van 40ton met een 516 naar dik 60 ton met een 722 met een beetje verstand gaat het prima. Foto is geplaatst door rubenv op 01-12-2022 om 09:57:51, met 15 reacties.

Fendt 722 Vario

+2
rubenv
Van 40ton met een 516 naar dik 60 ton met een 722
met een beetje verstand gaat het prima

Reacties

+3
MF 2725
Ha ha ha, mooi man.
DIKKE vrachten! 😄
T.Tanis
Fendt power💪🏻💪🏻💪🏻😎😎😎
valmet6400power
Totdat een overijverige agent zegt kom maar even mee naar de weegbrug dan heb je een gigantisch (financieel) probleem.

Los daarvan mooie combinatie hoor!
+1
rubenv
@valmet6400power verbaas me er zelf ook over dat dat altijd nog goed gaat met die drie assers.
+1
valmet6400power
@rubenv
Voordeel is dat met afdekkleppen men in ieder geval al slecht kan zien hoeveel lading erin ligt. En die banden staan ook allemaal op 4 bar (iig zo hard mogelijk) dus die wangen dan nauwelijks met een volle vracht. Het gaat altijd goed, tot het een keer fout gaat hè 😃
MF 2725
@valmet6400power In de praktijk valt dat meestal wel mee.
assink
En die carriërs met 3 assen en zo'n bak wegen nog veel meer. 😅
Net als een 40m3 4 asser tank met bemester.. Daarmee blijf je ook nooit onder de 50 ton.
Bij onze oosterburen zie je zulke combinaties gewoon niet, en dat is met een reden.
RaHeados
@assink daar mag je maar 40 ton wegen ja, vracht verkeer en landbouw verkeer.
+2
assink
@RaHeados
Dat ook, maar daar is volgens de wetgeving ook het bedrijf dat laad ook verantwoordelijk.
Dus als je overladen op pad gaat, en hiermee bekeurt wordt. Krijgt het bedrijf dat geladen heeft ook een bekeuring op de mat.
En er wordt veel meer gecontroleerd.
deutzisthebest
@assink

Ik dacht dat dat ook in Nederland geldt. De belader is mede verantwoordelijk voor het gewicht. Met weegbrug of installatie geen marge volgens mij en zonder heb je 10% marge dacht ik.
huub
@assink daar is de zelfrijder ook niet zo populair, die hebben leeg al een hulpasje nodig.
assink
@huub
Klopt, bij mijn weten loopt er geen enkele drie(t)wieler vervaet in duitsland. Wel vredo's, maar die gaan leeg over de weg. En worden pas op het land gevuld vanuit de vrachtwagen.
mieras
@assink ik weet niet hoe je er bij komt dat er geen vervaets in Duitsland lopen maar ik zie er toch regelmatig over de a58 komen met duitse namen en kenteken er op.
assink
@mieras Ah, heb ze nog zelden gezien.
Dacht ook niet dat die met de aslast weg zouden komen, maar blijkbaar dus wel.
Zei ook al, bij mijn weten 😬

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 722 Vario ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!