Foto van een Massey Ferguson 8s225, staat er niet tussen. Met nieuwe veenhuis 14.850 tandem tank.Beetje boer heeft tegenwoordig toch een 8s๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰

Massey Ferguson 8S.225

+8
Ruben-Wind
Foto van een Massey Ferguson 8s225, staat er niet tussen. Met nieuwe veenhuis 14.850 tandem tank.

Beetje boer heeft tegenwoordig toch een 8s๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰

Reacties

+2
CaseCS130
En een hele mooie veenhuis tandem tank toch @johndeere6230 ?
+7
Ruben-Wind
@CaseCS130 ja joel heeft mij de tips en tricks nog even geleerd.๐Ÿ˜ƒ
+2
johndeere6230
@CaseCS130

Jaa dat zeker, deze is alleen nog een fractie langer, althans de bemester. Arme @Ruben-Wind ๐Ÿ˜œ
+1
Ruben-Wind
@johndeere6230 en dan komt er nog een bredere achter ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
johndeere6230
@Ruben-Wind

Wordt die nog langer dan jaa?
Ruben-Wind
@johndeere6230 nee, korter. Maar bemester werd opgeklapt 2,98m dacht ik.
johndeere6230
@Ruben-Wind

Aii, cm of 20 breder dan de tank dus, dan ga je nog wel een keer wat raken ja...
Fendt926Driver
Quote Reactie van @johndeere6230:
Jaa dat zeker, deze is alleen nog een fractie langer

Heb jij nog tips voor mij...
Waar ik tegenaanloop en dat zie ik ook met deze tank.
Is dat de achterkant iets uitzwaaid.
En dus de bemester nog verder buitenom komt.
Hoe stuur jij de volgende werkgang in?
Met de bsa net met de voorwielen langs de raster en de bemester raakte niets.
Nu net langs de raster en de bemester gaat bijna een halve meter door de draad.
En mijn 7.2m brede bemester houd ik ook graag 2 keer over de kopakker. Dus langer dan 14.5m brede kopakker zit ik ook niet op te wachten
+2
johndeere6230
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Hoe stuur jij de volgende werkgang in?

Dat is toch wel een groot nadeel aan een tandemtank, vind ik, zo gauw je iets aan het stuur trekt gooit die z'n kont om en ga je schijveneggen, dus je moet hem voor het sturen op hebben gebeurd en dan hou ik met de 7.6 m bemester vaak +- 1.5 m tussen draad en voorwiel, dan gaat het vaak goed. Vaak als je twijfeld en denkt het gaat net, dan gaat het niet. Alleen die gok neem ik tegenwoordig alleen nog bij heiningen met prikpaaltjes, houten palen sla je zo af, heel veel meer dan 3 zijn het bij mij nog niet geweest (afkloppen).

Als je dat strak aan houdt dan kom ik met 2x 7.6 ongeveer 50-100 cm te kort, die middel ik vaak wat, dus 30 a 40 cm vanaf de draad en dan de overige 60 tussen de werkgangen/ in en uitzet in. Ideaal is het niet, maar het is niet anders, 3 banen over de kop vind ik persoonlijk niks.

Wat ik wel doe is de 1e baan langs de draad hem terug uit zetten in de hoek, bemestend naar achteren. Dan weer terug uit zetten in de hoek, dus tegen de vorige richting in bemesten. Dan weer terug steken voor de 2de werkgang tegen de draad aan, weer bemestend terug en dan nog 1 keer terug uit zetten tegen de draad aan. Dan heb je 2 volwaardige banen bemest, dan kun je met de kopakker afwerken daarop draaien en hoef je dan niet extra te steken. Zo bemest ik trouwens ook smalle stukjes waar je amperaan de kopakkers kunt doen anders.

Het zijn hele mooie tanken, tandem rijdt fantastisch op de weg en voor 90% van de tijd gaat het perfect. Alleen je moet soms wel wat creatief zijn met zo'n lengte ๐Ÿ˜…
fan van trekkers
@Fendt926Driver ga jij ook in 1 keer om met de tank dan? Dat zal ik je sowieso al afraden met een tandemasser. Beter voor de stuurderij en beter voor de grasmat. Rijhulpbegeleiding is goedkope uitkomst . Sla je drie banen over en je zet weer in. Wij hebben zelf een 6,84 bemester en ik kan wel tot de draad aan toe rijden op het kopakker, dan moet ik alleen niet haaks om gaan
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @fan van trekkers:
ga jij ook in 1 keer om met de tank dan?

Nee op de gps sla ik 1 baan over.
Percelen in twente zijn niet altijd groot genoeg om 3 banen over te slaan.
Soms ook wel 2 banen over slaan om aan de andere kant weer 1 over te slaan en ik met 5 banen het hele perceel gehad heb.
Rij zelf met een 7.2m brede vredo.
Draaien uit de rij kan we op de kopakker zonder draad te raken. Maar 2 banen verderop weer insturen dan gooit de tank nog de kont bij en pakt de draad.
Maar wordt er wel steeds handiger in.
Maar stukjes onder de 0.5ha bel ik de loonwerker met de verveat.
Dat lukt niet met deze tank en mooi werk maken
fan van trekkers
@Fendt926Driver die kleine percelen met veel hoekjes valt mij idd ook tegen. Scheelt al een hoop dat jij dan vario hebt
+3
Ik stel voor deze foto te verplaatsen van Massey Ferguson 8200 Serie naar Massey Ferguson 8S.225
+1
a3vandiejen
Ik stel net als @Hidde Grรถniger voor deze foto te verplaatsen naar Massey Ferguson 8S.225
+1
trean
@a3vandiejen en @Hidde Grรถniger , hij is verplaatst!
+4
MF 2725
Prachtige combinatie!
+4
a3vandiejen
Schitterende combi.
+8
valmet6400power
Ik moet evengoed nog even laten bezinken wat ik vind van het 8S model..

Deze staat overigens op een mooie set banden zeg!
+4
Ruben-Wind
@valmet6400power ik vind het om te zien ook geen hele mooie trekker hoor, cabine is wat uit verhouding en rare vorm. Dan nog een gat tussen de motor cab en de cabine. Echter als je er 1 maal in zit heb je vreselijk veel zicht! En mooie grote cabine.
Zit 600 en 710 onder, hoort ook wel bij zโ€™n grote trekker vind ik
+4
valmet6400power
@Ruben-Wind
Ik denk dat je het uiterlijk perfect omschrijft! En het gaat er uiteindelijk ook om hoe hij van binnen is want hopelijk zit jij daar toch ook het meest 😃
+3
a3vandiejen
@valmet6400power Smaken verschillen gelukkig, vind hem prachtig, al vanaf dat ik hem voor het eerst zag.๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜ƒ
+3
toonvanbergen361
Schitterende combinatie!
+1
JD 6110
Heeft iets weg van een mb- trac๐Ÿ˜œ
+5
mf 6150
@JD 6110
Wat heb jij gesnoven?๐Ÿคฃ
JD 6110
@mf 6150 frisse buiten lucht vandaag, cabine lijkt bijna in het midden te zitten ๐Ÿ˜‚
+5
Ruben-Wind
@JD 6110 meer Schulter achting vind ik.
+1
Gavrie Willemsen
@Ruben-Wind jij scoort vandaag goede punten hierโ€ฆ.๐Ÿ‘Œ๐Ÿป๐Ÿ‘Œ๐Ÿป๐Ÿ‘Œ๐Ÿป๐Ÿคช
+1
mf 6150
Beste combi, van je oom?
+1
Ruben-Wind
@mf 6150 klopt ja.
Ruben-Wind
@mf 6150 klopt ja.
Fendt612e
@Ruben-Wind die heeft ook n melkvee bedrijf?
+2
Ruben-Wind
@Fendt612e ja en wat loonwerk met deze tank en pers.
+3
Massey 2705
Mooi plaatje, en past mooi zo bij elkaar ....!๐Ÿ‘
+5
rommert14
De volgende trekker wordt hier ook een 8s, prachtige trekkers zijn het
+2
Ruben-Wind
@rommert14 mooi wendbaar voor een 10 tons trekker ook!
+2
mdoornekamp
Prachtige trekker. Ik vind alleen de deur wel erg groot. Bij john deere zie je die grote deur ook steeds minder
Ruben-Wind
@mdoornekamp ja klopt, die sluiten ook veel sneller slecht. Deze sluit nu nog wel goed.
+1
mdoornekamp
@Ruben-Wind ja gewicht van zo'n deur is ook enorm. Wel mooi grote openings hoek bij de mf. Dan kom je wel fatsoenlijk in de cabine.
Ruben-Wind
@mdoornekamp ja klopt nu heb ik dat hij John deere ook nooit als een probleem ervaren maar die gaan niet zo ver open nee.
mdoornekamp
@Ruben-Wind bij john deere moet je dan meer van voren instappen. En dan loop je met je hersens tegen de dubbele buitenspiegel aan
+3
Ruben-Wind
Makkelijk te bedienen scherm er in.

(klik om te vergroten)

Fendt926Driver
@Ruben-Wind mooi simpel isobus scherm.
Heeft deze tank ook drukwissel?
+1
Ruben-Wind
@Fendt926Driver nee trekker en tank hebben geen luchtdrukwissel misschien iets voor de toekomst.
fan van trekkers
@Ruben-Wind assen al doorboort neem ik aan? Wij zijn er heel wijs mee
arjanvw
Deftige combi hoor! Zit hier een 7 traps in of vario?
+1
Ruben-Wind
@arjanvw dit is een e power vt, net als een dinamic command van new holland voelt het.
+1
mdoornekamp
@Ruben-Wind dat is 7 traps powrshift met 4 groepen die onder belasting schakelen. DSG principe
RaHeados
@Ruben-Wind valt daar aan te wennen? Ik heb een paar keer rondje gereden met een new Holland t5 met dynamic command, ik vindt t maar mwa. Komt nog niet in de buurt van de autocommand naar mijn idee en druk dan net zo lief zelf heel de tijd op knoppen om te schakelen. Krijg een beetje t gevoel van een electrocommand op automatisch schakelen zetten. Dat is t ook net niet zegmaar.
+1
Ruben-Wind
@RaHeados ik had hem op zelf schakelen staan. Verder ook alleen maar om huis toe bemest, niet boven de 20 km gereden haha
johndeere6230
Quote Reactie van @RaHeados:
Ik heb een paar keer rondje gereden met een new Holland t5 met dynamic command, ik vindt t maar mwa. Komt nog niet in de buurt van de autocommand naar mijn idee en druk dan net zo lief zelf heel de tijd op knoppen

Niet? Kan wezen dat er net iets een andere bak in ligt natuurlijk, maar we vonden bij die T6.180 dc het niet tegenvallen eigenlijk. Grootste nadeel vonden we dezelfde lay-out als de ac, gaat een keer slootduiken worden dan. Was nu thuis met ploegen al paar kiele kiele. Nadeel aan pc vind ik dat die zo traag doorschakeld en je alles af moet gaan, met dc kun je groep overslaan
RaHeados
@johndeere6230 dat naar neutraal zetten met dat knopje vindt ik ook waardeloos, want hij staat pas stil als je dat knopje indrukt. Die shuttle had moeten blijven zoals van vroeger, hij blijft staan in je positie en N is ook echt neutraal in plaats van t knopje. Dat zal al wat schelen.
Er zal best een ander bak in liggen denk, had toen een t5.140 mee dacht ik.
johndeere6230
Quote Reactie van @RaHeados:
hij blijft staan in je positie en N is ook echt neutraal in plaats van t knopje. Dat zal al wat schelen.

Mwa als je veel met een ac op pad bent dan druk je hem zo automatisch in z'n P. Alleen het is meer als je het gas los laat dat die blijft gaan, bij een ac kom je dan stil te staan ๐Ÿ˜…
+1
RaHeados
@johndeere6230 p zit niet op de shuttle bij de t5 die ik mee had, moest gewoon de "ouderwetse" handrem er op trekken. Moest die wel in de N drukken op de shuttle anders wou die blijven lopen
+3
Hannesman
Toch een prachtige trekker ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 8S.225 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!