Schlüter Super 1250 VL Special
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Schlüter Super 1250 VL Special ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Vorig jaar tijdens het hout hakselen viel mijn pa op dat de uitlaat vochtig stond van de olie. Wij dachten toen dat het voortkwam van het vaak onbelast op volle toeren staan te draaien. De hakselaar moet echt 1000 toeren van de aftakas hebben of de veiligheid grijpt in... en die haalt de 12 net bij volgas... weten dat wij weinig volgas rijden is dat voor het blok wel even schrikken denk ik.
Kort erna begon het landwerk, geen problemen meer... Dit jaar had hij het terug. Dus toch maar nagevraags waar ik moest zoeken. Een duitse kennis tipte mij te beginnen zoeken bij de klepdichtingen. Door het hoge toerental verpompt de smeerpomp veel olie naar de kleptuimelaars en koppen.
Het zekere voor het onzekere bestelde ik vorig weekend bij Had nieuwe kleppen en dichtingen, met het idee als de nood breekt... toen we in 2006 een lekke kop hadden zei de revisie dat er een klep bij was die na verloop van tijd aandacht zou nodig hebben, maar deze wel nog mee kon. Toen had pa als het op kosten aankwam nog de touwtjes in handen, nu ik...
Toen pa over het probleem vertelde zei ik gelijk, als ik de koppen er weer afneem, nieuwe kleppen erin... eerst was hij er niet zo voor te vinden, maar al snel draaide bij en gaf mij de goedkeuring.
Deze week belde hij al wanneer ik er wou aan beginnen. De onderdelen waren hier op 4 dagen... nog nooit meegemaakt. Schlüter en onderdelen is nog wel eens een dingetje helaas.
Vandaag mijn chirurisch kostuum aangetrokken en na 2u werk lagen de koppen op tafel. We hadden voor het demonteren de motor zonder uitlaatcollectoren laten draaien, daar was toen duidelijk te zien dat de dichtingen lek waren.
Morgen gaan de koppen weg om te vlakken en de nieuwe kleppen te monteren.
Wordt vervolgt!
Reacties