Licht in der Dunkelheit. Kon ik de laatste tijd wel gebruiken...Vandaag denk ik een mijlpaal te hebben verzet bij Project SF50. Deze middag met een bang hart een batterij in de trekker gezet. Ben wel

Schlüter s450

+14
Schluterfan
Licht in der Dunkelheit.

Kon ik de laatste tijd wel gebruiken...

Vandaag denk ik een mijlpaal te hebben verzet bij Project SF50. Deze middag met een bang hart een batterij in de trekker gezet. Ben wel wat gewoon in elektriciteit leggen, maar toch. Massasleutel omgedraait. Bijna alles werkte, op wat slechte massa, een defecte oliesensor en omgekeerd aangesloten koplampen na. Ikke blij. Er komt zelfs geluid uit de claxon!

Nu kan de brandstoftank erop... enkel de zoektocht naar de passende thermostaat loopt nog. Binnenkort komt een vriend langs met verschillende soorten die bij Perkins worden gebruikt, wie weet zit de passende erbij... Schlüter levert ze helaas niet meer...

Op naar een testrit...!
+3
wim-same
@Schluterfan Prachtig mooi dat alles weer werkt.

Reacties

+2
roscho
Mooi dashboard, met die lichtende metertjes. Meestal zijn de lampjes stuk bij oude tractoren. Ziet er netjes uit.
+1
Schluterfan
@roscho

Combimeter komt er ook nog in, dan ist helemaal in orde.
+1
roscho
@Schluterfan Meestal zie je bij oude trekkers ronde gaten in het dashboard en nog enkele meters zonder licht, waarvan sommige ook niet meer functioneren.
+1
schluterman
@Schluterfan daar moet toch een tractormeter in origineel niet meer aan te komen
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @roscho:
Meestal zijn de lampjes stuk bij oude tractoren

Kun je bij dit soort meters gelukkig nog gemakkelijk nieuw in steken.
+2
Wat is de functie van de onder 2 rode controlelampjes bij het stuur , die heb ik niet op mijn 450
Schluterfan
@schluter jan van samang

De linker is de aftakaskoppeling, de rechter was optie, dat is het controlelampje voor het brandstofniveau. Standaard heb je op dat laatste gebied niets, maar kon wel als optie bestelt worden. Bij de eersten was het gat ervoor ook nog niet voorzien, dat heb ik er zelf bij gemaakt bij de jongere zitten beide lampjes namelijk links of rechts bij elkaar, maar dat ging hier niet. Ook zit in de branstoftank nog niets voorzien. Ik had nog zo'n sensor liggen van mijn sloper, die heb ik erin gezet.

Oliedrukmeter was er vroeger ook niet. Ik heb die op de plaats van de urenteller gezet. Bij de jongere zit de urenteller in de traktormeter. Daar is de 30km/u variant weer verkrijgbaar van, maar niet via de Schlüterkanalen.
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Schluterfan:
maar niet via de Schlüterkanalen.

Deze meters zijn altijd van VDO of Jaeger, die ze dan van klantmerk voorzagen. Altijd nog te krijgen, maar wat lastiger met merklogo.
+1
schluterman
@WaterDeutzer die van mij waren ze 6 maanden kwijt die had ik ingeleverd voor te maken. Inderdaad een vdo meter nieuw niet meer aan te komen. Nou kwamen ze van de week met bericht dat hij gevonden was gelukkig.
+1
Schluterfan
@WaterDeutzer

De grote klokjes van 60mm maakt Motometer nu, die zijn met wat geluk wel nog te krijgen. Maar als de VDO's in redelijke staat zijn, laat ik die gewoon reviseren. Heb ik bij de Compact in der tijd ook gedaan.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter s450 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!