De eerste keer dat de motor van onze 818 Vario open moet. Er staan nu 19750 uren op. Ooit is wel het volledige blok eruit geweest om de krukasdichting te vervangen. De laatste maanden moesten we er da

Fendt 81

+15
Gavrie Willemsen
De eerste keer dat de motor van onze 818 Vario open moet. Er staan nu 19750 uren op. Ooit is wel het volledige blok eruit geweest om de krukasdichting te vervangen. De laatste maanden moesten we er dagelijks een halve liter koelvloeistof bij kappen en dan stopte de lekkage wel. Het was inwendig want naar buiten toe zagen we niks lopen. Het meest irritante was eigenlijk steeds dat piepertje dat afging. Nu is het niet zo extreem druk en dat was een mooi moment om hem is onder handen te nemen. Hij rookt ook best zwart bij het optrekken, de verstuivers worden ook ineens nagekeken. Er bleek een stukje koppakking los gekomen te zijn, dat merkte de Mekanieker wanneer hij de kop eraf haalde.
Fendttrisixfan
Quote Reactie van @Gavrie Willemsen:
de verstuivers worden ook ineens nagekeken.

Niet op besparen en gewoon nieuwe monteren, als je ze laat testen weet je niks meer

Reacties

+7
valmet6400power
Grote klasse van de techniek! Dan is het per draaiuur geen dure operatie/reparatie 😃
+5
Deutz-5006
Goede motor dan, hoe zijn de bussen/cilinders er aan toe na deze uren stand? Lopen en trekken goed deze blokken 😄
+1
Pieter Buren
De 818 is toch wel een beetje het probleemkindje op het bedrijf naar mijn idee. Geregeld foto's van reparaties aan die trekker.
+5
valmet6400power
@Pieter Buren
Bij deze urenstand heb je bij elk merk (motor en trekker) ongetwijfeld problemen die zich opdoen? Hier kan die 818 niet veel aan doen, behalve in staat zijn om die uren ook daadwerkelijk te maken 😄
+1
Pieter Buren
@valmet6400power ik bedoel in vergelijking met de andere trekkers van @Gavrie Willemsen. Kan wezen dat de 818 de meeste uren heeft. Dan is het wel logisch inderdaad.
+2
Gavrie Willemsen
@Pieter Buren nee onze 828, dat is het probleemkindje van het bedrijf…
lander-pauwels
@Gavrie Willemsen ik denk dat 828 het probleemkindje is op ieder bedrijf 😅😅.
Veel te veel pk's uit een te kleine blok, we hebben al eens een nieuwe moter moeten steken in een 828 met nog geen 3000u.
+1
fendt815
Wat een prestatie! Is het inspuitmoment bij deze in het verleden ook nog teruggezet? Of is het nog origineel?
Gavrie Willemsen
@fendt815 nee er is nooit iets aan gemodificeerd
+1
Towaberg
Dat kan niet iedereen zeggen, dat de motor pas de eerste keer open moet op bijna 20000uren!
+4
rommert14
@Towaberg hier nog 2500 uur, dan kan ik het ook zeggen en die heeft geen rode velgen 😉
JiGo
@rommert14 dat zijn ook strijders! 💪
+2
rommert14
@JiGo ja shovel en trekker beide dichterbij de 20 als de 10000 uur, en voeren dagelijks 1300 melkkoeien haha
+1
JiGo
@rommert14 prachtig! Dat zijn de betere investeringen blijkt achteraf 💪
+4
JiGo
Knappe prestatie en ik denk, zelfs met deze urenstand, nog relatief geld waard. Dus lage kosten per uur en weinig afgeschreven vanaf de nieuwprijs destijds.
MaartenMandemaker
Super dat hij zich zo goed houdt! Is de vario ook nog origineel?
Gavrie Willemsen
@MaartenMandemaker nee daar is op 8000 uur een nieuwe ingekomen
Welgerap52
O ringen van de bussen lek denk je?
Fendttrisixfan
Warmtewisselaar trouwens al gecontroleerd?
Gavrie Willemsen
@Fendttrisixfan kop is inwendig gescheurd is gebleken na afdrukken in een revisiebedrijf. Gisteren een 2de handse kunnen kopen bij Agri-Parts in Tiel. (Vroeger Meindertsma)

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 818 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!