Foto van een Schlüter Profi-Trac 3000 TVL een foto uit 2005 op de lokale trekkertrek. Foto is geplaatst door xylon op 20-02-2023 om 23:16:54, met 36 reacties.

Schlüter Profi-Trac 3000 TVL

+8
xylon
Foto van een Schlüter Profi-Trac 3000 TVL een foto uit 2005 op de lokale trekkertrek
+2
peeke
@xylon Had ik ook wel eens graag bezig gezien

Reacties

+3
a3vandiejen
Schitterend.
+3
MF 2725
Reusachtige tractor zo voor de sleepwagen.
+7
Fendt926Driver
@MF 2725 even een naslagwerkje opgezocht voor mijn (en jullie) beeldvorming.
Is 40cm hoger dan mijn 926
Is 1.20 langer dan mijn 926
Wielbasis (hart achteras tot hart vooras) is maar 5 cm meer dan de 926.
Maar 15cm korter dan van mijn xylon.
Maar vroeger werdt er een trekker gebouwd per merk zoals zij vonden dat die eruit moest zien.
Tegenwoordig kijkt iedereen bij de ander af en moet het op elkaar lijken.
+2
schluterman
@Fendt926Driver maar hij zal heel wat zwaarder zijn dan 926
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @schluterman:
maar hij zal heel wat zwaarder zijn dan 926

En ook meer pk neem ik aan.
Maar ik had alleen de maten opgezocht..

11.5 ton zwaar tegen 8300 van de 926
En toch maar 280-300 pk
+2
RVM
@Fendt926Driver weegt op de foto 18 ton meen ik mij te herrineren
+2
schluterman
@Fendt926Driver nee hij is altijd standaard geweest 280 pk
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @schluterman:
nee hij is altijd standaard geweest 280 pk

In mijn naslag werk stond 280-300 daarom heb ik dat over genomen. Kunnen Din pk tegenover iso pk zijn.
Of dat de latere iets meer hadden
+5
RVM
@Fendt926Driver deze trekker won hier in de streek begin jaren 2000 vrijwel alle wedstrijden in de vrije klasse ( geen gewichtslimiet ) de tegenstanders toen waren bijna allemaal 900 series Gen 1 en 2 en later de eerste 930. Helemaal afgeladen met 6 mtr vleugelcultivator in de fronthef, maar ze maakten bijna nooit kans.
+1
Fendt926Driver
@RVM kan ik mij heel goed voorstellen.
Nu zou je eerder oppassen geen schade te rijden met zon kostbare trekker
+5
schluterman
@Fendt926Driver dat zeker en zeker ook de 8 cilinder in lijn zijn ze bang voor want daar is motorisch niks meer van te krijgen. Bij deze profi trac ligt een MAN 6 cilinder in daar is alles nog wel van te krijgen
huub
Quote Reactie van @RVM:
deze trekker won hier in de streek begin jaren 2000 vrijwel alle wedstrijden in de vrije klasse ( geen gewichtslimiet ) de tegenstanders toen waren bijna allemaal 900 series Gen 1 en 2 en later de eerste 930. Helemaal afgeladen met 6 mtr vleugelcultivator in de fronthef, maar ze maakten bijna nooit kans

Op welk vlak laat een Fendt het dan liggen? Vermogen is hetzelfde, 18 ton lukt met een 900 ook wel, qua banden en transmissie wint de Fendt het 🤔
RVM
@huub is wel 20 jaar geleden hè, de standaardtractoren reden toen ook niet op de bandenmaten van nu. Ik heb even teruggezocht op tractorpulling.nl en het waren ook veel JD7800/7810 die in dezelfde klasse reden.
Mario-fransen
@RVM is dit die schlüter uit Mariahout?
RVM
@Mario-fransen nee, Neerpelt. Is al jaren weg.
+1
Fendt_favorit
@Mario-fransen nee dat is een 1250. Reed vroeger hobbysport, maar de hobbysport van 20 jaar geleden is nu standaardklasse….
Afgelopen najaar weer eens voor de sleepwagen gezien in Boerdonk!
+2
RVM
@Fendt_favorit die uit Mariahout had er toen ook 1 voor de 9,5 standaard. Super trac 2500 volgens mij. Denk dat Mario die bedoeld
Fendt_favorit
@RVM oja idd! Die was alweer te ver weggezakt in het geheugen haha.
Mario-fransen
@RVM ja inderdaad die bedoelde ik, wist niet welk type die had. En zoals @Fendt_favorit aangaf de 1250 ken ik ook nog wel. @schluterman 1vd ouwe van Liebregts die hebben z’n boodschappen ook wel gedaan daar.
Die 2500 uit Mariahout lag daar nog wel een originele motor in?
schluterman
@Mario-fransen jazekers maar dat was een super 2500vl net zoals emonds heeft met een MAN motor zonder turbo en 240 pk
+1
Mario-fransen
@schluterman had ooit gehoord dat daar een andere krachtbron in was gekomen, maar nogmaals gehoord😉 je weet hoe het gaat met verhalen.
Het blijven bijzondere en indrukwekkende trekkers, jammer dat zoiets niet meer gemaakt word. Het zelfde met de MB Trac’s en meerdere merken, zoals @Fendt926Driver hierboven ook al aangeeft nu word er teveel onder 1 dak gebouwd en bij elkaar vd tekentafel afgekeken.
+4
Schluterfan
@Mario-fransen

Die 2500 waar Heesackers trekkertrek mee deed zit nu in Duitsland bij een liefhebber en is gerestaureerd. Of dat er een andere motor in ligt weet ik niet, maar de trekker is wel optisch zo aangepast door de huidige eigenaar, dat hij op een Super 3000 lijkt; ander moedergewicht, hogere motorkap en hoger gemonteerde cabine. Toen de huidige eigenaar hem kocht deed hij 365pk op de stomp, was volgens mij ook niet veel van gelogen getuige een filmpje die ik ooit zag, de lucht boven de stuurhut was gewoon zwart. Of de trekker nog zulke rookwolken uitblaast weet ik niet.

De Profi Trac 3000 op de foto is de enige 3000 die uit de fabriek kwam met 290pk. Heel uitzonderlijk, maar typisch Schlüter, is dat de trekker het serienummer draagt van een Profi Trac 2500VL, nuja er staat,ik dacht ook een 6 voor, dus 62500 en ik dacht opvolgend nr 003. Oorspronkelijk dus voorzien om opgebouwt te worden als een 2500, maar dus, ik vermoed in het productiestadium toch een 3000 werd. Waarom het serienummer ook niet volledig aangepast werd, das weer Schlüterlogica waar ook menig Schlüterkenners kop nog staart aan krijgt.
Mario-fransen
@Schluterfan mooie weetjes weer zoals gewoonlijk bij jou informatie, en het leest makkelijk en begrijpend weg.🤙🏻 en over beide trekkers leuke feitjes, de 2500 had ik inderdaad van gehoord dat die wat veranderd was. De gene die me dat vertelde was van mening dat er aan het motorblok in Mariahout al wat veranderd was, vandaar dat ik vanmorgen het vroeg.
Schluterfan
@Mario-fransen
Heesackers had nog een 2500, maar daar was een bult werk aan. Dat was een Roemeens exportmodel. Ook die trekker is ondertussen weg in Nederland en staat bij een duitser...
Mario-fransen
@Schluterfan ok wist niet dat hij er 2 had, kende de ene van trekker trek.
Maar het is toch wel een veel voorkomend geval… had en terug naar Duitsland. Zowel bij Schlüter en vele andere bijzondere Duitse trekkers.
+1
schluterman
@Mario-fransen deze is nooit in mariahout geweest dit is de oude van liebreghts uit middelbeers. En daar vanuit is hij naar België gegaan
+1
Schluterfan
@schluterman

hij bedoelt de trekker van Heesackers.
+1
schluterman
@Schluterfan ja de super 2500vl
Fendt926Driver
Quote Reactie van @huub:
18 ton lukt met een 900 ook

Een 900 van 2000 is de gen 1.
Met de 8300kg zware 926 als top uit die serie.
Zou jij daar 10 ton gewicht bijhangen??
+2
steyrlanzboy
Mooi
caseboy
Kreeg de sleepwagen hem klein of heeft de schluter zelf moeten remmen voor de bult?
+1
roscho
Quote Reactie van @caseboy:
zelf moeten remmen voor de bult

Ik verwacht dat hij langzaam en geleidelijk door is gegaan en gewoon netjes gestopt is voor de bult. Hoe dan ook, hij zal zijn last nergens laten staan.
+3
WaterDeutzer
Zag al aan 't T-shirt van 'comfort energy' dat het in Vlaanderen moest zijn.😅 Nu gaat @Gavrie Willemsen ook wel aan z'n banden twijfelen.😉
Veel uren op het bijrijderstoeletje gezeten , waar is de tijd als klein manneke van 1 tot 4 jaar

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Profi-Trac 3000 TVL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!