Foto van een Doppstadt Grizzly DT 32. Foto is geplaatst door xylon op 14-02-2023 om 01:20:41, met 13 reacties.

Doppstadt Grizzly DT 32

+3
xylon
Foto van een Doppstadt Grizzly DT 32

Reacties

+2
Rondeutz06
Apart geval, nooit gezien
+1
Wimariete
@Rondeutz06 Dezelfde als Steyr
+1
Rondeutz06
@Wimariete speciaal voor de bosbouw?
+3
valmet 605
@Rondeutz06 het is eigenlijk vooral een power unit. Recycling compost omzetten, bosvrees stobbevrezen, maishakselen zijn toepassingen.
+1
Wimariete
@Rondeutz06 onder andere. Wordt ook wel mais en gras mee gehakseld.
+1
roscho
Quote Reactie van @Wimariete:
Dezelfde als Steyr

De 8300-serie van Steyr lijkt er inderdaad op, maar zijn het technisch ook dezelfde machines?
+3
roscho
Quote Reactie van @roscho:
De 8300-serie van Steyr lijkt er inderdaad op, maar zijn het technisch ook dezelfde machines?

Antwoord zelf al gevonden: zie mechaman.nl/landbouwmechanisatie/artikel/… :

"Steyr 8300
In het voorjaar van 1982 introduceerde Steyr de 8300 werktuigendrager die de fabrikant op verzoek van het Oostenrijkse Pöttinger ontwikkelde. De werktuigendrager had een 9,7 liter motor met turbo en een vermogen van 191 kW (260 pk). De hydrostatische versnellingsbak had 3 versnellingen en een maximale snelheid van 20 km/h. Vierwielaandrijving was een optie. Standaard had de werktuigendrager een omkeerbare stoel en stuur. De werktuigendrager werd vooral gebruikt in combinatie met een hakselaar of een triplemaaier. Enkele Steyr 8300 werktuigendragers zijn als de Pöttinger MEX-Mobil verkocht. In 1987 werd de Steyr vervangen door de grotere 8320 met een vermogen van 205,5 kW (280 pk). Die machine was alleen met vierwielaandrijving leverbaar. Zes jaar later werd de 8320 vervangen door de 234,9 kW (320 pk) sterke 9320 Powertrac. Naast meer vermogen werd de maximale snelheid opgevoerd van 20 naar 30 km/h. Ook kreeg de werktuigendrager grotere banden en werd de wielbasis korter. In 1995 stopte de productie van de 9320 Powertrac en werden de rechten verkocht aan Doppstadt die de productie van de werktuigendrager met een DAF motor voortzette als de Doppstadt DT32 Grizzly.
"

Conclusie: het ís dus een Steyr 9320, maar met DAF-motor en in Schönebeck gebouwd.
+5
@roscho

De folders er even bijgehaald… 😃

(klik om te vergroten)

De voorpagina

(klik om te vergroten)

De binnenkant, veel foto’s zijn “gefotoshopte Steyr foto’s.

(klik om te vergroten)

De achterkant met de technische gegevens.

(klik om te vergroten)

Pagina uit een algemene Doppstadt folder.
+2
xylon
Hier heeft een tafelomzetter voor compost aangehangen.
+1
peeke
Nog nooit gezien , weer wa bij geleerd
+2
Lars Bekhuis
Kan me herinneren dat vroeger bij ons ook zon oranje grizzly rondreed met bosfrees.
Volgens mij was hij van beeftink?
Is aantal jaren terug vervangen door een Claas xerion 3800 met bosfrees
+1
CoenNijenhuis
@Lars Bekhuis Die hebben inderdaad een DT32 en DT38 gehad, en daarvoor nog enkele Steyr 8300 en 9300 series.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Doppstadt Grizzly DT 32 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!