Foto van het melktrekkertje,afgelopen zaterdag hebben vrienden van ons de tweede plaats behaald in de 6 tons standaard klasse bij de trekkertrek in Nijkerkerveen. Het maffe ding joeg over de baan heen

Het melktrekkertje

+7
Kramer U800
Foto van het melktrekkertje,

afgelopen zaterdag hebben vrienden van ons de tweede plaats behaald in de 6 tons standaard klasse bij de trekkertrek in Nijkerkerveen. Het maffe ding joeg over de baan heen, toen de International het zwaar kreeg zei één van de commentatoren: een versnelling te hoog maar dat nam hij gelijk terug toen hij zag dat het toerental bleef hangen rond het maximale koppel. Uiteindelijk verloor de tractor grip maar hij bleef gaan. We hebben een kleine aanpassing gedaan aan het lucht inlaat traject dus was even spannend of de slangen niet eraf klapten, maar de turbo druk kwam niet eens boven de 3 bar uit.

Al met al een hele mooie dag en prachtig weer.
+4
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @Kramer U800:
was even spannend of de slangen niet eraf klapten

Er klapte wel meer zaterdag 🙈
Er was ook een 1246 die z'n vermogen getest werd waarvan de turbo het begaf...
+1
Kramer U800
@DANOONTJE POWERR Dat klopt inderdaad, er waren genoeg blunders te zien 😅 Ook een jongen met een International 844S, die reed over zijn eigen uitlaatdemper heen, tegelijkertijd klapte de dubbellucht eraf en had hij een lekke band.
+2
roy jd3130
@Kramer U800 dat gebeurde recht voor me neus 🙈😄
Kramer U800
@roy jd3130 Ja bij mij ook, ik stond bij dat houten trappetje en die commentatoren, ik had een Zetor vest aan. Iedereen grappen maken over die uitlaat, uiteindelijk had iemand hem in de grond gestoken 😂
roy jd3130
@Kramer U800 dan heb ik jou ook gezien haha ik had me zetor zonnebril op en zwarte jd jas .ja die blik van die goze op die trekker van ach die uitlaat kan ik wel missen als ik maar die meters haal
+1
Kramer U800
@roy jd3130 Oké toevallig, ik heb jou niet gezien. Dat blik in die ogen van die kerel was echt goud. Hij reed over de uitlaat heen en na een paar meter was het al klaar omdat de dubbel lucht eraf klapte.
+3
fendt308-driver
@Kramer U800 fronthef die afbrak 3x turbo slang oliekoeler slang deur eruit. Er was sensatie genoeg
Kramer U800
@fendt308-driver Die John Deere aan het begin van de dag was ook een wrak zeg, die rookte onder de motorkap net zo hard als uit de uitlaat. En een waterval van olie uit het motorblok. Ze reden snel met die Claas trekkers zand er over.

Reacties

+1
Kramer U800
In actie

+3
Arie_MF
@Kramer U800 lijkt me voor degene die zomaar een keer de trekker van thuis voor de sleepwagen zet in de standaardklasse niets meer aan als je hier tegen moet rijden.
Kramer U800
@Arie_MF Je weet dat als je in deze klasse mee doet er hier en daar wel wat gedaan is om wat extra vermogen uit de motor te halen. Tot de 4,5 ton standaard is het nog redelijk normaal en heb je maar weinig mogelijkheden om uit het originele motorblok wat meer vermogen te creëeren, het gaat dan om een paar pk'tjes. Bij de 6 tons standaard klasse waren er maar bar weinig die echt standaard waren.
+2
Pieter Buren
@Kramer U800 ja dus met je standaard trekker van thuis is er niks aan als de rest van de 'standaard' klasse niet standaard is.
Kramer U800
@Pieter Buren Als je de standaard trekker van thuis nog aan de originele fabrieks specificaties voldoet niet nee. Want dat is inderdaad standaard. Door de jaren heen is het fenomeen "standaard" niet één maar twee beetjes opgerekt. Deze International heeft nog meer vermogen dan de Fiat 1300 van Martin. Alles nog wel met de originele motor, hij is daarvoor niet eens open geweest. Cilinderkop enz. is niks mee gedaan net als de versnellingsbak. Om dit te voorkomen zouden ze per merk en type tractor een vermogens limiet in moeten stellen.
+1
Pieter Buren
@Kramer U800 qua vermogensbegrenzing voorziet het NTTO regelement al zoals @DANOONTJE POWERR zegt. 5.5 ton heeft een pk limiet van 140 geloof ik. Dan heb je geen gat van 200 pk tussen je standaard trekker en zo'n trekker als op de foto.
Als toeschouwer is het wel mooi om te zien met onbeperkt vermogen. Ik ga meestal kijken bij fuelpower in Tzum (volgens NTTO regels), want dat is in de buurt, maar dan ben je na een tijdje wel uitgegeken op de standaard trekkers. Gelukkig hebben ze op de andere baan dan meestal sport of supersport.
walker1
@Arie_MF Met een trekker die nog echt standaard is, heb je tegenwoordig niks meer te zoeken in de standaard klasse. De trekker in dit topic vind ik ook niet echt standaard meer.
+1
Pieter Buren
@walker1 zou er niet raar van opkijken als hij 2x zoveel vermogen als standaard heeft.
+1
DANOONTJE POWERR
@Pieter Buren ongeveer 3x heb ik gehoord 😏
+1
unipower
@DANOONTJE POWERR Deze trekker reed hier in de buurt altijd mee in de boerensport 😜 dus zou me niks verbazen als er ook een noodstop etc op zit. Maargoed iedereen doet er aan mee, en als je dat niet doet hoef je in ieder geval niet voor de prijzen mee te rijden 😅
+1
DANOONTJE POWERR
@unipower haha zo is het.
Er reed een JD 4640 met waarschijnlijk 600 pk mee.
Ik stond met een grijns van oor tot oor te kijken, zegt de baancommissaris hij rijdt jou nu wel uit de finale.
Ik zeg, geeft niet, dit is toch goud!
+1
DANOONTJE POWERR
@walker1 net wat voor wedstrijd je heen gaat.
NTTO of Noordelijk Reglement wedstrijden kun je prima heen gaan.
Altijd een maximum pk in de klasse en een vermogenstester aanwezig.
Kramer U800
@DANOONTJE POWERR Dat is zeker zo eerlijk voor iedereen. Naast een weegbrug ook een vermogens meter inderdaad.
mf 6150
Wat zit er voor rare dikke neus op?
+1
DANOONTJE POWERR
@mf 6150 kijk ff naar je eigen neus! 🤣
Kramer U800
@mf 6150 Gewichten en de diesel tank.
mf 6150
Ik stel voor deze foto te verplaatsen van International 1255 XL naar International 1255

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1255 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!