Vandaag nog een 20 tonner rupskraan opgehaald. Hier zie je de robuuste 4 pedalen van onze 1455 met exact 12.000 uren op de teller. Slijtage aan de koppeling begin je toch al flink te zien.  Het grappi

International 1455 XL

+14
Gavrie Willemsen
Vandaag nog een 20 tonner rupskraan opgehaald. Hier zie je de robuuste 4 pedalen van onze 1455 met exact 12.000 uren op de teller. Slijtage aan de koppeling begin je toch al flink te zien. Het grappige is dat je soms wel is schakel-trekkers te koop ziet staan met “verdacht” weinig uren op waarbij toch het koppelingspedaal ver ingesleten is.
+6
Fendttrisixfan
Quote Reactie van @Gavrie Willemsen:
Het grappige is dat je soms wel is schakel-trekkers te koop ziet staan met “verdacht” weinig uren op waarbij toch het koppelingspedaal ver ingesleten is.

Daarom moest ik bij 1 van mijn vorige werkgevers soms wel eens een nieuw koppelingspedaal monteren 🙈
+1
CaseCS130
@Fendttrisixfan daarom is het ook je vorige werkgever?
+3
Fendttrisixfan
@CaseCS130 nee had dan aanbieding van ander bedrijf gekregen die ik niet kon laten liggen. En ondertussen al 2 jaar zelfstandig
+1
mdoornekamp
@Fendttrisixfan
Quote:
zelfstandig

Zzp monteur of bij een mechanisatie
+2
Fendttrisixfan
@mdoornekamp deels bij mechanisatiebedrijf en deels eigen klanten
+1
mdoornekamp
@Fendttrisixfan
Quote:
deels eigen klanten

Ok. De monteurs die hier voor zichzelf beginnen, hebben veel werk.
+2
CaseCS130
@mdoornekamp Hier ook. Dealer samenvoegingen gaan ook gepaard met monopoly tarieven dus eigenlijk ook logisch dat er veel ruimte ontstaat voor kleine zelfstandigen. Volgend jaar zal wel helemaal leuk worden met de loonsverhogingen die de overheid wil doordrukken.
+2
mdoornekamp
@CaseCS130
Quote:
loonsverhogingen

Lonen zijn nu al goed door schaarste in de mechanisatie. Uiteindelijk gaan de ondernemers het betalen. Tarieven bij de dealer liegen er hier ook al niet om. Maar ja, die willen er ook wat aan verdienen.
+1
Fendttrisixfan
@mdoornekamp wat voor tarief word er gevraagd bij dealers bij jullie?
+1
mdoornekamp
@Fendttrisixfan
Quote:
tarief dealers

80 euro is al heel gewoon.

Zzp monteur met veel ervaring 45 euro.
+1
PieterA
@mdoornekamp Hier lopen ook steeds meer losse mannetjes met JD-ervaring.

De andere merken zie ik dat nog niet zo. Fendtdealer geeft vaak nog wat coulance en de andere dealers schrijven wel eens een paar uur minder op als ze een beetje aan het klungelen zijn geweest, of als anders de rekening commercieel gezien te hoog zou worden.

Voordeel voor de John-Deere gebruikers is wel dat er dan veel nieuw geleverd wordt met all-in prijsafspraken wat er allemaal aan gedaan wordt bij aflevering. Ook lease is natuurlijk veel voorkomend. Huur is bij Rent-Noord ook een goede optie vind ik.
mdoornekamp
@PieterA ik kreeg nu ook per ongeluk de factuur van de aflever beurt . Dat was dik 4 K
PieterA
@mdoornekamp Ik weet niet wat daarbij zit? Een trekhaak inclusief montage kost bijvoorbeeld ook al wat.
Mauritsdb
@mdoornekamp fronthef en pto opbouwen is ook best wat werk
+1
mdoornekamp
@Mauritsdb @PieterA fronthef opbouwen zit daar ook bij. Andere banden, voor spatborden, stekkers. Trekhaak doe ik tegenwoordig zelf. Scheelt me 1000 euro en zo houd ik zelfde systeem als de oudere trekkers. (Pateer)
Fendttrisixfan
@mdoornekamp 80 ex btw? Duurste zitten hier rond de 50-55, zelfstandige rond 35-40
mdoornekamp
@Fendttrisixfan 80 euro ex. inderdaad. Ik kom ook zo weinig mogelijk bij de dealer. Meeste zelf of zzp monteur. Die zzp komt ook altijd bij mij op de zaak. Hoef ik de trekker ook niet weg te brengen.
Fendttrisixfan
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Die zzp komt ook altijd bij mij op de zaak. Hoef ik de trekker ook niet weg te brengen

Dat is ook 1 van de grootste redenen dat ik zoveel werk heb vermoed ik
mdoornekamp
@Fendttrisixfan
Quote:
zoveel werk

Ja vooral veeboeren vinden dat makkelijk. Als ze de voer kar stuk hebben, even bellen en smiddags draait het weer.
Fendttrisixfan
@mdoornekamp heb geen 1 veeboer in mijn klantenbestand 🙈
mdoornekamp
@Fendttrisixfan das nog beter
+2
CaseCS130
@mdoornekamp maar loonwerker vindt dat dus ook wel makkelijk 😜
JD 6430 The Best
Quote Reactie van @Fendttrisixfan:
Duurste zitten hier rond de 50-55, zelfstandige rond 35-40

50-55 voor een mechanisatiebedrijf?
Fendttrisixfan
@JD 6430 The Best ja merkdealer met alles erop en eraan, goedkoopste die ik weet zit rond de 40-42€
+1
JD 6430 The Best
@Fendttrisixfan oke dat zijn nog prima prijzen, alle lmb's hier zitten tussen de 70 en 80 euro.
+2
Fendttrisixfan
@mdoornekamp ja hier ook meer dan werk genoeg
+1
john deere 7810
@Fendttrisixfan

het verschilt heel erg per regio en dealer. wij zijn ook niet zo duur in vergelijking met anderen hier.
En soms is dat goed en prima, en soms denk je ook wel dat de klanten je ook voor alles en nogwat voor laten vliegen en terecht laten maken. En dat kan positief zijn. maar kan ook vies tegenvallen. Dat je echt denkt van waarom er nog meer door.
+2
Pieter Buren
@Gavrie Willemsen bij trekkers met voorlader slijt het koppelingspedaal wel sneller.
+1
mdoornekamp
@Gavrie Willemsen Remmen is angst; zeggen ze wel eens. Koppeling en gas zijn meer gesleten dan de remmen. Haha

Reacties

+2
mf 6150
Haha zo zie je die 14s ook weleens met original 8000 betrieb stunden, pedaal velen malen verder gesleten dan de jouwe
+2
rommert14
@mf 6150 het maakt op een gegeven moment ook weinig meer uit met die 40 jaar oude trekkers denk ik, onze 1056 heeft een motor revisie gehad met 12000 uur en de 844 is gesneuveld met 7800 uur, of 17800 uur natuurlijk 🤷‍♂️
+1
mf 6150
@rommert14
Ja en toch zou ik 'm dan liever hebben met 25000 uur en een werkzaam leven dan trammelant na zogenaamd 8000 uur. Je krijgt er een heel ander beeld van
+2
rommert14
@mf 6150 inderdaad
+2
Gavrie Willemsen
@mf 6150 als mijn trekker met 25000 echte uren defect gaat kan ik mij daar 10 keer beter bij neerleggen dan dat er ene met 8000 uur defect gaat. Die met 25000 uren heeft veel meer “het recht” om “het loodje te leggen”…..
Husqvarna
@rommert14
Die urenstanden zouden best kunnen, onze 844s kochten wij ooit ook met 'nieuwe' motor en ik schat een 6000 uur, en de 956 is de motor nog nooit los geweest met 11.000 uur.
+4
Welten
Sommige mensen denken ook volgens mij dat een koppelingspedaal een voetsteun is....😑
Husqvarna
@Welten
Aan vloermat te zien, wij hebben dezelfde cabine en pedalen en dan ziet er ook zo uit met ongeveer zelfde uren.
Ik denk dat een voertrekker ook meer slijtage heeft als die voor het mesten/maaien/ploegen enz. gebruikt werd.
Corne S
Als je op sokken rijdt, heb je een stuk minder last. Ook kun je proberen te schakelen zonder koppeling. Het soort schoeisel zal ook nog wel uit maken denk ik.
john deere 7810
@Corne S

schoeisel doet heel veel. hebben aardig wat de zelfde trekkers lopen die het zelfde werk doen. maar dan zit er wel degelijk veel verschil in
+2
Mario-fransen
@Corne S schoenen geeft zeker veel slijtage, kijk maar eens naar trekkers die de Afrikanen en in Australië waar de abroriginals op werkte na 40 jaar zien alle pedalen er nog als nieuw uit. Eelt is niet zo hard als een schoenzool!😉
Deutz-Fahr-Rijder
@Corne S dat klopt inderdaad, bij het loonbedrijf waar ik werk rijden we ook altijd op sokken, is 1 trekker met 11.000 uur en daar is de verf nog maar amper van de pendalen af ookal is het een handgeschakelde trekker.
+1
Fendt280S
Of grondsoort maakt ook heel veel uit. Bij ons slijten de slijtdelen enorm hard, als je dan elke keer een beetje meeneemt aan de onderkant van je zool kan het hard gaan.
Mauritsdb
@Fendt280S het pedaal is eerder versleten als de plaat?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!