Sametto 120 DT / HP21 Om het laatste vrije hoekje in de schuur op te vullen.Trekkertje is erg lelijk overgespoten en geschilderd, maar wel redelijk netjes compleet.

Same Sametto 120

+11
R Bouwmeesters
Sametto 120 DT / HP21
Om het laatste vrije hoekje in de schuur op te vullen.
Trekkertje is erg lelijk overgespoten en geschilderd, maar wel redelijk netjes compleet.

Reacties

+7
jan-kees same
Gefeliciteerd met je nieuwe same,deze zijn prachtig 😍,wat is het bouwjaar ?
+3
R Bouwmeesters
@jan-kees same
Dat weet ik nog niet precies.
Ik heb naar het Same museum gemaild, het antwoord zal binnenkort wel komen.
+3
jordi 1455
@R Bouwmeesters Wat is het serienummer? want op de site van het archief kun je het deels al zelf natrekken, van same trekkers van voor 1985.

archiviostorico.sdfgroup.com/en/catalog/…=
+3
R Bouwmeesters
@jordi 1455
Dat had ik nog niet gezien.👍 Serienummer is ongeveer 3900, dus de volgende serie;
Sametto 120 21 HP dal n. 3728 al n. 4200 (1958 dicembre 1 - 1959 dicembre 9)
Dus waarschijnlijk ergens halfweg 1959.
Van de Ariete kreeg ik toen een exacte dag, misschien dat dat van deze ook nog wel komt.
Ik ben er al wel achter dat deze een grijze vooras/motor/achterbrug heeft gehad en oranje wielen.
Ik weet niet precies wanneer de kleurwijziging is geweest van oranje met groene wielen naar dit.
+4
jordi 1455
@R Bouwmeesters In 1959 stonden ze nog met groene velgen op de folder als ik op de archiefwebsite kijk, pas in 1960 werden ze met oranje velgen getoond op folders.
+2
R Bouwmeesters
@jordi 1455
Ik ben al redelijk aan het krabben geweest met verf, de velgen zijn wel orgineel oranje geweest, en achterbrug, vooras en zitting grijs.
Ik heb de vraag over de kleuren ook aan het archief gesteld, ik ben benieuwd wat zij antwoorden.
+5
R Bouwmeesters
@R Bouwmeesters
Het Same-archief gaf als bouwjaar ook 1959 aan.
Vandaag de voorbanden van de velg gehaald, en in de voorvelgen staat ook 1959.
Inmiddels al veel verf verwijderd, het trekkertje is wel orgineel met oranje wielen geleverd en grijze vooras/achterbrug.
Alleen het hefdeksel is oranje geweest, het zou natuurlijk kunnen dat de hef er later opgebouwd is.

(klik om te vergroten)

Wielen zijn orgineel oranje.

(klik om te vergroten)

1959 aan de binnenkant van de velg.
+5
WaterDeutzer
Quote Reactie van @R Bouwmeesters:
1959 aan de binnenkant van de velg.

Heel bijzonder dit aan de binnenzijde van een Same wiel. Kan dus altijd lang een verrassing blijven.
+5
R Bouwmeesters
@WaterDeutzer Klopt, is tot nu toe bij alle velgen van de 3 same's waar ik de banden vanaf heb gehad. Verder nog niet bij een ander merk gezien dat het daar staat, altijd in de velgrand of tussen de boutgaten, afhankelijk van verstel- of vaste velgen.
+4
a3vandiejen
@R Bouwmeesters Was ook bij de Drago zo, toen de banden eraf gingen stond op alle vier de velgen het jaartal. Voor de rest nergens kunnen vinden.

(klik om te vergroten)

Maart 1975
+6
Wimariete
@WaterDeutzer Blijft bij benadering. Wielen kun je ook verwisselen , dus zijn de jaartallen in een velg of trekhaak niet perse het bouwjaar van de trekker.
+5
a3vandiejen
@Wimariete Bij de Drago alle vier de velgen 3 - 75
+3
Wimariete
+5
a3vandiejen
@Wimariete Maar je hebt gelijk hoor Wim, theoretisch zouden ze ooit gewisseld kunnen zijn. Maar Jaap heeft een lijst waarop het chassisnummer aangeeft dat hij uit 75 komt.
+5
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Wimariete:
Blijft bij benadering.

Net als de vermelding buiten bij andere velgen. Maar bij Same moet je eerst 't kadootje uitpakken.🥳
+6
wim-same
@jan-kees same 1956 - 1957
+5
a3vandiejen
Ziet er zo toch nog redelijk goed uit, prachtig.👌👌
+5
arnold-arentze
Heeft deze op marktplaats gestaan? Leuk trekkertje De oude kleuren zijn ook gewoon mooi om te zien👌
+5
R Bouwmeesters
@arnold-arentze
Nee, heeft bij mijn weten nergens te koop gestaan. Die op marktplaats lijkt op de foto's netjes opgeknapt.
+4
wim-same
@R Bouwmeesters Die op marktplaats staat is wel heel netjes. Ik ken de man die hem verkoopt en gerestaureerd heeft.
+6
Rondeutz06
Hele mooie aanwinst Robin, maar met een beetje goede wil past er altijd nog wel één bij hoor 🤣🤣🤣
+5
Wimariete
Proficiat Robin. Prachtig trekkertje erbij. Ziet er mooi en compleet uit. Veel plezier ermee.
+4
Martinsame
Prachtige aanwinst
+9
R Bouwmeesters
Klopt niet helemaal wat bouwjaar betreft, maar toch ongeveer de kleinste en grootste uit de serie.

(klik om te vergroten)

+3
a3vandiejen
@R Bouwmeesters Wel gaaf zo 👌, heeft Wim ook. @Wimariete
+3
Wimariete
@a3vandiejen klopt Adrie, inclusief de 2 modellen ertussen.
+3
wim-same
@a3vandiejen Robin heeft een Same Ariete, en Wim heeft een Same 480. Totaal verschillende versnellings bakken. De 480 komt weer redelijk overeen met de Same DA 67, en die is wel uit de serie van deze Sametto.
+4
a3vandiejen
@wim-same Prachtig allemaal, hier naast elkaar.

(klik om te vergroten)

+3
wim-same
@a3vandiejen en hier zag je ook duidelijk verschil tussen de 480 en de Ariete
+3
Wimariete
@wim-same Het grootste verschil zit in de achterbrug. De hef, versnelling en achteras zinn totaal verschillend.
+3
a3vandiejen
@Wimariete Innerlijke verschillen zeg maar, maar dat geluid uit deze oudjes geeft kippenvel.😃
+2
a3vandiejen
@wim-same Ja was mooi om dat eens te zien.😃
+3
wim-same
@a3vandiejen Mooie foto trouwens.
+2
a3vandiejen
@wim-same Dank je Wim.
+5
WaterDeutzer
Mooi hoor Robin, die gaat vast een transformatie ondergaan bij jouw.
+9
Towaberg
Proficiat met je aanwinst!
Beter lelijk overschildert, als rot verroest 😉
+3
roscho
Gefeliciteerd ermee. Hij lijkt nog heel gaaf, al heeft hij dan lelijke kleuren. Maar dat laatste, daar is snel wat aan te doen.
+6
R Bouwmeesters
Vanavond de eerste verassing gevonden in het carter.
We hebben het carter gedemonteerd om schoon te maken en aanzuigzeef te controleren, maar dit had ik niet verwacht.
Nu maar verder loshalen en kijken of de stukken van de huidige of de vorige zuiger zijn.
Hij start en loopt nog goed, ik ben benieuwd.

(klik om te vergroten)

Stukken zuiger.
+5
aertspa
@R Bouwmeesters oei
goed kijken
ik heb redelijk alles stukken voor deze motoren, nieuw en gebruikt
+4
Rondeutz06
@R Bouwmeesters dat is een aparte gewaarwording.
+4
jan-kees same
Dat is niet best😬
+8
R Bouwmeesters
Toch weer apart hoe goed een motor kan lopen met 'schade'.
Zuiger is wel overleden, en de bus zit een behoorlijke stootrand in.
Eerst alles maar eens grondig schoonmaken en dan zien wat er allemaal nodig is.
Aan de voetpakking is wel te zien dat het al eerder slecht gemonteerd is, maar aan het vet en smeer te zien heeft het ook al een hele tijd zo gelopen.

(klik om te vergroten)

Zuiger afgebroken, voetpakking helemaal uit model.

(klik om te vergroten)

+5
Wimariete
@R Bouwmeesters Bij mijn 240 was ook 1 zuiger afgebroken. Precies als bij jou. Schijnt vaker voor te komen. De 240 liep ook gewoon. De 240 stond bij de vorige eigenaar in de zomer voor de beregenings pomp.
+3
R Bouwmeesters
@Wimariete
Ik ben iedere keer weer verbaasd hoe 'goed' een motor nog kan lopen met allerlei ellende.
Ik denk wel dat hier al van alles bij de montage verkeerd is gegaan.
Wat was de reden dat je toen de motor los hebt gehaald?

Bij onze 240 is de cilinder ook al eens afgebroken vlak boven het blok, daarmee liep hij ook nog 'gewoon'. Het viel op doordat de uitlaat heen en weer ging.
Het uitlaatspruitstuk en koelkap hielden het spul op de plek.
+3
Wimariete
@R Bouwmeesters Mijn 240 was bij de vorige eigenaar vreselijk mishandeld. Had tussen de koeien in de stal op de roosters gestaan als roosterschuif . Er was niks meer goed of recht. Daarna enkele jaren in de wei blijven staan voor de waterpomp. Wachten tot het droog werd, dan mocht hij weer pompen. Hij begon ook blauw te roken. Verder is hij van voor naar achter helemaal los geweest.
+4
Kramer U800
@R Bouwmeesters Ai dat is niet leuk, hebben we hier ook een keer meegemaakt met een Porsche Junior. Ook de onderkant van de zuiger foetsie. Maar lopen als een trein.
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @R Bouwmeesters:
hoe goed een motor kan lopen met 'schade'

Dat is toch niet zo bijzonder hoor. Het is een 1 cyl dus geen balansverschil en de breuk is onder de zuigerpen. Restant is nog hoog genoeg om goed te lopen. Maar zonder jouw ingreep had het wel erger kunnen aflopen.
+3
WaterDeutzer
Zit er op die plek dan een groefje in (binnenzijde van) de zuiger dat ze zo netjes zijn afgebroken? die (ver-)vormen van de voetpakking kan ik niet begrijpen.
+4
R Bouwmeesters
@WaterDeutzer
Nee, daar zat de groef voor de onderste olieschraapveer.
De veer is niks van te vinden.
De voetpakking is idd vreemd, misschien door gebrek aan carterontluchting, maar dat heb ik nog niet gecontroleerd.
+4
roscho
Quote Reactie van @R Bouwmeesters:
gebrek aan carterontluchting

Dat lijkt me sterk. Om zo'n metalen pakking eruit te blazen, heb je nogal wat druk nodig. Als de druk onderin zo hoog was geweest, was de hele carterpan er onderuit geknald. Die heeft immers veel meer oppervlak. Stel dat het oppervlak van de carterpan 20x40=800 cm2 is. 1 bar druk betekent 1 kg per cm2. Op 800 cm2 zou dan bij 1 bar druk al een kracht van 800 kg komen. Om zo'n pakking er op druk uit te blazen, heb je misschien wel 100 bar nodig. Op de carterpan zou dan een druk hebben gestaan van 800x100=80.000 kg. Daarbij zouden alle bouten en zeker de keerringen er als de kurk van een champagnefles uit zijn gesprongen.
+4
R Bouwmeesters
@roscho
Klopt helemaal, maar iets anders kon ik zo 123 ook nog niet verzinnen waarom hij dit model heeft gekregen.
Bouten van de cilinder zaten wel vast, kunnen natuurlijk wel ooit los hebben gezeten.
Ik heb ook nog niet gekeken of de pasvlakken wel vlak zijn.
+4
aertspa
@R Bouwmeesters ik heb koppakkingsets en daar zit die dichting bij geen probleem
+4
aertspa
Wat de stootrand betreft geen probleem, even met de hoonborstel erdoor en desnoods bovenste zuigerveer het bovenste kantje afschuinen
+6
R Bouwmeesters
Vast onderin de smurrie in de carterpan de zuigerveer ook teruggevonden.
Het maakt voor de reparatie weinig uit, maar ik wil altijd graag weten waarom iets kapot is gegaan.

(klik om te vergroten)

De puzzel is wel weer redelijk compleet.

(klik om te vergroten)

Stukjes van de zuigerveer, deze zaten helemaal vast in de 'teer' op de bodem van de carterpan.

(klik om te vergroten)

De gebroken veer heeft amper of niet gelopen.
Ik denk dat het spul bij montage al vernield is.

(klik om te vergroten)

De voetpakking is helemaal dun 'getimmerd'.
Ik denk dat de cilinder een tijdje heeft losgezeten.
Nu zaten de moeren wel goed vast.

(klik om te vergroten)

De andere schraapveer is wel redelijk versleten, volgens mij heeft het spul met deze schade wel jarenlang gelopen, ook omdat er zoveel vaste smeer in het carter zat.

(klik om te vergroten)

+2
roscho
Quote Reactie van @R Bouwmeesters:
Stukjes van de zuigerveer, deze zaten helemaal vast in de 'teer' op de bodem

Zou het kunnen dat de zuigerveer na de vorige demontage met grof geweld terug naar binnen is geduwd, zodat hij toen al is gebroken?
+2
R Bouwmeesters
@roscho ik denk idd dat het bij de vorige montage al vernield is, de gebroken veer heeft niet of amper gelopen.
+2
jan-kees same
Die laatste foto ,zit daar nou ook een scheur in naar boven in de zuiger ? ,dan ben je net op tijd geweest ja voor ergere schade
+4
R Bouwmeesters
@jan-kees same
Dat klopt, daar is hij ook gescheurd.
Ik denk dat het nog wel een tijd gelopen zou hebben, maar nu maar netjes in orde maken.
+4
roscho
Quote Reactie van @R Bouwmeesters:
daar is hij ook gescheurd

Vreemd dat hij juist daar is gebarsten. Je zou verwachten dat dit bij de drijfstangpen is, daar komt de meeste kracht. En omdat die pen daar zit, is dat ook het zwakste punt.
+4
R Bouwmeesters
@roscho De wandikte is hier wel het minst, en op het moment dat er stukken afbreken die door de krukas misschien nog een klap terug krijgen weet je ook niet wat er allemaal gebeurd.

(klik om te vergroten)

+4
roscho
@R Bouwmeesters Onderaan de barst lijkt een stukje weg te zijn geslagen. Het lijkt inderdaad dat die zuiger daar een tik heeft gehad van iets wat hem plat wou slaan. Ik denk dat het niet veel gescheeld heeft of de hele motor wat uit elkaar gebarsten, met die zuiger voorop.
+7
R Bouwmeesters
Vanavond een redelijk gedeelte weer in elkaar gezet van het motortje.
-Nieuwe hoofdlagers in de orginele maat.
-Drijfstangtap geslepen en lager 2e ondermaat.
-Andere drijfstang met nieuwe bus.
-Gebruikte zuiger en bus met nieuwe veren.
-Kop is met nieuwe klepgeleiders nog weg om opnieuw in te frezen.
Toch al een aardig begin, proberen de komende tijd iets meer aan door te werken.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Ook nog even een hulpgereedschap gemaakt om de moeren met de momentsleutel vast te kunnen zetten.
+3
a3vandiejen
@R Bouwmeesters Mooi gedaan, netjes allemaal.
+3
jan-kees same
@R Bouwmeesters wat een lief motortje zo he ,ziet er wel weer super uit zo👍👍👍
+4
Rondeutz06
@R Bouwmeesters dat gaat weer een nieuwe motor worden Robin 👌
+5
Kramer U800
@R Bouwmeesters Het ziet er allemaal weer deftig uit. Wat zal dat motortje mooie klappen weer geven straks. Mooi hulpstuk voor die moeren aan te draaien op moment al heb je ook moment sleutels met een steeksleutel i.p.v. vierkante (1/2") opnamen.
+5
R Bouwmeesters
@Kramer U800 Die ken ik, maar nu kon ik mooi snel verder en 0 kosten.
Omdat ik hierna nog een 2 en 4 cilinder los wil halen leek het me sowieso wel makkelijk.
+4
WaterDeutzer
Quote Reactie van @R Bouwmeesters:
Ook nog even een hulpgereedschap gemaakt om de moeren met de momentsleutel vast te kunnen zetten.

Dat kun je ook doen met 'moment in je ellebogen en een klik in je hersens'.🧐
+4
R Bouwmeesters
@WaterDeutzer Zo was het ook wel gebeurd als er geen afgeslepen sleutel 22 in de 'rommelbak' had gelegen.👍
+5
WaterDeutzer
Quote Reactie van @R Bouwmeesters:
als er geen afgeslepen sleutel 22 in de 'rommelbak' had gelegen.

Da's 1 van de voordelen van ouder worden: ik heb een grote lade vol met aangepast of zelfgemaakt gereedschap in de gereedschapkast.
+6
R Bouwmeesters
De eerste delen gestraald en gespoten, geeft toch motivatie dat er weer delen mooier worden.

(klik om te vergroten)

Voorbandjes weer gemonteerd op de gespoten velgen.

(klik om te vergroten)

Eerste delen in de primer.
+6
R Bouwmeesters
Het voorasje ook uit elkaar gehaald.
Hier mankeert volgens mij niks aan, dus kan na een schoonmaakbeurt met nieuwe keerringen weer in elkaar.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+3
a3vandiejen
De velgen zien er weer netjes uit,
En ook wel eens lekker als er niet te veel aan een onderdeel hoeft te gebeuren.
+4
draaipiet
Ik heb deze topic gemist lijkt het wel. Wat een verhaal met die motorschade, maar aan de verhalen en foto's te zien komt het helemaal goed. 👌👍
+6
R Bouwmeesters
Achterwielen ook voorzien van nieuw rubber, en vooras weer in elkaar.
Nu de achterbrug nog schoonmaken en voorzien van nieuwe keerringen.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+5
Rondeutz06
@R Bouwmeesters dat komt helemaal goed. Hij wordt weer helemaal nieuw 👍👍
+5
wim-same
@R Bouwmeesters Kom jij met deze prachtige trekker naar de SAMEDAG op 22 juli Robin /
+5
R Bouwmeesters
@wim-same Dat is nog wel het streven, als alles meezit.
Ik heb alvast een afspraak bij de rdw aangevraagd, maar als er iets tegenzit kom ik met een minder mooie 250.😋
+4
wim-same
@R Bouwmeesters en anders, kan je hem dan ook mee nemen om te showen ? of mee te rijden op een aanhanger ??
+6
R Bouwmeesters
@wim-same Dat zou sowieso moeten lukken, maar voorlopig ga ik er nog vanuit dat we er dan gewoon mee mogen rijden.👍
+6
a3vandiejen
@R Bouwmeesters Leuk, en gezellig.😃👍
+4
a3vandiejen
Word ook prachtig.
+5
Wimariete
Prachtig Robin. Die wordt weer net nieuw
+6
R Bouwmeesters
Het begint al een beetje op een trekker te lijken, bijna klaar voor de primer en dan het grijs.

(klik om te vergroten)

+2
wim-same
@R Bouwmeesters mooi Robin.
+6
R Bouwmeesters
En weer een laag primer en lak verder.
Dan kunnen de eerste delen er weer aan.

(klik om te vergroten)

+4
jan-kees same
Prachtig👌,dit wordt vast een plaatje
+4
Wimariete
Prachtig
+9
R Bouwmeesters
Meeste bouten e.d. zijn nog bij de verzinkerij, maar toch al een beetje gemonteerd.
Plaatwerk en een paar leidingen moeten nog gespoten worden, de rest ligt klaar voor montage.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+4
WaterDeutzer
Quote Reactie van @R Bouwmeesters:
Meeste bouten e.d. zijn nog bij de verzinkerij,

Om te vernikkelen of passiveren?
+4
R Bouwmeesters
@WaterDeutzer Zwart passiveren.
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @R Bouwmeesters:
Zwart passiveren

Dat kende ik nog niet naast geel.
+3
R Bouwmeesters
@WaterDeutzer
Ze noemen het nu allemaal verzinken, en ze kunnen/konden blauw(blank), geel en zwart.
Geel is binnenkort niet meer mogelijk, en zwart is al iets minder zwart dan voorheen.
Zo werd het mij tenminste verteld.

(klik om te vergroten)

Zwart, geel en blauw/blank.
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @R Bouwmeesters:
Geel is binnenkort niet meer mogelijk

Snap ook niet waarom dat nog wel mogelijk was. Bij hydrauliek adapters en buizen is het al ruim 10 jaar verboden.
+3
R Bouwmeesters
@WaterDeutzer Klopt, maar ik was blij dat ze het nog wel deden, lijkt bij veel dingen mooier dan blank naar mijn idee.
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @R Bouwmeesters:
lijkt bij veel dingen mooier dan blank naar mijn idee.

Als je echt wilt restaureren, zoals jij ook, ontkom je niet aan geel. Helaas...
+2
JD3010
@R Bouwmeesters Hoe vind je zulke bedrijven?
+4
R Bouwmeesters
@JD3010 Hier kom ik al ongeveer 15 jaar, een keer van een bekende gehoord.
Is hier in de buurt ook redelijk algemeen bekend onder hobbyisten.
Ik heb er alleen positieve ervaringen mee.
rogal.nl/
+6
a3vandiejen
@R Bouwmeesters Heel netjes Robin. Vakwerk.
+6
Kramer U800
@R Bouwmeesters Het ziet er nu al gelikt uit, ik kan niet wachten op het eind resultaat. 👌🏽
+4
mf 35x
Wat leuk om dit volgen. Die is straks als nieuw👌
+7
R Bouwmeesters
Dit is toch het mooiste werk, met alles wat je er aan draait wordt het meer trekker.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+4
Rondeutz06
@R Bouwmeesters prachtig Robin, ik voel helemaal met je mee 👌👌
+3
R Bouwmeesters
@Rondeutz06 Bijna jammer dat dit zoveel sneller gaat dan het schoonmaken.😋
+5
yoohan
@R Bouwmeesters
Wauw, die wordt mooi zo!
En inderdaad fantastisch dat zichtwerk. Elk moertje is dan raak ja
+4
a3vandiejen
Word heel mooi, vakwerk.
+4
R Bouwmeesters
Als alles klaar ligt sleutel je het ook nog vrij snel in elkaar.
Nu verder met 1 van de laatste dingen waar ik minder plezier aan heb, plaatwerk strak maken.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+4
Kramer U800
@R Bouwmeesters Het begint een heel leuk trekkertje te worden! Wat een mooie kleurstelling is het toch en dan met die DT, dat maakt het heel koddig.
+3
R Bouwmeesters
Als alles klaar ligt sleutel je het ook nog vrij snel in elkaar.
Nu verder met 1 van de laatste dingen waar ik minder plezier aan heb, plaatwerk strak maken.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+4
jan-kees same
@R Bouwmeesters prachtige trekker wordt dit zeg, vakwerk👌👌.wel makkelijk dat het kapje en de grill uit 1stuk bestaat,dat scheelt een hoop stelwerk👌
+7
R Bouwmeesters
Het had strakker gekund, maar vanwege slechte planning de motorkap en spatborden al gespoten.
Dit weekend hopelijk alles afmonteren en elektra aanleggen.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+4
JD3010
@R Bouwmeesters Ach, van veraf zie je er niks van. 😉
+3
R Bouwmeesters
@JD3010 Dat klopt helemaal, maar ik weet precies waar ik kijken moet om alles wel te zien.😋
+4
roscho
@R Bouwmeesters Ach, aan de achterkant van het mooiste schilderij zit ook wel eens een spinnenweb. Hij ziet er zo prachtig uit en een keer moet je toch tevreden zijn, zeker als een onvolkomenheid eigenlijk niet te zien is.
+6
jan-kees same
@R Bouwmeesters ik denk dat iedereen dat wel heeft hoor ,bij mij heb ik ook wel kleine dingetjes gezien . Maar dat ziet een ander vaak niet ,dat scheelt weer 😅,komt deze ook naar de same dag?
+4
R Bouwmeesters
@jan-kees same Als alles goed gaat en ik voor de tijd een kenteken heb kom ik idd met deze naar de Same-dag.
+5
a3vandiejen
@jan-kees same @R Bouwmeesters @Wimariete
Dat word mooi straks ,..3 splinternieuwe Sametto,s naast elkaar.😃👌 Zie je ook niet veel.
+4
Wimariete
@a3vandiejen Die van mij heeft ook wel schoonheids foutjes.
+3
a3vandiejen
@Wimariete Ja maar het mag ook wel een trekker zijn. Daar heb ik persoonlijk geen problemen mee.
+4
jan-kees same
@a3vandiejen ik kijk er nu al naar uit 😃
+3
a3vandiejen
@jan-kees same Nou ik ook, het schiet al op.
+5
JD3010
@R Bouwmeesters Maar bij deze hoef je niet verweg te staan hoor. Zoop de foto ziet het er prachtig uit.

Hopelijk worden die van mij ook een keertje zo mooi. 👏
+5
Rondeutz06
Ik vindt het er behoorlijk strak uitzien hoor 👌
+6
jan-kees same
Ik vindt ze er ook super uitzien hoor👍👌@Rondeutz06
+4
Wimariete
+4
R Bouwmeesters
@Rondeutz06 Het is ook zeker mooi genoeg, maar met 2 avonden langer werk had het een stuk strakker gekund.
Als alles gemonteerd is valt het waarschijnlijk nog minder op.
+5
a3vandiejen
Vind het prachtig, hard gewerkt.👍👍👌
+7
R Bouwmeesters
Het einde komt in zicht, 'alleen' nog even de bekabeling aansluiten.

(klik om te vergroten)

+5
a3vandiejen
@R Bouwmeesters Prachtig Robin 👌
+5
WaterDeutzer
Quote Reactie van @R Bouwmeesters:
'alleen' nog even

Ben nieuwsgierig over 2 weken.
+5
Wimariete
@R Bouwmeesters Prachtig.
+4
draaipiet
Weer een prachtige trekker

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Same Sametto 120 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!