Foto van een Fendt 916.De trekker even bij de buurman in de werkplaats gezet.Daar wordt de luchtvering onder de kabine gebouwd.De mechanische veren waren toch een keer op.Soms stuiterde de kabine vol

Fendt 916

+14
Fendt926Driver
Foto van een Fendt 916.
De trekker even bij de buurman in de werkplaats gezet.
Daar wordt de luchtvering onder de kabine gebouwd.
De mechanische veren waren toch een keer op.
Soms stuiterde de kabine vol op de aanslag nokken.
angelo-nabben
@Fendt926Driver De buurman is ook aan mooi project bezig. Welk type jd is het 7800?
+3
Fendt926Driver
Quote Reactie van @angelo-nabben:
Welk type jd is het 7800?

Een 7810 volgens mij.
Moet weer in nieuwstaat komen....
mf6495driver
@Fendt926Driver
Steek je die luchtvering met behulp van een ombouw kit?
Fendt926Driver
@mf6495driver nee.
Lasapparaat beetje ijzer. En iets luchtslang.
En dan in het werk aanpassen
mf6495driver
@Fendt926Driver
Lijkt mij wel nog iets om bij de 924 te doen. Die mechanisch geveerde cabines vind ik toch wat tegenvallen.
arnoud
@mf6495driver bij een dikneus past dat wel, bij rond neus en gen 1 moet je de steun aanpassen
mf6495driver
@arnoud
Enig idee waar ik passende luchtbalgen kan bestellen?
+1
hoest
@Fendt926Driver eeeh had jij niet vier werkplaatsen 😕
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @hoest:
eeeh had jij niet vier werkplaatsen

Klopt.
1 staat de 612 in.
1 zitten 2 autobruggen in met 2 auto s
1 zit 1 in breedte verstelbare autobrug in voor mij om machines op hoogte te kunnen repareren omdat mijn knieen niet zo fijn meer werken en ik niet op de knieen kan
En 1 zijn we mee aan het werk.
Deuren repareren en het dak waar een beetje stormschade is.

Het is niet altijd feest bij ons
hoest
@Fendt926Driver Tja dan moet je maar uitwijken idd

Reacties

+2
Terwisscha
Mooie ruime werkplaats! Stond de eigen vol?
Moet er met de lucht geveerde cabine ook een compressor of zo iets aanwezig zijn op het voertuig? Of hoe werkt zoiets?

De John Deere op de voorgrond heeft ook een vlinke reparatie te pakken. Daar is ook niet veel meer van over. Wat is/was daarmee aan de hand?
+3
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Terwisscha:
Stond de eigen vol?

Buurman heeft een mechanisatie bedrijf waar mijn zoon werkt.
Die heeft hem daar mee naar toe omdat onze werkplaats vol staat met zijn 612
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Terwisscha:
Wat is/was daarmee aan de hand?

Die is oud...
En moet weer nieuw worden
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Terwisscha:
Moet er met de lucht geveerde cabine ook een compressor of zo iets aanwezig zijn op het voertuig

Lijkt mij wel net zo handig dat er een compressor op zit.
En 5 van onze trekkers hebben luchtremmen dus een compressor
deufi
Buurman heeft een mooie werkplaats! Komen er aan de achterzijde 2 luchtveren in? Komen daar ook druksensor en je hoeksensor op zodat hij hem recht drukt?
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @deufi:
Komen er aan de achterzijde 2 luchtveren in?

Alleen achteraan 2 luchtbalgen waarvan 1 met niveau sensor die de hoogte van de veerweg bepaald.
Een panhard stang houdt de rest op de plek
+1
deufi
@Fendt926Driver ideaal. Schijnt goedkoper te zijn dan de mechanische vering vervangen.
+2
Fendt926Driver
@deufi geen idee.
Heb de luchtbalgen in duitsland besteld.
Terug mechanisch veren vondt ik geen optie.
2e setje ligt ook al klaar voor de 926
deufi
@Fendt926Driver groot gelijk dat je 926 ook aanpast, dat veert een stuk beter.
Fendt926Driver
@deufi de dempers hadden ookniet echt schuld denk ik.
Zo kwamen ze er uit

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

deufi
@Fendt926Driver die Bus zit normaal gesproken toch midden in het rubber? Hobbelde de cabine nu op en neer?
+1
rommert14
Poeh lucht ook nog wel, wij hebben die van de 7624 vervangen door mechanische, lucht balgen kostten 1500 per stuk.
+4
Fendt926Driver
Quote Reactie van @rommert14:
lucht balgen kostten 1500 per stuk

Dat krijg je met een M(islukte) F(endt) 😇😇
Deze kosten net 300 euro per stuk...
mf 6150
@Fendt926Driver
Als deze klaar is de 305 er ook maar mee updaten?😜
Fendt926Driver
Quote Reactie van @mf 6150:
Als deze klaar is de 305 er ook maar mee updaten?

Nee die heeft geen compressor...
Eerst nog weer andere dingen aan het hoofd.
Maar de 305 staat nog wel in de planning om volgend winter weer even helemaal strak te maken.
De nieuwe banden worden wel alle 8 velgen vast van gespoten.
rommert14
@Fendt926Driver das wel vreemd, normaal is het fendt die buiten proportioneel duur is.
+2
fendt308-driver
@rommert14 beetje creatief zijn en onderdelen bestellen zonder merkje op de doos. Word je portemonnee stukken vrolijker van
rommert14
@fendt308-driver tja, de mechanische kostten 300 per stuk en veren net zo goed.
J asper
@rommert14
Quote:
normaal is het fendt die buiten proportioneel duur is.

Ervaring zo te horen?
+1
rommert14
@J asper gelukkig niet, mf is hier al duur zat.
+1
arnoud
@rommert14 met onderdelen zijn er genoeg andere merken duurder
+3
Fendttrisixfan
@arnoud Klopt, bij de blauwe collega's is de aankoop stuk minder maar word er wel wat gerecupereerd via de onderdelen
hoest
@Fendttrisixfan heb je het nu over New Holland of Delaval?
Fendttrisixfan
@hoest new Holland, andere merken heb ik geen zo een ervaring met wisselstukken
+2
J asper
@hoest Delaval kan je tenminste wel handmatig aansluiten🙈
johndeere6230
Quote Reactie van @J asper:
Delaval kan je tenminste wel handmatig aansluiten

Je mist wat? 😜
+1
J asper
@johndeere6230 Meestal niet, maar als je het wel een keer mist keer je wel vloeken…
rommert14
@arnoud Ja de rest betaal je bij aanschaf, prijzen over de 2 ton zag ik al in een ander topic, daar kan je heel wat onderdelen voor kopen 😂
+1
Ruben-Wind
@rommert14 gelukkig betaal je dat voor een 8s ook.
rommert14
@Ruben-Wind komt niet eens in de buurt.
+1
Ruben-Wind
@rommert14 klopt, gaat dr ruim over.
rommert14
@Ruben-Wind zal vast wel ja
hoest
@Ruben-Wind ja die gekke @rommert14 kletst maar uit zijn nek wat er die er nu van wat die nieuwe trekker van hen gekost heeft 🙈
J asper
@hoest Ze hebben ook geen 8s
hoest
@J asper hadden ze die laatst niet in bestelling of was dat nog net een ouder type dan?
Ruben-Wind
@hoest dat is geen 8s en dat was ook alweer 1,5? Jaar terug?

(klik om te vergroten)

rommert14
@Ruben-Wind we hebben er wel een prijs van gehad, twee keer zelfs. Van een 305 En een 265, maar ik zal wel gek zijn 🙄
J asper
@rommert14 Laatste half jaar nog ja?
rommert14
@J asper voorjaar 22 laatste keer
Ruben-Wind
@rommert14 tja dat zou inderdaad kunnen ja. 🤔😜
rommert14
@Ruben-Wind Dit kost ie in dk, maar is ook het topmodel, in dat andere topic ging het over een 724? 🤔

(klik om te vergroten)

Ruben-Wind
@rommert14 Dat is toch ruim over de 2 ton? Ik heb het over een 8s niet over een 724. Die prijs was ook incl btw trouwens.
rommert14
@Ruben-Wind ik had het dus over die 724, had ik er even bij moeten vermelden, maar het maakt mij verder ook niet uit hoor, het zijn allemaal belachelijke bedragen.
fan van trekkers
@Ruben-Wind jij zoekt ze wel uit, als ik mf 8s in typ dan komen 90% van de advertenties op agriaffaires uit onder de anderhalf ton. Met de nieuwe fendt 700 ga je daar ruim overheen
+1
Ruben-Wind
@fan van trekkers en een nieuwe Full Option New Holland is zeker nog veel goedkoper 😂
J asper
@fan van trekkers Stuur dan is, je moet natuurlijk geen 2021 met 500 uur vergelijken met 2023 nieuwe 😂

Als je Fendt 720 in tikt op agrifairs is ook 90 procent onder de 1,5 ton grapjas.
fan van trekkers
@J asper waarom niet vergelijken? Vind meer dan een halve ton wel een groot verschil voor 500 uur. Oude 720 kun je niet vergelijken met 8s, 8s is stuk zwaarder en heeft meer pks
J asper
@fan van trekkers Je vergelijkt nieuwe met gebruikt. Stuur eens een “nieuwe” 8s onder de 2 ton.

Maar maakt mij verder ook niet uit hoor, ik hoef geen een van twee. Alleen nieuw met gebruikt vergelijken kan ik ook.
+1
rommert14
Quote Reactie van @J asper:
ik hoef geen een van twee.

Ik wel 😍 maar niet voor 2 ton
fan van trekkers
@J asper 500 uur 50.000 afschrijving. Een kwart. Ik geloof niet in die nieuwprijzen van 2 ton. @Ruben-Wind ook niet bij een nh van 250 pk met redelijke opties
J asper
@fan van trekkers
Quote:
500 uur 50.000 afschrijving.

Jong gebruikt is niet voor niks goedkoper.
+1
Ruben-Wind
fan van trekkers
@rommert14 ik meende dat je bij new holland een setje met aansluiting voor 1500 euro had. Volgens mij zit er niet veel verschil in die dempers tussen nh en mf
rommert14
@fan van trekkers zitten sowieso niet veel verschil tussen lucht en mechanisch kwa veren, ik kan het verschil niet merken
newholland6640
@rommert14

Slechte luchtvering dan
J asper
@newholland6640 Of goeie mechanische vering😎
+1
fendt308-driver
@J asper valtra had de mechanische vering al redelijk snel goed voor elkaar. Ik heb een tijdje met een mf 74serie gereden en die veerde heel slecht vond ik zelf. Maar nu de agco groep steeds meer dingen van elkaar leent kan het zijn dat mf ook goeie mechanische vering heeft gekregen 😏
newholland6640
@J asper

Echt goeie mechanische vering bestaat niet
J asper
@newholland6640 Cnh kan zelf geen eens fatsoenlijk voorasvering maken hoorde ik hier valaatst.😂

En laat die Claas mannen het niet horen dat er geen goede mechanische vering kan bestaan.
+1
newholland6640
@J asper

Is nieteens merk gebonden, maar een goede luchtvering overtreft altijd een goede mechanische vering
+1
rommert14
@newholland6640 nouja blijkbaar wel 🤷‍♂️
newholland6640
@rommert14

Dan was de luchtvering niet goed afgesteld oid
rommert14
@newholland6640 geen idee, bij het lmb zeiden ze hetzelfde, daar vervangen ze ze allemaal door mechanische als ze stuk gaan.
Fendttrisixfan
@newholland6640 veel afstellen is er ook niet aan luchtvering
rommert14
@Fendttrisixfan was instelbaar in de cabine met een draaiknopje, nooit gebruikt
Fendttrisixfan
@rommert14 oh, veel van die luchtzakken hebben een positiesensor inwendig zitten en regelen bij naar de middenstand
rommert14
@Fendttrisixfan klopt en die gaan soms stuk en dan moeten er compleet nieuwe op, tenminste dat is mij vertelt.
Fendttrisixfan
@rommert14 ja kan je niet veel aan herstellen, is idd compleet nieuwe luchtzak dan
newholland6640
@Fendttrisixfan

Dan is de maat van de luchtbalg niet goed afgepast op het gewicht
+3
a3vandiejen
Mooi als je bij elkaar terecht kan. Voor iedereen makkelijk.
+1
leonardvdm
Mooi beest, had je op de 924 de open uitlaat nog opstaan?
Fendt926Driver
Quote Reactie van @leonardvdm:
had je op de 924 de open uitlaat nog opstaan

Ik heb (nog) geen 924.
Wel een 926.
Daar staat de originele pijp weer op.
Open pijp staat in de schuur
leonardvdm
@Fendt926Driver oow komt i er wel nog een meer uit😎😂

Wil je dan nog een 924?
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @leonardvdm:
Wil je dan nog een 924?

Tuurlijk.
De 924 gen 1 en de 920 gen 1 ontbreken nog.
Dan heb ik de hele serie compleet
leonardvdm
@Fendt926Driver en dan de 500c serie😂
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @leonardvdm:
dan de 500c serie

Nee 500 serie zijn niet echt trekkers voor mij...
De oude 300
De 600 en de 900 serie zijn mijn favoriet
leonardvdm
@Fendt926Driver 😂 de 515 is mijn Favorit😂
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @leonardvdm:
de 515 is mijn Favorit

Zijn heerlijke trekkers.
Maar ik heb er nooit echt veel mee gereden.
De 524 rijdt wel heerlijk

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 916 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!