Foto van een Valtra T-SerieNet iets na een jaar ging er 1 digit kapot (waar de 0 staat)En net voor die 3000u had ging het scherm helemaal black ... Fijn ding zo een trekker ...

Valtra T-Serie

Foto van een Valtra T-Serie
Net iets na een jaar ging er 1 digit kapot (waar de 0 staat)
En net voor die 3000u had ging het scherm helemaal black ...
Fijn ding zo een trekker ...
+1
jehan
@StijnTheDeereDriver bij mijn valtra zal ie nooit stuk gaan

Reacties

+9
valmet6400power
Ach, er zijn ook dingen die bij een John Deere na een jaar stuk gaan hoor..
+1
Fast Eddy
@valmet6400power

Quote:
Ach, er zijn ook dingen die bij een John Deere na een jaar stuk gaan hoor.

Turbo`s, koppakkingen, EGR kleppen en meedraaiende voorspatborden.
+1
valmet6400power
@Fast Eddy
Ja ik denk dat elk merk z’n zwakke plekken heeft inderdaad 😄
+2
Fast Eddy
@valmet6400power

Dat weet ik wel zeker. Het maakt niet uit bij welke dealer je binnen loopt. Er staan altijd trekkers voor reparatie.
De meeste merken voeren bij veel dezelfde gebreken vaak een terugroepactie uit. Hoe dat opgelost wordt kan een merk maken of breken.
+1
caseboy
@Fast Eddy Klopt het maakt zeker niet uit ze gaan allemaal kapot. ik dacht dat John Deere best netjes was kwa het oplossen van kwaaltjes met veel terugroepacties en modificaties.
+1
mdoornekamp
@Fast Eddy
Quote:
meedraaiende spatborden

Die dingen moet je er gewoon niet op willen hebben. Veel te kwetsbaar en duur
+1
Fast Eddy
@mdoornekamp

Je ziet ze ook amper op John Deere trekkers. Toch hebben andere merken het wel goed voor elkaar op dat gebied.
hobbyboer
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Die dingen moet je er gewoon niet op willen hebben.

Het is maar net hoe het uitkomt, soms heb je er amper voordeel van, maar er zijn ook combinaties van bandenmaat/spoorbreedte waarbij je een heel stuk scherper kunt sturen.
mdoornekamp
@hobbyboer
Quote:
bandenmaat

Beetje normale bandenmaat kiezen en spoor breedte wat aanpassen. Mijn 6 cil draait scherper dan menig 4 cil
+1
hobbyboer
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Beetje normale bandenmaat kiezen

Wat is normaal?
Met hele brede banden heb je nog minder/geen voordeel van die draaibare spatborden.
Juist met smallere banden op kleinere spoorbreedtes kun je ze wel heel mooi afstellen.
Met hoge cultuurwielen op 1.50 vind ik dat ze er gewoon op moeten.
mdoornekamp
@hobbyboer ja met cultuur zit je aan je spoor breedte vast. Mijn trekkers staan voor gewoon 10 a 15 cm breder dan achter. En niet te extreme breedte. Dat is toch vaak meer voor de looks dan praktisch nut
arjanvw
@mdoornekamp die mening deel ik niet. De meeste trekkers hebben een gewichtsverdeling van rond de 47-50% op de vooras. Dus (bijna)de helft van het gewicht rust voorop. Bij werktuigen in de hef die je tijdens het werk laat zakken, maakt het zeker verschil. Ook bij werktuigen in de fronthef maakt het zeker wel uit of je brede of smalle banden hebt.
+1
mdoornekamp
@arjanvw werktuigen in de front hef heeft lang niet iedereen. Wij ook niet. We rijden vaak zonder frontgewichten. Dan zit je op 60-40 gewichts verhouding. Het werktuig achterop ontlast de vooras ook vaak nog. Vaak zie je 650/65r42 achter en 600/65r28 voor. Dan is de verhouding wel wat zoek.

Met speciale werkzaamheden in het bouwland wordt het wel een beetje ander verhaal. Als je achter 900 hebt, moet je voor ook wel wat breder.
+1
PieterA
@mdoornekamp Als je wat lichtere grond hebt is een slagje breder ook al gauw wenselijk. Je spoort anders toch gauw wat te veel in voor de rotoreg, de kunstmeststrooier of de sneleg.
+2
hobbyboer
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Dan is de verhouding wel wat zoek.

Ooow, dus omdat je achter te smalle/kleine banden hebt, doe je dat voor ook maar zodat het weer in verhouding is.
😉
+2
mdoornekamp
@hobbyboer nee dat moet je anders zien. Als je brede achterbanden te duur vind, doe je ze voor wel breed. Dan lijkt het nog wat😄
+2
JDuitW
Dat schermpje heb ik ook 2x stuk gehad, ook het scherm in de armsteun stuk gehad
+5
GerbertXL
Bij JD 6010 en 6020 series vallen de segmentjes in de cijfers weg alsof het een lieve lust is. Gelukkig zijn de dan meestal wel ruim boven de 10.000 uur.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Valtra T-Serie ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!