De laatste uurtjes op de klok gezet, na 11000 uur gaat hij het bedrijf verlaten. Foto is geplaatst door marco steyr op 26-01-2023 om 19:33:10, met 38 reacties.

Deutz-Fahr Agrotron TTV 630

+6
marco steyr
De laatste uurtjes op de klok gezet, na 11000 uur gaat hij het bedrijf verlaten
+1
casejxu
@marco steyr komt een waardige vervanger voor mag ik hopen?
+2
marco steyr
@casejxu hij krijgt zeker een mooie vervanger, ik ben er wel enthousiast over
Andre150
@marco steyr ben wel benieuwd
oanejorrit12
@marco steyr veel problemen mee gehad in die 11000 uur?
+2
marco steyr
@oanejorrit12 probleemloos kunnen we het niet noemen 🙈
oanejorrit12
@marco steyr herkenbaar 😅
mdoornekamp
@oanejorrit12 jullie doen er nog aardig rustig mee
+1
oanejorrit12
@mdoornekamp Ja gaat nu wel goed. Radiateur in het begin al eens gehad, en volgens mij moest de kop toen ook gevlakt worden ofzo, was wel zoiets toen.
Laatst remcilinder stuk, radio zat altijd nog via het scherm, maar was iets in het scherm stuk dus radio ontvangde geen zenders meer, dus nu losse radio erin wat ook veel fijner is. Ventilator moters al eens gehad.
Gelukkig nu geen grote dingen meer😅 al telt dat klein ook wel door stiekem..
Vanaf komend seizoen mag ie met maaien iets meer doen, zit er nog een maaier bij aan. Maar dat kan ie ook op zn slofjes doen.
Jeroen 86
@oanejorrit12 dat wat jij opnoemt zijn nog maar kleine zaken. De remcilinder hebben we dit jaar ook vervangen, samen met de stikstofpot daarvan. Zeer kostelijke zaak. Radiators was bi
j ons elk jaar bijna 1. De laatste is opengeblazen. Toen is de kop erafgehaald. Daar bleek een fabrieksfout in te zitten. Daar liggen nu nieuwe op en het probleem is opgelost.
Jeroen 86
@oanejorrit12 hebben jullie ook veel problemen met de ttv630?
oanejorrit12
@Jeroen 86 zie bovenstaande, nu wel eens wat kleine dingen. Al hoop ik dat het nu wel weer even uitblijft

Reacties

manus
+1
PieterA
@manus Wat is er?
manus
@PieterA

Dikke Trekker
+1
PieterA
@manus 😀, maar niet voor mij als je de andere reacties ook leest. Voordeel van als je gebruikt koopt is dat je dan een model kunt kiezen waar je nog niet veel problemen over gehoord hebt.
+1
casejxu
@PieterA zou m ook niet aanraden. Maar ook niet afraden🫣🫣
+2
PieterA
@casejxu Ik heb toen wel naar de 620 TTV gekeken, maar mijn vrouw vond het model niet mooi en ik vertrouwde de airco van dat type niet echt. Dus nog maar een poosje gewacht tot de 6190 TTV een jaar of 8 praktijkervaring had.

Nu lijkt me nog een 6190 TTV wel wat of een 6215 TTV.
casejxu
@PieterA weet niet of airco van 6190 zoveel beter is. Wel dat ik liever interieur van 620 heb. Veel meer ruimte om je stoel te draaien bijvoorbeeld 🤷‍♂️ voordeel van 6190 is dat deze veel lichter remt en stuurt! Ik weet niet welke ik van de 2 liever zou hebben
+1
PieterA
@casejxu Dat stoel draaien hebben we het al diverse keren over gehad; daar maken we altijd goed gebruik van bij het tulpen rooien. Ik vind het juist doordacht dat het er krap uit ziet, maar dat je wél gewoon 180 graden kan draaien.
+1
casejxu
@PieterA klopt! Dat dan weer wel. Oja. Geluid van de 620 is wel mooier😁
+1
PieterA
@casejxu Voor het geluid hebben we de 120 mk3 al😜
casejxu
@PieterA haha das toch anders. Net als een 150New 6L tegenover 135mk3 met 7L. De 150 klinkt dan beter😝
+1
PieterA
@casejxu smaken verschillen. Ik krijg de laatste tijd nogal positieve reacties op het geluid van de Agrotron 6.15.
+2
JiGo
@casejxu ik krijg een 6190 TTV als huur trekker als die van mij geopereerd wordt. Ik hoop dat het niet bevalt! 😂
koenclaas
Zijn dit een beetje betrouwbare trekkers? En wat zijn de zwakke punten?
+2
mdoornekamp
@koenclaas
Quote:
zwakke punten

Die zijn er vrij veel
Jeroen 86
@koenclaas wij hebben de ttv 7210. Is gewoon de ttv 630 maar dan met adblue. Trekker rijd goed en heeft veel macht. Maar de onderhouds en herstellingskosten zijn elk jaar torenhoog
koenclaas
@Jeroen 86 Wat mankeerd er zoal aan?
Jeroen 86
@koenclaas alles is al kapot geweest. Uitlaat is al 2 maal vervangen, verbindingsstuk tussen cvt en achterbrug gebroken, 5 radiator en 1 oliekoeler lek, injectoren kapot, cilinderkoppen vervangen, cvt gedeeltelijk vervangen, en dan nog veel kleine dingen zoals remcilinder kapot, airo en ventilatoren kapot enzovoort
+1
PieterA
@Jeroen 86 repareren en weg zou ik met zo'n trekker doen. Jammer van het geld wat er in zit, maar hier wordt je niet gelukkig van.
Jeroen 86
@PieterA momenteel staat hij terug bijna helemaal inorde. Juist de vorasvering lijkt niet te werken. Heeft nu 7700 uren.
oanejorrit12
@Jeroen 86 gaat ook een hele zooi olie in dat ding
+1
Herminator
Als de moter geen modificaties heeft gehad kun je het echt oplopen, de ttv is eigenlijk te licht voor z'n vermogen. is echt een trekker voor deutz liefhebbers want al hebben ze wel eens problemen ,het zijn beulen van trekkers met een geweldig geluid echt genieten!
casejxu
@Herminator motor... maar vooral ook het differentieel wat veel vervolg schade op het cvt gedeelte kan geven. Maar heb ze ook gezien met plus 250pk en 1e 5000 uur geen grote problemen🤷‍♂️
+2
@casejxu Komt dat puur door teveel vermogen voor de aandrijflijn? Want bij de steyr variant hoor je daar niet veel van
casejxu
@MaartenMandemaker ze deden er bij deutz iets teveel pk voor hangen🤷‍♂️
Jeroen 86
@casejxu bij ons zijn er ook al onderdelen vervangen in de cvt op rond de 5000 uren. Trekker doet af fabriek 260pk. En de cvt is eigenlijk veel te licht.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron TTV 630 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!