Foto van een Fendt 516 met Kuhn maaiers.Vandaag een deel 2e snee aan het maaien. Hopen dat we het wat droog kunnen krijgen en voor de regen onder t plastic.Staat een heel pak, is inmiddels ook 7 weken

2e snee binnen zien te halen

+5
RaHeados
Foto van een Fendt 516 met Kuhn maaiers.
Vandaag een deel 2e snee aan het maaien. Hopen dat we het wat droog kunnen krijgen en voor de regen onder t plastic.
Staat een heel pak, is inmiddels ook 7 weken geleden gekuild. In elk geval blij dat de eerste snee voor ons al achter de rug is.
Het maait ook weer beroerd door t massale gewas, rij Max 10kmh omdat het gras ook fatsoenlijk door de kneuzers moet en de trekker er zo ook wel aan mag werken.
+3
RaHeados

(klik om te vergroten)

Reacties

jonathan12
Maait weer beroerd denk ik ofniet?
+1
RaHeados
@jonathan12 klopt dat schrijf ik ook in de reactie toch 😆
Oops staat maakt ook weer beroerd haha, kan die reactie niet aanpassen 🤷‍♂️
+1
2850Johndeere6R
@RaHeados dat kan wel dan moet je bij foto wijzigen doen.
+1
RaHeados
@2850Johndeere6R dankjewel, aangepast!
+1
RaHeados
@jonathan12 komt er best beroerd onder weg met harken 🫣😅

(klik om te vergroten)

Weidezicht
Je ziet de nokken ook flink terug in het land, dus ondergrond is bij jullie ook sappig? Hier staan weer plassen op het land, die week of 6 geleden eindelijk vertrokken waren. Och och wat is 't nat.
+2
RaHeados
@Weidezicht valt mee is met name de stoppel die je weg drukt. Paar dagen terug water tussen de aardappels. Als t 2 dagen niet regent is t weg. Het is niet heel droog, maar rijden kan hier bijna altijd op deze grond. Hebben ook percelen waar je met de quad nog niet kan rijden 😅
+1
RaHeados
Maar vast gaan schudden, mocht de zon nog komen 🤞

(klik om te vergroten)

+1
Pieter Buren
Waarom de T7 niet tussen de maaiers als het zo zwaar maait?
RaHeados
@Pieter Buren is het erg als die trekker een keer moet werken tussen de maaiers dan?
Daarnaast staat die trekker niet hier en zouden we die dan al moeten ophalen en de 516 werkt fijner en gps 😄
+1
Pieter Buren
@RaHeados ik was gewoon benieuwd naar de afweging, maar jij gaat voor meer comfort en minder snelheid. Dat hadden wij ook toen we de 10 serie fords nog hadden. Kozen meestal de gen 2 5610 met 70 pk ipv de gen 1 6610 met 85 pk.
+1
J asper
@Pieter Buren Als je zo mooie 516 gewent bent ga je ja niet met zo t7 lopen knooien😜
RaHeados
@J asper haha ding is ook veel lomper en zwaarder best zat voor de wagen verder pak ik graag de 516 😋
PieterA
@RaHeados Dat de 7.200 zwaarder is heb je dat wel eens gewogen? Ik denk dat je gelijk hebt, maar dat het verschil maar ongeveer 300 kg is (7.000 voor de Fendt en 7.300 kg voor de New-Holland)
RaHeados
@PieterA hebben hier zo geen weeg brug, maar fendt zegt in de folder 6,5 ton en nh al 7.3 dacht ik. Beide hebben front hef en aftekas er bij op, t7 staat ook op grotere banden en kan meer diesel in.
PieterA
@RaHeados Fendt zegt 6400. New Holland zegt 6300 in de folder.
+1
PieterA
@PieterA Fendt zegt 163 pk; New holland heeft het over 190 pk
RaHeados
@PieterA hoeveel pk geeft nh op dat er bij komt met boost?
+1
PieterA
@RaHeados Je gaat van 155 naar 190 iso-pk's als de boost er in komt. De 516 heeft er altijd 163
RaHeados
@PieterA dan heeft de onze iets meer gekregen. Keer voor de rem zat die op 173 ongeveer zonder de boost.
516 klopt heel aardig 164.9 pk voor de rem
PieterA
@RaHeados Als hij dat voor de rem op de aftakas heeft dan zit je wel een eindje boven de fabrieksopgave, want dat is op de motor gerekend.
RaHeados
@PieterA dit is van de 516. T7 stond die 173 op de dynamo aangegeven

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
PieterA
@RaHeados Nette test👌
RaHeados
@PieterA dat valt me mee dan, had ik een nieuwere en grote folder in gedachten. Voelt wel zwaarder aan, zal wel komen door lange wielbasis en 6 cilinder? Voor de tank weet je dat je de baas bent met de t7 en met de 516 is de tank de baas op de weg.
CaseCS130
@RaHeados beide op de weegbrug is de enige manier om het zeker te weten. Maar zoals jij het omschrijft zou je denken dat de t7 zwaarder is. Is die t7 ook een vario?
+1
RaHeados
+1
PieterA
@RaHeados De gegevens die ik deelde waren van een power command
RaHeados
@PieterA van jouwn eigen t7?
RaHeados
@PieterA van jouwn eigen t7?
PieterA
@RaHeados Nee, van een T7.200. Onze T7.190 weegt 7.300 kg.
RaHeados
@PieterA dacht al jullie hebben nieuwere
+2
selten
@CaseCS130
En als je m dan op de weegbrug gooit, zou ik aanraden even te kijken wat je voorasgewicht is.
Als je Fendt een 60/40 verdeling heeft op korte wielbasis en de NH een 55/45 verdeling heeft met lange wielbasis ga je dat enorm merken in stabiliteit.
@RaHeados ooit toevallig naar afstand trekpunt tot hart achteras gekeken bij de beide tractoren? Bij je Fendt gaat 10cm verder naar achter al een extreem effect hebben. Je zou daarmee kunnen spelen om de tractor altijd de baas te laten zijn
+1
RaHeados
@selten trekhaak zit er kort op bij de Fendt en de t7. Bij de k80 komt die meer naar achteren. De kleine ton extra gewicht van de 516 ten opzichte van de 415 merk je verschrikkelijk goed op de weg.
+1
RaHeados
@Pieter Buren kan wel harder rijden, maar wat schiet ik er mee op? Meer diesel stoken en gras moet ook door de kneuzer gaan, staat op maximaal kneuzen
Pieter Buren
@RaHeados ben je wel sneller klaar.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 516 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!