Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 120 de vervanger vd 105. We hebben van alles bekijken m serie was niet echt ons ding omdat schakelen niet soepel gaat vergeleken met deze ttv van de m serie niet echt

Deutz-Fahr Agrotron 120

+6
sjonnies
Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 120 de vervanger vd 105. We hebben van alles bekijken m serie was niet echt ons ding omdat schakelen niet soepel gaat vergeleken met deze ttv van de m serie niet echt kunnen vinden met de opties die we wouden. Verder hadden we een ttv 1145 gevonden waar alles op zat en onze voorlader d'r zo aan kon. Maar die was al verkocht. Toen zagen we deze in Duitsland staan net over de grens bij Enschede bekeken en gekocht.
Trekker heeft fronthef van sauter wat we graag wouden. Front pto komt er nog op ook van sauter. Stoll voorlader zit er op. Komt wel onze eigen lader op niet deze op de foto. Verder zit er luchtremmen op wat we ook wouden. Voor remmen vd wagens en nu kunnen we de radiateur tijdens het maaien ook schoonblazen met lucht vd trekker erg makkelijk als we op vogeltjes land bezig zijn. Verder zit er lucht geveerde kabine op. Wat een comfort geeft dat als je dat niet gewend bent. Verder is de techniek zelfde als de 128 wat ons erg bevalt vanwege de betrouwbaarheid. 128 heeft 12000 uur en doet het prima. Deze zal de banden vd 128 krijgen omdat we met deze gaan maaien en zodebemesten. Deze banden gaan op de 105 die komt in de verkoop. En de banden vd 105 gaan op de 128 voor ploegen en stalvoeren

Reacties

Roeldeutzdx
Mooie complete trekker!👌
+2
JoramH
Leuk om de beweegredenen te lezen! Nette trekker.
PieterA
Nette trekker! Slim om met lucht te nemen.
PieterA
Je kunt ook nog overwegen om de inlaatroosters aan de zijkanten van de cabine te vervangen door de nieuwe modellen. Dan komt er minder makkelijk vocht in de papieren filters. Die daardoor beter doorlatend blijven wat de kachelventilators in de cabine spaart.
dx11
Met een draaiende trekker de radiateur uitblazen is hier nooit een succes. De viezigheid zuigt er dan juist allemaal in.

Verder ben ik wel benieuwd naar de beweegreden om 2 van zulke toch vrij forse trekkers te hebben staan. Willen jullie weer zelf gaan kuilen of is het voor een andere reden nodig of makkelijk? Niet liever een kleine 4 cilinder met fronthef en aftakas voor het stalvoeren? Dat lijkt mij juist ideaal.
+1
sjonnies
@dx11 we gaan zien of lukt met schoonblazen kan ook bij volgende perceel en trekker voldoende afgekoeld is dan schoonblazen. Verder gaan we zelf niet direct alles inkuilen. Maar een trekker met minder uren en die ook kan maaien stond ons wel aan. Dat lukt echter met 4 cil niet met 6 m maaier met kneuzer. Verder is dit bewezen techniek wat betrouwbaar is dat past ons ook wel. De 105 verder prima trekker maar om te bij houden hoef ook weer niet.
Verder de 128 heeft 12000 uur als daar x wat stuk gaat wat niet zo snel gemaakt kan worden Kan met deze verder.
We gaan zien hoe volgend jaar loopt maaier en opraapwagen zijn er tijdens stalvoeren zo afgekoppeld en als land droog genoeg is laat de lader mooi aanzitten deden we dit jaar ook met de 105
@sjonnies mooie trekkers, prachtig geluid en bewezen techniek. Heeft hij ook vooras vering of load sense? Want dan is het helemaal een luxe apparaat geweest voor zen tijd.

Als ik zie hoe haaks om deze 6cilinders kunnen maakt dat het verschil met een 4 pitter vrij klein.

Veel draai plezier gewenst
sjonnies
@Deutz 8006spezial ja vooras veering Load sense lucht remmen luchtgeveerde kabine kruishendel hydroliek. Rijdt als zonnetje. Geluid is idd mooi maar de 128 brult stuk harder en turbo blaast meer dus denk dat de 120 iets meer als origineel heeft de 128 heeft 135 aan de pink wil deze ook na 135 a 145 pk aan de aftakas
@sjonnies prachtig compleet ding dus! 👍👍👍 ga je veel lol aan hebben. Voorlader bediening elecktrisch of op de kruishendel?
+1
sjonnies
@Deutz 8006spezial kruishendel wel apart van de kruishendel van de hydroliek van de trekker zelf.
dx11
@sjonnies ja, precies. Breed inzetbaar is wel fijn ja. Ik heb ook wel gedacht nog een ttv dr bij. Maarja, ik doe nu alles met dat ding, ook wat met de helft van de pks kan. Als ik dan weer bij de dieseltank sta dan denk ik toch misschien maar eens een ttv430 ofzo zoeken. Kan de tank, de hark, de wikkelaar en het stalvoeren ook prima doen
newholland6640
@dx11

Hoeveel verbruik je nu dan met bepaalde werkzaamheden? Denk je dat een 4 cilinder zoveel gaat schelen?
dx11
@newholland6640 met maïs hakselen zit ik op 25l per uur, zal met maaien maar een beetje minder zijn. Maar dan moet hij hard werken. Voor de mengwagen zit ik haast op het dubbele van de 10006
@dx11 wat blijft er nog over voor de 1145 dan? Persen kan 430 toch ook wel?
+1
casejxu
@ronald-deutz-fahr op 2 cilinders na doet n ttv weinig verschil hoor. Is ook richting de 140 pk🤷‍♂️
@casejxu zou het dan in verbuik überhaupt wel schelen? Als ze er haast net zoveel pk's uit persen?
+1
dx11
@ronald-deutz-fahr persen, taarupen, maaien, Transporttank, ploegen, hakselen
+1
sjonnies
@dx11 ttv 430 was ook wel optie was alleen bang dat tie behoorlijk gaat tegen vallen. 4 cil leg sws af als 6 cil en vario ben je ook vermogen kwijt. en hoe lang houd een 4 cil opgefokte motor vol tov 6 cil
+1
casejxu
@sjonnies je bent met de 120 sowieso behoorlijk goedkoper uit in onderhoud!
leonardvdm
Mooi en kompleet veel succes
arjanvw
Veel succes met je nieuwe aanwinst! Hoeveel uren heeft deze gedraaid?
2850Johndeere6R
Strakke aanwinst hoor heel veel werk plezier met deze Agritron
wilbertkw
Proficiat met deze mooie trekker
Mooie trekker, en mooi compleet zo te lezen! Zoiets past hier ook nog wel een keer 😅
deufi
Mooie complete trekker! Hoeveel uur staat er op?
PieterA
Wat is het verschil eigenlijk tussen de iets nieuwere 120 en de iets sterkere 128? Slagje aan de pomp? Of nog meer?
sjonnies
@PieterA 120 is nieuwer dan de 128 deze is van 2006 de 128 van 2004
PieterA
@sjonnies Ja, dat snap ik, maar zitten er ook verschillen in? Bijvoorbeeld lichtere vooras, lichtere koppeling, andere steekassen? Of is een 120 gewoon een 128 met een andere stikker?
+2
sjonnies
@PieterA zij. Exact zelfde kwa bouw geen verschillend 120 is opvolger vd 118 en de 128 is de opvolger 130 als.goed zeg5
dx11
Quote Reactie van @sjonnies:
120 is opvolger vd 118

120 is er al vanaf de mk2 serie toch? Of is dit een andere serie? Niet met 7liter motor?
@dx11 de ‘new’ is toch alleen 7liter als er .7 achter staat?
+1
casejxu
@dx11 mk2 120 heb je ook gehad idd. Met 7L💪💪
+1
sjonnies
@dx11 klopt alleen de new uitvoering onze is 6 liter
+1
d15o
@sjonnies Volgens mij is de 120 opvolger van de 108, 130 opvolger van de 118, en 150.6 opvolger van de 128. Het zijn wendbare zescilinders door de relatief korte wielbasis van 265 cm (net als de JD 6x20 en 6x30 zescilinders).
sjonnies
@d15o dat.zou ook goed kunnen je kunt ze allemaal zat op 160 pk zetten gaat gewoon goed degelijke machine

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron 120 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!