27 Oktober 2022 Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 6.15 mk1, een Deutz-Fahr Agrotron 85 mk2 en een Deutz-Fahr Agrotron 120 mk3.De broertjes stonden even bij elkaar. Leuk voor de foto,  maar jammer dat h

Familiereünie

+10
PieterA
27 Oktober 2022 Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 6.15 mk1, een Deutz-Fahr Agrotron 85 mk2 en een Deutz-Fahr Agrotron 120 mk3.

De broertjes stonden even bij elkaar. Leuk voor de foto, maar jammer dat het al donker was.

Dit najaar heeft de 6.15 geregeld voor de 14-tonner gestaan. De 85 vaak voor de 12-tonner en de 120 voor de spitter. Op deze foto met het zware frontgewicht, omdat de neus met het kleine gewicht met alleen een losse spitter moeilijk aan de grond te houden was.

Alledrie op hun brede banden; de 120 heeft alleen 650/75r38, de 6.15 op 650/65r38 en de 85 op 600/65r38.

De 120 met 13.000 uur, de 6.15 met 12.000 uur en de 85 met 5.000 uur. Ik probeer de 6.15 wat meer uren te laten draaien, maar dat lukt nog niet erg. Vorig jaar draaide de 120 573 uur, 6.15 323 uur en de 85 224 uur. Alledrie hebben ze kruip, GPS, fronthef en -aftakas, 4 ventielen en een uitgebreid werklampenpakket.

We proberen ze in de winter een beetje netjes en bij te houden, Goed onderhoud kost minder dan inruilen denk ik.

De 4e Agrotron staat er niet bij. Die stond op smalle wielen voor de liatrisrooier.
+2
Jeroen 86
@PieterA 323uren voor de agrotron 6.15 is toch nog altijd mooi voor een akkerbouwtrekker. Ik ken genoeg akkerbouw bedrijven die maar 200uren draaien. Grote boer hier in de buurt ruilde zijn 5 jaar oude fendt 828 in met 900 uren. Andere boer had een NH T7.235. Toen hij op pensioen ging was de trekker 7 jaar en had 1050 uren op de teller.
+2
PieterA
@Jeroen 86 Ik streef er naar om er snel lekker wat uren op te zetten; dan is je jaarlijkse onderhoud en je stallingskosten per draaiuur wat lager. Dat vraagt wel een grote flexibiliteit en multifunctionaliteit van de trekkers, zodat je ze snel voor een andere machine kunt zetten.
+1
valmet6400power
@PieterA
Wij proberen juist om zoveel mogelijk “dom werk” met de 8550 te doen. Komt ook omdat ik alle werkzaamheden die ik doe bij voorkeur met de 8550 doe, en ook zonder gps kan doen. Consequentie van dat beleid is dat de N142 en de 8550 momenteel bijna net zoveel uur draaien op jaarbasis (8550 zo rond de 320 en de 142 350 denk ik). Voordeel is dat de 142 daardoor veel langer meekan bij ons en aangezien we hem toch niet in gaan ruilen binnen een paar jaar past dat mij wel. De 6400 staat na het voorjaar (heeft ook geen gps) vast voor de spuit dus na het aanfrezen van de aardappels staat de N142 eigenlijk praktisch stil tot het transporten bij het combinen 😄
Valtra man
@PieterA wat de kost per draaiuur is, is toch meer een getalletje voor de boekjes? Je jaarkost, en bij uitbreiding de gecummuleerde van je hele vloot, Vs je opbrengsten. Dat is toch uiteindelijk waar het om draait.
PieterA
@Valtra man Jazeker, maar die jaarkost loopt behoorlijk op als je 10 in plaats van 8 trekkers gebruikt voor hetzelfde werk. Ook blijf je dan langer met die oude trekkers zitten.
Valtra man
@PieterA ik begreep het alsof je er specifiek op lette dat trekker 1 snel uren doet ten voordele van trekker 2 of omgekeerd.
PieterA
@Valtra man Ja eigenlijk wel. Die 6.15 is wel oud aan het raken. Die kan er dan eerder uit.

Reacties

+5
wilbertkw
Mooie duidelijke uitleg 👍 maar dar zijn we van jou wel gewend😉
+4
Fast Eddy
Je ziet de oer Agrotron steeds minder. Mooi plaatje en duidelijke uitleg.
+1
caseboy
Mooie verzameling Agrotrons zo.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Deutz-Fahr ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!