Foto van een Claas Meerdere, de pick ups van de 980 in de werkplaats voor onderhoud, nieuwe lagers in de vijzel, en de pickup helemaal uit elkaar, nieuwe lagers, bussen, curverbaan etc

Claas Meerdere

catfan55
Foto van een Claas Meerdere, de pick ups van de 980 in de werkplaats voor onderhoud, nieuwe lagers in de vijzel, en de pickup helemaal uit elkaar, nieuwe lagers, bussen, curverbaan etc

Reacties

worteljcb
Vooral de pick up’s krijgen er bij jullie veel meer van langs dan hier of niet Geoffrey? Met name door de ongelijke grond en keien etc. Het gras is hier weer zwaarder verwacht ik?
catfan55
@worteljcb nee het vooral door het gewas, ze pakken 90% zware graan gewassen op (vooral gerst en haver) Na 1 season zijn de pick ups zelf af. Ieder jaar de slijt strips op de vijzel en om het jaar de vloer, daar kunnen we net 2 seasons mee doen, vooral de pickups aan de 980’s slijten enorm hard. Claas bouwt ze nog steeds te licht vind ik.

Met graan hakseken krijgen we veelal meer gewicht in de wagens als met mais. Spul weegt er behoorlijk in. Scheelt zo 15% met mais
worteljcb
@catfan55 Oei dat is behoorlijk anders dan hier ja. Zo’n i36 is voor West-Europa een zwaar gebouwde pick up. Als je die hier aan 950 hebt hangen, dan heb je 10 jaar geen omkijken naar. Hooguit een keertje lagers curvebaan
catfan55
@worteljcb vergelijk hem eens aan een 980 in gras, dan wordt het al heel anders. HP is a killer. Beide in meer kracht als hogere rijsnelheid. De I36 is een goede header en hele sprong vooruit maar voor ons nog steeds te licht gebouwd.
Bas1046
De 639 HD van JD/kemper ging bij ons ook elk jaar uit elkaar. Nu een seizoen met de nieuwe 30R gereden. Zal blijken hoe dat gaat
catfan55
@Bas1046 de 659 premium pickup moet al veel beter zijn als de 649. Ben wel benieuwd naar de 30/40R serie met 6 rijen tandarmen ipv 5 zoals de 659 of Claas i36 headers.
Dat op de JD R serie pickup alles met gearbox is aangedreven hoeft ook niet perse beter te zijn. Maakt de bek (veel) duurder en of het nu veel toe voegt weet ik niet. We hebben nooit problemen met de ketting of aandrijving van de pickup of de vijzel op de i36 bekken, met de 380HD of 380 pro ook niet trouwens. Over de 649/659 kan ik niks zeggen, nog nooit mee gewerkt of aan gesleuteld
worteljcb
@catfan55 De i36 heeft al wel een gearbox die het over 2 kettingen verdeeld. Dat had Kemper natuurlijk ook niet, die deed alles met kettingen. Dat is al wel een behoorlijk verschil natuurlijk
catfan55
@worteljcb zeker; maar deere heeft nu alles gearbox en geen kettingen meer

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Claas ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!