In mijn zoektocht naar de SameCar Elefant kwam ik nog veel meer bijzondere Same uitvoeringen tegen. Waaronder deze. Stuur uit 't midden en de uitlaat als cabineverwarming.😄

Same Onbekend

+10
WaterDeutzer
In mijn zoektocht naar de SameCar Elefant kwam ik nog veel meer bijzondere Same uitvoeringen tegen. Waaronder deze. Stuur uit 't midden en de uitlaat als cabineverwarming.😄

Reacties

+6
mklok
Heeft iets van weg van een Same Dinosauro.
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @mklok:
iets van weg van een Same Dinosauro.

Ik denk dat behalve de motorkap alles speciaal is. Achteras heeft bijvoorbeeld ook naafreductie.
+4
R Bouwmeesters
@WaterDeutzer
De achternaaf en verhouding van de wielen lijkt hetzelfde als de 'normale' dinosauro.
Ik denk dat alleen de 'cabine' en bediening is aangepast.
+6
Wimariete
@mklok Dit is ook een Dinosauro. Joop kan hier alles over vertellen. Er zijn er maar weinig van gebouwd. Het bleef volgens mij maar bij een paar proto types.
+6
wim-same
@mklok Het is ook een Same Dinosauro.
+4
deJong
Soort van ruimeteschip😅
+4
WaterDeutzer
Quote Reactie van @deJong:
Soort van ruimeteschip

Net nog iets te oud voor Hannibal.😎
+4
2850Johndeere6R
Heeft wel wat weg van een oud panservoertuig 😁 maar bijzonder lijkt hij zeker
+6
Rondeutz06
Aparte verschijning, misschien komt er meer duidelijkheid als Oudewater ontwaakt
+5
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Rondeutz06:
meer duidelijkheid als Oudewater ontwaakt

Misschien, maar 't is meer uit Joop z'n tijd.
+7
joop-same
@WaterDeutzer Alle foto's van deze Dyno's staan er al in, eerder heb ik ook al eens gemeld dat er volgens mij een stuk of 6 verschillende modellen van zijn geweest, dus allemaal proto's.
De tech.gegevens zijn gelijk aan de Elefant motor, de getriebe heb ik nog nooit iets van kunnen vinden, er zou volgens mondelinge overlevering ook een koppelomvormer in gezeten hebben.
+9
wim-same
@Rondeutz06 dit is de Normale uitvoering van de Dinosauro. Die op de foto van Nico is een Dinosauro met een Samecar cabine.

(klik om te vergroten)

+6
WaterDeutzer
Quote Reactie van @wim-same:
een Dinosauro met een Samecar cabine

Tekst bij de foto was ook 'SameCar'. Zie na jou miniatuur op mijn foto ook de 2e uitlaat.🧐
+10
langeslagdiesel
Fantastisch Nico. Wat een machine. Wat je er hier en daar van hoor : te groot, te lomp. Alles bij mekaar zijn tijd TE ver vooruit. Maar zo zal het bij veel ontwikkelde machines zijn die niet aansloegen. Zelf jaag ik op hanomag, dat weet je. Maar de uitzonderingen van de optielijsten en de prototypes met een serie nummer zijn in mijn ogen de meest speciale machines. En dan maakt het merk me niet eens zo gek veel uit. Respect voor de machine, de mensen, en het verhaal er achter.
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @langeslagdiesel:
Wat een machine

En dan een 2-schaar half gedragen ploegje erachter?🤷🏻‍♂️
+6
R Bouwmeesters
@WaterDeutzer Je komt ook heel veel 80pk trekkers met een 1 schaar tegen op de oude italiaanse foto's, dus een 2 schaar achter 160pk is niet zo vreemd. Het 'ploegje' is wel ander formaat dan wat we hier gewend zijn.
+1
draaipiet
Quote Reactie van @R Bouwmeesters:
Je komt ook heel veel 80pk trekkers met een 1 schaar tegen op de oude italiaanse foto's, dus een 2 schaar achter 160pk is niet zo vreemd. Het 'ploegje' is wel ander formaat dan wat we hier gewend zijn

Ik heb wel eens gehoord dat het aan de Italiaanse grondslag licht en aan de diepgang (maar ik heb geen verstand van ploegen hoor)
+8
langeslagdiesel
@WaterDeutzer zal wel een Italiaans model zijn. Deze ,, twee schaartjes “ pakken zomaar 60 of 70 cm diepgang. Dan is ons begrip van ploegen in verhouding meer een beetje stoppelploeg achting. Weet uit betrouwbare bron dat in de tijd dat Hofka zijn banden en te leveren maten op de rit had het er wel uit kwam op de zware klei. Menig bout van de as trompetten sneuvelde toen. Zeker bij de gevestigde orde. Same monteerde ze toen al op paspennen. Die moest alleen een trapje langzamer om niet een stille dood te sterven voor een vierschaar.
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @langeslagdiesel:
Deze ,, twee schaartjes “ pakken zomaar 60 of 70 cm diepgang

Dat ben ik niet met jullie 2 eens @R Bouwmeesters , de verhouding trekker en ploegscharen laten mij een gewoon rister zien. In mijn tijd RUS-KAZ-UZB liepen daar honderden Same Laser150 met Lemken 7-schaar wentel voorzien van voorscharen. Dit hier blijft voor mij spielerei achter de Dinosauro.🥳
+6
R Bouwmeesters
@WaterDeutzer
Een 7 schaar zul je in Italie niet snel vinden, de oude types zoals DA67 en Ariete zie je eigenlijk alleen met een 1 schaar, een Hercules heb ik al vaker met een 2 schaar voorbij zien komen:
+5
WaterDeutzer
Quote Reactie van @R Bouwmeesters:
zie je eigenlijk alleen met een 1 schaar,

Robin, je kunt Italianen toch niet serieus nemen? Kijk jouw filmpje: stationair met een slakkengangetje door wat mul zand. 🙈 Kijk dan deze Laser 150 highspeed ploegen met 6 schaar, dat is pas spierballen.💪🏻 Kon geen filmpje van Lemken 7 vinden. Een dikke oude Laser, hoor 'm snorren:
+7
langeslagdiesel
@WaterDeutzer eh, alle respect voor de lemken. Maar dit bedoel ik met stoppelploegen. Voortschaar wil niet eens blank woorden zo hoog ploegt hij. En het is een grondslag die bijna ieder jaar gekeerd woord. Zo ik het geluid uit de bak hoor komen ploegt hij in ze midden groep, 4, haasje. Met een goeie 1500 motor toeren. Als je zo ploegen kan, dan zit er nog wel wat meer in het vat onder de kap.
+3
a3vandiejen
@WaterDeutzer Mooi filmpje.
+3
a3vandiejen
@R Bouwmeesters Ook een prachtig filmpje.
+6
a3vandiejen
Prachtig.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Same ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!