Oude foto van een JCB 3C.Aansluitend aan m'n vorige foto nog één uit 1998. Hier was ik de inrit aan m'n vorige woning aan het uitgraven.De JCB was toen ook al best een oud beestje, maar altijd wel f

JCB Graaf-laadcombi

+11
Svendt28
Oude foto van een JCB 3C.
Aansluitend aan m'n vorige foto nog één uit 1998.
Hier was ik de inrit aan m'n vorige woning aan het uitgraven.
De JCB was toen ook al best een oud beestje, maar altijd wel fun om eens met zoiets te kunnen werken.

Reacties

+2
Jotke
Das inderdaad een oud beestje! Ook toen al.

Volgens mij heb ik zo'n een wat jaren geleden in Biddinghuizen op de GroenTechniek Holland zien staan, toen JCB jubileerde.
+2
Raf76
Zelf heb ik een 3D, is bijna dezelfde. Wel wat plompe machines maar voor de hobby...
Bij JCB in Opglabbeek staat zo een 3C in de showroom, gerestaureerd.
+1
Jotke
Quote Reactie van @Raf76:
Bij JCB in Opglabbeek staat zo een 3C in de showroom, gerestaureerd.

Dat is dan waarschijnlijk die ene die ik toen op de GTH op de JCB stand gezien heb.😉
+4
Svendt28
@Raf76 Hier nog één van de JCB met m'n kameraad in actie.

(klik om te vergroten)

+2
Jotke
Wat ik ook wel mooi vond aan deze foto is dat ik aan de huizen kon zien dat het in België is.

Wel apart te zien dat er aan twee kanten van de grens op korte afstand van elkaar toch een best ander uiterlijk hebben. Ik doel dan in dit geval op onze eigen regio waar de huizen in het Belgische dorp Poppel( en diens buitengebied) een best ander uiterlijk hebben dan die in hun Nederlandse buurdorpen Esbeek, Lage Mierde en Hooge Mierde. Alleen Reusel heeft wel wat huizen in dezelfde stijl.
+1
Svendt28
@Jotke Is inderdaad wel opvallend, de grens oversteken en meteen een andere bouwstijl. Heel kenmerkend is ook dat in België de raamkozijnen achter de gevelsteen geplaatst zijn (achter de slag) en in Nederland zitten ze meer vooraan, tussen de gevel in.
En zo herken je hier op TF wel snel van waar de foto vandaan komt.
Ook zo bvb. met de kipwagens/mesttanks achter de tractors (jullie zeggen meestal trekkers😊), aan de ééne kant van de grens Veenhuis, Miedema, Schuitemaker..., steek je de grens over is het plots Record, OVA, Dewa...
En zo zijn er nog tal van verschillen en dat maakt het dan weer boeiend en interresant. 👍
+2
Jotke
@Svendt28

Ja inderdaad. Wel apart ja!

Aan de Belgische kant van de grens zie ik ook altijd veel gemetselde dakkapellen terwijl de meeste hier van hout/kunstof zijn. Er zitten hier wel wat kilometers tussen de grensdorpen, meer als tussen de naast elkaar liggende Nederlandse dorpen hier in de gemeente maar toch wel apart gezicht dat echt meteen over de grens de verschillen te zien zijn. Is bij de grens met Duitsland ook.

Wat ik dan ook wel weer apart vind. Hier in NL is langs een provinciale weg die door de dorpen loopt altijd een fietspad zover ik zie, meestal aan beide zeiden, ook als er dan maar nauwelijks ruimte overblijft voor het voetpad. In het Belgische Poppel fiets je gewoon een best lang stuk over de weg tussen al het drukke verkeer in. Nu moet ik daar ook bij zeggen dat dat ook in het Nederlandse Middelbeers een stukje is ivm ruimte gebrek, maar daar in Poppel heb je als ik het me goed herinner dan wel gewoon parkeervakken aan een kant langs de weg.

Ja die merken is ook wel opvallend ja. Wat jij zegt, aan de Belgische kant rijdt veel Dewa, Record enz en hier weer bij tonnen en silage/opraapwagens Veenhuis, Schuitemaker, Strautmann enz. Wat dan wel weer hetzelfde is zijn de trekkermerken.😜

Maar hier werken veel loon en/of grondwerkers met Volvo shovels en kranen terwijl bijv Heyns Heykants, hoeft de straat maar uit te rijden en staat in NL, die hebben alsk het goed heb Hyundai en New Holland.

Gelukkig komt de taal aardig overeen.😜
+2
Svendt28
@Jotke Ja, dat Hollands en dat Vlaams taaltje gelijkt handig veel op mekaar. 😉👍
+2
toonvanbergen361
Mooie foto, en de herinneringen aan de werken!
+2
a3vandiejen
Prachtig om te doen, mooie foto.
+2
Towaberg
Dat zij DE foto’s 👌👌👌
+2
Raf76
Omgewaaide bomen in bos opruimen in 2019

(klik om te vergroten)

Mijn 3D in 2019.
+1
Svendt28
@Raf76 Mooie foto, lijkt wel sterk op de 3C. 👍
+2
Raf76
@Svendt28 klopt. Werd mij vroeger gezegd dat het een 3D is maar heb dit nooit kunnen verifiëren. Kabine is wat anders van vorm en de steunpoten achteraan komen lager tov wielkasten. Maat van mij had ook een 3C, die was met versnellingen en koppelingspedaal. Die van mij heeft torque converter. Misschien dat 3C ook ooit is gemaakt met hydraulische aandrijving maar dat weet ik niet.
+2
MMaarten
Ik werk dagelijks met graaflaadcombinatie, als je een 'gewone' graafkraan gewend bent, is dit toch een heel groot verschil en moet je je zien aan te passen. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een gewone graafkraan.
Nu hebben wij een New Holland B115C, daarvoor hadden wij een JCB 4CX. Hoewel de JCB 22 jaar oud was, was de JCB toch beter of de NH.
+2
Svendt28
@MMaarten Ja, ik zou ook voor een kraan gaan, een mini-of midi-kraan is gewoon veel handiger en compacter.
Maar diegene die zo een graaflaadcombi kopen zullen er wel een goeie reden voor hebben.
+2
MMaarten
@Svendt28 Volledig mee eens. Sinds een paar jaar hebben wij naar de graaflaad ook een minigraver van 3.5 t, ik zal meestal de minigraver gebruiken voor graafwerken. De graaflaad komt dagelijks buiten maar vooral het gebruik van de schepbak vooraan. Achteraan hangt 90% van de tijd een bomengrijper aan, daarvoor is het wel een uitstekende kraan.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de JCB Graaf-laadcombi ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!