
Case IH Titan 4020 (overige zelfrijders)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Case IH Titan 4020 (overige zelfrijders) ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Voor ons is het silage verplaatsen van chopper naar farm altijd een eikelpunt. Vrachtwagens is verre weg de goedkoopste manier, maar we kunnen geen truck drivers vinden. Buitenlandse truckers mogen in canada niet rijden.
Trekker chauffeurs zijn er voldoende, voornamelijk uit europa. Maar met huidige equipment prijzen komen wel op een punt dat trekker onrendabel worden.
Dit is waar we mee aan het experimenteren / proberen / R&D'en zijn gegaan, zal hieronder wat foto's plaatsen met text en uitleg
Laatste
Reacties
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Er liggen nu 710/45R22.5’s onder uit de bosbouw wereld
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Welker farms 'big brute' heeft de zelfde basis toch?
Hoe werkt dat daar met keuringen en kenteken e.d.? Dit is toch wel een grondige verbouwing zou ik denken.
Ons grootste euvel is de snelheid. Doordat we een truck rear end hebben gebruikt loopt hij nu ruim over de 100km/uur. Zelf met een lagere ratio diff's er in als standaard. De jongens die er op reden, reden in de 4e versnelling op 1650 toeren 70km/uur en dat was ons doel.
We hebben nu auxiliary transmissions gekocht die je in de driveline doet die de snelheid halveert (Eaton Fuller AT1202's voor de geïnteresseerden, heeft een 1 : 2.04 ratio) We gaan dus weer terug naar de standaard diff's en dan deze splitter bak er tussen. Hij zou dan rond de 65-70 moeten lopen en alle 6 versnellingen kunnen benutten.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
We konden geen 2e set 710's vinden dus deze staat op BKT 650/45R22.5's. Deze 2e heeft nog niet gedraaid en is nu nog steeds in aanbouw.
We hopen hiermee 2 vliegen in 1 klap op te lossen. 1, we hebben geen truck drivers nodig, en 2e, we hebben een vele malen goedkopere unit om silage mee te rijden als een trekker. Qua verbruik zijn ze redelijk gelijk aan een trekker, misschien iets minder.
En ja, eerlijk is eerlijk, het is iets appels met peren vergelijk. Maar we kunnen 5 van deze titans bouwen voor de prijs van 1 8R.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Hoeveel ton gaat er in de silage oplegger?
Deze manier van ‘oude’ trekkers een ander leven geven lijkt net als dat van TJ steele, waar ze terra gators en case n ombouwen
Ja, trekkers worden echt duur.....de grotere nieuwe Fendt trekkers zijn dit jaar alweer $100.000 duurder dan anderhalf jaar terug......
Wat kost zo'n gebruikte case titan ongeveer? als het met al het ombouwen nog steeds zo veel goedkoper is als ennieuwe trekker kopen. standaard vrachtwagens ombouwen is geen optie mischien? Die krijg je nooit als landbouwvoertuig geregistreerd?
Ze kunnen daar geen vrachtautos naar landbouw keuren?