Het plaatwerk, waar ik nog niets aan gedaan heb, eens gemonteerd, om te zien of alles nog wel paste. Het is ondertussen 4jaar geleden dat ik de trekker zo zag...

Schlüter s450

+8
Schluterfan
Het plaatwerk, waar ik nog niets aan gedaan heb, eens gemonteerd, om te zien of alles nog wel paste. Het is ondertussen 4jaar geleden dat ik de trekker zo zag...

Reacties

+2
Svendt28
Mooi zo, komt goed! 👍
+2
a3vandiejen
Dat gaat mooi worden.
+2
Kramer U800
Prachtig, daar komt al vorm in! Welke kleur word hij? Groen met beige velgen?
+3
Schluterfan
@Kramer U800

Nee in de toenmalige exportkleuren, zoals hij geleverd is, volledig rood met beige velgen. Enkel het frame van de voorlader, maaibalk en enkele accenten zet ik in het grijs of satijnzwart. In die kleurstelling zijn ze nog zeldzamer dan de groene.
+3
Kramer U800
@Schluterfan Ok, dat gaat heel mooi worden, het rood spreekt ook meer mensen aan denk ik.
+3
roscho
Hoe doe je dat met stickers en sierstrippen, bestel je die origineel?
Ik heb zelf de sierstrippen erop gelijmd, dan was dat gerammel in de gaatjes ook over, dat was altijd een bron van roest.
+2
Schluterfan
@roscho
Alles zoals origineel, chroom sierlijsten en Schlüter Diesel stickers met schaduw erop zoals het hoort. Stickers zijn niet via Schlüter kanaal te krijgen maar weet wel iemand die ze laat maken.
+1
roscho
Quote Reactie van @Schluterfan:
Alles zoals origineel

Dan heb je er een paar cent voor over...
En die originele sierstrippen gaan weer met boutjes door de kap met roestvorming tot gevolg.
Maar 't wordt zo natuurlijk wel heel mooi.
+2
Schluterfan
@roscho bij geen van de beide Schlüters last van... als ze roesten is het tussem de naad waar de beplating overlapt. Bij de Compact heb ik die dichtgemaakt met metaalplamuur.
+1
roscho
Quote Reactie van @Schluterfan:
tussem de naad waar de beplating overlapt.

Dat is toch precies waar die gaatjes voor de sierstripboutjes moeten zitten?
+1
Schluterfan
@roscho

Zowel de motorkap van de 450 als de 6600 zijn aan de plaatsen waar de sierlijsten bewaard gebleven van roest. Bij de 1250 hebben wij daar ook niets hoeven doen. Bij kleintjen heb ik het uit voorzorg dicht gemaakt, wat eigenlijk niet hoefde. De echte roestplaats is aan het scharnierpunt, dat hebben ze vam de eerste tot de laatste. Aan de sierlijsten komt maar sporadisch voor.
+1
roscho
Quote Reactie van @Schluterfan:
De echte roestplaats is aan het scharnierpunt

Daar zit een U-balk waar het water in blijft staan. Heb je daar al een paar gaten in geboord?
+2
Schluterfan
@roscho bij bewerken van de motorkap doe ik dat. Is bij de Compact ook zo dacht ik.
draaipiet
Prachtig project! Ben je er al 4 jaar intensief mee bezig, of tussendoor als het uitkomt
+3
Schluterfan
@draaipiet Ik werk er tussendoor aan. Daarbuiten was ik vorig jaar aan mijn ander project, een Super E6600V bezig geweest. Maar heb ook andere projecten genoeg buiten het Schlüter gebeuren. Ik kan er niet constant mee bezig zijn. Ik ben iemand die graag projecten ook eens laat rusten om er over natedenken hoe het verder moet. Zo vind ik altijd oplossingen voor problemen die zich altijd voordoen bij dit soort projecten.
+1
draaipiet
@Schluterfan Ik vind het knap hoor dat je verschillende projecten door elkaar heb.
+1
Towaberg
Dat gaat een hele mooie worden 😉
+2
Schluterfan
@Towaberg
De lack moet nog even wachten. Ik wil eerst zien hoe alles zich houd en hoe de motor is. Ik ben ook nog niet tevreden met de vooras. Daar zit nog speling op het schommelstuk. Dat wordt kotteren...

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter s450 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!