Foto van een Deutz F3M417. Foto is geplaatst door Rutger de Eicher man  op 01-11-2022 om 20:17:34, met 22 reacties.

Deutz F3M417

+4
Foto van een Deutz F3M417

Reacties

+4

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+2
WaterDeutzer
@Rutger de Eicher man Ik herinner mij nu een eerdere vraag over de motor met bonken. Was dat nu de krukas, gebroken? Mooie nette Deutz trouwens!
+1
@WaterDeutzer nee het vliegwiel zat los maar hij is veder ook helemaal los geweest en zag er allemaal goed uit
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Rutger de Eicher man :
nee het vliegwiel zat los

Dan had ik het juist. Heb je geluk gehad met er op tijd bij te zijn. Vroeger ging men kennelijk door totdat de tap afbrak, zoals bij mijn Deutz.
+1
@WaterDeutzer oei dan is de behuizing zeker wel helemaal stuk
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Rutger de Eicher man :
oei dan is de behuizing zeker wel helemaal stuk

Nee, want dat is net als vliegwiel ook taps gevormd (plaatstaal). Dit vangt het vliegwiel dan op als die afbreekt.
+1
@WaterDeutzer oké dat scheelde dan nog
+4
Rondeutz06
Mooi hoor 👌
+4
bob de bouwer
Prachtig mooie Deutz
+3
Kramer U800
Wat een bonk van een Deutz. Dat slaat wel door zo'n 3 cilinder.
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Kramer U800:
Dat slaat wel door zo'n 3 cilinder

En toch slaat de 2 cilinder mooier (harder). Heb begin dit jaar een stukje gereden bij @Herminator op 1 van zijn 3-cylinders en het mogen ervaren.
+3
Kramer U800
@WaterDeutzer Een 3 cilinder loopt altijd wat wankel inderdaad, alsof hij een klap mist. Dat is met motoren met een oneven aantal cilinders. Bij een 2 cilinder is onstekings interval natuurlijk groter waardoor je klappen echt goed hoord. Bij deze 2 cilinder Deutz motoren is het interval 180 graden?
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Kramer U800:
Deutz motoren is het interval 180 graden?

Nee, bij de F2M315 juist niet. Die loopt als een 1-pitter: Bam-bam.....bam-bam...Aantal graden weet ik zo niet uit 't hoofd.
+2
MarcelFendt
@WaterDeutzer is het bij deze 3 cilinders ook niet zo hij alleen aan de uiteindes gelagerd is? waardoor deze vaak in het midden breken?
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @MarcelFendt:
waardoor deze vaak in het midden breken

Geen ervaring mee. De 2-pitters hebben een zelfde conische naaf voor vliegwiel, waarmee vliegwiel met 1 moer vastzit, die wil loslopen. Dan breekt de tap af.
+4
Herminator
@MarcelFendt klopt marcel, zo zijn er heel veel gesneuveld. te laag stationair en verschil in inspuiting geven verkeerde belasting van de krukas.
+3
Kramer U800
@WaterDeutzer Oké, bijzonder. Dus bijde kruktappen staan gelijk?
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Kramer U800:
Dus bijde kruktappen staan gelijk

Nee, anders was het: Baaaam..........baaaam!😂
+2
Kramer U800
@WaterDeutzer Ik wou al zeggen, dan heb je wel een hoop onbalans 😂 Je hebt 2 cilinders waar de kruktappen 180° van elke gedraaid zitten maar ook van 90°. Dat is het meest voorkomende.
+2
@Kramer U800 ik vind het altijd wel een typisch en leuk geluitje
+3
Kramer U800
@Rutger de Eicher man Zeker, de loop van een 3 cilinder in-lijn motor is gewoon uniek.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz F3M417 en hebben de trefwoorden deutz en Deutz watergekoeld geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!