We kunnen niet alle dagen 6 gooien. Deze Mitas band is opengescheurd. Ik ben er eigenlijk nooit helemaal verliefd op geweest. Ik denk dat ik maar is prijs vraag voor een ander merk. Dan hou ik de ande

Fendt 826

701 foto's van @Gavrie Willemsen

+5
Gavrie Willemsen
We kunnen niet alle dagen 6 gooien. Deze Mitas band is opengescheurd. Ik ben er eigenlijk nooit helemaal verliefd op geweest. Ik denk dat ik maar is prijs vraag voor een ander merk. Dan hou ik de andere band als reserve. Ik weet niet of er in de maat 650/75 R 42 veel keuze is? Ik denk dat 710 breed ook wel moet kunnen, ik heb verstelbare steekassen, daarmee…
+1
johndeere6230
Quote Reactie van @Gavrie Willemsen:
Ik weet niet of er in de maat 650/75 R 42 veel keuze is?

Is een 710 niet beter met zo'n kipper erachter? Of zit je aan een maximale breedte in België met transportwerk?
+1
Gavrie Willemsen
@johndeere6230 ja we mogen maar op 2,55 m staan
+4
johndeere6230
@Gavrie Willemsen

Ohw... dat is wel een nadeel ja. Vind 650 voor zo'n 3 asser niks te ruim, maar 710 moet natuurlijk maar net kunnen passen..
Fendttrisixfan
@Gavrie Willemsen kan gaan op 2,55 met 710 maar is wel redelijk nipt
+1
Jzandbergen
@Gavrie Willemsen aangezien de behoorlijke opleg druk denk ik wel dat je dan ook bredere velgen moet omdat de banden wel tot het uiterste belast worden. Ook is dweilen wel een risico als je 710 op deze velgen draaid.
+3
catfan55
@Gavrie Willemsen wij hebben op de 7250R 650/85r38, maar dat is ook altijd gekloot, en wij denken inderdaad dat ze te smal zijn voor de zware last. De trekker kwam op nieuwe trellerborg’s, maar scheurden. Michelin, scheurde, nu de goedkoopste banden die we konden vinden (Carlisle’s) en je raad het al, scheuren. Verrassend genoeg hebben de Carlisle’s het het beste vol gehouden 😅 wij kopen in ieder geval geen trekker weer met 650’s. Als je ruimte hebt in je breedte voor 710’s zou ik het zeker aanraden! Wij hebben nog nooit problemen gehad met een 710/70R42 of 800/65R38
+2
dave 7810
@catfan55 goed om te horen, ik heb 2 Carlisle banden gekocht voor de 18 ton kieper, die gebruiken we 4 weken per jaar en heb 2 complete reserve wielen staan voor t geval dat
+2
catfan55
@dave 7810 dat gaat goed komen Dave! We hebben een set 600/70r30’s voor om de 8320R voor 3500 uur, de 7250R heeft ze nu ruim 2000 uur er om. Beginnen nu iets te scheuren maar dat heeft meer met de maar te maken zoals boven ongeschreven. We gaan dit jaar ook een set om de penta’s doen
+2
rickboer blija
@dave 7810 hier vorig jaar ook een set onder onze ladewagen gezet, en zijn er tot nu toe zeer over te spreken
+1
lucas712
@catfan55 zo 650/85r38 hoort toch ook op een 23 inch velg? volgens mij heeft die meer draagvermogen als een 710/70r42
+1
catfan55
@lucas712 ik heb geen idee hoe breed de velg is. Wel weet ik dat in de praktijk de 710/70R42 het veel beter vol houd onder zware belasting dan de 650/85R38 band
+1
lucas712
@catfan55 oke zou kunnen. wij rijden ook met een 650/85 van alliance nu, de trelleborg was gescheurd bij ca 5500 uur. verder voldoen ze voor ons wel goed

Reacties

+1
Wimariete
Ooww, dat is even pech. Ik heb wel goede ervaringen met Trelleborg, wat je voorop hebt liggen .
+3
Gavrie Willemsen
@Wimariete Trelleborg, dat is eigenlijk “mien merk”…
+1
Fendt_favorit
@Gavrie Willemsen

Trelleborg laatste tijd enorm slechte ervaringen mee, zeker in deze maatvoering. Banden die ongelijk zijn en ook opengeklapt. En dat alles met gewoon de juiste spanning en belasting.
Ik zou eens kijken naar Vredestein, zeker in het werk wat jij ermee doet.
+3
Lars Bekhuis
@Fendt_favorit hier op et werk zeer goede ervaringen met Vredestein.
Vandaag is Vredestein zelf geweest met 2 vrachtwagens om op aantal machines nieuwe banden te leggen en tevens een paar nieuwe types uit te testen onder belasting.
+2
frank_mf
@Gavrie Willemsen De TM1000 is er in de maat 650/75R42. Maar die kost ook wel ruim twee keer een bkt.
+1
jehan
@Gavrie Willemsen zo zie je maar weer je kunt het best bij mien merk blijven
+2
Fendt_favorit
In deze maat zijn er maar weinig aanbieders. 710 wordt bovendien krap om met die maat op 255 uit te komen. Betekent 113cm tussen de banden in Max.
En houd er dan ook rekening mee dat voorop ook andere maat moet ivm kloppende voorloop.
+1
Gavrie Willemsen
@Fendt_favorit een beetje breder is niet erg, ik zou een setje apart kunnen houden om jaarlijks naar de keuring te rijden
+1
john deere 7810
@Gavrie Willemsen

hoeveel uur hebben ze er op gelegen dan? een 650 band voor een kipper houd niet over. en zeker niet voor een oplegdruk van een 3asser.
+1
Gavrie Willemsen
@john deere 7810 exact 4500 uur hebben ze het volgehouden
+2
bart-spies
@john deere 7810 De oplegdruk van een 2- of een 3-asser zou niets uit mogen maken. Een koppeling is geschikt voor maximaal 4 ton oplegdruk, en vaak is een kipper zo ontworpen dat je daar in de buurt komt, ongeacht het aantal assen. Anders zou je een kipper niet "maximaal" kunnen benutten volgens de weegplaten van de politie.
+1
930triplemaaier
@bart-spies vergeet die 4 ton maar. Vaak is het meer tot wel het dubbelle aan toe. De 3 assige ladewagen waar ik mee gereden heb had met een normale vracht gras al rond de 6 ton oplegdruk. In de mais heb ik het nooit gemeten maar is dat hoger omdat je meer tonnen laad. Maar het komt wel je trekkracht onder moeilijke omstandigheden ten goede. Ook vindt ik met de huidige totaalgewichten waarmee gereden wordt 4 ton oplegdruk maar minimaal. Voor de veiligheid en beheersbaarheid van de combinatie kan een paar ton extra oplegdruk vaak ook geen kwaad
+2
bart-spies
@930triplemaaier 4 ton oplegdruk is meer dan voldoende. Alles in een kipper en trekker is gemaakt naar dat gewicht, omdat dat ook het maximale gewicht is dat er veilig op een koppeling mag liggen volgens Scharmüller. Natuurlijk zit er een veiligheid op van 3.5, maar dan breekt het spul gewoon af als je een keer goed over een drempel gaat. Als een aanhanger goed is uitgedacht en goed functioneert dan volg hij de trekker ook, en remt hij de trekker harder af dan de trekker zelf. Ik ben pas bij het RDW geweest om deze dingen te testen en meten, dus deze info komt niet uit het luchtledige geplukt
+1
Fendttrisixfan
@Fendt_favorit 710/70r38 komt toch evenhoog uit 🤔
+1
Jzandbergen
@Fendttrisixfan die zijn evenzoo al 650/75r38 of 650/65r42 dit is 650/75r42 dat is hoger volgens mij
+1
Fendt_favorit
@Fendttrisixfan Ja ik had een denkfout gemaakt, maar jij ook denk ik want je bedoeld 710/70R42 😉. Die zijn net zo hoog als een 650/75R42 idd.
+1
Jzandbergen
Quote Reactie van @Fendt_favorit:
Aaai

Jaa 710/70r42 kan wel idd😜
+1
Fendttrisixfan
@Fendt_favorit ja idd r42, had mislezen
+2
2850Johndeere6R
Aaai dat is minder in die 650/75R42 is zeer beperkte keuze BKT Trelleborg of Mitas. Dan zou ik inderdaad naar de 710 kijken.
+2
rickboer blija
Je ziet op dit soort trekkers ook wel 650/85r38, die maat kunnen ook veel leveranciers leveren. Al zou je dan andere velgen moeten hebben
+1
deutz dx 470
Wat druk heb je erin zitten? Ik heb er 2,4 inzitten (650/65r42) Denk eigelijk dat voor zo werk toch n ‘bewezen’ merk beter is.
+1
dave 7810
@deutz dx 470 wij rijden altijd op 3.0 bar langs de weg en 4.0 bar in de banden van de wagen
+2
deutz dx 470
@dave 7810 ho 3 is wel echt veel. Ik heb de banden vd kieper (zelfde als hierboven) op 4,8
+1
hoekske
Mitas is tot heden het enige merk dat ik ooit kaal gereden heb😅 alle andere klapte er al eerder af met veel zwaar transport. Wel alle 710/70r42. Maar op een andere hebben we al 5000u 650/75r42 ligge en die doen het ook niet slecht. Daar hangt ook geregeld aan een 3 asser aan.
+2
caseboy
Lekt de voornaaf nou ook nog olie?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 826 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!