Deze week onze 828 gaan terughalen bij de Abemec in Hoogeloon. Chef werkplaats stond erop dat ikzelf kwam zodat hij samen met desbetreffende Mekanieker kon uitleggen wat er allemaal aan gebeurd was. T

Fendt 828

+12
Gavrie Willemsen
Deze week onze 828 gaan terughalen bij de Abemec in Hoogeloon. Chef werkplaats stond erop dat ikzelf kwam zodat hij samen met desbetreffende Mekanieker kon uitleggen wat er allemaal aan gebeurd was. Tijdens de herstelling zelf hebben ze een paar keer mij gecontacteerd om de stand van zaken te bespreken. Ik kreeg een blad mee met 60 verschillende beschreven puntjes die hersteld waren. Er waren ook nog heel wat restanten bij van de vorige eigenaar want die had er zoals we weten niet erg zuinig mee omgesprongen. De grootste kost was een nieuwe katalysator. De voorasvering is hersteld en er zijn vele kabelbomen dienen vervangen te worden. Er waren meerdere kappen die er los aanhingen alsook een aantal onbetrouwbare sensoren zijn er vervangen. De volledige lagering van de koelvin is moeten vervangen worden alsook alle koelleidingen. We hadden motorolie in het koelsysteem. De smeerolie-leiding van de compressor was volledig versteend en brak gewoon in 10-tallen stukjes. De rekening was niet min maar daar was duidelijk over gecommuniceerd. Ik ben met een zeer goed gevoel vertrokken met de dieplader en nu kunnen we de komende maanden aankijken hoe de 828 met net geen 19.000 uren op te teller zich gaat houden. In de kantine zijn de jongens reeds bezig met samen een lijstje op te stellen wat er aan de 818 en de 916 ook nog dient te gebeuren. Het was in ieder geval een zeer goede ervaring bij Abemec. Ze hebben daar een chef werkplaats die zeer goed communiceert met de klanten….
B - W
@Gavrie Willemsen je hebt een geruststelling, de rekening van een nieuwe 728 is nog veel hoger, dus je kunt beter deze een keertje repareren 😬

Reacties

+4
Towaberg
Geen half werk! Chapeau Gavrie, je hebt een hart voor je materiaal 💙
+4
Fendt_favorit
Bedankt voor de goede ervaring Gavrie, ik zal het Toon laten lezen!
+5
gaituuth
Hier kan menig herstel/reparatie bedrijf een voorbeeld aan nemen. Netjes overleggen wat er moet gebeuren en wat dan de kosten zijn. En ook de onderdelen laten zien die vervangen zijn.
+3
Gavrie Willemsen
@gaituuth ja, nog correcter zijn is haast onmogelijk
+2
J asper
Katalysator de grootste kost, moest er een nieuwe op had het niet zonder gekunt dan? Je hebt er vast niet voor niks nieuwe op gezet maar vroeg ik mij wel af😅
+2
Fast Eddy
@J asper

In België hebben ze wel goede apk op trekkers.
+5
Fendttrisixfan
@Fast Eddy valt mee hoor, roettest bij tractoren heb ik ze nog nooit weten doen. Uitlaat zit te hoog en het zou teveel moeite zijn om een ladder te nemen 😅
@Fendttrisixfan mogen die wel werken op een ladder? 🤔
+1
Valtra man
@Fendt 106 S Christoph ik verhuur ze met plezier een schaarlift 😉🙂
+3
Gavrie Willemsen
@J asper ik hou de zaken het liefst origineel. Hij zit er niet voor niks op 😅
+3
Fendttrisixfan
@Gavrie Willemsen zit er alleen maar op voor milieu, zeker niet voor de levensduur van de motor
+1
Fendttrisixfan
Leiding van Hydro pomp naar ventielblok is ook een bekende 🙈
+1
Gavrie Willemsen
@Fendttrisixfan bij meerdere onderdelen is de uitdrukking “tikkende tijdbom” gevallen
+2
jonathan12
Gaat de 828 eerder op de 20.000 dan de 818
+3
JD 6110
Met zo veel nieuwe onderdelen op de fendt mag het voorlopig dan ook wel goed gaan of Niet.? En anders zien we vanzelf de John deere wel weer voor 3 asser, dieplader of als sleep trekker 😜👍
+3
jonathan12
@JD 6110 bij ons hebben we ook een keer een John Deere gehad 6210R die had met 2500uur nog veel meer onderdelen nodig
+2
JD 6110
@jonathan12

Niet meteen in de aanval gaan hé, als mede fendt liefhebber

Maar klopt . JD kan gewoon ook kapot ja
+2
jonathan12
@JD 6110 het was het ook meer om de zooi beetje op te naaien
+5
Gavrie Willemsen
@JD 6110 mannen, alles gaat kapot. Alleen bij het ene merk/model iets eerder dan bij een ander maar ooit houdt het op, alleen probeer ik dat “ooit” steeds uit te stellen 🤪
+4
rommert14
@jonathan12 hier een jd met 18000 uur die heeft nog lang niet zoveel onderdelen vervangen als deze fendt 😜
jonathan12
@rommert14 ik wil die John Deere
rommert14
@jonathan12 wil m niet kwijt 😍
+2
B - W
@jonathan12 omdat ie in de fik vloog ja, niet overdrijven hè gassie 😬😂
J asper
mdoornekamp
@B - W
Quote:
in de fik

Dan ligt de oorzaak vaak bij de gebruiker/chauffeur
Fendt926Driver
Quote Reactie van @B - W:
omdat ie in de fik vloog ja,

Nothing burns like a deere...
@Fendt926Driver when the Deutz is up it's ass💪💪💪😜
+1
johndeere6230
@B - W

Haha heb er nog wel foto’s van, nu zijn die schuren op de foto later ook in vlammen op gegaan. Alleen was dat van iemand anders eigendom 😅😂
B - W
@johndeere6230 daar op de molenhoeflaan?
johndeere6230
@B - W

Nee in Werkhoven, de grond er omheen doen jullie nu ook hakselen
jonathan12
@johndeere6230 aantjes ?
johndeere6230
@jonathan12

Er zat toen iemand anders op Jaa, maar is wel van aantjes volgens mij

@B - W

Jaa klopt haha, is alweer even terug, denk haast al 10 jaar geleden
+1
B - W
@johndeere6230 inderdaad 2014 of 2015 denk ik
B - W
@johndeere6230 oh verrek, ja daar heb jij Wilco en mij gefilmd met mest strooien ja 😬
+2
jonathan12
@B - W sorry jongens ik dacht dat het kon 😛
B - W
@jonathan12 hier kunnen we je gezicht niet zien hè, dus dan weten we niet of het een grapje is 😂

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 828 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!