Foto van een John Deere 6130R. Disse kan wel over dik water rijden... 710 voor en 900 achterop. Foto is geplaatst door bartjuh op 22-12-2022 om 21:26:45, met 52 reacties.

John Deere 6130R

+3
bartjuh
Foto van een John Deere 6130R. Disse kan wel over dik water rijden... 710 voor en 900 achterop

Reacties

+1
fendt308-driver
Stoer trekkertje, cabine verhoogd zeker?
2850Johndeere6R
@fendt308-driver Deze heeft een groter raamoppervlakte als de mijne dus ja. dat kun je zien aan het zwarte vlak achter de stuurkolom op het voorraam.
+1
bartjuh
@2850Johndeere6R deze brandstof tank is ook kleiner... Moest beetje verbouwd worden om die achterwielen kwijt te worden
valmet6400power
@bartjuh
Dan wordt het ook een korte werkdag als je hem flink aan het werk zet dan? 😂
+1
JD 6110
@bartjuh kwam dus laatst deze gebruikte tank tegen met de zelfde aanpassing

(klik om te vergroten)

+1
bartjuh
@fendt308-driver 6 cm omhoog gekomen ja.
JD 6110
Dik op de banden 🤙😁
MaxxuM4ever
Mooie berg werklampen erop.
KlaasM
Achterspatborden zijn mooi breed!
Wel jammer dat er voor geen voorspatborden op zitten. Past dat niet?
bartjuh
@KlaasM nee. Komen met deze banden in de knel. Normaal staat deze trekker op 540/**r30 voor en 650/65r42 achter. Dan past 't wel
+2
GerbertXL
@bartjuh 540/65r30. Ik heb me al als gegadigde opgegeven bij inruil, wel hopen dat het nog een paar jaar duurt want ik moet nog sparen 😀
Fast Eddy
@bartjuh

Ergens op de klei in Groningen? Mooie zaaitrekker.
+1
bartjuh
@Fast Eddy flevopolder
Fast Eddy
@bartjuh

Dan is @JD3010 vast jaloers op deze uitvoering.
+1
JD3010
@Fast Eddy Deze is maar 3m 🤭
stannetje96
@Fast Eddy zijn dan wel brede banden maar ze zitten ook evengoed onder een zware trekker
+1
Fast Eddy
@stannetje96

Zwaarder dan wat?
PieterA
@Fast Eddy Bijvoorbeeld een NH 6.180, of een Fendt 314
+1
stannetje96
@PieterA 6.180 gaat ook al zowat naar de 8 ton. Deze 130 zal ook wel 7 wegen
RaHeados
@stannetje96 jeetje das een fors beetje meer als waar ze mee adverteren in de folder... voor de new Holland
+1
PieterA
@stannetje96 Ik zag dat een 6.155 net zo veel weegt als een 6.180.
8 ton vind ik wel veel voor zo'n compacte trekker. Ik schat dat onze Deutz-Fahr 6.190 TTV of een JD 6.155 of de kleinste T7.xxx ook ongeveer 8 ton weegt. Onze T7.190 weegt 7.300 kg.
RaHeados
@PieterA valt dat nog onder compact de t6? Vindt het a hele trekkers zeker met de vorige serie toen de 4 cylinders nog een slagje korter waren als de 6 cylinders.
PieterA
@RaHeados Bedoel je de New-Holland?
RaHeados
+1
PieterA
@RaHeados De New-Holland is wel langer en heeft een grotere hefkracht als de John-Deere, maar ik vind dat je de NH T5. niet kunt vergelijken met een 6130R. Alhoewel de getalletjes wel een eind overeen komen.
RaHeados
@PieterA nieuwe t5 kan tegenwoordig ook al tot 140pk dacht ik, de t5.140. Dan zijn ze wel weer lekker compact.
+1
PieterA
@RaHeados Dat is waar hoor. Wij hebben een Fiat 880 en tot een jaartje geleden een Fiat 1180, maar zo'n soort trekker is voor onze werkzaamheden niet meer van deze tijd. De hefkracht, de olieopbrengst, het comfort en de minder verfijnde bediening zorgen er voor dat zulke trekkers hier niet meer passen.
+1
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @PieterA:
NH T5. niet kunt vergelijken met een 6130R.

Ik denk dat je alle merken wel met elkaar kunt vergelijken met het eerste nummer.
Dus 6S met T6 en 6R enz.
stannetje96
@PieterA die 6.180 op die 900 banden die jij laatst hier ook wel voorbij heb zien komen heeft de eigenaar ook even op de weegbrug gereden en woog 7900 kg
PieterA
@stannetje96 Ja die heb ik gezien.

Oké, ja een complete trekker weegt tegenwoordig behoorlijk.
GerbertXL
@stannetje96 Kneiters van banden, fronthef en aftakas, voorladersteunen... Zonder voorlader al red je het nooit in de 7 ton, eerder 7,5.
Fast Eddy
@stannetje96

Ik heb net even op Konedata.net gekeken. Ik snap jou punt, de 6130R weegt standaard al 6200 kg. Terwijl een 6420 Premium standaard maar 4750 weegt. Zelfs de 6530 is met 5080 kg nog lichter dan de 6130R.
+1
PieterA
@Fast Eddy De 6130 R is qua motorvermogen ook meer vergelijkbaar met de 6630 of met boost zelfs de 6830.
trean
@PieterA ik ben wel eens aan het aardappels kipperen geweest met een 6830 en één van de eerste 6140R bij ERF BV, dan weet je wel wat sterker is, de 6830 was met de 18 tons Miedema och sneller op gang, al zal het rupsframe ook niet meehelpen bij de R,
+1
Mauritsdb
@trean de R's van na 2015 met adblue zijn ook een stuk rapper/feller dan de eerdere.
+1
PieterA
@trean Een 6830 is 8 pk meer dan een 6140R voor een kipper bij lage snelheid; dus dat zou goed kunnen.
+1
trean
@PieterA het was toen meer over de weg rijden omdat de bunker rooier wel een rondje kon houden, dus dan staat er een kipper zonder chauffeur op het land, maar goed vergelijken was lastig omdat de ene snelheidsmeter niet klopte ivm rupsen en de r ging 50 en de 6830 was begrenst op 40
+1
bart99
@trean Heb ook eens een dag bij ERF gereden, mooi adres om aardappels te rijden🙈 Midden door Almere met het spul
DANOONTJE POWERR
@Fast Eddy van Konedata kun je sowieso niet uitgaan.
Een weegbrug liegt niet, Konedata zal dat ook niet expres doen maar meestal zijn ze veelste rooskleurig.
+3
valmet6400power
@DANOONTJE POWERR
Konedata zal ook alleen maar de gegevens overnemen uit de folders/brochures van een fabrikant. En die fabrikanten gaan ook niet eerlijk zeggen wat een trekker nou echt weg. Dan geven ze liever het allerlaagste gewicht op waarop een trekker op z’n smalste brede banden staat maar de motor niet kan starten doordat er geen olie inzit.

Voor de vergelijking:
Konedata zegt de 8550 weegt 5210 kg. Onze weegt 6000 kg op een weegbrug met fronthef en de tanks vol.

Konedata zegt de N142 5350 kg. In de praktijk is dat 6400 kg. Door voorasvering, fronthef en frontaftakas en de tank dan vol. Dus dat scheelt in beide gevallen allebei wel behoorlijk. Daarom is een fabrikanten gewicht wel leuk maar zelf wegen nog beter haha.
+1
@valmet6400power volgens mij zijn de gewichten in de folders zonder wielen en zonder vloeistoffen toch? Bv de mf 6615 weegt volgens konedata 6000 kg. Onze 6615 weegt 6800
+2
MaxxuM4ever
@MaartenMandemaker het gaat er toch meer om dat ze allemaal op dezelfde manier worden gewogen zodat je de gewichten op zo’n manier met elkaar kunt vergelijken, een beetje eenzelfde manier van de zuinigheid van personen auto’s en de actieradius van elektrische auto’s. Niemand haalt het maar het geeft wel de verhouding tot de concurrentie weer.
@MaxxuM4ever Klopt dat is ook zo. Maar de verschillen zijn soms best groot. Al weegt een slag grotere wielen ook best veel meer.
Fast Eddy
@DANOONTJE POWERR

Hoe ze aan de gewichten op Konedata komen weet ik niet. Ik gebruik die site vaak om dingen met elkaar te vergelijken of om de inhoud van motoren met elkaar te vergelijken. De beste manier om te kijken hoe zwaar iets blijft bij mij ook de weegbrug. Als alle basis gewichten op dezelfde manier zijn genomen is Konedata toch mooi om dat soort dingen te vergelijken.
+3
JD3010
Quote Reactie van @Fast Eddy:
Hoe ze aan de gewichten op Konedata komen weet ik niet.

Die gewichten kloppen wel, alleen niet voor de uitvoering waar iedereen mee rijden wilt. Een voorasvering weegt zo 500kg. extra, een Autopowr ook, schakelbare aftakaspakket ook weer zo 100 kg, fors grotere wielen, etc. etc. Zo gaat het wel hard. Dan wordt er ook nog zo 1000 kg gewicht vooraan gehangen, omdat het zo lekker rijdt.
+2
Fast Eddy
@JD3010

De (Nederlandse) opties maken een trekker zwaarder. En vaak kan je ook nog uit verschillende formaten brandstof tanken en hydrauliek tanken kiezen. En in Nederland gaan we meestal voor een brede en hoge band dan standaard geleverd wordt.
+1
DANOONTJE POWERR
@bartjuh dit is toch 900/50R42 met 710/55R30 neem ik aan?
Dat is even hoog als de maten die jij noemt, dus ik neem dan aan dat het vanwege de breedte niet past?
+3
Mauritsdb
@DANOONTJE POWERR Deze vooras is zo smal dat hogere wielen op breder spoor zover uitzwaaien dat de spatborden al snel de brandstoftank raken.
+2
bartjuh
@DANOONTJE POWERR wat Maurits zegt indd.. De wielen komen te ver achteruit bij sturen en dan komen de spatborden klem tegen de tank
DANOONTJE POWERR
@bartjuh geen draaibare voorspatborden?
Bij onze MF'S wel allemaal tegenwoordig.
+2
bartjuh
@DANOONTJE POWERR jawel. Maar die gaan niet om 't wiel omdat die zo breed is... Dus dan pakt wiel spatbord en frommelt die dan netjes onder achterwiel door... (is de verwachting...)

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6130R ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!