Kramer 350 Export S  (smalspoor)Ook deze modellen werden in Nederland verkocht, Deze 350 Export heeft een  Engelse Standard 4 cilinder motor en dat in een Duitse trekker, dit was de zelfde motor als e

Kramer 350 export S

+10
Rietman
Kramer 350 Export S (smalspoor)
Ook deze modellen werden in Nederland verkocht, Deze 350 Export heeft een Engelse Standard 4 cilinder motor en dat in een Duitse trekker,
dit was de zelfde motor als een MF 35, Ook was een Kramer Export 450 S leverbaar maar dit model werd verkocht als 42pk, Kramer paste de brandstofpomp aan en haalde er zo meer vermogen uit deze motor.
Het waren niet de snelste starters maar wel gewild,

tevens kon je deze modellen ook krijgen met luchtgekoelde Deutz motoren, die waren in Nederland en Duitsland prijziger dan met de Standard motoren, misschien daarom werden toen als nieuw deze in Nederland en Duitsland beter verkocht.
Ook was de hefinrichting bijzonder, naast heffen kon deze ook drukken, handig om palen de grond in te drukken of handig bij wisselen van je achterwielen.

Reacties

+4
a3vandiejen
Prachtig, mooi verhaal over deze trekker.
+2
steyrlanzboy
Mooi
+3
Rondeutz06
Mooie trekker en goed verhaal erbij, als ze geleverd werden met een Deutz motor, was dat dan ook een 4 cilinder?
+1
Towaberg
@Rondeutz06 ik denk een 3 cilinder 🧐
+1
Rondeutz06
@Towaberg dat denk ik ook Ward, omdat hij het over 40/50 pk heeft
+2
Kramer U800
@Rondeutz06 Deutz 4 cilinder lag alleen in de Kramer KL550 maar dat was nagenoeg een Deutz D50.1S. Voor de rest was toen een 3 cilinder het grootste (bij de KL350 en KL400) daarna kwam alweer de volgende generatie motorkap modellen (en de 14 serie).
+1
Albert Peters
Dank voor verhaal en foto
+1
Hannesman
Machtige trekker 👌 Altijd beetje zwarte schaap deze motor maar als je zon 23C netjes hebt loopt ie echt als een naaimachine, en best taaie motor.
+1
Kramer U800
@Hannesman En toch hebben die Duitsers liever een Deutz motor 🤷 Ik snap het ook niet.
Hannesman
@Kramer U800 Deutschland kauft Deutsch.. en als je bedrijfs matig steeds gelul hebt met starten snap ik helemaal als je er dan keer klaar mee bent
+1
Kramer U800
@Hannesman Ja dat wisten we van de Duitsers natuurlijk, ze willen alles made in Germany.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Kramer smalspoor ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!