Foto van een Deutz D8005. Foto is geplaatst door KubotaB6001 op 29-03-2023 om 21:20:16, met 17 reacties.

Spaanse roots

+4
KubotaB6001
Foto van een Deutz D8005

Reacties

+4
leonardvdm
Strakke trekker
Wat betekenen die letters onder D8005
+5
Kramer U800
@leonardvdm Die letters betekenen luchtgekoeld.
+3
leonardvdm
@Kramer U800 oke bedankt
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Kramer U800:
Die letters betekenen luchtgekoeld.

En in nederland moesten we het toch gewoon met de duitse tekst doen.

Of zijn er 05 deutzen waar luchtgekoeld op staat?
Meende altijd luftgekühlt
+3
Tjeerdf1m414
@Fendt926Driver deze trekker heb ik in het verleden nog gehad.

(klik om te vergroten)

+2
Fendt926Driver
@Tjeerdf1m414 top.
Dat wist ik niet.
Mooi van deutz dat ze het toch even per land gemaakt hebben
+3
Rondeutz06
@Fendt926Driver ook in Zweeds

(klik om te vergroten)

+2
Fendt926Driver
@Rondeutz06 prachtig.
Dat zijn detaills waarvan ik niet wist dat die op de 05 serie zat.
Zo kun je dus de origineel ingevoerde trekkers herkennen buiten de grijze import om.
+3
Kramer U800
@Fendt926Driver Wij hebben ook een Deutz D4005 in onderhoud van een klant. Ook een origineel Nederlands geleverde Deutz met "luchtgekoeld" op de motorkap.
+3
KubotaB6001
@Fendt926Driver in België stond er steeds 'Refroidi par air', ook op de Vlaamse trekkers, en dat terwijl Gaspart, de importeur, een Vlaamse firma was.
Deze heeft trouwens in het koelluchtkanaal een radiateur als motoroliekoeler zitten zoals later bij de 06 en DX gebruikelijk was. Op een 812 zat normaal zo'n spiraal, dus ik denk dat het ook om een landversie gaat, eerder dan achteraf vervangen. Te meer omdat de D8005 van @Deutzfreak Nr 1 , ook één met Spaanse wortels, dezelfde radiateur ingebouwd heeft.
+1
Kramer U800
@KubotaB6001 Alle luchtgekoelde 6 cilinders vanaf de 612 serie hadden een oliekoeler. Zijn kleine veranderingen telkens doorgevoerd door de jaren heen, bij een 812 is het makkelijker om een andere oliekoeler te plaatsen dan bij een 712 omdat bij de 712 de aansluitingen van de oliekoeler bij elkaar achterin zitten. Bij een 812 zit er één aan het begin en één aan het eind van de tunnel. De originele oliekoelers willen nog wel eens lek gaan door trillingen / corrosie / een muizennest. Dus een oliekoeler inbouwen van een 912 is dan een hele goede oplossing.
KubotaB6001
@Kramer U800 klinkt ook aannemelijk... deze details zullen we nooit met 100% zekerheid weten 😄
+3
Deutzfreak Nr 1
Zietem blinken 😍
+3
WaterDeutzer
Nog zeldzamer zo'n dikke trekker destijds in Spanje.
+1
steyrlanzboy
Mooi
+3
roscho
Een Deutz in het land van Ebro en Barreiros! En wat voor een.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D8005 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!