Deutz-Fahr Agrotron 6190
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron 6190 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Dit perceel had geen extreme hoogte verschillen. Vanuit het gewenste profiel gemiddeld 20 cm en een paar kleine plekken waar meer grond naartoe ging.
Op deze plekken hebben we grond met de kipper verplaatst, wat vanwege de afstand het meest effectief was op dat moment.
De BOS kilverbak is lasergestuurd en op LS aangesloten. Het perceel is in profiel gebracht, met een afschot naar de sloten.
Deze kilverbak is het eerste seizoen hier op het bedrijf en bevalt tot heden goed.
Voorafgaande aan het kilveren is het perceel geploegd. Grond was erg hard, dus uit voorzorg zijn voorscharen van de ploeg gehaald
We zijn gestart met de 6190 voor de kilverbak, die kan de bak uitstekend hebben. Eind van de zomer is de 6160 TTV gearriveerd en hebben we voor de kilverbak gezet.
Dat werkt aanzienlijk sneller met kilveren dan de 6190. De vario zorgt ervoor dat je veel sneller kan versnellen met grond voor de bak en harder gaan rijden, wanneer de bak leger wordt.
Komend seizoen gaat de vario er daarom ook weer direct voor.
Reacties
En de discussie over traploos of schakel vind ik nog mooier. Prachtig.
Mijn mening is: voor het zware sleurwerk is een schakel/ powershift het beste. Voor het fijnere werk is traploos ideaal.