Foto van een Fendt 614. Onlangs een MWM motor met een gat in verkocht naar Roemenië, vandaag deze foto gekregen hoe ze dat daar oplossen 🙈

Fendt 614

1.230 foto's van @Fendttrisixfan

+8
Fendttrisixfan
Foto van een Fendt 614. Onlangs een MWM motor met een gat in verkocht naar Roemenië, vandaag deze foto gekregen hoe ze dat daar oplossen 🙈

Reacties

+2
Klein Rot
Als het werkt
+1
Fendttrisixfan
@Klein Rot ja is zeker zo, zal opzich ook geen invloed hebben op de werking van de motor
+1
Kramer U800
Mooi stukje huisvlijt 😂
+7
Jan mf6465
En dan ook nog 25 verschillende gebruikte schroeven bij elkaar gezocht in de oude schroevenbak
+3
stegboer
Denken in oplossingen 😂😂
+2
Rene schut
Ik heb het ook al zoeens opgelost bij een bf4l913 van deutz waar een steun van de balans as lastig ging doen. gat veel kleiner net achter motorolie filter, na reparatie probleemloos gedraait.
+1
JD 6110
Als het werk dan is het mooi... voor het oog iets minder...

Heb je hem ook echt ' verkocht ' met dat gat er in ?😂👍👍👍
+1
Fendttrisixfan
@JD 6110 ja hoor, was geen probleem voor die mannen, hebben zelf nooit komen kijken
+4
Gavrie Willemsen
Ik vind dit echt machtig dat je een blok dat eigenlijk voor de schroothoop is toch nog volop kunt gebruiken. En in Roemenië gaat dat niet voor de hobby of toertochten zijn. Daar zullen ze nog echt volop mee aan de gang gaan…👌🏻👌🏻
+1
caseboy
@Gavrie Willemsen ik vind dit ook machtig. Ik zie liever dat iets gerepareerd wordt dan vervangen. In garages zie je helaas dat er steeds minder wordt gerepareerd.
Gavrie Willemsen
@caseboy winstmarges van onderdelen zijn hoog en daar kunnen ze garantie op geven. Op een herstelling zoals op de foto is het ook maar “garantie tot aan den dam” zoals ze hier zeggen…
caseboy
@Gavrie Willemsen ja klopt de uurtarieven zijn te hoog om veel dingen te reviseren. Ook de merken leveren steeds minders vaak losse onderdelen om onderdelen te repareren. Ook zijn onderdelen vaak ruil en zit er statiegeld op als je het oude deel terug inlevert.
Gavrie Willemsen
@caseboy zo houden de fabrikanten hun “nalevering” van onderdelen in eigen hand, daar gaan enorme bedragen in rond. Wist je dat daar héél veel omzet en winst mee gemoeid is?
Gavrie Willemsen
@caseboy laat maar is een trekker volledig in onderdelen uitrekenen. Ik bedoel dan letterlijk elk apart boutje en moertje ook hè. Willemsen Ik denk dat je makkelijk 3 tot 4 keer de totale aanschafprijs kwijt bent.
caseboy
@Gavrie Willemsen ik denk dat die 3 a 4 keer wel kan kloppen ja. Als je een nieuwe motor en gloednieuwe versnellingsbak koopt voor een vrachtwagen ben je al bijna net zoveel kwijt als dat ie nieuw heeft gekost.
en ik weet ook wel dat de onderdelen het verdienmodel is. Als ik de magazijnomzet bij ons hoor dan val ik stijl achterover van mijn stoel. Tegenwoordig bieden veel merken ook veelonderhoudscontracten en financiering aan om klanten maar aan hun gebonden te houden en hun garages.
Inderdaad van die onderdelen is het meeste ruil om te voorkomen dat de oude delen worden verkocht om dan in oost europa gereviseerd te worden. Zelfs een koppelingsplaat waar het hart uit is gebroken of een serieus kromme radiateur uit een schade aut kunnen wij als ruil terugsturen zo gek is het al.
+2
Gavrie Willemsen
@caseboy iedereen probeert zijn eigen cirkel rond te houden.
+4
Towaberg
Schitterend wat ze in sommige landen doen om met ons “versleten” materiaal verder te werken 👍
+4
frank_mf
Prachtig dit 😀 Wel lekker duurzaam!
+2
caseboy
@frank_mf vindt dit ook prachtig als het ook volhoudt. Ik hou er meer van om dingen gerepareerd te zien worden dan vervangen.
+1
frank_mf
@caseboy helemaal mee eens!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 614 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!