Uit de oude doos Ford 8670 met vgm dumper aan het laden bij een Hitachi FH450. Een Volvo A30C staat al te wachten. Foto van Augustus 2001 aanleg van de verdiepte ligging van de A50 bij Son.

Ford 8670

+9
arnold-arentze
Uit de oude doos Ford 8670 met vgm dumper aan het laden bij een Hitachi FH450. Een Volvo A30C staat al te wachten. Foto van Augustus 2001 aanleg van de verdiepte ligging van de A50 bij Son.
+1
wim-same
@arnold-arentze Dat is een beste kraan Arnold. Wat voor motor lag hier toen al in ? Was dit al een Fiat-Iveco ?
+1
arnold-arentze
@wim-same Nee hier lag een Isuzu in dacht ik. Zat weinig Fiat aan bij deze beer💪
+3
wim-same
@arnold-arentze lees ik hier nou een beetje anti Italiaans Arnold ha ha
+4
arnold-arentze
@wim-same Ha Ha voor de gravers zie ik graag de Japanse techniek 😇
+2
wim-same
@arnold-arentze Ik heb ook één Italiaanse pellet kachel. hou op schei uit. war een storingen, ik heb ook een Oostblok pellet CV ketel, nooit geen storingen. sinds gisteren ook een Nederlandse pellet kachel er bij, brand tot nu toe erg mooi.
+1
arnold-arentze
@wim-same Mijn Ouders hebben ook een Italiaanse pelletkachel. Die brand al jaren probleemloos. Elk jaar een schoonmaakbeurt en een nieuwe gloeibougie dat is het enigste
+1
wim-same
@arnold-arentze gloei bougie heb ik dan nog nooit hoeven te vernieuwen, maar meer andere storingen. de meeste kan ik zelf wel oplossen, want je word wel steeds meer bedreven in deze techniek.
+1
arnold-arentze
@wim-same Ja je word er steeds handiger in dan😆

Reacties

+2
2850Johndeere6R
Zo'n kraan draaide ook bij onze loonwerker dat hij daar wegging is hij geëxporteerd naar Suriname waar deze nog steeds draait met alle reclame en alles er nog op.
+2
arnold-arentze
@2850Johndeere6R Zijn onverwoestbare machines met nog simpele techniek. Daar draaien ze in het buitenland nog 50 jaar mee😅
+2
jan-kees same
Is dit een foto van kok lexmond ,wel goed volprakken die vgm🤜💪
+1
arnold-arentze
@jan-kees same 4 bakken dan liepen ze over🤫
Mario-fransen
@arnold-arentze mooie oude foto’s die dumper is volgens mij van mijn werkgever.
+1
arnold-arentze
@Mario-fransen Deze dumper op de foto was van Kok. Waar ben jij werkzaam?
Mario-fransen
@arnold-arentzebij vd bruggen grondverzet ,ik dacht op de accubak een witte plaat te zien. Dat hadden ze toen ook nog, en hebben ook bij de aanleg van de A50 gereden.
+3
arnold-arentze
@Mario-fransen Ja klopt idd vd Bruggen met de Dumpers kan ik me nog wel herinneren. Denk dat er op een gegeven moment 25 Dumpers rondreden en nog stuk of 10/15 trekkers met kar. Was een wilde boel in die tijd🙈🙈
+1
Mario-fransen
@arnold-arentze wilde boel geloof ik,ik weet dat er toen een met de kieper omhoog onder het viaduct gereden is.
+1
arnold-arentze
@Mario-fransen Dacht dat er een portaal van de stoplichten op ekkersrijt achter een dumperbak was blijven hangen😱🙈
+1
Mario-fransen
@arnold-arentze ik ben er niet bij geweest heb het vd verhalen, maar heb de cabine onder een hoek van30 graden in de werkplaats zien staan… dumper simulator cabine😉 is richting Veghel onder het nieuwe viaduct gereden op volle snelheid bak in de beton ,cabine ook tegen het beton gelanceerd.
+2
arnold-arentze
@Mario-fransen O ha ha dat kon ik me niet meer herinneren. Is ook veel gebeurd daar🙈. Het was in ieder geval nooit saai met zoveel rollend materieel 😂
+2
Mario-fransen
@arnold-arentze ja dat geloof ik, zo’n projecten gebeurd altijd wel iets om naderhand over te lachen of te verbeteren. Na dat ongeval hebben ze bij ons kieperbeveiligingen erop schakelen ze niet meer op en minder toeren als de kieper niet in chassis ligt. Dus kan de chauffeur heerlijk bellen over de zendbak praten of druk op de telefoon op de dumper begeleiding app!😉
+1
arnold-arentze
@Mario-fransen Ja dat soort ongevallen wil je niet te vaak meemaken. Zo’n beveiliging is dan geen overbodige luxe
+1
arnold-arentze
@Mario-fransen Bij deze zou ik niet meer weten of dit dumper van vd Bruggen of ons was. Was in ieder geval ook foutje op de stoep🙈

(klik om te vergroten)

+1
Mario-fransen
@arnold-arentze ja dat kan ik zo ook niet zien😉 maar ja versporen blijft een kunst. En de zijkanten van een stoep staan vaak niet veel sporen op, zowel dan word het meestal zo’n dwaalspoor met een zijkieper🙈
arnold-arentze
@arnold-arentze Volgens mij konden deze karretjes met 3 flinke bakken netjes vol.
+1
yoohan
Mooie foto Arnold. Was jij de machinist?
+2
arnold-arentze
@yoohan Nee was wel regelmatig invaller op deze machines, maar had zelf een Kobelco 210

(klik om te vergroten)

+3
brauheist
Mooie foto
+1
a3vandiejen
Schitterende foto Arnold.
+2
arnold-arentze
@a3vandiejen Ja prachtig heb er eigenlijk nog te weinig van die periode. Ik had meestal wel een eenmalig gebruik camera bij me, maar daar waren vaak ook veel mislukte foto’s bij
+1
a3vandiejen
@arnold-arentze Ja als je daar naar kijkt is de techniek raasend snel gegaan kwa fotografie.
+2
wim-same
@a3vandiejen Ik heb uit die periode bijna geen een foto, en nu denk ik er meestal niet aan om een foto te nemen en er een verhaal bij te maken.
+2
a3vandiejen
@wim-same Nu maken we ze te pas en te onpas Wim, wand die fout maken we niet nog eens , te weinig foto's van trekkers.😅
En een verhaaltje is zo verzonnen.
+1
wim-same
Als ik denk aan een foto, is het verhaal al weer verleden tijd.@a3vandiejen
+1
a3vandiejen
@wim-same Maar bij ons thuis net zo, hoor m,n vader nog zeggen dat hij foto's maken zonde van al dat geld vond.
+1
arnold-arentze
@a3vandiejen Ja ha ha een rolletje ontwikkelen was ook niet gratis. En nu koester je de foto’s die er nog zijn uit die tijd
+1
a3vandiejen
@arnold-arentze Zeker Arnold, soms hoop je er nog tegen te komen van vroeger.
+1
arnold-arentze
@a3vandiejen Ja inderdaad. Ik kocht in 2003 een digitale camera toen werd het al veel makkelijker, koste een vermogen toen nog dat wel🙈
+2
Fast Eddy
@arnold-arentze

Heel herkenbaar de verhalen over het maken van foto`s. Zelf heb ik ook eerst veel foto`s met wegwerp fototoestellen gemaakt. Later kocht ik ook een digitale camera. Nu maakt mijn telefoon nog scherpere foto's dan mijn eerste digitale fototoestel.
Mooie foto`s van zo`n groot project. Helaas zie je dat niet zo vaak meer.
+2
arnold-arentze
@Fast Eddy Ja inderdaad met de telefoon zulke mooie foto’s , hadden we 20 jaar geleden niet kunnen bedenken 🙈. En dit soort projecten met meer dan 1,5 miljoen m3 verzet waar ook alle leuks ook inzit (riolering drainage sloten/greppels graven geluidswallen enz.) Komt niet veel voor. En als het voorkomt moet je net geluk hebben(of niet😜) dat je erbij ben. Mooi om een keer meegemaakt te hebben in mijn geval. En er zaten zoveel facetten van het grondwerk in dat ik er in 2 jaar gigantisch veel geleerd heb in een vroeg stadium van mijn carrière
+2
Fast Eddy
@arnold-arentze

Zulke grote klussen met alles erop en eraan zie je bijna niet meer.
De ringweg in Groningen is de grootste klus bij mij in de buurt. Maar of je blij moet zijn als je dat werk hebt, dat weet ik haast wel zeker van niet.
+2
arnold-arentze
@Fast Eddy Als hoofdaannemer valt het niet mee tegenwoordig op dat soort projecten. Alle risico’s worden steeds meer voor de aannemer 😏
+1
arnold-arentze
Hier in het zelfde werkvak 2 fords 8670 met vgm. Een 8870 met beco kar. De Hitachi 450 en Kobelco 330 met daarnaast een Volvo A30c

(klik om te vergroten)

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8670 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!