Hij loopt mooi! Hij is niet veel groter dan de 620, maar mede door de bredere en hogere banden, lijkt dat wel zo. Is hij wat overbemeten aan deze kar? Ja, maar je weet nooit in de toekomst. Hij is wel

Deutz-Fahr Agrotron 6190 TTV

+5
JiGo
Hij loopt mooi! Hij is niet veel groter dan de 620, maar mede door de bredere en hogere banden, lijkt dat wel zo. Is hij wat overbemeten aan deze kar? Ja, maar je weet nooit in de toekomst. Hij is wel compact voor zijn pk's en daarom een goede allrounder. We gaan het zien.

Reacties

+1
Rondeutz06
Mooie beer, plezier ermee
+2
Rondeutz06
Mooie beer, plezier ermee
+2
JiGo
@Rondeutz06 hij is nog gehuurd. 😁
+4
Rondeutz06
@JiGo dan kan je er evengoed plezier mee hebben
+2
JiGo
@Rondeutz06 100% waar!
+3
Fast Eddy
@JiGo

Misschien is de vraag al vaker gesteld. Ben je de pk`s echt nodig? Of is dit omdat het kan?
+6
JD3010
@Fast Eddy Dit is erg makkelijk als het krap wordt. Topstang eraan en je kan veel makkelijker de hoek om . 💪
+1
JiGo
JiGo
@JD3010 toch twijfel ik er aan of je dan makkelijker de hoek om zou komen. Ik denk het namelijk niet. 😂
+1
JD3010
@JiGo probeer het uit zou ik zeggen. 😂😂
JiGo
JiGo
@Fast Eddy we zitten hier natuurlijk wel in de heuvels, dus ietwat overwaarde is geen overbodige luxe. Daarnaast blijf ik graag met een 6 cilinder rijden.
+2
Fast Eddy
@JiGo

Quote:
we zitten hier natuurlijk wel in de heuvels, dus ietwat overwaarde is geen overbodige luxe.

Dat snap ik.
Dat betekend dus als je 24 ton lading hebt je 380 pk nodig bent?
+2
JiGo
@Fast Eddy aan het koop gedrag van de gemiddelde loonwerker hier af te leiden wel.. Nee gekheid natuurlijk. Het zou met 150pk ook mooi lopen, maar mooi gebruikte tractoren heb je hier niet voor het uitzoeken. En daarnaast is dit nog huur. In mijn hoofd is nog niks beslist, want de 620 bevalt me uitstekend.
+4
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Fast Eddy:
Dat betekend dus als je 24 ton lading hebt je 380 pk nodig bent?

Hier een loonwerker die soms naar duitsland ging mestrijden (8km rijden vanaf zijn plek) kon maar 22m³ in zijn 34m³ 4 asser doen anders kwam de 824 turboshift die er voor zat niet alleen boven.
Nu later met een 936 er voor kunnen ze nog niet vol naar boven.
Heuvels is een heel appart werk. En het vreet pks en oplegdruk.
En halfweg erachter komen dat het niet werkt bult op is ook echt niet fijn.
Maar als je dan nog maar kunt blijven staan wachten is het te overzien. Maar als je terug glijdt.

In de maistijd halfweg de bult in het land de kar vol. Was eerst compleet naar boven en daar draaien en rechtstandig naar beneden.
Dat zijn wij in twente helemaal niet gewend
+2
rommert14
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
En halfweg erachter komen dat het niet werkt bult op is ook echt niet fijn.

Dat heeft hier al eens rare taferelen opgeleverd op verschillende momenten in het seizoen 😀
+4
JD3010
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
22m³ in zijn 34m³ 4 asser

Als die volzat kwam hij dan wel boven? Dat is het lastige van vloeistof, het gaat vaak net de verkeerde kant uit.
JiGo
@JD3010 daar zeg je iets inderdaad
Fendt926Driver
Quote Reactie van @JD3010:
Als die volzat kwam hij dan wel boven?

De eerste keer zat die wel vol. Anders weet je ook niet of het wel of niet wil
En toen hebben ze de chauffeur schone onderbroeken mogen nabrengen.
+1
Fast Eddy
@Fendt926Driver

Heuvels en glooiingen zijn inderdaad aparte dingen. Daar zijn alleen de zuidelijke loonwerkers goed op ingespeeld.
Maar tussen de heuvel op klimmen of op racen zit wel verschil. Als het met 25 kmh ook goed en veilig wil hoeft het niet altijd met 40 kmh. En die grote tank van de loonwerker mag toch niet vol over de Duitse wegen vanwege het totaalgewicht.
+2
JD3010
@Fast Eddy Een neef van me ging met een 40m³ mesttank de dijk op en af met een JD 7810. Dat ging ook
+1
Fast Eddy
@JD3010

Ik ben een paar keer met een 6506 en 8 kuubs watertank de VAM berg op geweest. De eerste keer was ik blij dat ik boven was. De andere keren wist ik welke versnelling het beste was.
JD3010
@Fast Eddy lagere versnelling?
Fast Eddy
@JD3010

C 4 beginnen en dan terug schakelen als het zwaarder ging. De Volvo dumpers kon ik bijhouden de berg op.
+2
JD3010
@Fast Eddy Met een Autopowr gaat het veel mooier, misschien een tip voor je werkgever. 😆
Fast Eddy
@JD3010

Dit was 20 jaar geleden bij de loonwerker waar jou 6420 van is geweest. Sindsdien weet ik wel in de welke versnellingen je moet hebben om zwaar werk te doen.
+1
JD3010
@Fast Eddy Maar toen mocht je niet met die 6420 rijden, hij was net nieuw.👏
Fast Eddy
@JD3010

Die moest nog op de markt komen. Daarbij was Loonbedrijf Zeijerveld toen nog een coöperatie en zelfstandig.
JD3010
Quote Reactie van @Fast Eddy:
Die moest nog op de markt komen.

Het alweer 2023, die 6420 is van 2003.😜
Fast Eddy
@JD3010

Oh ja 🤭. Ik bedoel 2000/2001.
+2
mdoornekamp
@Fast Eddy
Quote:
6506

Die 6,8 liter motor is wel taai.
Fast Eddy
@mdoornekamp

Zekers veel uren met dat type gemaakt. Ook wel met veel te grote vrachten.
+1
mdoornekamp
@Fast Eddy
Quote:
veel te grote vrachten

Ja hier ook wel. Dat leidde tot gescheurde achter velgen. Rondom de te kleine steek.
+2
a3vandiejen
Hele mooie Deutz.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron 6190 TTV ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!