Foto van een Case IH CS 130, al weer even terug, op de kuil met de laatste snede van 22. Fijne trekker om mee te werken maar helaas niet helemaal probleemloos. Wat vage elektra dingetjes en wat raar g

Case IH CS 130

+5
InsaneNL
Foto van een Case IH CS 130, al weer even terug, op de kuil met de laatste snede van 22. Fijne trekker om mee te werken maar helaas niet helemaal probleemloos. Wat vage elektra dingetjes en wat raar gedrag in de bak. Ach ja, ook daar komen we wel weer uit.

Reacties

Kosk123
Dr zal wel het een en ander aan kabels hard geworden zijn met de jaren. Verder zijn wel mooie trekkers.
En zeer gewild in het land van herkomst
lukasbelarus
Wat voor kwalen in de bak?
+1
InsaneNL
@lukasbelarus 3e powershift slipt soms onvoorspelbaar, als je bovenin de toeren zit houd die hem prima, laat je hem zakken tussen 1000 en 1500 en dan ineens flink gas gaat die er door en rond de 2000 pakt die hem weer. Begint soms uit het niets en kan ook ineens weer ophouden. En 95% zeker dat ik dit eerst in de 2e powershift had en het nu verplaatst is naar de 3, maar het lampje van de 3e powershift is kapot dus kan zijn dat het eerst toch ook de 3 was. En heb het idee dat het magneet ventiel van de hoofdkoppeling zijn beste tijd gehad heeft, soms gooit die ineens een code op en sta je zonder koppeling, na een keer herstarten doet die het weer.
Inter-844s
@InsaneNL Dat is balen dat de versnellingsbak af en toe slipt, gooit de computer hem ook in neutraal of mag je wel doorrijden? Ik had in de zomer ook wat trammelant, elke 5m ging die uit zichzelf weer naar neutraal. Uiteindelijk bleek het in de draden van de powershuttle te zitten. Sindsdien werkt die weer perfect. Maar daar was ik wel een dag naar aan het zoeken en proberen. Het slippen van de powershift klinkt alsof er te weinig druk op de platen zit bij lage toeren en hoog koppel. Ik hoop voor je dat het iets kleins is. Want als je er niet op kan vertrouwen dan je van A naar B komt zonder allemaal gedoe is niks waard.
+1
InsaneNL
@Inter-844s computer zegt er helemaal niks van, als je weer bovenin de toeren zit grijpt die hem weer en kan je gewoon door. Binnenkort maar eens een bult meters aan de bak hangen en kijken wat de drukken doen, en nog een keer de magneet kleppen controleren. En afhankelijk van wat de meters zeggen een keer het kleppen blok eraf halen en pakkingen vervangen, zijn orgineel zf niet duur.
+1
a3vandiejen
Mooie trekker.
Sjorszetor
Wij hebben thuis dezelfde trekker
En deze heeft dat ook regelmatig dat hij slipt. Dan lijkt net of de olie druk even wegvalt. Heeft hij alleen maar in zijn 3de shift. Doet hij alleen maar met weg transport. Op het land nooit geen problemen.
Is een lastige storing. Ik heb meer mensen gehoord met hetzelfde probleem
InsaneNL
@Sjorszetor dat is interessant om te horen, deutz dealer in de buurt was bang voor de klinknagels van èèn van de lamellen kooien.
Sjorszetor
Dat kan ook zijn idd.
Hebben wij ook gehad idd wel 10 jaar terug.was toen een flinke reparatie en duur
Sjorszetor
Ken ook iemand met hetzelfde probleem.
Die hadden toen het schakelblok vervangen en probleem was opgelost
Sjorszetor
Druk meters eraan
En meten en kijken
InsaneNL
@Sjorszetor jup, dat is het plan

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case IH CS 130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!