Gisteren een heel oude wens vervuld: Een '65 MF165 opgehaald uit Denemarken. 25uur in touw vanwege ellende op de A1 maar dat gaat de pret nier drukken!Voor mij een bijzonder 165 omdat deze is gebouwd

Massey Ferguson 165

+19
WaterDeutzer
Gisteren een heel oude wens vervuld: Een '65 MF165 opgehaald uit Denemarken. 25uur in touw vanwege ellende op de A1 maar dat gaat de pret nier drukken!

Voor mij een bijzonder 165 omdat deze is gebouwd halfweg 1e productiejaar, wanneer ook mijn pa z'n 1e 165 had gekocht. Enig verschil is dat hij een Row Crop as had, die gaat er hier nog onder komen.

Trekker is op de achterlichtjes na geheel origineel en compleet. Bovendien werkt alles nog als nieuw! De 3-bak is gewoon klik-klik met schakelen. Zelfs met optionele 'zweefzitting'.

Is tot enkele jaren geleden van een lokale tuinder geweest die hem nieuw heeft gekocht. De 5900uren zijn de echte uren op 58jaar.
Zelfs de achterbanden zijn nog origineel....
+7
schluterman
@WaterDeutzer prachtig nico veel succes met je nieuwe aanwinst. Een maat van mij heeft ook een mf 165 die had gekocht van gemeente daar had hij altijd gelopen en ongelooflijk goed onderhouden.
+6
WaterDeutzer
Quote Reactie van @schluterman:
ongelooflijk goed onderhouden.

Klopt, bij de overheden kun je er van op aan dat het 'beter dan goed' word onderhouden.
+3
mf 35x
@WaterDeutzer gefeliciteerd met je prachtige aanwinst. Had m ook wel mee kunnen nemen voor je. Moet naar Kopenhagen 😆. Wat een prachtig exemplaar
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @mf 35x:
gefeliciteerd met je prachtige aanwinst

Dankjewel, ik kan er nog steeds van genieten door alleen maar te kijken.😘
+2
mf 35x
@WaterDeutzer dat begrijp ik. We gaan er vast meer Foto’s van zien zodat we mee kunnen genieten

Reacties

+13
Rondeutz06
Mooi dat hij nog compleet en origineel is, veel plezier met de nieuwe aanwinst
+8
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Rondeutz06:
veel plezier met de nieuwe aanwinst

Merci, om te beginnen: schoonmaken, grill fatsoeneren, bedrading herstellen en verlichting maken. Grote beurt & poetsen.
+4
Rondeutz06
@WaterDeutzer en dan ermee naar polsbroek?
+4
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Rondeutz06:
en dan ermee naar polsbroek?

Hij is goed transporteerbaar achter m'n T5 net binnen de wet: Net geen 2,7ton aanhanger blijft net onder de 2,5ton totaalgewicht wat de T5 mag trekken.
+4
Rondeutz06
@WaterDeutzer dat is dus een mooie trekker om het land mee in te gaan, maar polsbroek is te snel denk ik ivm kenteken en verzekeringen
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Rondeutz06:
polsbroek is te snel denk ik

Eerst technisch, voornamelijk de verlichting, op punt zetten en dan me melden bij RDW. Remmen en sturen is perfect, nergens speling op.
+7
Fendt926Driver
Prachtig zon trekker. Met een mooi verhaal erbij.
Ondanks de ellende op de a1 toch een pracht dag geweest.
En 25 uur wakker zijn kan gerust een keer...
+5
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
En 25 uur wakker zijn kan gerust een keer

20uur is m'n standaard, daar overheen....was vanmorgen voor eerst al licht dat ik wakker werd. De Duitse wegbeheerder had de A1 tussen Lübeck en Hamburg bij een te slopen viaduct afgezet. Maar geen vooraf omleid waarschuwing. gistermiddag/avond 4uur over 3km.
+7
Fendt_favorit
Hele mooie aanwinst! Geweldig als hij nog zo mooi origineel is.
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Fendt_favorit:
Hele mooie aanwinst!

Dank je, die 3-bakken met A302 motor zijn inmiddels een zeldzaamheid. Niet in de minste plaats vanwege de matige kwaliteit van dit 1e model. Des te mooier om nog een gaaf exemplaar te vinden.
+2
lanzkundendienst
@WaterDeutzer ad 4.203 bedoel je denk ik😋😎
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @lanzkundendienst:
ad 4.203 bedoel je denk ik

Bijna: A4.203 om juist te zijn. Maar in de praat noem je ze snel '203'.
+3
a3vandiejen
@WaterDeutzer In de Landini R6000 special ligt ook een A4 203 motor.
+3
hooidonk
@WaterDeutzer
Wat bedoel je precies met matige kwaliteit? Van de bak of van de motor?
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @hooidonk:
Wat bedoel je precies met matige kwaliteit

Nou, zeker weet ik niet maar dit model (3-bak/203) heeft maar 2 jaar op de markt geweest. Daarna vele jaren de A4.212 & 236 met 4-bakken, die liepen 10 jaar in de markt tot einde in '79.
+6
Arie_MF
@WaterDeutzer de a4.203 is daarvoor al 4 jaar gebruikt in de 65, misschien vielen de eerste 165 tegen omdat ze net zoveel vermogen hadden als de voorganger en hebben ze bij de mk2 voor iets meer inhoud gekozen. De stoel lijkt de float-o-matic te zijn, stoelkussens daarvoor kreeg ik niet gevonden bij de gebruikelijke oldtimer onderdelen leveranciers in NL, maar in Amerika wel. Leuk zo'n 165, veel plezier gewenst, zag laatst er 1 bij Kuipers Agri Classics voorbij komen wat mij ook wel wat leek. Maar dat heb ik ook als ik een nette 8250 of 6499 zie😅.
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Arie_MF:
stoelkussens daarvoor kreeg ik niet gevonden

Ik denk dat deze stoel prijzig was dat je ze niet veel zag als optie. Het kussen is nog goed en lijkt mij origineel. zit met riempje aan onderzijde vast. Alleen 't rugkussen ontbreekt, maar dat kan een bekleder maken.
+4
hooidonk
@WaterDeutzer
Ik denk dat de 203 motor op een gegeven moment vervangen is door de 212, door de vraag naar meer vermogen.
Bij mijn weten is de 165MK1 nagenoeg gelijk aan de 65MK2, ook met de ronde achteras.
De 203 motor is later weer terug gekomen in de 155 / 158 / 560.
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @hooidonk:
Bij mijn weten is de 165MK1 nagenoeg gelijk aan de 65MK2

Ik dacht dat 'Mark' duidingen pas van de Duitse trekkers kwamen? bij ons thuis was dat (toevallig?) wel zo. Maar de '65-'66 1e serie had zeker nog veel MF65 invloeden. Zie ergens hieronder.
+2
hooidonk
@WaterDeutzer
De 'Mark' aanduiding ken ik als eerste van de MF65. Zelf heb ik een MK1 gehad, met een 192 motor, dat was niet zo'n succes.
Bij de 35 heb ik er nooit van gehoord.

Het zou best kunnen dat het met de afzetmarkt in Duitsland te maken had, dat weet misschien één van de MF-kenners hier.
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @hooidonk:
misschien één van de MF-kenners hier

Maar stond dat toen misschien niet vermeld op de motorkap? Ik heb nooit een 'Mark-I' zien staan op een kap. Misschien net als bij de 351serie van Linde, '02' & '03' versie, '01' was nooit benoemd. Gevalletje niet vooruitzien, denk ik dan.
+3
hooidonk
@WaterDeutzer
Nee, heb het bij de 65 nooit op de motorkap zien staan.

Ik denk dat het marketing-technisch niet heel handig is om MK1 op de motorkap te plakken.
Je roept liever van de daken dat een type dat beter is dan de vorige, dan dat een type minder goed is dan de volgende.

Bij Ford hetzelfde verhaal, met de GEN I, GEN II en GEN III.
+2
@hooidonk Onze 165 van 1971 is een MKII. Die heeft een 212 motor maar ook de ronde achteras. De MKIII had volgens mij de vierkante achteras met natte remmen.
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @MaartenMandemaker:
Onze 165 van 1971 is een MKII

Dat kan kloppen, beide met 4-bakken. Zo hadden we er thuis ook lopen.
+2
@WaterDeutzer Nee wij hebben er 1 met multi power, hij loopt 40 kmu. Wij hebben er ook een 2e pomp in zitten voor de buitenwerkende hydrauliek. Dat is wel fijn. Niet steeds omschakelen, en een opbrengst van ruim 30 liter per minuut.

Die van jou is ook nog mooi gaaf zo te zien! Zijn de spatborden ook nog goed?
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @MaartenMandemaker:
Zijn de spatborden ook nog goed

Alleen het onderste randje is wat gezwollen. Maar de klepscharnieren werken ook nog prima. Vanwege rolbeugelsteunen zijn ze op 2 van 4 bouten naar binnen geplaatst. Dat ga ik weer terugzetten.
+3
@WaterDeutzer Hierbij onze 165 🙂

(klik om te vergroten)

+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @MaartenMandemaker:
Hierbij onze 165

Stoere jongens op een stoere trekker!😎
+2
@WaterDeutzer de oldtimer hakselcombinatie 🙂
+5
brauheist
Leuk verhaal, succes ermee
+4
WaterDeutzer
Quote Reactie van @brauheist:
succes ermee

Er naar kijken is nu al een genot!
+4
brauheist
@WaterDeutzer en nog even mee werken voor je m uit elkaar haalt😜 ( zo kwam ik wel bij de mijne erachter dat de motor niet zuiver was)
+5
WaterDeutzer
Quote Reactie van @brauheist:
en nog even mee werken voor je m uit elkaar haalt

Absoluut! Maar denk dat deze nooit uit elkaar hoeft. Koude start vanmorgen ok, alleen wat verschil in opkomen dus zal ik de injectoren testen.
+6
PieterA
Prachtig Nico! Zijn ze in Nederland ook zo geleverd met deze kleurstelling van de velgen?
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @PieterA:
in Nederland ook zo geleverd met deze kleurstelling van de velgen

Ja, daar is dit model van '65 & '66 aan te herkennen. Net als de uitlaat links vanwege de A302 Perkins.
+4
PieterA
@WaterDeutzer Aha; ik denk dat die van ons een 4.212 had.
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @PieterA:
ik denk dat die van ons een 4.212 had.

Kan, dat was de opvolger. Daarna is er nog een A4.236 in gekomen. Die laatste zaten bij ons thuis in de Duitse Mark-II & III. Die motoren waren feller.
+3
PieterA
@WaterDeutzer Ja, die 4.236 hebben we nog in een 675 gehad; en later in de 3065, maar die had er al een turbo op. Aan die motoren niks gehad.
+6
MF 2725
Prachtige MF, Nico. Een originele 100 serie in die staat is vrij zeldzaam, denk ik.
+4
WaterDeutzer
Quote Reactie van @MF 2725:
Een originele 100 serie in die staat is vrij zeldzaam, denk ik.

Ja, de meeste zijn al vele jaren geleden vertrokken naar Afrika. Vandaag vragen de handelaren nog steeds de hoofdprijs voor soms schrot. Ga niet zeggen wat ik heb betaald, maar mijn reis is héél erg goed betaald!
+3
MF 2725
@WaterDeutzer Dit was dus echt een buitenkans! Dan is het ook de moeite om ff naar Denemarken te rijden.
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @MF 2725:
Dit was dus echt een buitenkans

Ja, contact was al van de zomer, maar ging in begin wat moeizaam in 1 richting. Toch fijn dat 't uiteindelijk is gelukt uit 't mooie Errindlev

(klik om te vergroten)

Errindlev's clubhuis
+3
MF65
Daar is goed op gepast, mooie originele 165👌 Onder uitlaat of is hij er gewoon af?
+7
WaterDeutzer
Quote Reactie van @MF65:
Onder uitlaat of is hij er gewoon af?

Nee, eraf voor de Ferry (tarief).

(klik om te vergroten)

Met de uitlaat (links)
+6
Herminator
Mooie nieuwe aanwinst Nico, prachtig ook de herinneringen aan je vader maar ik blijf hem liever herinneren in het Deutz tijdperk!
+5
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Herminator:
blijf hem liever herinneren in het Deutz tijdperk

Dat zal dan een 'halfje generatie' verschil zijn denk ik?😋
Het is héél lang geleden dat ik op een 165 heb gereden, maar gister kwamen de herinneringen direct terug! Ik heb er op leren trekker rijden. Op m'n 13e de weg op. Pa zei: 'als er je een politieman zie, ga op de bak staan dan ben je wat groter'. Achter de Sirocco jas zag je dat toch niet. Maar een noodstop.....🙈
+7
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @WaterDeutzer:
noodstop

Ja die oude MF'S gaven de uitdrukking remmen is angst een wel hele letterlijke betekenis. 😁
+7
2850Johndeere6R
Zo is ons Nederland weer een pareltje rijker. Mooie aanwinst Nico 👌🏽
+4
a3vandiejen
Schitterend, mooi verhaal Nico.
Één en al nostalgie, hadden jullie trekkers vroeger ook reclame van het bedrijf op de motorkap staan?...
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @a3vandiejen:
ook reclame van het bedrijf op de motorkap

Dat was pas voor eerst eind jaren '70 met rechthoekige gele stickers. Maar begin jaren '60 toen ik en iets later mijn neef werden geboren, zijn de Miedema platte wagens voorzien van handgeschilderde sierletters: 'Loonbedrijf Fa. Gebr. de Jong & Zn Purmerend'. Helaas geen foto meer van.
+4
wolseley
@WaterDeutzer mooie originele trekker Nico. Deze is mooi oud geworden.
Nu opzoek naar een miedema mestverspreider?
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @wolseley:
Nu opzoek naar een miedema mestverspreider

Dat niet direct, een New Holland 278 of 276 is meer praktisch. Heb jij misschien wel een folder van de houten 5tons Miedema strooier met tandem? Kan er niks van op internet vinden en heb ook geen foto's.
+2
a3vandiejen
@WaterDeutzer Mooi👍👌... als het op de trekkers had gezeten van toen had ik het overwogen denk ik.
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @a3vandiejen:
had ik het overwogen denk ik.

Op de NewHolland pers zal het er wel op komen denk ik.
+2
a3vandiejen
@WaterDeutzer Dat is gaaf Nico.😃👌
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @2850Johndeere6R:
Mooie aanwinst Nico

Dank je Koen, zal er ook wel eens Noord-Holland mee aan doen.
+4
wilbertkw
Mooie originele aanwinst👌👍
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @wilbertkw:
Mooie originele aanwinst

Ja, m'n geduld is rijk beloond!
+5
DEUTZ1972
Mooi om zo'n originele gave trekker te vinden Nico. Je hoeft je voorlopig niet te vervelen, succes ermee. 👍
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @DEUTZ1972:
Je hoeft je voorlopig niet te vervelen

Dat is juist 't mooie van deze, die kan vrij vlot 'ingezet'.
+4
spoorkraan
Veel plezier met het opknappen,nico!!!
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @spoorkraan:
Veel plezier met het opknappen

Dat deze niet zo ingrijpend hoeft is mooi meegenomen want 'tijd' is niet m'n beste vriend.
+4
jehan
Mooi trekkertje Nico. veel succes ermee.
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @jehan:
Mooi trekkertje Nico

Het is ook echt wel een 'trekkertje'. Daar dacht je vroeger anders over na de 35 modellen.
+5
Chrisje
Prachtige trekker. Super als je de trekker kan vinden die je zoekt en zeker in deze staat.
Weer een mooie 100 serie die ik hoop nog veel terug zullen zien op het tf.
Heel veel plezier ermee🤩🤩
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Chrisje:
Weer een mooie 100 serie

Ja, en hij krijgt ook 'kleding' uit dezelfde garderobe als de jouwe.😉
+6
Hidde Gröniger
Ziet er goed uit!
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Hidde Gröniger :
Ziet er goed uit!

Als de specialist dat zegt, is 't goed!
+5
bob de bouwer
Mooie aanwinst Nico, maar 25 uur is niet niets.
Succes met je nieuwe aanwinst
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @bob de bouwer:
maar 25 uur is niet niets

Klopt, 't resultaat is wat telt.
+4
Massey 2705
Prachtige aanwinst Nico. Fijn dat je gevonden heb wat je zocht.
Veel plezier er mee ...!👍
+5
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Massey 2705:
Veel plezier er mee

Heb er net ff wat mee gereden, de oude tijden ervaar je terug.
+6
hooidonk
Prachtige aanwinst, mooie vondst!
Gefeliciteerd en heel erg veel plezier er mee.
Hopelijk zien we hem vaak langs komen hier op tf 👍🏼

Mooie aanhanger trouwens 👌🏼
Schik van?
+6
WaterDeutzer
Quote Reactie van @hooidonk:
Mooie aanhanger trouwens

Zekers! Normaal huurde ik er een. Maar bij 3 adressen 0 voor dit weekend. Toen op Marktplaats gekeken naar een 2e hands. Die zijn allemaal knetter met de prijzen. Toen ff een paar uitgespeeld voor een nieuwe. Een 2,7ton Eduard met 10" banden. Daar heb ik donderdag weer Ride-On in laten pompen. Voor anti-lek, koeling en autobalans. Dat laatste is nog niet goed, er zit teveel product in.
De N18 heeft een paar mooie lange bochten die wisselen. Dan loopt 't product kennelijk van de ene naar de andere kant en gaat korte tijd 'bokken'.

Terugweg 100 gereden. Banden (en dus ook de naven!) blijven koel. Maar wat een super trailer: je voelt niet dat je 2,5ton achter je bus hebt hangen. Rijstrook wisselen of rotondes: super stabiel.
+5
kramer
@WaterDeutzer Prachtig Nico, mooi dat je dit gevonden heb en succes ermee.

(klik om te vergroten)

+4
WaterDeutzer
Quote Reactie van @kramer:
mooi dat je dit gevonden heb

Mooie folder ook. Kenmerken voor deze eerste serie bijvoorbeeld: alu handgrepen in spatbord, parkeerrem met pal op voetrem, geen koppeling mogelijk van 2 rempedalen, oliebadluchtfilter, lichtere kleur grijs dan latere series, rode velgschelpen.

(klik om te vergroten)

Het originele instructieboekje van pa heb ik ook nog bewaard.
+4
hooidonk
@WaterDeutzer
Goed om te horen!
Het middel Ride On had ik nog niet eerder van gehoord, ga daar eens naar kijken, want het klinkt niet verkeerd!

Zelf 2 jaar geleden de Hapert ingeruild voor een gebruikte Eduard en vind het ook echt een fijne aanhanger.
Elk merk heeft weer z'n plus- en minpunten, maar wij hebben er goed schik van.
Heb ook nog geen andere multi-transporter gevonden met zo'n hoog netto laadvermogen van 2941kg.
+5
Wimariete
Proficiat Nico. Prachtige trekker en verhaal.
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Wimariete:
Prachtige trekker en verhaal.

Dank je Wim, ik heb er schik mee!
+5
toonvanbergen361
Succes met je nieuwe aanwinst! Is nog in mooie staat!
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @toonvanbergen361:
Is nog in mooie staat!

Ja, op foto's was dat nog niet eens zo goed te zien. Gelukkig 'zag' de eigenaar dat totaal niet.🙈
+5
R Bouwmeesters
Dat lijkt op de foto inderdaad een strakke trekker.👍
Heeft er ooit een cabine opgezeten of is die 'verlenging' aan de voorzijde van de spatborden orgineel?
Veel plezier ermee!
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @R Bouwmeesters:
Heeft er ooit een cabine opgezeten

Klopt, zo'n kenmerkende Sekura die je op veel merken aantrof in die tijd. Die zijplaten gaan er uiteraard af. Ook de cabinevloer zit er nog in. Met de originele treeplanken (nog onbestegen?) eronder.
+7
MF65
Mijn eerste 165 met 203 motor. Had ook MP die liep over de 35 km/h

(klik om te vergroten)

+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @MF65:
Had ook MP die liep over de 35 km/h

Die van mij heeft ook MP, maar loopt niet zo hard. Volgens boekje 25. Weet jij hoelang de A4.203 motor dan nog 'naast' de opvolger heeft gelopen? Want jou trekker heeft geen rode wielen en de motor is donkergrijs. Welk jaar?
+2
MF65
@WaterDeutzer deze is al weer ca 20 jaar geleden weg gegaan, weet eerlijk gezegd niet welk bouwjaar deze had. Ook niet of de 212 naast de 203 motor geleverd werd of dat ze elkaar opvolgden.
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @MF65:
weet eerlijk gezegd niet welk bouwjaar deze had

Als je het serienummer nog weet en aan welke kant de pijp zat, kom je er achter: AnnaTefka.nl
+4
kramer
@WaterDeutzer @MF65 Nu is konedata niet zaligmakend qua jaartallen, hier hebben ze elkaar opgevolgd.
konedata.net/traktorit/massey-ferguson/…
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @kramer:
Nu is konedata niet zaligmakend qua jaartallen

Ik heb mijn info van AnnaTefka.
+6
Towaberg
Prachtige aanwinst Nico! Het plaatje klopt helemaal, dat is fantastisch!
Hij is je gegund 👍
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Towaberg:
Hij is je gegund

Dat zeiden mijn broers & zussen ook gister.😘
+2
wim van de brink
Mooi spul veel plezier ermee
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @wim van de brink:
Mooi spul veel plezier ermee

Dankjewel!
+5
siem
Mooie trekker en mooi verhaal!
Wist niet dat 165 ook geleverd was met 236 perkins, dacht 168 en 175 wel
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @kramer:
Ik heb dat ook nooit geweten.

@siem Leuk dat er meer volk op zoek is naar de waarheid.😅
+3
Gerrit GBo
Mooie MF, veel plezier er mee!
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Gerrit GBo:
Mooie MF, veel plezier er mee!

Dat plezier is begonnen en zal niet meer stoppen!
+3
Kramer U800
Proficiat Nico met de nieuwe aanwinst! 🎉
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Kramer U800:
Proficiat Nico met de nieuwe aanwinst!

Dank je Dirk, je zal 'm dit jaar wel ergens tegenkomen.
+4
Chrisje
Heb er ook nog 2 voor je gevonden🤩
Zijn wel in heel veel mindere staat. Hij vraagt 1200 voor de twee

(klik om te vergroten)

+2
Hidde Gröniger
@Chrisje voor onderdelen misschien
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Hidde Gröniger :
voor onderdelen misschien

Voor 2 achterlichtjes en een frontlogo hoef ik geen donor.😉
+2
Chrisje
@Hidde Gröniger denk het ook. ziet er niet super uit. En aan de prijs te zien zal wel niet veel soeps zijn
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Chrisje:
aan de prijs te zien zal wel niet veel soeps zijn

Nou, als je wel een aantal donorzaken nodig hebt kun je met mazzel en doorverkoop de knip dichthouden.
+2
kramer
Quote Reactie van @WaterDeutzer:
Enig verschil is dat hij een Row Crop as had, die gaat er hier nog onder komen.
Dat wordt dan wel grotere achterwielen.
annatefka.nl/mf_folders/mf100/…
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @kramer:
Dat wordt dan wel grotere achterwielen.

Om recht te zetten wel ja, maar die van pa had waarschijnlijk ook 36" waarmee die stoer achterover stond. Terwijl z'n broertje toen met de standaard as juist voorover stond.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 165 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!