Vandaag maar weer 2 vrachten betonplaten gehaald 26 platen in totaal. Deze vracht 20 en zelf had ik er 6 mee op onze platte wagen. Vruchtbaar dagje weer๐Ÿ‘Œ๐Ÿฝ

Vrachtje betonplaten

+2
2850Johndeere6R
Vandaag maar weer 2 vrachten betonplaten gehaald 26 platen in totaal. Deze vracht 20 en zelf had ik er 6 mee op onze platte wagen. Vruchtbaar dagje weer๐Ÿ‘Œ๐Ÿฝ

Reacties

Fast Eddy
Kreeg die trekker de dieplader wel fatsoenlijk door de bocht? Of is de trekker verzwaard van achter?
2850Johndeere6R
@Fast Eddy Ja dat ging prima hoor, er lagen op deze vracht 20 platen dus een totaal van 28ton. De kraan die met deze dieplader vervoerd word weegt ook zoiets, al zei de chauffeur dat dit wel makkelijker trok maar dat zal dan komen omdat de platen het gewicht mooier over de dieplader verdelen. Als de kraan erop staat staat het meeste gewicht achterop en dan de diesel tank en de bakken voorop. De trekker is overigens een Fendt 724 Profi+ S4
Fast Eddy
@2850Johndeere6R

Ik vind dit soort diepladers maar rotdingen met trekker zonder wielgewichten.
2850Johndeere6R
@Fast Eddy Dat zou ik niet weten hij is van de loonwerker. Vaak staat de 828 ervoor maar die zal een andere klus gehad hebben denk ik.
RaHeados
@Fast Eddy zal best gaan verwacht ik. Met deze combi had ik ook 18-19 beton platen mee kwam net niet uit om 20 te doen. Had wel de Max geweest.
Was wel blij met het front gewicht voor in met de volle vrachten๐Ÿ˜…๐Ÿ™ˆ.
Een goede 13km rijden zo.

(klik om te vergroten)

Case maxxum 150 met 2 platte wagens
2850Johndeere6R
@RaHeados In augustus reed ik ook met zoeen combinatie met 10 3x2 platen en daar de 6130R er voor dat was bruggetje over ook kielekiele๐Ÿ˜…
RaHeados
@2850Johndeere6R ja dat zal best, hier viaduct boven snelweg over zakt die ook in snelheid. Net na verkeers obstakel volgas kwam die tot 33km/h voor de klim en met 22km/h boven viel me nog niet tegen. Wel express de dijk vermeden, naar beneden met de achterste kar niet geremd ga ik niet wagen ๐Ÿ™ˆ
2850Johndeere6R
@RaHeados de mijne had een oploop een en die remt als de Malle maar met dat gewicht ben je met een trekker al snel te ligt ja๐Ÿ˜…
Fast Eddy
@RaHeados

Ik bedoel meer de dieplader met dubbele as voor. 100 pk krijgt dat gewicht ook wel opgang.
RaHeados
@Fast Eddy dubbele as zo veel beroerder als een enkele as?
+2
roscho
@RaHeados Een dubbele as wil altijd graag rechtdoor. Kijk maar eens wat een verschil als je de dissel om wilt drukken van een lege wagen, dat lukt je bij een dubbele as niet. En dan met dat gewicht erop. Hetzelfde zie je bij een zwaarbeladen kipper met niet-sturende tandem. Zo'n kipper vol met zand heb ik wel eens achter mijn Schluter gehad. Dat is niet de lichtste trekker, maar als je de inrit in reed, schoof de Schluter van achteren gewoon opzij. De enige remedie: afremmen tot bijna stilstaan en dan gasss en trekkend de hoek om.
RaHeados
@roscho dat laatste zie je de banden ook rare bewegingen maken, vraag je je ook wel eens af hoe de band nog aan de velg blijft zitten als je die ziet gaan met draaien ๐Ÿ™ˆ
+1
Fast Eddy
@RaHeados

Ja net wat @roscho zegt. Zo`n dieplader probeert je aldoor om te drukken. Ik heb al eens in een brugleuning gehangen omdat hij de trekker zo omduwde. En zelfs met een verzwaarde trekker moet je nog trekkend door de bocht als je maximaal beladen bent.
+1
RaHeados
@Fast Eddy okรฉ, weer wat geleerd ๐Ÿ‘๐Ÿ‘

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Geen Geen ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!