4 november 2022 Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 6.15Gewoon in z'n doordeweekse werkkleren. Grote 650/65R38 en 540/65R28 Michelins op breed spoor, velgen in de nieuwe kleur, rvs uitlaat, voorladeraans

Deutz-Fahr Agrotron 6.15

+7
PieterA
4 november 2022 Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 6.15

Gewoon in z'n doordeweekse werkkleren. Grote 650/65R38 en 540/65R28 Michelins op breed spoor, velgen in de nieuwe kleur, rvs uitlaat, voorladeraansluiting, metalen strip voor de deur, gps voorbereiding en modder op de spatborden.

Al met al niet meer echt een standaard trekker, maar wel één waar je veel mee kan en waar je iedereen zo mee weg stuurt.

De chauffeurs waarderen vooral de Deutz brom, het pluimpje en het veercomfort voor de kieper.

Hij is in 2007 gekocht voor 27.500 euro met 5.000 uur. Nu staan er 12.000 uur op.

Wat is hij nu nog waard?
+3
Sanderford
@PieterA zolang hij je goed dient issie onbetaalbaar!

Reacties

Welgerap52
Rond de 15000 denk ik omdat die dure wielen, voorlader voorbereiding en fronthef en aftakas heeft denk ik
+1
casejxu
Beest💪 geweldenaar dit. Elektrisch weinig problemen mee? Dat vond ik altijd wat lastig met die oudere agrotronnetjes.

tractorfan.nl/picture/1295778/… hebben thuis deze enkele weken in gebruik gehad. Even overwogen tot aanschaf maar stond over 13.000. Veel elektrische problemen en andere mankementen
+1
PieterA
@casejxu Nee electrisch gelukkig geen probleem. Het dakluik is iets te klein voor de opening in het dak, de zwaailamp doet het niet en er is momenteel iets niet goed met het schakelmoment van de 4-traps. Dat zijn de puntjes voor aanstaande winter.
casejxu
@PieterA okee. Zolang je zelf aardig zelf kunt onderhouden ideale trekkers!
+2
Welgerap52
@casejxu ik denk dat oude 6 cilinder 6 bak agrotrons ondergewaardeerd zijn want in de basis zijn het heel degelijke trekkers waarvan er zat zijn die 15000 uur draaien zonder grote reparaties .
+1
PieterA
@Welgerap52 Je ziet ze steeds minder, maar ik ben er nog lang niet op uitgekeken.
Welgerap52
@PieterA ik ook niet, hier een at 106 met power shuttle met voorlader met 16000 uur (prima trekker)
+3
Fast Eddy
Quote Reactie van @PieterA:
Je ziet ze steeds minde

Ik denk dat het aan de eenvoud en kwaliteit ligt. Dan zijn het gewilde export trekkers. Er rijden hier veel meer Agrotron`s rond met de nieuwere motorkappen.
+1
PieterA
@casejxu Ik ben niet half zo handig als jou hoor. Wij proberen vooral alles technisch in orde te houden, zodat de trekkers overal voor inzetbaar blijven.
catfan55
Voor zulk geld rij je nooit weer @PieterA ! Afhankelijk natuurlijk wat je er in onderhoud aan gehad hebt natuurlijk 😅
+1
PieterA
@catfan55 Ga maar uit van 4 euro onderhoud per draaiuur. Dat is 28.000 euro in 15 jaar. Dat is inclusief banden, gps opbouw, voorlader, filters en olie.

Dat weet ik niet hoor. De Agrotron 120, de Deutz 6206, en de New-Holland TM 135 doen het volgens mij zeker niet slechter. Kwestie van niet te duur inkopen en lang blijven zitten.
+2
catfan55
@PieterA Je weet natuurlijk pas wat een trekker je gekost heeft wanneer hij weg is. Stel je verkoopt hem vandaag voor 15.000 + je onderhoud dan heeft hij je €5.78/draai uur gekost. Daar moet de rest nog maar aan kunnen tippen.
+1
PieterA
@catfan55 De 6206 is al weg. Die kostte maar 2 euro per draaiuur aan onderhoud en - 1 euro aan afschrijving (gekocht voor 3; verkocht voor 6). Totaal 1 euro per uur.
PieterA
@catfan55 Ik vraag me af hoe realistisch die 15.000 is.
+1
catfan55
@PieterA dat is altijd de vraag natuurlijk. Daarom weet je (helaas) pas wat een machine je kost heeft als hij weg is. Maar eerlijk is eerlijk, onder de €15 per uur heb je een hele goedkope trekker gehad!
PieterA
@catfan55 Je moet het natuurlijk niet vergelijken met een nieuwe 7r of 8r hè. Deze heeft nieuw in 1996 misschien een 55.000 euro gekost.
+2
catfan55
@PieterA ik zit al op ruim 7$/uur aan onderhoud, maar niks afgeschreven dit jaar, de trekker is zelfs meer waard geworden dan waar ik hem voor gekocht heb 13 maand geleden. Dat gebeurd me nooit weer denk ik 🤔
PieterA
@catfan55 Trekker is 2,5 keer zo groot. Misschien moet je in de leer bij @J asper . Die werkt met veel lagere onderhoudstarieven.
+5
catfan55
@PieterA ik heb moeite om te bezuinigen op onderhoud. Als je goed voor je machines zorgt, zorgen de machines goed voor jou 😉
+2
PieterA
@catfan55 Mijn ervaring met bezuinigen op onderhoud is dat het dan hard van je af gaat. De koplampen van de Agrotron's gaan rond de 15 jaar of 10.000 uur roesten. Nieuwe imitatie er in gedaan. Na 3 jaar: weer aan de beurt.

Als een trekker slecht wordt onderhouden dan wil op den duur niemand er meer op rijden; dan kun je hem net zo goed direct opruimen.
+2
J asper
@PieterA
Quote:
Als een trekker slecht wordt onderhouden dan wil op den duur niemand er meer op rijden; dan kun je hem net zo goed direct opruimen.
Reageer @PieterA

Nadeel of voordeel als je er alleen zelf op hoeft te zitten😅 Onze 305 heeft echt voor niks gereden. Amper wat aan gehad of aan gedaan, maar dat betekent wel dat we hem al 6 jaar inmiddels met een elestiek in de versnelling houden, en met een volle mengwagen kan de aftakas ook niet meer uit. Met personeel en zeker los personeel is dat geen doen. Maar ik red me er prima mee.
+3
J asper
@PieterA Valt tegen, die groen gele hier zit op 50 euro per draaiuur😂🙈 maar die maakt ook geen uren.

Verder hebben we een beetje de zelfde denk/doe wijze als jou. Veel met weinig met de robots net zo. Als je het over meer kan uit smeren valt het sneller mee.
steyrlanzboy
Mooi
BEboer
Ik denk dat 15000 ook een eutopie is hoewel front pro en voorlader een grote meerwaarde hebben. Misschien dat je op jou bedrijf best wat meer goedkoper in aanschaf trekkers hebt ipv 3 splinternieuwe. Deze tractoren kan je ook iedereen mee op pad sturen de nieuwste tractoren is voor de oudere chauffeurs soms een zoektocht voor ze goed en wel op pad zijn. Voordeel is dat zo'n trekker "te veel" NT de wereld kost en breekt er eentje kan je makkelijk 1 paar daagjes missen.
PieterA
@BEboer Ik vind dat wanneer je de oude trekker van een ander koopt er nog best wat werk aan zit om hem naar het zin te hebben. GPS, goede banden, frontaftakas. Je verspijkert er zo voor 10.000 euro aan. Dan kun je beter met een iets jongere beginnen.

Wij proberen er wél altijd lang mee door te rijden.
Welgerap52
@PieterA een trekker in goede staat en met veel opties is naar mij idee veel interessanter dan een kale trekker in matige staat voor een paar 1000 minder
Welgerap52
@BEboer 15000 is nog een heel bedrag ja , maar zou de trekker matige banden en wielen hebben en veel achterstallig onderhoud en geen fronthef dan ben je met 10/11000 een heel eind
sjonnies
@Welgerap52 dan heb ik goed geboerd dan. Kan wat meer beuren voor een trekker met alles d'r op en aan. Wel jaar of 5 jonger dan
Welgerap52
@sjonnies jij hebt al mk3 toch? als je ziet wat ze daar soms nog voor durven vragen..
sjonnies
@Welgerap52 klopt hij staat in de mondeling verkoop mocht die dit jaar niet verkocht zijn gaat tie begin volgend jaar internet op
bikkertie
@sjonnies al wat anders gevonden?
+1
sjonnies
@bikkertie zekers en gekocht en komt morgen
Welgerap52
+1
sjonnies
@Welgerap52 een technische goede type trekker waar we goede ervaringen mee hebben. Verder hou even geheim
bikkertie
@sjonnies spannend 😁😜
sjonnies
@bikkertie valt mee hoor jij hebt er ook zo 1 in de schuur staan
bikkertie
@sjonnies ga je over op ttv?
casejxu
@bikkertie zag wel dat er een 6160ttv verkocht was op T en M. 5000 uur. Perfect voor hun
bikkertie
@casejxu nee die is ergens anders heen gegaan 🫣
casejxu
@bikkertie die met of zonder voorladeraanbouw?
sjonnies
@bikkertie nope dat niet
bikkertie
@sjonnies toch de 150 geworden dus 😜
sjonnies
@bikkertie nee ook niet haha
CaseCS130
@bikkertie wat blijft er nu nog over? Geen vario, geen 150, wat heb je nog meer in het hok? 🤣
+1
@CaseCS130 een 120 toch🧐
+1
bikkertie
@Deutz-Fahr-Rijder een 7250 een 6190 een 140 of een 120 inderdaad
+6
sjonnies
@bikkertie inderdaad een 120 met bijna alles wat ik zoek op front pto na maar dat is niet grootse probleem. Gevonden en gekocht bij onze Ooster buren

(klik om te vergroten)

bikkertie
@sjonnies mooi ding 👌, al veel uren?

Ff een datasetje van een 130 erin en gaan
sjonnies
@bikkertie eerde van 150 heeft de 128 ook. Maar hij is ook niet origineel. Trekker heeft ruim 7000 uur uit hoofd zo. Voorasvering luchtremmen en luchtgeveerde kabine. Verder sauter fronthef wat ook sauter front pto wordt. Banden vd 128 komen hier onder. De banden vd 105 gaan na de 128 ipv ploegen en stalvoeren. En de banden vd 120 gaan weer op de 105
casejxu
@sjonnies kijk aan! Keurig! Welke gaat t schip verlaten?
sjonnies
@casejxu 105 die tikt de 10 000 uur aan de 128 12 000 maar kan niet maaien met de 105. Kwa urenstand geen logische keuze maar kwa bedrijfsvoering wel
+1
sjonnies
@casejxu 105 die tikt de 10 000 uur aan de 128 12 000 maar kan niet maaien met de 105. Kwa urenstand geen logische keuze maar kwa bedrijfsvoering wel
casejxu
@sjonnies en 2 dezelfde staat ook mooier🤷‍♂️
+1
sjonnies
@casejxu klopt kunt ze in de buurt ook niet lullen dat we ander trekker hebben 😅
+2
CaseCS130
Als je ziet wat er momenteel gevraagd wordt voor trekkers denk ik dat 15000 wel reëel is, moet de versnellingsbak wel even gemaakt worden. Banden em fronthef en aftakas maken hem voor breed publiek ook interessant.
newholland6640
Zou me tegen vallen als dit geen 15000 oplevert. Ts bracht ook meer op.
+1
J asper
@newholland6640 Bracht de ts zoveel op of hadden ze de nieuwe gewoon zo duur op papier gezet 🫣

Maar ben het wel eens met deze banden en fronthef pto en voorlader moet die wel 15 k op brengen in de handel. Tussen inruil en handelswaarde zit wel een verschil.
newholland6640
@J asper

Nieuwe stond de prijs al op internet. Tenzij ze daar van te voren op ingespeeld hebben. Was uiteindelijk wel een goeie deal volgens mij. Andere dealer gaf wel veel minder trouwens.
+2
frank_mf
Quote Reactie van @newholland6640:
Tenzij ze daar van te voren op ingespeeld hebben. Was uiteindelijk wel een goeie deal volgens mij. Andere dealer gaf wel veel minder trouwens.

Dealer houdt altijd rekening met inruil. Het gaat uiteindelijk om het toe te betalen bedrag zou ik zeggen.
frank_mf
Quote Reactie van @J asper:
in de handel

Voor de handel niet, maar aan een eindgebruiker met de onderhoudshistorie erbij brengt die de 15.000 ook wel op denk. Eventueel de fronthef/pto apart verkopen wil ook weleens helpen. Soms is het apart meer waard dan op de trekker zelf.
J asper
@frank_mf Deze deutz is meer waard in de handel dan een ts met 12000 uur en zonder fronthef en aftakas.

Klopt die handelaar verkopen tegenwoordig ook alle frontheffen en pto’s los vooral bij Fendt😅

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron 6.15 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!