Foto van een Deutz-Fahr D 7207Motor begint al weer mooi vorm te krijgen👌gaat toch mooi snel met 2 man

Deutz-Fahr D 7207

+3
jim power
Foto van een Deutz-Fahr D 7207
Motor begint al weer mooi vorm te krijgen👌
gaat toch mooi snel met 2 man

Reacties

+2
Kramer U800
Wat is er allemaal aan gereviseerd?
+2
jim power
@Kramer U800 nieuwe kop, zuigers en cilinders
+2
Kramer U800
@jim power Kijk aan, dan kan hij er weer even tegen aan.
+1
Welgerap52
@jim power orginele onderdelen? en waarom nieuwe koppen?
+1
Welten
Meeste werk is schoonmaken en de dikte van de Koppakking bepalen. Maar anders krijg je veel gedaan op een dag
+2
jim power
@Welten dat klopt zeker
+3
Welten
@jim power trouwens mooie hsl opraapwagen achter in😉 werken wij ook mee
+1
jim power
@Welten ja fijn wagentje komt hier af en toe nog uit de schuur om een klein stukje op te raapen
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Welten:
mooie hsl opraapwagen

Ja en deze ziet er nog goed uit met de good old kettinginvoer. Binnenslapen loont.
+8
WaterDeutzer
Netjes, alleen de werkvolgorde kan beter: alle koppen er handvast op en met spruitstuk zonder pakking uitlijnen. Dan 1 voor 1 de kopbouten aandraaien en de compressie hoogte meten door verstuivergat. Zorgen dat je genoeg chims onder de cilinders hebt, dan hoef je alleen weg te knippen mocht 't te ruim zijn. Dat werkt sneller. Met de veerspanner die ik op foto zie kun je met een Deutz moeilijk mee weg. Een spanbus met tang, die je weg kunt schuiven wel. Heel wat jaren geleden, maar het was mijn favoriete werk de 912 & 913.
+2
goeiedag eem
@WaterDeutzer ik haal de bus en zuiger er vaak compleet af, zonder de zuiger uit de bus te halen, bus zo hoog dat de pistonpen er net uit kan en klaar. Mar zo'n band wat jij omschrijft werk idd ook super heb ik ook wel liggen
+1
jim power
@WaterDeutzer alle koppen hebben we uitgelijnd voor dat we ze vast hebben gezet, met zn veerspanner gaat het prima deze kan zover los dat die om de de cilinder heen kan
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @jim power:
alle koppen hebben we uitgelijnd voor dat we ze vast hebben gezet

Hoe dan? De 4e moet er nog op en andere 3 zijn al voorzien van verstuiver en stoterbuisjes, dus klaar en vast.🧐 Beetje pesten met de kerst.😅
+1
goeiedag eem
@WaterDeutzer tja het is ook niet mijn methode van monteren maar je kan ze losvast hebben dtaan de kop erop zetten en de buisjes met de kop naar beneden drukken zodat ze er tussen komen, en de verstuivers er ook los in zetten, alleen is het niet de meest logische en slimme manier van monteren, zo zou ik het iig niet doen,
WaterDeutzer
Quote Reactie van @goeiedag eem:
niet de meest logische en slimme manier

Zoals je zegt, ja. En veerbuisjes van te voren ertussen, dan klopt er geen r..t meer van de 30Nm voorspanning. Maar uiteraard wel goed als je én dit leuk werk vind, maar niet te veel motoren te doen hebt.😋

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr D 7207 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!