Omdat onze Fendt 828 een defecte turbo heeft moest onze Inter wel voor de 3-Asser. Alle andere trekkers waren ook bezet dus was mijn “kantoor” vandaag tussen stuur en rugleuning van de 1455. Was z

International 1455 XL

+14
Gavrie Willemsen
Omdat onze Fendt 828 een defecte turbo heeft moest onze Inter wel voor de 3-Asser. Alle andere trekkers waren ook bezet dus was mijn “kantoor” vandaag tussen stuur en rugleuning van de 1455. Was zeker geen straf om dat luie zweet er nog eens uit te stampen…..😊😊😊
+3
Mario-fransen
@Gavrie Willemsen staat er machtig voor de kar. niks mis mee met zo’n “kantoor” mooi bureau voor de neus. En toch veel meer meer beleving (denk ik) dan met de fendt!

Reacties

+15
stijn-de-bock
Luie zweet uit jezelf of doel je op de 1455😉
+5
Gavrie Willemsen
@stijn-de-bock eerder dat van mezelf, laatste tijd veel te veel naar mijn goesting achter die onnozele computer moeten zitten
+9
zettelmeyer
Mooi dinkey toytje vergeleken met het volvo geweld van vannochtend 🙈
+3
2850Johndeere6R
@zettelmeyer Alles heeft zo zijn charmes 😉
+3
Mario-fransen
@zettelmeyermaar zou liever een dag gratis met die dikke inter rijden, heerlijk zij raampjes en duikluik open hem flink laten fluiten.
Dan een dag voor een paar tum tummy’s in de snoepzak einde vd maand op de Volvo!😉
+1
@Mario-fransen en toch houd je op lange termijn dat 2e stuk beter vol. Met name voor de tumtummys😅
+2
leonardvdm
Je moet m es spuiten🙈 onee dat zijn de tekenen der tijd en dat mag gezien worden.😂
Schitterend😎💪💪
+1
2850Johndeere6R
@leonardvdm ik weet zo wel trekkers die er vergeleken met Gavrie zijn 1455 heel veel slechter aan toe zijn hoor
+3
leonardvdm
@2850Johndeere6R zeker maar was ff geintje wand dat zij Gavrie ook op POAH
+4
Gavrie Willemsen
@leonardvdm dat heb je goed begrepen uit mijn Poah filmpje 😀
+1
MaxxuM4ever
Toch de voorwielen gewisseld zo te zien. Hopelijk voor een mooie gelijkmatige afslijting
+1
Gavrie Willemsen
@MaxxuM4ever vooral omdat nu het stuur blijft staan
+3
BEboer
Mooi dat je een betrouwbare backup staan hebt 👍 Misschien wel best dat je er zelf mee rijd want denk dat vaste chauffeurs van moderne,zware tractoren toch dubbel waakzaam moeten zijn als ze met 3 ton en 100pk minder rondrijden.
+1
Gavrie Willemsen
@BEboer als je je kopje er een beetje bij houdt kun je perfect 44 ton besturen met 145 pk.
+2
Fendt926Driver
@Gavrie Willemsen toch wel te danken aan jou als liefhebber dat een eenvoudige 1455 bij jou op het bedrijf voor elke storing als back up gebruikt kan worden.
En dan ook nog niet onder doet voor de trekker die die vervangt.
Je zou er zo 3 op reserve staan hebben om stilstand elders te voorkomen
+5
arjanvw
@Fendt926Driver heb je bij Fendt een één op één reserve trekker nodig.... 🙈
+3
Fendt926Driver
Quote Reactie van @arjanvw:
heb je bij Fendt een één op één reserve trekker nodig....

Jij kunt het weten.
Hebt fendt gereden (en nog) maar als ik hoor dat claas ook alle 3 al doormidden zijn geweest.
Moet je blij zijn dat de 512 altijd nog doet.
+3
arjanvw
@Fendt926Driver daar heb ik niet van terug!😂 Aandeel Claas trekkers gaar hier wel minder worden, al is er overal wel wat.
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @arjanvw:
daar heb ik niet van terug!

Hier 8 trekkers omdat ik het leuk vindt.
En er niet van houd om steeds te moeten omkoppelen.
En het is zeker in het seizoen makkelijk dat als er 1 niet doet dat een andere trekker dat kan opvangen.
En ik op een later tijdstip rustig kan kijken wat er niet doet en hoe het te repareren is.
+1
arjanvw
@Fendt926Driver een trekker extra is zeker handig. In de zomer draait bij ons alles, maar anders is een back-up wel handig. Een dealer kan soms ook wel een trekker beschikbaar stellen, maar dan is de vraag of alles past met bv ventielen, trekhaak en je bedieningkast een plek geven. Doelde meer op de reactie die je gaf om voor elke trekker een reserve te hebben en aangezien Gavrie Fendt rijdt...
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @arjanvw:
Doelde meer op de reactie die je gaf om voor elke trekker een reserve te hebben en aangezien Gavrie Fendt rijdt..

Dat is meer als trekker enthousiastelingen zoals gavrie en ik onder elkaar.
Wij houden van een (paar) trekkers op voorraad
En gavrie heeft naast de inter nog de john deere voor kleine klusjes en dieplader werk.
En straks de schluter voor (bijna ) alle hobby werk
+1
T60401
Quote Reactie van @arjanvw:
Aandeel Claas trekkers gaar hier wel minder worden

Klinkt of je al een beslissing hebt genomen. Gaat het dan toch een 516 worden.
+1
J asper
@T60401 Kan beter een keer goed zeer doen🤑 dan elke keer kloten🙈
+1
arjanvw
@J asper je hebt niet de garantie dat er met een ander merk nooit wat is.
J asper
@arjanvw Een trekker waar nooit wat mee is moet nog gemaakt worden. Maar hoop wel voor jou dat je er meer geluk mee hebt dsn met je claazen.
+1
2850Johndeere6R
@J asper Je kan het beter 1 keer goed doen als dat je kloten zeer doen😉
rommert14
@J asper lease doet elke maand pijn toch? 🤪
J asper
@rommert14 Moet je hem leasen dan?
rommert14
@J asper worden er veel nieuwe trekkers zo afgetikt?
@rommert14 hier de laatst gekochte wel 🤪
rommert14
@ronald-deutz-fahr Haha van voor jou tijd zeker 😜
@rommert14 🤫🤫
+1
J asper
@rommert14 Die zijn er vast nog wel genoeg, je hebt vaak ook nog inruil. Maar goed ik kan en hoef een ander niet in de portemonnee te kijken maar dat alles lease is geloof ik niks van.
rommert14
@J asper nee dat alles lease is zal vast niet zo zijn.
arjanvw
@T60401 je zit aardig warm
+1
casejxu
@arjanvw 700 serie dus? Laat je die dan ook in de bedrijfskleuren spuiten?🤪🤪
+1
J asper
@casejxu Denk dat je nog bijna voordeliger een jonge 716 kan kopen dsn een 516🙈🙈
Fendttrisixfan
@J asper ben ik bijna zeker, 500 is dure trekker tenopzichte van een 700
J asper
@Fendttrisixfan Klopt, is roof goed. Meestal is dat ook niet voor niks zo😅🙈
J asper
@Fendttrisixfan Was toen met de 400com3 ook zo, maar de 300’s waren in verhouding nog weer veel duurder toen😅🙈
Fendttrisixfan
@J asper 300 en 400 vind ik nog anders, die waren wel stuk verschillend, maar 500 en 700 is op zuigers na zo goed als gelijk
J asper
@Fendttrisixfan Bedoel 700 en 400, maar de 300 vario was in verhouding toen nog weer veel duurder.
+27
arjanvw
@casejxu het is een jong gebruikte 516 geworden. Die paste ons qua maat, wendbaarheid en gewicht beter dan een 716. Die was toch nog wel weer een stukje duurder. Achterbanden van de Claas 540 kunnen we overzetten en voor komen er nieuwe bredere om. De NH was ook geen rare trekker, die was wel stukje duurder dan de Fendt. Al is dat niet helemaal eerlijk te vergelijken want dat zou een nieuwe zijn.

(klik om te vergroten)

J asper
@arjanvw Hele mooie trekker, hoop dat je er een boel plezier en weinig gedoe mee hebt👍🏻
+2
arjanvw
@J asper @2850Johndeere6R @ronald-deutz-fahr @Fendt926Driver @casejxu @newholland6640

Bedankt! Hoop dat we er meer geluk mee hebben dan de Claas 540.(deze gaat weg)
Deze is wel erg luxe uitgevoerd en de meeste opties zullen we niet gaan gebruiken. Maar het ding rijdt wel fantastisch! Deze heeft 1500uur.
J asper
@arjanvw Hoeveel jaar en uur heb je je 540 gehad ?
+1
arjanvw
@J asper 540 is van 2013, heeft nu 4400uur
Fendttrisixfan
@arjanvw veel meer kan er zeker niet op? Profi plus, front pto, led pakket, gps, ventiel vooraan...
arjanvw
@Fendttrisixfan luchtgeveerde cabine, hydraulische topstang, elektronische fronthef.
+1
Fendttrisixfan
@arjanvw is er allemaal simpel op te bouwen 😅
2850Johndeere6R
@arjanvw succes ermee en gefeliciteerd met de aanwinst 💪🏼💪🏼
@arjanvw mooie trekker! Waar heb je hem gekocht, weer bij een Duitser?
+1
arjanvw
@ronald-deutz-fahr nee, komt bij Barkhuis weg uit Siddeburen.
@arjanvw Aah oke! Veel werkplezier ermee, we gaan vast wel lezen hoe die in de praktijk bevalt!

Durf het bijna niet te vragen, maar ga je deze nog in claas kleuren laten spuiten? 🤪
arjanvw
Fendt926Driver
@arjanvw mooie trekker.
1 claas weg gegaan?
Hoop dat je er veel plezier mee hebt
casejxu
@arjanvw succes met de prachtige aanwinst!
newholland6640
@arjanvw

Ook een hele mooie trekker hoor! Hoeveel uur heeft ie?
RaHeados
@arjanvw mooie aanwinst en veel plezier er mee. De nh was ook geen gekke trekker zei je, maar is deze 516 veel wendbaarder of maakt het weinig?
+1
arjanvw
@RaHeados maakt weinig, de NH stuurde ook lekker scherp en reedt ook prima. Elk merk heeft zijn plussen en minnen. Het was wel een goede 2e keus
CaseCS130
@arjanvw Heel fraai Arjan, deze was zeker zeer overtuigend dat ze zo snel uit de keus was 👌
+3
arjanvw
@CaseCS130 Bij gebruikt moet je sneller aktie ondernemen dan bij nieuw. We hebben hem nog niet hoor. Was er mee naar huis gereden zodat de rest van de fam hem kon bekijken, ook was het een voorwaarde dat mn vader erop kan rijden. Die reedt er zo mee weg met een big smile. De verkoper kende ik wel, maar beide dealers (Fendt en NH) waren beide nieuw voor ons. Zat wel een enorm verschil in binnenkomst als nieuwe potentiële klant... We hadden ook een budget waar we niet overheen wilde en dat ging wel gebeuren met een nieuwe NH. En een jong gebruikte NH konden we niet vinden in onze 'eisen'
+1
CaseCS130
@arjanvw Ja dat is ook zo, maar bij twijfel over de trekker laat je hem toch staan, tenminste ik wel. Mooi dat je pa er ook zo tevreden over is.
En een passende dealer is ook wat waard.
+1
arjanvw
@CaseCS130 dat klopt zeker! Bij twijfel hadden we hem niet gekocht.
zettelmeyer
@arjanvw mooie trekker en weer stukje nieuwer en moderner! Veel geluk en werkplezier er mee! Waarom was je destijds eigenlijks over gestapt naar een ander merk?
1500 uur is nog niet zo veel waarom stond die te koop vraag ik me dan altijd af
arjanvw
@zettelmeyer Destijds vonden we de meerprijs van Fendt het niet waard. De luxe van een vario hadden we niet nodig. (nog steeds niet hoor..) Verder ging onze dealer over van Fendt naar Claas en daar zijn we toen bij gebleven. Deze trekker kwam na 3 seizoenen vrij uit de lease. Met gebruikt is het altijd beetje afwachten, zit nog wel 5 jaar garantie op. Wij hebben de Claas trekkers ook alle 3 nieuw gekocht en dat betekent ook niet dat je kosteloos rijdt.Verder vind ik Claas nog steeds hele mooi trekkers en ze rijden prima en zit op wat je nodig hebt. Maar de liefde is een beetje over..
RVM
@arjanvw mooie aanwinst Arjan, scheelt weer eens retourtje spuiter. En voor de rest ga je er ook wel op vooruit. Komen hier nu die 800s onder, of is dat de andere Claas?
+1
arjanvw
@RVM Klopt, de 900 van de Claas worden over gezet. Voor komen er nieuwe bredere onder. Dat scheelt weer dat de kleur hetzelfde is! Haha!
T60401
@arjanvw gefeliciteerd met de prachtige aanwinst. tijd zal het leren hoe hij uitvalt. Laten we met zijn alle hopen dat de inruil reden niet het zelfde is als waarom jij de Claas inruilt.

Sta er overigens wel van te kijken dat deze goedkoper is dan de NH. Hier destijds een bod gedaan op en nieuwe 412. kreeg hem niet uiteindelijk de NH voor 25 K goedkoper gekocht. Zoals je zelf al aangeeft is de vergelijking niet helemaal eerlijk. gebruikt tegen nieuw. Zeker met de prijsstijgingen van afgelopen jaar en die nog in het vat zitten. Daarnaast denk ik dat je de NH meer moet vergelijken met een 718.
arjanvw
@T60401 Dat laatste ben ik niet met je eens. Een T6.180 is geen goede vergelijking met een 718. Denk dat een T7.210 daar dichter bij in de buurt zit. Die zit netto ook rond de 160.000,-... En het klopt dat een gebruikte T6.180 met bv 1500 uur goedkoper is dan een 516. Maar je moet wel èèn vinden die aan je wensen voldoet. En verwacht dat de Fendt zijn waarde ook beter vasthoudt. Maar daar heb je nu niks aan.
T60401
@arjanvw even rondt gesnuffeld en mijn vergelijking is inderdaad niet goed. Je moet de 6180 eigenlijk kunnen vergelijken met een 6 cilinder 516. maar dat wordt een beetje moeilijk.
Dat je deze trekker dit jaar al kunt kopen heeft misschien ook nog meegespeeld. De nh zou altijd volgend jaar komen en daar heb je belasting technisch nu niets aan..
newholland6640
@arjanvw

Is een 718 niet stuk zwaarder? Met wat voor trekker van nh is dit te vergelijken denk je?
arjanvw
@newholland6640 Ik dacht met een T7.210?
RaHeados
@arjanvw heb je dan niet een groot verschil in vermogen?
arjanvw
@RaHeados Een 718 is 185 pk en T7. 210 165 en met boost 210 pk. Of bedoel je dat niet?
RaHeados
@arjanvw jawel, maar met volle boost is de t7 dus een knap stukje sterker in vermogen.
+1
arjanvw
@RaHeados en zonder boost weer fors minder. Met ploegen bv doet de boost niks.
T60401
@arjanvw Heb je toevallig nog gevraagd of een t6175 veel goedkoper is? Dat is een viercilinder. Je gaf aan dat de 6180 niet echt zuinig was. kan ik van de viercilinder zeker niet zeggen. Met de rotorkopeg lust hij hem wel maar volgens mij doet iedere trekker dat dan.
+5
2850Johndeere6R
@T60401 Tja wij mensen zijn rare wezens als we in de kroeg staan lopen we op te scheppen over wie het meest op kan. Maar als het over een trekker of auto gaat mag die in eens niks lusten 😅
arjanvw
@T60401 nee, niet over gesproken. Ik verwacht zelf dat er geen enorm verschil in zit. De bouw, afmeting ed zijn exact gelijk. En als je de 6 cil hoort lopen, denk je niet na over een 4 cil met hetzelfde vermogen. (Mijn mening). Wat bij ons ook telde dat het geen NH is geworden is dat de 900/60R32 banden er niet onder kunnen. (Had ik nog niet vermeld volgens mij)
T60401
Quote Reactie van @arjanvw:
n als je de 6 cil hoort lopen, denk je niet na over een 4 cil met hetzelfde vermogen.

Nu spreek je je zelf toch een beetje tegen. 😂 😂
arjanvw
@T60401 vertel? Mijn reactie doelde ik op de NH. Bij Fendt kom je dan bij een 716, dat is een heel ander formaat trekker.
+1
T60401
@arjanvw we begrijpen elkaar heel goed. zit ook maar wat te jennen. 😄
+7
ford8630power
@arjanvw monster trekker, ik kocht ook liever zoiets dan een nieuwe NH
Ruben-Wind
@arjanvw mooi ding! Waar heeft die gelopen? In de buurt?
arjanvw
@Ruben-Wind Hij heeft 3 jaar bij een akkebouwer gelopen,niet hier uit de buurt. Komt uit de lease en heeft netjes zijn onderhoud gehad.
mdoornekamp
@arjanvw
Quote:
jong gebruikte 516

Mooie luxe trekker. De kleur is al bekend bij jullie. Dus past er mooi tussen
arjanvw
@mdoornekamp Wel erg luxe idd. Een nieuwe power uitvoering was nogal fors duurder dan deze.
Valtrapowerr
@arjanvw Hele mooie trekker! Het is wel af he zo’n 516 👌🏻

Hopelijk veel schik mee! Lees ik dat goed nog 5 jaar garantie? Zit er 8 jaar garantie op dan?
+1
arjanvw
@Valtrapowerr bedankt! Is idd netjes afgewerkt en werkt ook allemaal lekker soepel. Al heeft de Claas ook wel pluspunten tov de Fendt. Klopt idd 8 jaar max
+1
roscho
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
ook nog niet onder doet voor de trekker die die vervangt

Zo'n 1455 is een trekker zonder poespas, het volledige vermogen van de motor komt op de wielen. Dat is bij moderne trekkers wel anders, daar gaat flink wat vermogen verloren aan de computerregeling, anti-roet, automatische bak e.d. Ik denk dat daar vlot 25% aan verloren gaat.
+1
cyrus-van-gelder
@roscho eerlijk gezegd ben ik zelf ook niet echt te spreken over al de poespas. Heb niet voor niks een 644 uit 1975.
Vind dat er in moderne auto,s en trekkers veel te veel Electronica zit. Mij te vaak storing en geklooi. Maar dat is mijn mening hoor.
+2
roscho
Quote Reactie van @cyrus-van-gelder:
veel te veel Electronica

Probleem is ook dat je aan moderne trekkers niks meer zelf kunt repareren. Alles moet via laptop geregeld worden en dat bindt je aan de dealer. En die snijdt er flink van, ook al omdat hij programmatuur nodig heeft, die voor veel geld door de producent wordt geleverd.
+4
cyrus-van-gelder
@roscho ik ben het helemaal met je eens.
Je kunt zelf helemaal niks meer aan je trekker/ auto ( of buiten boord motor van je bootje) doen. Kost je bakken met geld idd. Met die oudere modellen kon je toch zelf een hoop oplossen. Nu niet meer nee.
Doe mij die oudere types dan maar.
+1
Towaberg
Prachtige foto @Gavrie Willemsen

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!