New Holland T 7.190
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de New Holland T 7.190 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
541 uur heeft deze gedraaid afgelopen jaar. Weinig aan gehad, alleen wat electrische dingetjes. Elke 1.000 uur gaat alle olie er uit en worden alle filters gewisseld. Motorolie en filter doen we elke 500 uur.
Bij de 1.000 urenbeurt halen we ook de accu los.
Elk jaar in de winter blazen we de radiateurs uit, controleren de verlichting, smeren de vetnippels, maken de spindels schoon en in het vet, poetsen de cabine, checken de vloeistofniveau's en repareren dingen die stuk gegaan zijn.
Dit is de 2e trekker die we onderhanden nemen. De Deutz-Fahr Agrotron 120 mk3 zit al wat verder i het proces. (Daar zijn we nu de klem rond de accubak aan het schilderen en lampen aan het vervangen en de airco aan het testen.
De T7.190 is onze ploegtrekker, dus dan kijk je eens wat kritischer naar de banden. Na een blik op de banden en een blik in de portemonnee hebben we besloten nog maar een jaar door te gaan met deze banden. (Nu 3.533 uur).
De meeste dingen doen we zelf; maar voor de meeste olie en filters en electrische storingen gaat hij naar de dealer. Olie en filters omdat ze dat daar zeker zo goed weten als ik en elektrische storingen omdat ik daar zelf geen aardigheid in heb (in dat gepruts met half-doorgerotte draadjes).
Deze foto is vanavond bij ons thuis gemaakt. Overdag zit ik nu veel bij het LMB voor verder onderhoud (aan de 120 dus) en het realiseren van kleine projectjes (op dit moment een PVC-rol achter de Celli spit-rotorcombinatie).
Laatste
Reacties
maargoed het hangt af van het type klant wat je hebt/bent.