Vanavond de nieuwe hefklauwen even van verf voorzien. De oude waren versleten. Wel even serieus lasklusje. Nu maar hopen dat de boel blijft plakken.

Deutz-Fahr DX 4.30

+6
KlaasM
Vanavond de nieuwe hefklauwen even van verf voorzien. De oude waren versleten. Wel even serieus lasklusje. Nu maar hopen dat de boel blijft plakken.
Fast Eddy
@KlaasM

Zijn dit hagelnieuwe vanghaken?
De voorste lijkt al eens een keer gelast.
+1
KlaasM
@Fast Eddy splinternieuwe. Gebruikte kosten ook nog best wat.

Reacties

steyrlanzboy
Mooi
Deutz10
Las je met een elektrode of CO2?
KlaasM
@Deutz10 speciaal voor dit laswerk de oude elektrode kast voor de dag gehaald, ook met basis elektroden gelast
+3
PieterA
Hier ook met zo'n soort klusje bezig. Korte hefarmen voor de fronthef maken.

(klik om te vergroten)

casejxu
@PieterA voor frontwiel? Daar komen ook rare krachten op lijkt mij??
+2
PieterA
@casejxu Ja, voor dat neuswiel

(klik om te vergroten)

Bij deze TM is het ook altijd goed gegaan. Daar zat het neuswiel gewoon in de normale fronthef. Ik hoop dat de krachten nu wat kleiner zijn; en vooral de gewichtsverdeling op de grond beter.
casejxu
@PieterA komt nu op de 6185?
MulderDeutz1
@PieterA Staan beide kanten van de fronthef nog met elkaar in verbinding? Of beide kanten zo’n 90 graden stuk ertussen?
PieterA
@MulderDeutz1 Het zijn 2 losse armpjes.
MulderDeutz1
@PieterA Wordt het niet veel sterker als je er een dikke koker onderdoor zou lassen? Of is daar geen ruimte voor?
+2
PieterA
@MulderDeutz1 Dat denk ik wel; maar dat is bij de originele hefinrichting ook niet. Ik ga nog wel kijken om er wat hoekjes in te lassen.
+1
varken
@PieterA
houd je er ook rekening mee dat je haken niet van drukken houden?
Kubota
@varken dan zou een gewoon aanlaseind beter zijn denk ik?
techniekwebshop.nl/aanlaseind-37-6mm-kf-la236601kr…
+1
RaHeados
@Kubota wel verrekte lastig aan koppelen als je ze vast last zo als de haken nu zitten denk ik? Dan moet je het aan pik systeem van de neus wielen ook aanpakken.

Als het bij de vorige trekker altijd goed gewerkt heeft, waarom zou het nu niet werken?
+2
PieterA
@RaHeados Ja, of bij de rest van de boeren die met een drukrolletje in de fronthef rijdt.
+2
PieterA
@varken Ja; er zit een pen onder de vanghaken
+2
hobbyboer
@varken als dit setje korte heflatten alleen voor het neuswiel bedoeld is zouden ze misschien beter ondersteboven eraan kunnen.
(Als datpast bij het neuswiel)
+1
varken
@hobbyboer
Bijvoorbeeld, maar als het bij die nh tm ook jaren goed is gegaan.....
Zou er wel serieus over nadenken
KlaasM
@PieterA ook maar voor CPM haken gegaan?
PieterA
@KlaasM CBM toch? Ja, Walterscheid is aanmerkelijk duurder. Ik gebruik het maar 50 uur op een jaar.
KlaasM
@PieterA klopt CBM. Deutz zit origineel Walterscheid an maar dat is inderdaad nogal prijzig. En ik heb liever nieuwe CBM dan oude Walterscheid
+1
PieterA
@KlaasM Tegenwoordig zit er aan Deutz-Fahr ook wel CBM. Ik kan er goed mee leven hoor.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr DX 4.30 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!