Foto van een Ford 8210. Een uitzondering op de regel. Normaal gaan we tot 7810 met de 10 serie maar deze 8210 met fabrieks turbomotor konden we niet laten staan met maar 2800 uren.

Ford 8210

+8
RPCounty
Foto van een Ford 8210. Een uitzondering op de regel. Normaal gaan we tot 7810 met de 10 serie maar deze 8210 met fabrieks turbomotor konden we niet laten staan met maar 2800 uren.
+4
wim-same
@RPCounty Wat een mooie, en nette trekker.
+2
John k
@RPCounty hoezo tot aan de 7810 en liever niet groter?
+4
RPCounty
@John k omdat dit qua gewicht bokken van trekkers zijn met iets te weinig fut in mijn ogen. Alleen met een turbomotor van 150 pk is dat probleem opgelost. Daar kwamen ze bij de fabriek blijkbaar ook achter omdat later de TW turbomotor als optie aan te vinken was. En dan heb je ineens een trekker met spierballen😁
KlaasM
@RPCounty hadden alleen de laatsten turbo’s dan?
En is de motor dan ook heel anders?
+1
RPCounty
@KlaasM ja dat is een volledige turbomotor. Met alle aanpassingen inwendig en uitwendig. Gewoon de TW motor. Die ligt normaal ook al in de 8210 maar dan zonder turbo.
+3
Fast Eddy
@RPCounty

Fleurke drainage had 3 8210 met TW motor. Gelukkig heb ik daar nog wat uren/ dagen op mogen sturen. Vut zat daar wel in.
Fendt926Driver
@RPCounty gaat deze in de prive verzameling of is die toch gewoon weer voor de verkoop?
RPCounty
@Fendt926Driver nee. Hij mag gewoon weer naar een nieuwe eigenaar Huub.😅
+3
NH-Ford
@RPCounty Dat heb ik destijds ondervonden, turbo erop gezet, beetje spelen kwam ie zo vlot over 160 pk😉

Reacties

+2
Fast Eddy
Dat zijn wel de mooiste motoren. Gelukkig ook nog wel wat uren op een 8210 kunnen maken.
+1
RVM
Hele mooie trekker
+1
RPCounty
@RVM dank u👍
+4
Jotke
2800 uur... Das echt niet veel voor zo'n oude trekker! Snap dat je die niet kon laten staan!

Ziet er prachtig uit!👌🏻😍
selectford
Hele mooie Richard.
Nog in Nederland gevonden?
Prachtige machine!
DANOONTJE POWERR
Prachtige trekkers zijn dit 👌🏻
Kramer U800
Prachtige tractor, ook heel mooi met dat Ford - New Holland bord erbij op de foto
arjanvw
Heb ook nog veel uren op een 8210 gezeten,was mn eerste trekker waar ik ooit trekkertrek mee gedaan heb! Heb je ook kunnen achterhalen of de 2800 uur kloppen?
RPCounty
@arjanvw daar hoef je geen Einstein voor te zijn. Dat zie je aan de pedalen en cabinebekleding stoelbekleding en urenstanden op filters.
B - W
Mooie trekker Richard!
Zo even iets anders,
Wat is jouw mening over een turbo opbouwen op een 7810?
+2
RPCounty
@B - W dat werkt gigantisch. Wij hebben dr op de silver ook 1 op gezet. Van 103 pk naar 150..
B - W
@RPCounty de motor en versnellingsbak zijn er niet te gevoelig voor?
+2
RPCounty
@B - W nee joh. Transmissies van Ford gaan sowieso zelden kapot. En als je n koelwaterfilter op de motor doet en regelmatig vervangt gebeurt daar eigenlijk ook niks mee.
+1
NH-Ford
@RPCounty mwa, je kunt wel de klinknagels van kroonwiel kapot krijgen 🙈
+1
emiel-robbertsen
new holland koen
Is een turbo opbouwen bij een 'normale' 8210 ook een optie of kunnen die motors dat niet hebben?
Ben het er wel mee eens dat die 110pk niet in verhouding is...
Fendt926Driver
Quote Reactie van @new holland koen:
Ben het er wel mee eens dat die 110pk niet in verhouding is..

Snap ik niet.
Een 4.5 ton zware trekker met 110pk is toch heel normaal.
Tijdgenoot fendt 312 van 5 ton trekt als een malle.
En een dx 6.30 met 115pk en 4800kg sleurt ook alles mee.
Waarom zou een ford met 110pk dat dan niet kunnen?

Een 150pk trekker van 4.5 ton vindt ik veel vreemder
+1
DANOONTJE POWERR
@Fendt926Driver leuk zo'n fabrieksopgave van minder dan 4500 kg maar ik heb nog nooit een 8210 in de 4,5 ton zien rijden, altijd 5,5 ton en dan is die 150 pk echt niet overdreven.
DANOONTJE POWERR
@valmet6400power er rijden ook 180-90's in de 3,5 ton ja 🤷‍♂️
Heb het over standaard.
valmet6400power
@DANOONTJE POWERR
Nou die Ford heeft nog een cabine en 4wd met knappe voorbanden erom. Dus dan kun je zeggen wat je wil maar dan is dat wel meer standaard dan een 180-90 in 3,5 ton sport met 2wd
new holland koen
@Fendt926Driver Ja origineel misschien. Maar leg er maar eens 650 en 540 banden onder en een leuk frontgewichtje van een paar 100kg. Dan kan 150pk ook zat.
En zet maar eens een 7810 en 8210 naast elkaar. Dan verwacht je ook meer dan 10pk verschil.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @new holland koen:
Maar leg er maar eens 650 en 540 banden onder en een leuk frontgewichtje van een paar 100kg. Dan kan 150pk ook zat.

Ik zeg ook niet dat het niet kan.
Maar een 6.30 of een 312 staan ook wel op 650 banden met gewicht voorin.
En die trekken wel
+1
@Fendt926Driver jazeker trekken ze op die banden nog gewoon💪 dat kanon bij ons thuis blijft trekken🤙
+3
NH-Ford
@new holland koen Kun je prima doen, heb het met de mijne ook. Heb hem altijd op 140 pk staan, geen probleem.
160 haal je er ook zo uit 😉

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8210 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!