Foto van een Case IH Titan 4020 (overige zelfrijders).. Ons 2022 project. Had al eens een berichtje kregen van iemand die hem op tiktok voorbij had zien komen en had gezien dat dat bij ons was. Voor o

Case IH Titan 4020 (overige zelfrijders)

+16
catfan55
Foto van een Case IH Titan 4020 (overige zelfrijders).. Ons 2022 project. Had al eens een berichtje kregen van iemand die hem op tiktok voorbij had zien komen en had gezien dat dat bij ons was.

Voor ons is het silage verplaatsen van chopper naar farm altijd een eikelpunt. Vrachtwagens is verre weg de goedkoopste manier, maar we kunnen geen truck drivers vinden. Buitenlandse truckers mogen in canada niet rijden.
Trekker chauffeurs zijn er voldoende, voornamelijk uit europa. Maar met huidige equipment prijzen komen wel op een punt dat trekker onrendabel worden.

Dit is waar we mee aan het experimenteren / proberen / R&D'en zijn gegaan, zal hieronder wat foto's plaatsen met text en uitleg
+2
mf 35x
@catfan55 interessant en leuk dat je dit laat zien! Een bijzondere machine maak je zo!

Reacties

+5
catfan55
Case

(klik om te vergroten)

+4
catfan55
De basis is een Case titan zelfrijzende kunstmest strooier. Een vreemde keuze maar de basis is erg geschikt. Een solide chassis, 375-425pk motor (afhankelijk van het model) Allison 6 speed automaat uit de transport wereld, lucht remmen, vooras & achteras blad geveerd
+1
Herbert
@catfan55 waarom hebben die voor zulk werk zoveel vermogen?
+2
catfan55
@Herbert om snelheid/capaciteit te halen. ze strooien de kunstmest met goed 30-35km/uur.
+5
catfan55
Case 4020

(klik om te vergroten)

+5
catfan55
Deze Case titan 4020 lokaal op de kop kunnen tikken. Deze machines koop je met 4-5000 uur voor weinig geld omdat de kunstmest bak verrot is na jaren gebruik met corrosief spul. daarna hebben ze geen waarde meer voor iemand behalve een "parts machine" voor assen, motor, transmissie etc.
+4
catfan55
Case 4020

(klik om te vergroten)

BuvaM
@catfan55 Dacht bij deze foto: gooi een kleed over die cabine. Bij de latere foto's is de achterkant wel afgeplakt.
catfan55
@BuvaM met snijden was het niet zo spannend. Slijpen en lassen natuurlijk wel de ramen afgeplakt 👍🏻
+3
catfan55
Het frame van de 4020 door midden, en de grote 1050 banden er af...
+4
catfan55
Case 4020

(klik om te vergroten)

catfan55
Een heavy spec truck chassis op gescharreld, lucht geveerd en op alle 4 banden aangedreven.
+1
Jeroen 86
Mooi project. Klopt de verhouding nu nog met de voorwielen. Deze wielen zijn veel kleiner
+1
catfan55
@Jeroen 86 De vooras is niet aangedreven.
+1
Jeroen 86
@catfan55 is de vooras orgineel niet aangedreven als deze als kunstmeststrooier diende of hebben jullie deze afgekoppeld?
+1
catfan55
@Jeroen 86 deze is bij case nooit aandreven. Heb ze tenminste nog nooit gevonden met voorwiel aandrijving. Sommige terra Gators wel
+5
catfan55
De 2 samen voegen. De frame breedtes van beide zijn gelijk dus dit was redelijk simpel. De juiste hoogtes uitzoeken zodat alles klopte was iets lastiger maar we hebben het gered.

Er liggen nu 710/45R22.5’s onder uit de bosbouw wereld

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

mieras
Ziet er netjes uit. Een gewoone trekker er tussen met dolly dat is niks? of zijn deze case zuiniger met brandstof dan een gewoone trekker?
+1
catfan55
@mieras Dan zit je nog steeds met dure trekkers.
+1
mieras
@catfan55 ik zie net je latere bericht dat het een hartloper is geworden. Mee die vrachtwagen assen. Dat had ik eerst niet door je bouwt dus eigenlijk een jcb die nu aan jullie eissen kan voldoen 😜
+5
catfan55
@mieras De airco werkt in vedergeval goed, dat is iets wat JCB nog niet geluk is...
+6
catfan55
5th wheel plate & spatborden er op gebouwd. Het uitzoeken van de drive line, alle electronica & lucht was het meeste werk

(klik om te vergroten)

+3
rickboer blija
Mooi project, hoop dat het bevalt.
Welker farms 'big brute' heeft de zelfde basis toch?
+1
casejxu
sallander
Prachtig om te zien, altijd wel ff een dingetje om de eerste keer de slijptol in een op zich wel mooie machine te zetten
+4
catfan55
@sallander vaak ben je te bang! “Nothing ventured, nothing gained”
+2
Siete
Is toch gaaf zo'n project.
Hoe werkt dat daar met keuringen en kenteken e.d.? Dit is toch wel een grondige verbouwing zou ik denken. 😁
+1
catfan55
@Siete Hoeft niet gekeurd te worden. is namelijk geen vrachtwagen meer.
+5
catfan55
De Titan heeft het hele mais seizoen gedraaid & getest, en verassend genoeg zonder grote problemen!

Ons grootste euvel is de snelheid. Doordat we een truck rear end hebben gebruikt loopt hij nu ruim over de 100km/uur. Zelf met een lagere ratio diff's er in als standaard. De jongens die er op reden, reden in de 4e versnelling op 1650 toeren 70km/uur en dat was ons doel.
We hebben nu auxiliary transmissions gekocht die je in de driveline doet die de snelheid halveert (Eaton Fuller AT1202's voor de geïnteresseerden, heeft een 1 : 2.04 ratio) We gaan dus weer terug naar de standaard diff's en dan deze splitter bak er tussen. Hij zou dan rond de 65-70 moeten lopen en alle 6 versnellingen kunnen benutten.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Jeroen 86
@catfan55 zijn de voorwielen dan niet aangedreven?
catfan55
@Jeroen 86 De voorwielen zijn niet aangedreven inderdaad
JD 6430 The Best
@catfan55 wat een machtig stoer ding om te zien💪
+1
rubencasecs
@catfan55 Geen max snelheid bij jullie, omdat tot voor niet zo lang geleden alles nog 30 ging max wat uit de vs kwam?
+1
Fast Eddy
@rubencasecs

Dat zal ook wel met de beremming te maken hebben. Er zijn daar nog zat wagens en machines die niet geremd zijn. En de meeste boeren daar hebben het land om het huis.
+1
catfan55
@rubencasecs wij hebben geen max volgens de regelgeving. Al is ons 70km hard zat!
DANOONTJE POWERR
Mooi project 👌🏻
+10
catfan55
En toen waren er 2... Een ets oudere FLX4375 gevonden, ook zonder opbouw. Deze is volgens mij een soortgelijke basis als Welker Farms heeft gebruikt voor hun big brute.

We konden geen 2e set 710's vinden dus deze staat op BKT 650/45R22.5's. Deze 2e heeft nog niet gedraaid en is nu nog steeds in aanbouw.

We hopen hiermee 2 vliegen in 1 klap op te lossen. 1, we hebben geen truck drivers nodig, en 2e, we hebben een vele malen goedkopere unit om silage mee te rijden als een trekker. Qua verbruik zijn ze redelijk gelijk aan een trekker, misschien iets minder.
En ja, eerlijk is eerlijk, het is iets appels met peren vergelijk. Maar we kunnen 5 van deze titans bouwen voor de prijs van 1 8R.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Hurli356
@catfan55 en heb je het dan over absoluut gebruik of relatoef gebruik? Want deze nemen nu wel meer mee dan de 8r's met penta's denk ik?
catfan55
@Hurli356 verbruik per uur is lager als een 8R en hij neemt goed 10m3 meer mee
Hurli356
@catfan55 ja precies, maakt het aan alle kanten aantrekkelijk, want de trailers zijn er toch al
casejxu
Schitterend wat een project! Slim bedacht ook. Mag je zoiets na verbouwen zomaar de weg op sturen of moet er nog iets gekeurd worden?
+2
catfan55
@casejxu Er hoeft niks gekeurd te worden, hoeft geen kenteken op
casejxu
@catfan55 ideaal. Verbaasd me dat je aan die paar versnellingen die er op zitten al genoeg heb
+2
catfan55
@casejxu het werkte, maar kwamen te kort onderin. Daarom nu de boel aanpassen
casejxu
@catfan55 aha... moet zeggen dat dit wel een hoop zegt over jullie kennis en werkplaats👌
sallander
@casejxu 400 pk doet een hoop hé
+1
casejxu
@sallander 400pk hoeft stationair niet persee heel powervol te zijn😅
+1
sallander
@casejxu ik mag toch aannemen dat ze t gaspedaal hebben laten zitten 😂
casejxu
@sallander ja maar als ie half gas 1e versnelling 5 minuten eerder aan de andere kant van t perceel is als de hakselaar heeft t sowieso weinig zin om er naast proberen te rijden
mdoornekamp
@casejxu
Quote:
half gas

Haha. Maar je zal ook wel een keer wat power nodig hebben als je een keer een heuvel op moet of een stijle dam.
casejxu
@mdoornekamp maar je snapt wat ik bedoel verwacht ik🤷‍♂️
+3
hobbyboer
Quote Reactie van @casejxu:
eerder aan de andere kant van t perceel is als de hakselaar heeft t sowieso weinig zin om er naast proberen te rijden

Goeie lange bak erachter dan komt het goed..... 😉
+1
jehan
Prachtig project zeg
+1
deufi
Prachtige ombouw, dat ziet er goed uit. Als het zo goed bevalt zullen er vast nog wel een paar gaan volgen.
+1
Terwisscha
Brute combinatie!
Hoeveel ton gaat er in de silage oplegger?
+1
catfan55
@Terwisscha 65m3 inhoud in deze trailers
+2
Andre150
Heel mooi project, vindingrijk.
+2
Fast Eddy
Mooie projecten. Beetje Nederlandse huisvlijt toepassen is niks mis mee.
+3
Eite62
Wat een schitterend project. Geweldig om dit te volgen. Zijn er ook nog ergens filmpjes van als dit aan het werk is.
BEboer
Mooi man interessant om te lezen hoe het bij jullie in zen werk gaat! Kunnen andere akkerbouwers niks met deze case machines? zit er hef of pto aandrijving op, of kunnen deze niet voor een zaaimachine ipv een kniktrekker (gewoon uit interesse)
catfan55
@BEboer Dit is een transport voertuig, geen trekker. Geen hef, geen pto, geen hydrauliek behalve een dual line wet kit aan de transmissie voor de bodem ketting in de trailer.
BEboer
@catfan55 Mooi dat jullie zo een slag kunnen slaan! deze motoren hebben met 5000 uur nog totaal niks geleden want zo'n strooiertje aandrijven is nu ook niet echt een belasting.
catfan55
@BEboer Dat zal je nog verbazen. die dingen vliegen over het land. De strooier aandrijven kost niks maar strooien en rijden met 30-35km/uur over het veld neemt wel wat vermogen
+2
MF-drivers
Prachtig project!
Deze manier van ‘oude’ trekkers een ander leven geven lijkt net als dat van TJ steele, waar ze terra gators en case n ombouwen👌
+7
catfan55
@MF-driversHeb over en weer wel wat contact gehad met TJ over dit project. hij had nog niet nagedacht over een truck chassis er aan te knopen. Hij is er ook naar aan het kijken nu voor zijn toepassing.
+2
MF-drivers
@catfan55 mooi dat je zo elkaar kan vooruit helpen.
+1
caseboy
@MF-drivers dat is ook waar ik gelijk aan dacht toen ik dit zag.
+1
105ls78
Echt vakwerk...
+1
RolandK
Heeft dit nou ook meer zicht in de trailer of valt dat nog tegen ?
catfan55
@RolandK ja veel beter als met een truck
Klein Rot
Hoe zit het met keuringen en/of kentekens verzekering of mag je met zo’n machine zo de weg op?
catfan55
@Klein Rot geen keuring, geen kenteken. Is gewoon een landbouw voertuig en is zo verzekerd
+1
John k
Mooi werk !

Ja, trekkers worden echt duur.....de grotere nieuwe Fendt trekkers zijn dit jaar alweer $100.000 duurder dan anderhalf jaar terug......
catfan55
@John k John deere is niks anders. Daarom kijken we naar andere oplossingen en denken het nu gevonden te hebben
+4
houthandel1056
Prachtig project. Leuk om te volgen
+1
BuvaM
Quote Reactie van @houthandel1056:
Prachtig project. Leuk om te volgen

Mee eens.
+1
wart
Heel interessant om te lezen/zien. Mooi project zeg! Hoe zit het met rijcomfort, veert dat nog goed? Jongens moeten er wel lange dagen mee maken in het seizoen natuurlijk..
+1
walker1
@wart als ik lees dat die voertuigen origineel bedoeld waren om met 35 km/h kunstmest te strooien, dan zal het rijcomfort daar ook wel op afgesteld zijn. In ieder geval goede lucht geveerde stoel neem ik aan. Ik denk wel dat er wat minder veercomfort uit die kleinere achterbanden komt, dan voorheen die grotere banden. Verder zijn het 2 starre achterassen, dus dat wringt altijd bij manoeuvreren
Hurli356
@walker1 maar daar is wel een luchtgeveerd onderstel voor teruggekomen, dus comfort zal wel goed zitten
+1
catfan55
@wart hij is heel comfortable en wendbaar. Veel beter als een semi truck en zeker net zo veel comfort als een 8R als het niet wat meer is
+1
Dennis_dB
Prachtig project en mooi dat het werkt zoals het bedacht is.
caseboy
Prachtig project zo, echt mooi gemaakt.
Wat kost zo'n gebruikte case titan ongeveer? als het met al het ombouwen nog steeds zo veel goedkoper is als ennieuwe trekker kopen. standaard vrachtwagens ombouwen is geen optie mischien? Die krijg je nooit als landbouwvoertuig geregistreerd?
+4
catfan55
@caseboy we kopen deze voor zo’n 10-15% van de nieuwprijs van een 8R. Het ombouwen kost nog eens 10% En nogmaals, het is natuurlijk appels met peren vergelijken want deze zijn goed 10 jaar oud met 4-6000 uur. En er zit natuurlijk veel minder op, geen complexe hydrauliek, geen hef, geen complexe computer etc. Maar dat is het hem nou net. Ze zijn simpel en het enige wat ze hoeven te doen is silage rijden. En daar lijken ze perfect voor
+1
J asper
Vakwerk, slim bedacht zit een boel werk in.
Ze kunnen daar geen vrachtautos naar landbouw keuren?
+2
catfan55
@J asper nee dat is hier niet mogelijk. Er zijn wel “farm truck” maar dat zijn alleen tandems tot een bepaald totaal gewicht waar je met een class 5 (auto rijbewijs) op mag, met oplegger lukt dat niet. Mag ook alleen voor eigen gebruik (farm) wij doen alles voor een ander (commercial business) dus vallen buiten die regelgeving
J asper
@catfan55 Waarom verkopen ze eigenlijk die titans voor weinig ipv er een nieuwe kunstmest opbouw op te zetten?
catfan55
@J asper omdat de kunstmest bak de helft kost van de machine. Dus niet rendabel
J asper
@catfan55 Soort Verveat rebuild idee krijg je dan. Maar dan moet er natuurlijk wel markt voor zijn als het prijsverschil te klein is houd het natuurlijk op.
+2
catfan55
@J asper Ik vermoed dat er weinig prijsverschil in zit, plus je motor, transmissie, assen etc gaan al wel 5000 uur mee. Als er mark voor zou zijn hadden bedrijven het spreekwoordelijke "gat in de markt" wel gevuld
+1
CaseCS130
@J asper Daar zat ik ook aan te denken. Hier in NL werd dat nog wel eens gedaan. Beetje gek dat je een vrachtwagen niet terug mag keuren maar een trekker wel 'vooruit' mag ombouwen naar snelheden van 100kmh met trailers erachter die niks onderdoen voor die van vrachtwagens. Maar slim gevonden en goed gebruikt gemaakt van een basis die 2ehands relatief weinig waard is maar goed geschikt hiervoor.
catfan55
@CaseCS130 even voor de duidelijkheid, hij kan nu ruim 100 maar dit doen we absoluut niet! Ons doel is 65-70km/uur, zelfs met 60 zouden we dik tevreden zijn voor deze toepassing
CaseCS130
@catfan55 Ja dat begreep ik, 70kmh is nog een forse snelheid. Dat mag in Nederland niet zonder vrachtwagen kenteken volgens mij. Al weet ik niet precies wat hier nu de maximum snelheid is sinds de invoering van trekker kentekens. Boven de 40kmh moet je hier trekkers nu apk laten keuren (op wat uitzonderingen na). En of je er dan harder dan 50 mee mag rijden durf ik niet te zeggen. Maar zoiets als jij nu bouwt zou hier niet mogen met die snelheden, dan zou je max 40 moeten gaan om keuringen te ontlopen.
+1
catfan55
@CaseCS130 Het is hier natuurlijk een iets andere wereld, al onze wegen zijn recht toe, recht aan. Niet te vergelijken met NL. Ook is 99% van ons silage transport op "rural roads" (gravel wegen) niet op echte asfalt wegen. 70km klinkt misschien hard maar dat redeneer je automatisch naar NL conditions

Ook mogen de vrachtwagens hier gewoon net zo hard als auto's, op een gewone high way is de max 100km/uur, op een 4 baans is het 110km/uur.
+1
mdoornekamp
@catfan55 voor het verplaatsen naar een andere klus is een beetje snelheid wel mooi in de uitgestrekte gebieden bij jullie
CaseCS130
@catfan55 Ja daar heb je zeker gelijk in.
dx11
Dit spul koop je allemaal op een veiling?
catfan55
@dx11 nee de eerste 2 gewoon online opgescharreld, de 4020 was in Saskatchewan, de 4375 kwam uit Alberta
+9
sallander
@catfan55 Uiteraard ff op internet gekeken wat ze nog voor die dingen vragen maar er staat bij de meesten bij dat ze een droge doos hebben, zijn ze daarom zo goedkoop? 😂
DANOONTJE POWERR
@sallander 🤣🤣
+1
Prachtig project! Hier is allicht een hoop denkwerk aan vooraf gegaan, maar prima oplossing voor het transport
mdoornekamp
Waarom geen John Deere 800R floater? Of vallen die financieel niet zo gunstig
+1
catfan55
@mdoornekamp nee die zijn nog veel te duur, en verkeerde transmissie. De case is juist aantrekkelijk door de vrachtwagen transmissie. De terra Gators lopen ook goed 60 maar de power shift die daar in ligt kan deze lasten niet aan
mdoornekamp
@catfan55
Quote:
transmissie

Ok. Duidelijk. Die transmissie vroeg ik me al een beetje af. Je gaat wel naar een veel groter totaal gewicht.
catfan55
@mdoornekamp exact. Daarom is juist de case zo geschikt, door die vrachtwagen transmissie. Eigenlijk is de hele case gebouwd als een vrachtwagen qua driveline & frame. De terra Gators en deere zijn dan toch anders
mdoornekamp
@catfan55 de vrachtwagens bij jullie zijn meest hand geschakeld toch?

De Allison automaat is gewoon conventionele met torqe convertor zeker? Anders heb je aan 6 speed te weinig
+1
catfan55
@mdoornekamp ik heb eigenlijk geen idee hoe de Allison transmissies werken. We hebben ze ook in alle silage trucks. Voor high way transport is de 6e versnelling te kort maar voor ons met off road toepassing zijn het perfecte transmissies.
+2
Fast Eddy
@catfan55

Mooie transmissies zijn dat die Allisons. Ze worden in Nederland vaak in vuilnisauto`s/zijladers gebruikt. In (oudere) brandweerauto`s zie je ze ook veel.
+1
caseboy
@Fast Eddy niet alleen in oudere brandweerwagens, veel gloednieuwe ook
Fast Eddy
@caseboy

Dat zou kunnen. Dan geven fabrikanten hun eigen bediening er aan. De Volvo FM en de Scania van onze post hebben ook allebei een volautomaat. Maar daar zit geen Allison bedieningskast in. Daarom dacht ik dat het een bustransmissie uit eigen fabriek is.
+1
caseboy
@Fast Eddy bij de volvo FM zit er een eigen Volvo automaat in, de Powertronic bak. Is eigenlijk een bak die hoofdzakelijk was ontwikkelt voor de knikdumpers. De kleinere Volvo's (fe en fl) worden af fabriek met een Allison AL306 uitgerust als je ze met automaat bestelt en daar zit dan ook het Allison bedieningskastje in. Wat Scania gebruikt weet ik niet.
+1
Noorderling
@catfan55
Als die in zn N staat, klinkt dan ook alsof er een hand lagerkogels in de bak rond rammelt?

Ze rijden mooi, maar wat een lawaai komt er uit die bak, zeker stationair.
+1
catfan55
@Noorderling Dan mankeert er wat aan de bak waar jij over praat. Geen één van onze Allison bakken maakt dat geluid in de N
+2
caseboy
@mdoornekamp ja zo'n allison met 6 versnellingen is een conventionele automaat met koppelomvormer.
newholland6640
Vind het een prachtig mooie oplossing. Lijkt me ook een veel betere wegligging hebben dan een conventionele trekker combi.
catfan55
@newholland6640 ligt als een blok op de weg inderdaad.
+1
roytieltjes
Gunnewick in texas rijd ook met omgebouwde terragators rond met trailers. Was eerder ook alleen maar trucks
+2
catfan55
@roytieltjes Klopt ja, heb met Arno Gunnewijk ook contact gehad over z'n bevindingen. We zijn van plan nummer 3 te bouwen zoals hij ze heeft, met de originele grote achterwielen en een zwanenhals op de trailer. Kijken hoe dat bevalt
hermanjohndeere
@catfan55 met de originele wielen heb je wel meer grip natuurlijk. Maar die 1050’s zijn dure rakkers. Kun je denk ik heel wat vrachtwagen banden voor verslijten. Aan de andere kant is het ombouwen natuurlijk ook niet gratis
catfan55
@hermanjohndeere we hebben nog 2 sets met velgen liggen in het bos van de eerste 2 😂
+1
hermanjohndeere
@catfan55 ojaa jullie zijn natuurlijk niet van het verkopen maar bewaren 😂😂
+1
caseboy
@hermanjohndeere de beste raad is vooraad
+2
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @caseboy:
vooraad

Waarom is dat voor Aad? 😜
+2
caseboy
@DANOONTJE POWERR omdat aad nog wel wat goeie raad kan gebruiken
hermanjohndeere
@caseboy zeker waar. Maar zulke banden zijn hier al gauw een duizendje of 3 waard dus worden dan sneller verkocht om wat geld terug te verdiendn
+1
catfan55
@hermanjohndeere hier ook, maar iemand in nood betaald veel meer als iemand die ze op voorraad wil of voor de heb, daarom liggen ze hier (nog) banden boeren weten dat hier 4 gebruikte liggen die weg mogen 😁
catfan55
@hermanjohndeere zou het zoveel grip hebben? 2x 1050 of 4x 710…

Het is meer een overweging uit gemak. Mocht dit niet fijn werken kan er altijd nog een truck chassis onder was onze gedachte
hermanjohndeere
@catfan55 jaa dat is ook weer zo. Zat even met de originele vrachtwagenbanden in gedachten. Aan de andere kant red een een standaard truck het bij jullie ook.
+1
deufi
@catfan55 dat zij ook mooie constructies. Even een plaatje van hun facebookpagina. Zo kan je iedere standaard trailer aanpassen en waar nodig terug bouwen in de toekomst.

(klik om te vergroten)

john deere 7810
Gaaf project!! zoiets jeuken de handen als monteur. iets ontwerpen na eigen zin voor eigen gebruik.
+1
catfan55
@john deere 7810 Is fantastic leuk om zoiets te doen en te bouwen, we zijn er nog lang niet maar we gaan de goeie kant op. nog een paar aanpassingen hier en daar en dan is dit de toekomst voor ons. Al zullen we nooit volledig van trekkers af komen. We hebben die ook nodig voor andere taken.
+1
@catfan55 hoe gaat het onder zwaardere omstandigheden met deze machines. Mis je de 4wd dan niet? Nu snap ik wel dat je hiermee hoe dan ook verder en langer rijden blijft dan een vrachtauto, maar je zal toch enkelt wel eens alles moeten doen met trekkers en pentas dacht ik zo. Of een mooi droog seizoen gehad?
+2
catfan55
@Deutz 8006spezial wij hebben hier geen zware omstandigheden, daarom zijn trekkers ook zo lastig recht te rekenen 😅 deze lopen prima. Ze komen verder als een truck maar lang niet zo ver als een trekker. Heeft ook deels te maken met de 65m3 trailer op 11 inch duals tandem stel t.o. 55m3 3 asser op
800’s
newholland6640
@Deutz 8006spezial

Je hebt al tractie op 4 wielen + oplegdruk
@newholland6640 ja zit wat in, ben zelf meer iemand die het ervaren moet eer ik er een uitspraak over kan doen. Maar mijn gedachte gang was dat je de voorwielen al door de gecultiveerde zode drukt als het wat vochtiger is. Door het gewicht van de hele voortrein (motor cabine) Maar het zal wel los lopen.m
+1
catfan55
@Deutz 8006spezial alles is hier no-till, dus de grond is harder als in NL
+4
Baltus_steyr
Tjonge jonge , er word wat afgebeund aan de andere kan vd plas!!! Maar super mooie uitvinding zo. Petje af en mooi om te zien dat het goed werkt!!!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case IH Titan 4020 (overige zelfrijders) ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!