reactie van @arjanvw:
diezelfde stoel had ik ook nodig toen ik de prijs van de NH hoorde,

😂 😂 👍 Het zijn rare tijden. had van twee dealers de prijs van 1 en dezelfde nieuwe hark opgevraagd. zat 4000 euro verschil tussen wat ik bij moest leggen. Nu denk ik dat de een voor de inruil wel wat te hoog ingezet heeft maar dat is niet mijn probleem.
Zou toch ook nog maar eens prijs vragen van de rode variant. Hier in de buurt is ook iemand overgestapt van kleur. rood was schijnbaar stuk goedkoper.
+1
arjanvw
@T60401 vragen kost geen geld! Vind de rode ook nog wel net iets meer uitstraling hebben.
arjanvw
@T60401 vragen kost geen geld! Vind de rode ook nog wel net iets meer uitstraling hebben.
@arjanvw En je spaart de van het overspuiten uit 😂
arjanvw
@MaartenMandemaker haha! Dat is dan nog de allerlaatste onderhandeling optie!😂
+2
trean
@T60401 516s lopen bij ons zo goed als probleemloos, 314 en 820 hebben vaker iets
+1
T60401
@trean zo is het overal wel eens wat. trekker moet bij het werk passen en hij moet niet altijd op zijn tenen lopen. Vroeg had je trekkers die een groot stuk lomp ijzer waren. tegenwoordig is het allemaal net aan gemaakt. Heb je dan net het werk waar de zwakke plek van de trekker boven komt drijven heb je een probleem. Snel inruilen is dan de beste oplossing.
+1
PieterA
@T60401 Die grote lompe trekkers van vroeger mag je dan eens aanwijzen. Ik vind juist de tegenwoordige trekkers steeds zwaarder worden voor hetzelfde werk.
mf 6150
@T60401
Van die 500 draaien er hier meerderen en die doen het gewoon goed
+2
cb6520
@arjanvw een 500 vario? Vind ik wel mooie trekkers en als je de power uitvoering hebt valt prijs ook nog wel iets mee
2850Johndeere6R
@cb6520 Ik weet niet hoe het verschil nu is maar dat wij in 2017 offertes hadden liggen van een 313 profi en een 512 power was het verschil €15000 dat vond ik nog behoorlijk eerlijk gezegd 😅
+2
cb6520
@2850Johndeere6R een 300 is wel weer een heel andere trekker
2850Johndeere6R
@cb6520 klopt zeker ja.
arjanvw
@cb6520 klopt, een 516 en staat ook nog een 716 maar die is me eigenlijk te zwaar.
CaseCS130
@arjanvw lijkt mij ook een hele fijne trekker, benieuwd wat je er van vindt.
+1
arjanvw
@CaseCS130 Ben ik ook benieuwd naar, daar komen we vanzelf achter! Van dat betreft jammer dat we hem niet voor de opraapwagen kunnen proberen
@arjanvw maakt claas nog een kans, of mogen die niet meer meedoen?
+2
arjanvw
@ronald-deutz-fahr Daar ligt ook een prijs van, maar dan van een 630. Een 6 cil van 165 pk. De bak is hetzelfde als de 540 alleen de software is sterk verbeterd volgens de dealer. Had zelf gehoopt dat het V/A pakket die bij ons kapot is gegaan wat zwaarder uitgevoerd zou zijn of bv een plaat meer. Al onze 3 Claas trekkers zijn voor de 5500 uur al doormidden geweest, dus het enthousiasme is wel wat minder geworden helaas... vind het qua rijden en bedienen wel fijne trekkers.
+1
@arjanvw daar word je vanzelf minder enthausiast van Indd, zeker als er aan de bak zelf nog niks verandert is…
Heeft de claas dealer daar zelf nog een reactie op, of ben je de enige die daar last van hebt?
newholland6640
@arjanvw

In de polder ook wel wat uirtjes op een claas doorgebracht. Maar ze vielen me positief op inderdaad!
+2
cb6520
@arjanvw dan ook nog maar een JD proberen dat zijn frame trekkers dan hoeft die ook niet door midden😜
bikkertie
@arjanvw even bij barkhuis langs dus 👌, vind die 516’s vooral mooi compact
arjanvw
@bikkertie Correct
+1
@mf 6150 @arjanvw gewoon rood is ook mooi 😂
+2
arjanvw
@MaartenMandemaker Jij bedoelt de Case Maarten?? 😂 😂
+1
@arjanvw hoe raad je het 😂
+1
J asper
@mf 6150 Hij kan ze ook gewoon meteen in het groen bestellen hoor, scheeld een boel gekwast😜
+1
Fendt612e
@J asper we zijn niet allemaal doc boer
+1
J asper
@Fendt612e Die arme doc boeren bestellen geen nieuwe trekkers dus die hebben gellukig geen last dat ze aan kwasten moeten 😜
SJB533
@Fendt612e
Ze betalen al meer per 100 kg, dan ze ons betaalden 😬 Zal ook wel moeten, trouwens, heb alleen geen idee, of ze ook meer betalen, dan strikt noodzakelijk... 🙈
J asper
+1
mf 6150
@J asper
Zolang dat ruim 20000 scheelt kan dat overspuiten wel uit😁
J asper
@mf 6150 Tussen een 516 power en die mf van jou zit geen 20 k tussen😅
mf 6150
@J asper
En waarom zou je een 516 power moeten vergelijken met een 6715 exclusive? *edit een luxe efficiënt, heb alleen geen elektrisch verstelbare spiegels
+1
J asper
@mf 6150 Omdat ik niet weet wat voor uitvoering jij had🤣 Mooie complete trekker heb je dan. Maar oke dan vergelijk hem maar met een profi.
+1
Fendttrisixfan
Quote Reactie van @mf 6150:
En waarom zou je een 516 power moeten vergelijken met een 6715 exclusive? *edit een luxe efficiënt

Wat heeft die MF meer dan een power uitvoering van Fendt? Ben niet zo thuis in MF
mf 6150
@Fendttrisixfan
Wat is het verschil tussen een profi en een power? Lampen in de neus ende grootte van het scherm, bediening van de fronthef. Nog meer?

Wat die van ons meer heeft weet ik niet. Maar er zit op
Climate control
Isobus
Groot scherm
5 flippers voor de ventielen en 1 kruishendel met opschakelen en omkeer erop
Een zwaardere vario
En de neus vol met lampen dan
Wel is de fendt soepeler geveerd en compacter. Super trekkers, mag er graag mee rijden

En die was goedkoper dan deze fendt met 2000 uur
tractors-and-machinery.com/item/675587/…
+1
J asper
@mf 6150 Je zoekt er ook meteen een op bij de duurste Fendt dealer van Nederland 😂😅 Die vraagt ook 30 voor een 411 met 17000 uur zonder fronthef.
mf 6150
@J asper
Deze kwam ik tegen, weet ik veel😂 heb jij betere voorbeelden?
J asper
@mf 6150
Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/…

En vergeet ook niet dat jullie hem van voorjaar hebben gekocht, alles is vant zomer nog weer een stuk duurder geworden. Stond van voorjaar nog een mooie 514 met fronthef en pto en minder dan 1000 uur onder de ton op.
J asper
@mf 6150 traktorpool.nl/research/details/…

Deze is beter te vergelijken met jullie mf, Maar jullie hebben hem zelfs vorig jaar bestelt denk ik ipv dit voorjaar?

Deze stond 27-4-22 tekoop
mf 6150
@J asper
Die heeft smallere wielen, 1 klein scherm, geen isobus en geen climate control, geen ventielen voor, en geen ondertrekhaak. Tel dat alles er nog eens bij en het verschil is zelfs meer dan 20k. Verder mooi ding wel.
Nee in februari en geleverd eind april.
+1
J asper
@mf 6150 Is natuurlijk ook vraag prijs, je moet altijd nog wat wisselgeld houden😜
+4
bikkertie
@J asper wisselgeld heb je niet zoveel in de huidige handel, meesten zijn allang blij als het leverbaar is
mf 6150
@J asper
Haha grapjas, dat zal een keer een trekhaak of iets wezen maar dan houdt t ook op
+1
joozt
Mooie trekker Arjan! Benieuwd naar je bevindingen!
+2
zettelmeyer
Mooie trekker Arjan, kameraad heeft al aantal jaar zon nh met zon bak en die is er goed te spreken over! Wel wat kleine dingentjes er aan gehad , maar dat heeft bijna elk merk als je het zo hier op TF leest
+1
arjanvw
@zettelmeyer storingsvrij trekker die bestaat niet, maar maakt wel verschil hoe groot de mankementen zijn bij bepaalde uren. Maar we hebben hem nog niet gekocht hoor. Ze willen wel veel garantie geven, maar ook bij New Holland hangt er tegenwoordig een stevig prijskaartje aan dus kan nog alle kanten op!😂
2850Johndeere6R
@arjanvw Dus je gaat nog meer demo's het vuur aan de schenen leggen?
arjanvw
@2850Johndeere6R We gaan nog wel meer bekijken. Demo heeft helaas niet veel zin meer, want ons landwerk is klaar.
+1
PieterA
@arjanvw Mijn advies: Kijk naar de bouw en gewicht van een trekker die je koopt. De motor van de New-Holland gaat je op de lange duur niet tegenvallen. Hier kun je met gemak 70 pk meer uit halen. (Waarom doet New-Holland dit zelf niet denk je?)

Weet wel dat New-Holland in dezelfde vermogensklasse ook een trekker heeft die zwaarder is. (T7.175).

Zet hem maar eens naast een Fendt 512C en kijk goed naar bouw en afwerking.
+3
arjanvw
@PieterA Ik begrijp je advies! Vallen idd wel componenten op dat er wel wat licht uitziet. Wielbouten zijn erg subtiel en de hele achterbrug is wat aan de lichte kant voor het maximale vermogen wat hij kan geven. Motor heb ik idd alle vertrouwen in. Wij willen graag 900/60 R32 banden erin hebben net als onze Claas, maar het is zo vol gebouwd op de achteras dat het volgend mijn meetlint niet gaat passen. Dan valt deze sowieso af. De NH gaat dit nog verder uitzoeken met de bandenhandelaar.

Hij weegt trouwens 6920 kg
Onze Claas 540 7300kg, maar wel met bredere banden die ook zwaarder van zichzelf zijn.
PieterA
@arjanvwMooie bandenmaat! Ja, dat zou eigenlijk wel moeten passen.

Gewicht is meer dan ik dacht. Dan is hij toch wel zwaarder gebouwd dan de T6.160 waar ik 10 seconden bij gekeken heb toen we ons orienteerden op een nieuwe ploegtrekker.
mdoornekamp
@PieterA
Quote:
T6.160

Nee dat zijn geen ploeg trekkers. Meer beetje voor zaaiwerk of land klaarmaken. Alhoewel het gewicht van de T6 ook al aardig oploopt
newholland6640
@mdoornekamp

Jouw trekkers wegen ook niet heel veel meer dan 6 ton toch?
+1
mdoornekamp
@newholland6640
Quote:
6 ton

De lichtste is 6,5 ton. De zwaarste 7.9 ton
+1
johndeere6230
Quote Reactie van @arjanvw:
hele achterbrug is wat aan de lichte kant

Dat is de valkuil van deze trekkers ook volgens mij, eerder met de T6080 types net zo, daar brak nog wel eens wat af, of overmidden omdat die te zwaar werd belast qua gewicht.

Op 't werk hadden ze een 6080, toen ook zo'n 180 op demo gehad met dc, maar de achterbrug is precies hetzelfde qua zwaarte etc. Dat houdt op den duur niet vol
casejxu
@johndeere6230 en toch... de plantcombinatie die ik elk jaar opbouw. Daar komen verschrikkelijke krachten op die t6080 maar blijft behoorlijk goed gaan. Wel worden stuurpennen enzo snel ruim bij dat ding
+2
johndeere6230
@casejxu

Maar die is aan alle kant wellicht verstevigd? En met planten rij je altijd vlak over gefreesde grond met het spul aan de grond. Wel verhalen gehoord van akkerbouwers die poot frees combinatie dr aan hadden hangen en dan dwars op de ploegvoor en op den duur de trekker overmidden hadden.
casejxu
@johndeere6230 met draaien op t kopeind komt het aardig op de achteras aan. Combinatie weegt leeg toch 15T
johndeere6230
@casejxu

Dat is zeker zo, maarja dat gaat allemaal rustig en wederom aardig vlak vaak
+1
casejxu
@johndeere6230 dat valt je tegen😅
+2
stannetje96
@johndeere6230 dat gaat nog wel aardig tekeer hoor. Dak zie je nog wel bewegen
+1
casejxu
@stannetje96 dak is het probleem niet. Grootste belasting is de rupsen. Zeker met keren op een zwakker kopeind. En volle plantmachine kan ie echt net aan tillen
2850Johndeere6R
@casejxu welk merk hangt eraan? Koops? Pink?
+1
casejxu
@2850Johndeere6R koops. Vorig jaar nieuwe voorlader, plantdak en 1,80m planter aangekomen. En dan zuidberg/westtrack rupsen. Tegenwoordig pink.
+2
Fast Eddy
@casejxu

Ik weet niet hoe het nu is met de voorassen van CNH. Maar ik vind de dubbele stuurcilinders met smeerbare pennen een paar stappen terug in de tijd.
+1
casejxu
@Fast Eddy bij de jxu weinig last van maar met de rupsen komt t op de t6080 er aardig op aan
+1
RaHeados
@Fast Eddy bij onze ts100a van 2003 en een case maxxum 150cvx van 2019 zitten de nippels op de zelfde plek. Heb ook eens voor as van een johndeere 6610 gedaan maar daar zitten er veel minder op. Net als bij onze fendt 415.
+5
arjanvw
@johndeere6230 met de werkzaamheden die de trekker hier moet doen wordt die niet afgebeuld. Voor aantal klusjes stond eerst een Fendt 509 voor. Denk dat zo'n NH het hier wel uithoudt.
+2
mdoornekamp
@arjanvw
Quote:
NH het hier wel uithoudt

Bijna dubbele vermogen 😄
newholland6640
@arjanvw

Vind inderdaad die wielmoeren ook maar ielig ogen. Aan de andere kant, dat zegt niet perse gelijk wat over kwaliteit.
Fast Eddy
@newholland6640

Valt toch mee voor een trekker van 150 pk. Dit is gewoon ZF steek achter
newholland6640
@Fast Eddy

De wielbouten van de ts waren groter.
180 pk met boost.
+1
Fast Eddy
@newholland6640

Die boost is er niet altijd en ook niet volledig.
+1
newholland6640
@Fast Eddy

Klopt indd.
Fast Eddy
@newholland6640

De TS heeft Ford steek meende ik. De eerste TSA en Maxxum trekkers hadden Ford steek. De banden van de Ford 8210 paste zo om een 125 Maxxum.
T60401
@newholland6640 Zijn de wielbouten van de achter wielen bij rood en blauw het zelfde? of zij ze bij rood groter?
newholland6640
@T60401

Die zijn hetzelfde
+2
arjanvw
@Fast Eddy de as diameter is idd ZF maat, de wielbouten een maatje kleiner

(klik om te vergroten)

Fast Eddy
@arjanvw

Met een conische ring kan je veel opvangen.
arjanvw
@Fast Eddy dat klopt, maar dan moet je de velgen van de NH ook uitboren.
Fast Eddy
@arjanvw

Ik denk dat het wel mee valt.
+1
arjanvw
@Fast Eddy wij hebben een keer een stel wielen gekocht met ploegbanden erom die afkomstig waren van een JD, die moesten we ook uit laten boren.
arjanvw
@newholland6640 Dat klopt, maar in ons geval kan je dan geen wielen uitwisselen met de Claas en de Fendt. De stabilisatiestangen van de hef zijn ook niet heel zwaar uitgevoerd, qua hefkracht kan hij prima meekomen. Hij tilt onze eco-ploeg met gemak op zonder frontgewicht. Onze 512 gooit de neus omhoog en ploeg blijft op de grond staan.
T60401
@arjanvw De t 6 heb je ook met verstelbare steekassen. weet niet of dat grotere bouten zijn?
arjanvw
@T60401 dat weet ik ook niet wat voor maat die heeft, dat is wel na te vragen. Snap alleen niet zo goed waarom NH hier onderscheidt in maakt en dus niet alle 8 gaats steek uniform houdt bij alle modellen
new holland koen
@arjanvw Hier een T6.180 met steekassen die bij ons in de buurt loopt.
Bouten lijken even klein.

(klik om te vergroten)

arjanvw
@new holland koen lijken idd hetzelfde.
+2
nhmonteur
@arjanvw deze bouten en moeten zijn inderdaad hetzelfde.
Het lijkt allemaal net aan, maar toch hebben wij er nooit problemen mee gehad met bv loslopen/afbreken.
arjanvw
@nhmonteur het is vast allemaal berekend dat het kan lijkt me, hij kan tot 10,5ton belast worden. Gevoelsmatig is het wel verkeerde zuinigheid. Denk dat deze ook op de as draagt net als bij Claas. Bij de bv de (oudere) Fendts dragen de bouten het gewicht
+1
T60401
@arjanvw ja soms zijn er van die dingen. hier heeft de t6 kleine steek en kleine bouten.
Ruben-Wind
@arjanvw wat ik op vind vallen is dat hij zwaarder is als onze T7.165, die is 6800.
fan van trekkers
@Ruben-Wind volgens boekje of op de weegbrug
Ruben-Wind
+1
arjanvw
@Ruben-Wind wij zijn er even mee over de weegbrug geweest, meestal zijn ze zwaarder dan wat de folder zegt.

(klik om te vergroten)

newholland6640
@arjanvw

Poah serieus joh, niet best 😂
arjanvw
@newholland6640 gemeten met volle diesel en ad blue tank
Ruben-Wind
@arjanvw ja wij ook, moest voor trekkertrek in de 7ton. Had ook niet verwacht dat die zo licht was. Tank wel half vol, met volle zijn ze even zwaar denk ik
arjanvw
@arjanvw @CaseCS130 nog een beetje meer zelfs...
+1
CaseCS130
@arjanvw vooruit, die laatste kilo's doen hem het ook niet meer. De meeste staan op 650x38, maar daar staat onze 5.5 ton CS ook op en dat heb je hier ook wel wat nodig eigenlijk. Dus als je dan naar een trekker van 7 ton gaat denk ik dat 650 aan de krappe kant is. Aan de andere kant staat de giertank ook op 4x650 en die gaat wel naar de 18 ton in totaal denk ik.
+1
arjanvw
@CaseCS130 precies, en daarom zouden er bij dat gewicht bredere en hogere banden onder moeten kunnen. 710 xoebib is maximaal.
newholland6640
@CaseCS130

6640 stond ook op 600.
Dat waren super banden voor zn trekker.
Meeste maxxums staan ook maar op 600
PieterA
@newholland6640 Voor een 6640 is het een mooie maat; wij hadden ze ook op de MF 6160 en de Deutz Agrotron 85. 650/65 zie je hier veel in de akkerbouw hier. Daar kun je nog net de spuitsporen mee door. Tot 120 pk is het dan vaak nog 38 inch, daarboven meestal 42.
CaseCS130
@newholland6640 cs110 stond ook op 600 xm108, maar bij ons had dat niks over.
PieterA
@CaseCS130 cs 110 is ook een klasse sterker en zwaarder dan een 6160, 85 of 6640. Bij ons staat de Agrotron 6.15 ook op 650/65R38.
oanejorrit12
@CaseCS130 4 in line tank toch? Dan heb je ook nog een deel van dat gewicht op je trekker hangen. Hier hangt de tank wel (te) veel in de trekker
CaseCS130
@oanejorrit12 Jullie tank is groter en daardoor een stuk langer, die hangt veel meer op de trekker. Die van ons heeft leeg bijna geen oplegdruk en vol ook niet verschrikkelijk veel, maar weet niet precies hoe veel.
oanejorrit12
@CaseCS130 ooh valt mij mee dan! Vind t hier wel veel
Ruben-Wind
@arjanvw wat ik op vind vallen is dat hij zwaarder is als onze T7.165, die is 6800.
+2
fan van trekkers
@arjanvw het is mogelijk😉

(klik om te vergroten)

+4
arjanvw
@fan van trekkers daar wordt het wel een stoer ding van! 900/60 R32 kan er niet onder vanwege de kleine velgdiameter. Bij Voets zijn ze denk ik sowieso wel handig, daar passen ze ook de voorasvering aan voor de dealer bij ons in de buurt..
+1
casejxu
@arjanvw 32 word bij steeds meer trekkers lastig door tanks en extra ventielen bijvoorbeeld
+1
arjanvw
@casejxu klopt, bij NH zit de achteras vol gebouwd voor het luchtsysteem. Bij sommigen andere waarschijnlijk ook. Bij de Claas en Fendt 500 vario past het nog wel.
+1
casejxu
@arjanvw john deere ook dacht ik tegenwoordig. Net als bij deutz. 900/42 lijkt mij veel mooier ook
newholland6640
@arjanvw

Is die voorasvering aanpassen zo ingewikkeld dan? Gewoon andere bol erop denk ik?
arjanvw
@newholland6640 blijkbaar kunnen ze het niet.. ik dacht ook dat het niet zo spannend zou zijn. Is wel een meerprijs van 1500,-
newholland6640
@arjanvw

Hm das wel paar centjes ja. Vind het zelf ook wel een tekort koming.
casejxu
+1
newholland6640
@casejxu

Ja veel te stug. Kunt bijna net zo goed niks doen.
Fast Eddy
@arjanvw

tractorfan.nl/picture/448044/
Deze trekker heeft ook lucht en 32 inch velgen van een 8210
+2
nhmonteur
@Fast Eddy bij de nieuwste modellen met lucht zit er veel meer kleppen op als bij de case op de foto. Bij de case zit er alleen een regelklep en een filter.
De nieuwe trekkers hebben een aantal kleppen meer wat helaas erg veel ruimte inneemt boven en voor de rechter achteras.
+1
Fast Eddy
@nhmonteur en @arjanvw

Ik zie het. Er is inderdaad weinig plek meer over in de velg.
+1
arjanvw

(klik om te vergroten)

+1
arjanvw

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Dit zit aardig vol helaas.
+2
T60401
@arjanvw weet de maat niet maar velgdiameter is ook niet heel groot.

(klik om te vergroten)

fan van trekkers
Mooi dat de trekker goed bevalt. Heb je het brandstofverbruik ook vergeleken? Motoren zijn onverwoestbaar, met de bak heb ik geen ervaring. Maar aan de ervaring te horen komt dat wel goed. Aftakashendel is gewoon nieuwigheid, die gaat na een paar 1000 uur wel soepeler. Ik vind zo hendel altijd nog fijner dan die elektronische toerentallen.
+1
Ruben-Wind
@fan van trekkers nou dat is bij onze dan wel anders, gaat na 2500 uur net zo kut al de John deere.
fan van trekkers
@Ruben-Wind dat is ook nog geen 12000 uur😉. Beetje mee spelen zit ook een knopje op om hem van de rem af te halen
Ruben-Wind
@fan van trekkers jij hebt het over een paar duizend uur, dat is bij mij 2500. Ik snap niet waarom ze dat niet gewoon standaard hebben bij new Holland.
arjanvw
@fan van trekkers qua brandstofverbruik de valt hij een beetje tegen. Volgens NH is hij de zuinigste in zijn klasse maar gebruikt voor de opraapwagen 1-1,5 L/uur meer dan de Claas 540 en die is ook al niet echt zuinig. Vind de keuze om de PTO elektronisch te verstellen wel veel mooier, gewoon kwestie van knopje indrukken. Als je het niet vaak gebruikt maakt het niet veel uit, maar wij zuigen de mesttank vol op 1000E en legen hem op 540 of 540E.
newholland6640
@arjanvw

En hoeveel liter is dat dan? Verbruik is ook wel lastig vergelijken hoor. Omstandigheden zijn nooit hetzelfde.
arjanvw
@newholland6640 NH zat op 18L/uur.
newholland6640
@arjanvw
Oh dat valt me wel tegen ja
mdoornekamp
@arjanvw
Quote:
18 L/u

Dan heb je het gas er wel goed op gehad. Als wij een beetje normaal doen redden we dat ook met de Giga's
+1
trean
@mdoornekamp als je een schuitemaker er achter hangt ga je al snel naar het dubbele in een goede eerste snede
+2
mdoornekamp
@trean ja, dan wordt je zo'n schuit wel een keer zat met de huidige diesel prijzen
+12
cb6520
@mdoornekamp zo strautmann word je al helemaal snel zat als je 3x zoveel diesel kwijt bent met mengen van dat ongesneden gras
mdoornekamp
@cb6520
Quote:
ongesneden gras

Dat gaat bij de nieuwere giga s wel goed
+6
@cb6520Niet mengen scheelt ook gasolie 😜
zettelmeyer
@cb6520 en ze rapen ook nog niet op vergeleken met zon strautmann magnetron....
mdoornekamp
@zettelmeyer je bedoelt dat schuitemaker erg slecht opraapt.
+6
zettelmeyer
@mdoornekamp zou je denken he. maar nee de schuitemaker reed de strautmannen aan alle kanten voorbij met de 6de snee gras. 2 wagens net zoals jij hebt en zon grote. die grote pakte het slechts op van allemaal met die rubberen tanden. De schuitemaker kon ver weg het meeste er in persen en die kleinere strautmannen kropen er over en waren zo maar vol. De trekkers waren voor de schuitemaker een valtra t174, kleine strautman case maxxum 150 en nh t7200 en grote strautmann jd 175r
+2
johndeere6230
Quote Reactie van @zettelmeyer:
maar nee de schuitemaker reed de strautmannen aan alle kanten voorbij

Dat is standaard toch? 😇 😜

Zeker die 1000 series, die vreten waar je u tegen zegt. Ben je alleen wel vermogen nodig, al gaat een 45m3 wagen met 220 pk ook prima, alleen met 250 schiet het net iets meer op. maar dat is met alle wagens zo 😅
mdoornekamp
@zettelmeyer die rubberen tanden zie ik ook nog niet zo zitten. Is ook meer voor de Duitse markt met erg ongelijk land.

Kwa laad capaciteit hangt ook van pk's en stuurmans kunst af. De één perst, de ander rijdt door. De oudere strautmanns zijn wel wat minder. Ik ruil ze voor 10 jr in
+1
cb6520
@zettelmeyer die rubber tanden zijn echt bagger, heb die wagen in oostduitsland bij een boer zien staan, toen waren ze volgens mij nog niet volop in productie dus wagen was nog maar paar maand oud en helft van de tanden lag er al uit
rickboer blija
Quote Reactie van @cb6520:
in oostduitsland bij een boer zien staan

Toevallig bij Van den Tillaart? Daar stond er namelijk van het voorjaar ook 1
cb6520
@rickboer blija ja maar dit was in 2019
zettelmeyer
@cb6520 @mdoornekamp @ford8630power week later kon je nog zien waar die gerede had. Was wel fijn gras. Die het gras gekocht baalde als een stekker..
ford8630power
@zettelmeyer Zelfs op een strautmann demonstratie liet zo'n magnon nog dikke proppen liggen, was wel vers gras, maar dan nog.
mdoornekamp
@ford8630power vers gras moet je gewoon stalen tanden hebben en het liefst gestuurde pick up
arjanvw
@mdoornekamp kan je de nieuwe ook nog krijgen met stalen pick-up tanden?
mdoornekamp
@arjanvw ja schijnt dat je de Magnon ook nog met normale pick-up kunt krijgen. Dan zal ik hem wel op tijd moeten bestellen. Want voorraad modellen heb ik alleen nog maar met rubber tanden gezien
Ruben-Wind
@mdoornekamp onze loonwerker heeft ook rubber, ik zie geen verschil behalve dat de bochten minder verlies heeft door bredere pick up.
mdoornekamp
@Ruben-Wind
Quote:
rubber tanden

Ok. Ja bredere pick-up scheelt wel in de bochten. De rubber tanden zijn wel wat duurder dan stalen. Dus meer koaten bij breuk of slijtage. En ze zullen wel niet langer mee gaan dan stalen
Ruben-Wind
@mdoornekamp het makkelijker wisselen en rustiger lopen werd door hun als voordeel gezien van rubber tanden. Over het makkelijker breken durf ik niks te zeggen, bij de 2de snee hadden ze nog niks gewisseld.
mdoornekamp
@Ruben-Wind
Quote:
rubber tanden

De stalen tanden van strautmann cfs breken normaal nooit. Na 5 jr misschien 3 tanden vervangen. Met M10 bout bevestigd. Meeste merken hebben M 8 boutjed
rickboer blija
@mdoornekamp collegaboer met een krone zx wagen vervangt ze elke 4 a 5 jaar allemaal, anders had hij te veel kapotte.

Bij onze schuitemaker kan ik op 2 handen tellen wat ik vervangen heb de afgelopen 10 jaar
+5
Fendt926Driver
Quote Reactie van @rickboer blija:
kan ik op 2 handen tellen

(klik om te vergroten)

En dan ook nog 2 handen. dat kunnen er heel veel zijn
rickboer blija
@Fendt926Driver ik kan gelukkig met 2 handen tot max 10 tellen😜, daar hebben sommigen ook al problemen mee 🤔

Maar zonder geheid, het zijn bij ons echt heel weinig die kapot gaan. En als ze al kapot gaan zijn ze ook binnen een minuut te vervangen
casejxu
Quote Reactie van @rickboer blija:
problemen mee

Bedoel je mede fanners?🤪😅
rickboer blija
@casejxu nee niet eens 🙈, maar weet ze hier in de buurt wel te vinden
casejxu
@rickboer blija haha ken ze zelfs met 6,5.... Dan heb je wel een nadeel met bestellen in de kroeg
+1
rickboer blija
@casejxu dan sta je idd 3.5 / 0 achter 😂
mdoornekamp
@rickboer blija
Quote:
vervangen

Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel uren je draait. Collega loonwerker met schuitemaker moet jaarlijks wel heel wat tanden vervangen. Maar dat is idd wel makkelijk te doen. Tanden vervangen is bij mijn strautmann wat lastiger
+2
johndeere6230
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel uren je draait

Em hoe je je knikdissel hebt, als je doet verticuteren gaan ze wel hard
+1
hobbyboer
Quote Reactie van @johndeere6230:
Em hoe je je knikdissel hebt, als je doet verticuteren gaan ze wel hard

Heeft dat invloed dan?
Ik mag toch hopen dat de wieltjes van de pick-up meer invloed hebben op de afstand tand-grond dan de knikdissel.
J asper
@hobbyboer Als je op slechte oneven stukken de knikdissel omhoog doet werkt het wel bij strautmann. Zo is het mij ook geleerd tenminste.
RaHeados
@hobbyboer ligt er aan hoe die afgesteld staat. Je kan helemaal onderin hebben als goed voor vlak, maar ook zo dat je hem niet helemaal onderin zet zodat je wat ruimte hebt om te laten zakken in een del. Je kan wel degelijk verschil in diepte merken met knikdissel afstellen, altans bij de schuitemakers.
johndeere6230
@hobbyboer

Bij schuitemaker wel in ieder geval, ligt er net aan hoe ver die standaard achterover staat gedraaid. Hoe korter bij de grond, hoe platter de pickup en hoe sneller gebroken tanden is mijn idee. 3 asser op her werk staat verder voorover dan de tandemasser, maar die heeft elk seizoen meerdere gebroken tanden, terwijl de tandemasser nagenoeg niks heeft, en die heeft vaak de klote stukjes nog

(klik om te vergroten)

Hier kun je het verschil wel zien
+1
arjanvw
@mdoornekamp nieuwigheden willen ze toch graag het liefst verkopen/promoten
+2
2850Johndeere6R
@ford8630power een loonbedrijf een dorp verder als ons heeft vorig jaar twee giga Vitesse ingeruild voor twee magnon 430's. Die waren flink de Sjaak vorig jaar 1ste snede omdat de magnons het zware gras niet weg kregen toen hebben met een rot gang hun oude wagens terug gehuurd. Heb je dan 2 dikke mooie karren staan te blinken in de schuur🙈
fan van trekkers
@cb6520 vind je dat ze slecht snijden?
cb6520
@fan van trekkers slecht zal het niet zijn maar ik heb het liefst alles 100 procent gesneden en dan vallen de meeste wagens af. Daarom hebben wij toen ook de schuitemaker gekocht. En omdat ik meestal alleen ben dus toch niet zelf kuil laat ik daarom hakselen dan is alles mooi rond 17 mm
+2
CaseCS130
@cb6520 Hakselen is dan het beste inderdaad, daar kan geen wagen aankomen. Zaterdag nog kuil gezien wat met een Schuitemaker was ingekuild, 1ste snede nog van vorig jaar maar dat was bedroevend zulke lange rommel. Misschien dat ze van ellende met die zware snede de messen er deels uitgegooid hebben of helemaal niet in hadden, maar het leek iig nergens op.
johndeere6230
Quote Reactie van @CaseCS130:
1ste snede nog van vorig jaar maar dat was bedroevend zulke lange rommel.

Dan heb je het ook over uitzonderlijk gras... maar goed, neemt niet weg dan een "snijdend" mes dan beter snijdt. Hier 1 klant alles geraapt, viel mij niet tegen hoe dat weer uit de kuil kwam van het voorjaar.
CaseCS130
@johndeere6230 bedoel je niet knippend ipv snijdend?
@CaseCS130 snij maareens een telefoonboek doormidden. Eerst met een gekarteld broodmes, zagend. dan met een glad vleesmes, zonder zagen…
Is het verschil in dieselverbruik meteen verklaard 😅
+1
johndeere6230
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
Is het verschil in dieselverbruik meteen verklaard

Dieselverbruik per uur zegt mij niet zo veel, per hectare meer. Als ik hier in de buurt in ieder geval het verschil zie in snelheid van laden zegt mij dan dus meer...
@johndeere6230 hectares vind ik ook lastig vergelijken hoor..
De ene een hele dag links op de bult lossen, andere rechts. Gelijke ttekkers, vergelijkbare chauffeurs. Eind vd dag kijken of de bult nog vlak is, en dieselverbruik
+1
johndeere6230
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
hectares vind ik ook lastig vergelijken hoor..

Blijft sowieso lastig te vergelijken, alleen per hectare is betrouwbaarder dan per uur denk ik zo. zelfde als met bemesten, dan is terug rekenen naar per kuub ook betrouwbaarder dan per uur. Als jij misschien 3 l meer erdoor stookt, maar wel een tank extra doet per uur, kan het per kuub nog wel eens anders uitpakken dan je denkt
johndeere6230
@CaseCS130

Bedoelde ook dat een snijdend mes beter sneed toen dan een knippend mes als in de schuit
+1
CaseCS130
@johndeere6230 Oh ja, ik dacht dat je het andersom bedoelde, my bad.
+1
mdoornekamp
@CaseCS130
Quote:
hakselen

Ja dat was vorig jaar de enige manier om het echt kort te krijgen. Collega kon het ook niet door de schuitemaker krijgen. Toen toch maar op de hakselaar gewacht. Kanten en geren opgeraapt met de wagens. Maar product zag er echt niet uit naast het gehakselde gras
+1
trean
@mdoornekamp nou is dat wel een iets ouder type 155 en was het met een 4 rotorhark bij elkaar geharkt
RaHeados
@trean van het voorjaar zei de trekker tussen de 25L en 35L uit m'n hoofd. Maar niet naar getankte liters gekeken. Weet wel dat de tank volgens de wijzer bijna leeg was. En begonnen met zo goed als volle tank van de t7.200. Zat n schuitemaker rapide 660 met alle messen in en van 8 tot 23 uur bezig geweest met wat pauze voor koffie en eten tussen door.
rickboer blija
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Dan heb je het gas er wel goed op gehad.

Dan moet ik misschien toch dat stukje lood uit mn rechter schoen halen 😅.
Vooral als er veel transport bij is (goed vol stampen en met dik 50 over de weg) zitten wij daar ruim boven
mdoornekamp
@rickboer blija 50 km kost ook enorm veel diesel. Wij rijden 40 km met volle wagens
+2
zettelmeyer
@mdoornekamp laatst demo trekker gehad voor de mengwage. Op de weg met volle wagen scheelde het meer dan 10 liter per uur 56 of 40 km per uur. Optrekken geen eens mee genomemen puur rechte weg en cruise snelheid. Schrok er van
+1
rickboer blija
@zettelmeyer @mdoornekamp het rijden zelf op die snelheid scheeld 2 a 3 liter volgens het scherm, maar het accelereren er naartoe duur gewoon veel langer
+4
hobbyboer
@rickboer blija idd, en het uitrollen kun je ook veel verder als je 50 rijdt en tijdens het uitrollen is het brandstofverbruik 0,0!

Er wordt vaak geroepen dat 'de rechtervoet' het brandstofverbruik bepaald en daar zit wel wat in, echter het foute pedaal is niet het gaspedaal, maar het rempedaal!
Daar moet je zoveel mogelijk afblijven.
rickboer blija
Quote Reactie van @hobbyboer:
Daar moet je zoveel mogelijk afblijven.

Ze zeggen dat variobakken dat niet zo leuk vinden 😬
+1
J asper
@rickboer blija Je moet pook ook niet terug trekken of rijpedaal op maximale agressie zetten.
rickboer blija
Quote Reactie van @J asper:
rijpedaal op maximale agressie zetten.

Staat bij ons vrijwel altijd op stand 2 van 4, maar dan nog remt mf behoorlijk af op de variobak
mf 6150
@rickboer blija
Doet die van ons ook, 516 laat m veel beter uitrollen
rickboer blija
@mf 6150 het is niet anders. Onze mf vertrekt tenminste als je op het gas trapt, daar had de 828 waar ik vorig jaar mee reed wel eens problemen mee
@rickboer blija

Bij JD mag je de de pook gewoon terug trekken dat werkt echt goed. Dan hoef je het rempedaal maar minimaaal te gebruiken zoals @hobbyboer zegt.
@hobbyboer En je banden slijten ook nog behoorlijk met remmen
+2
arjanvw
@MaartenMandemaker daarom gaat het remmen met een NH zo zwaar, dat moet je gewoon niet doen!😂
+2
@arjanvw Overal is over nagedacht bij die trekker 🤣
J asper
@zettelmeyer Was een mooie zuiplap dan. Hier zit die met 55 als die op gang is op 15 liter per uur.
mdoornekamp
@J asper
Quote:
15 l/u bij 55 km

Met losse trekker. Volle opraapwagen van 25 ton krijg je niet eens op 55 denk
RaHeados
@mdoornekamp als de weg maar lang genoeg is zonder drempels, bochten enzo 😜
arjanvw
@mdoornekamp de NH had een 40 eco bak. Met volle wagens rijden wij ook geen 50.
+1
arjanvw
@mdoornekamp moet ook een klein beetje opschieten, we reden 15 km/uur. Maar dat deden we met de Claas ook.
J asper
@arjanvw En dit was zeker geen zwaardere snee gras zoals het mij lijkt?
arjanvw
@J asper klopt, 2 percelen wel. Dit perceel stond het minste.
fan van trekkers
@arjanvw dat valt mij ook tegen. Toch zegt dlg dat hij weer zijn zuinigste in zijn klasse was. Ik weet niet hoe dat bij de tier 5 is
Fendt926Driver
Quote Reactie van @rickboer blija:
Ze zeggen dat variobakken dat niet zo leuk vinden

Hier een 350m voor ik af moet gas los en vario pook voluit naar voren.
Dan moet ik later met 25kmh nog iets bij remmen en bak terug halen en loopt het heerlijk rustig de bocht door
+4
fan van trekkers
@Fendt926Driver vandaar al die streepjes voor de kruispunten bij saasveld. Die zijn voor jou dat je weet dat je 350 meter van een kruispunt bent😜
+1
2850Johndeere6R
tractors-and-machinery.nl/item/682021/… dat is een bekende van jou denk ik? @arjanvw
+2
Terwisscha
@2850Johndeere6R jammer dat velen de prijs er niet bij zetten. Dan krijg ik het idee dat ze niet verkopen willen.
+1
arjanvw
@Terwisscha je kunt er ook even heen bellen!
+2
J asper
@arjanvw Ze hebben hem mooi “de handel” in gedrukt🙈😅
+1
Terwisscha
@arjanvw heb niet interesse in de trekker hoor! Bedoelde het meer algemeen.
+1
arjanvw
@Terwisscha snap ik hoor! Denk dat je juist serieus geïnteresseerden trekt met op aanvraag
+1
rickboer blija
@Terwisscha je kan ook de vraag stellen 'wat is zn trekker nog waard?'
+1
Terwisscha
@rickboer blija als het transmissie probleem opgelost is toch gewoon gewooon markt conform?
+1
rickboer blija
@Terwisscha klopt hoor, wij speculeren er hier vaak over. En soms sta je verbaast van wat de werkelijke prijs is
+1
arjanvw
ford8630power
+1
Fendt926Driver
@ford8630power hoe weet je dat het dezelfde is?
kenteken gecheckt?
+2
ford8630power
@Fendt926Driver Ik zag die voorbanden en lampjes op de achterspatborden. Zulke dingen vergeet ik niet, maar belangrijke dingen vaak wel
+3
CaseCS130
@ford8630power scherp! Bijzonder hoe een trekker zich door de handel beweegt. Nu al bij de 3e sinds arjan hem ingeruild heeft 😀
arjanvw
@ford8630power Klopt, Kreeg de foto al doorgestuurd .
newholland6640
@arjanvw

Vond hem in fendt kleuren toch stukken mooier
arjanvw
@newholland6640 denk dat ze er nu wel meer potentiële klanten mee trekken. Ze hebben er wel een Fendt prijsje aan gehangen ..
+3
Fendt926Driver
Quote Reactie van @arjanvw:
. Ze hebben er wel een Fendt prijsje aan gehangen .

(klik om te vergroten)

4dw en 1ew ventiel lijkt mij ook niet te kloppen als ik deze foto zo bekijk.
Populaire foto (204 weergaven laatste 24 uur) zal wel komen doordat half tf even heeft gekeken
+2
J asper
@Fendt926Driver 2 electrice ventielen, en 3 mechanisch?
+1
arjanvw
@J asper @Fendt926Driver klopt wel, 5dw waarvan 2 elektrisch (joystick) waarop ook de fronthef zit.
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @arjanvw:
klopt wel, 5dw waarvan 2 elektrisch (joystick) waarop ook de fronthef zit.

Ok. zag maar 3 mechanische hendels.
Electrische ventielen had ik niet aan gedacht
rickboer blija
Quote Reactie van @arjanvw:
Ze hebben er wel een Fendt prijsje aan gehangen ..

Ik schat dat jij ca 15 a 18k minder gevangen hebt, ook als je kijkt dat hij eerst voor een kleine 50 k te koop stond zijn ze behoorlijk gestegen
Terwisscha
@rickboer blija Nee joh, zijn die marges bij de lmb's zo groot?? Dat is ook niet normaal meer tegenwoordig.
PieterA
@Terwisscha Je staat er versteld van wat er soms allemaal aan moet gebeuren of bijgegeven moet worden (garantie bijvoorbeeld). Nog ff overspuiten.
arjanvw
@PieterA overspuiten kost geen duizenden euro's. Alleen wat kappen, wielen en frame is niet gebeurd
Terwisscha
@PieterA of de kopers kunnen goed afdingen, waardoor hooginzetten noodzakelijk is😜😜
+1
kearl
@Terwisscha Die prijzen van gebruikte trekkers stijgen haast nog harder dan de prijzen van nieuwe trekkers.
Terwisscha
@kearl Dat zal wel ja. Maar daar tegenover staat wel dat nieuw slecht leverbaar is.
+2
rickboer blija
Quote Reactie van @Terwisscha:
zijn die marges bij de lmb's zo groot??

Hij stond eerst te koop voor 49500, zou niet verbaast staan als de handelaren ca 2500 a 5000 pakken per keer

Ik schat dat deze handelaar er ca 55k in heeft zitten (53k trekker, 500 beurt, 1500 spuiten). Hij staat te koop voor ca 60, vermoed dat als je 57 bied dat hem voor 57500 op de dam hebt staan

Met deze gedachten gaan wij handel ook altijd in, dan heb je voor jezelf ook een logisch idee op moet brengen. En kan je ook een logisch bod doen
Terwisscha
@rickboer blija Logische verklaring ja. Maar het blijft een hoop geld voor een trekker met die uren.
+4
arjanvw
@rickboer blija Klopt Idd wel ongeveer. Misschien ben ik wel te eerlijk geweest met inruilen. Na de 3e handelaar bestaat mijn verhaal niet meer... en hij is ook nog niet verkocht voor dat geld.
+1
J asper
@arjanvw Vooral dat laatste🙈
+1
PieterA
@arjanvw Te eerlijk met inruilen kan haast niet vind ik. Ik vind dat je elkaar in de ogen kunt blijven kijken belangrijker.

Wij kopen vaak gebruikt spul en dan weet je dat er soms snel kosten aan kunnen komen. Je kunt ook iets afspreken over garantie en als je dan ook nog wat afleveringskosten hebt dan zit je al snel aan zo'n bedrag.
+1
arjanvw
@PieterA mee eens hoor, je moet mensen/bedrijven net zo behandelen als jezelf behandeld wilt worden. Eerlijk.
+1
CaseCS130
@arjanvw helemaal mee eens, niet altijd gemakkelijk als het andersom niet gebeurt, maar daar moet de andere partij maar mee leven.
+5
@arjanvw historie bekend staat er bij… krijg beetje de neiging om te bellen en vragen of er veel aan gesleuteld is…😅😅
+3
J asper
@ronald-deutz-fahr Onze oude trekker was na een paar handelaren ook dealer onderhouden 😂
+5
mf 6150
@ronald-deutz-fahr
Hou je ons ff op de hoogte?
+1
@mf 6150 tot zover, zaterdagmiddag half 6 word er niet meer opgenomen 🤪🤪
+1
arjanvw
@ronald-deutz-fahr verbaasde mij ook. Misschien heeft Claas wel een database waar alle beurten en reparaties ingezet worden. Zal eens navragen
+1
T60401
@arjanvw Was wat onderdeeltjes wisten halen voor de trekker. Op de factuur hadden ze er een urenstand bijstaan. Staan in werkelijkheid ruim 2000 uren meer op de trekker. 😂 Dus als iemand weet hoe ik de teller van een NH 2000 uur terug kan zetten hoor ik het graag. 😀
Ares550rz
@arjanvw Dat heeft Claas wel. Toen wij onze trekker kochten had de dealer de complete onderhoudshistorie opgevraagd bij kampsdewild.
+2
arjanvw
@Ares550rz mooi systeem, als die dan maar netjes bij een Claas dealer in onderhoud is geweest. Klein beurtje tussendoor doen we bv zelf
+1
pizza power
@Fendt926Driver allebei tbb 62 s dus het is dezelfde of iemand rijd met dezelfde plaat rond.
rubencasecs
Wel 30 uur erbij op gedraaid

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland T 6.180 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!